S firmou VM MOTO jsem rozjednal obchodní zastoupení motocyklů VM pro severní a jižní Moravu. Už velmi dlouho jsem byl zván na test nového českého motocyklu pod názvem VM. Sezóna byla velmi nabitá, takže jsme se s majitelem firmy, panem Vladimírem Váchou, míjeli a neměli čas dohodnout si termín testu. V polovině srpna mi pípla SMS od tvůrce motocyklu Bohouše Staši a konkrétní termín byl dohodnut.
Byl jsem na tento motocykl šíleně zvědavý. Domluvil jsem se se svým teamovým jezdcem Ondřejem Liškou, že se testu zúčastní taky. A zvědavost začala hlodat v nás obou. VM-ka pro nás byla velkou neznámou, pouze jsme věděli, že její obsah je 610 cm3, váha 109 kg, má bílou barvu, nemá startér, přední tlumiče jsou Paoli-Kayaba, zadní Öhlins a brzdy Brembo. Tato skutečnost nás nutila si při dlouhé cestě pokládat navzájem spoustu otázek:…jak je motorka vyvážená …s výkonem přes 60 koní nebude asi žádný beránek, …jak půjde startovat, když jsme v dnešní době zvyklí jen mačkat tlačítka startéru, …jak si konstrukce pohrála s gyroskopickým momentem, …jak zvládnou brzdy zastavit to stádo koní? A hlavní otázka zněla, jak padne do ruky.
Než jsme tyto otazníky stačili probrat, objevila se cedule Jinín. Tam nás již očekával pan Bohouš Staša se svým karavanem v barvách VM MOTOR a na první dojem krásná, bílá VM-ka. Seznámili jsme se s Bohoušem a vyslechli základní informace ohledně motocyklu. Při podrobném shlédnutí mota mě zaujalo mnoho detailů: středy kol velmi robustní a přitom lehké, racingové stupačky, sedlo Acerbis, velmi pevné brýle tlumičů, ale nejvíc mi padly do oka velké chladiče a dovoluji si říct, že jsou pevnější než všechny megasystémy. Zkrátka na motocyklu bylo odvedeno kus dobré práce.
O půl druhé otevřeli v Jiníně areál. Bohouš nastartoval stroj, nechal ho prohřát a my si zatím oblékli výstroj a šli se seznámit s tratí i motocyklem. VM mě překvapila ohromným výkonem, který v nízkých otáčkách naháněl strach. Udělali jsme pár koleček a VM-ka, i my dva s Lišákem, byli dostatečně prohřátí. Přestavil jsem ještě nastavení podvozku, řídítek a páček. A konečně nastal čas vyzkoušet moto naplno. Po rozbité trati VM-ka uháněla jako šutr a tuto trať krásně pohlcovala, před zatáčkama ukázala své předimenzované brzdy a poslušně zatočila tam, kam jsem chtěl. V zatáčce poslouchala na jedničku, při výjezdu si musí člověk dávat pozor na akceleraci. Stádo koní se o slovo hlásilo každou chvíli. Rukojeť plynu je dlouhá a tak dávkování výkonu nebylo tak hrozné. Motocykl VM na mě zapůsobil velmi dobrým dojmem, výtky, které jsem přednesl Bohoušovi, se budou určitě řešit.
A nyní převzal štafetu Lišák. Prvotní respekt, který k VM-ce měl, byl rychle pryč, kroutil plynem, co to šlo a neustále zrychloval. Potom si vyzkoušel několik startů a s velkým údivem konstatoval: “Tak tohle jsem nikdy nezažil, motorka má tolik výkonu, že jsem nestačil řadit!”
Odpoledne pomalu uběhlo a byl čas opustit trať. Na mou otázku, jaký pocit v něm VM-ka zanechala, odpověděl: “Na ničem tak silném jsem v životě neseděl, natož jezdil, motorka se mi fakt líbí, asi bych si zvykl. Při nájezdu na skoky mi chyběla jistota, špatně se odhadovala rychlost, protože motorka dopředu žene na jakoukoliv rychlost.” Tyto dojmy odhaduju podle toho, že Ondřej jezdí na novém Husarovi a ten se chová jinak, než konvenční motocykly, ale to je taky vše, co asi umí.
Své hodnocení motocyklu bych vyjádřil stupnicí od 1 do 5, kde 5 znamená nejlepší a 1 nejhorší:
Motor: výkon…………..5
průběh…………3
startování……..3
Podvozek: tlumení………….4
geometrie……….5
vyvážení…………4
Brzdy: citlivost…………4
účinnost………..5
Zpracování: ……………..5
Areál v Jiníně byl uzavřen a my vyrazili na místo, kde se VM-ky rodí. Bohouš otevřel dílnu a my viděli rozpracované motocykly. Nejvíc mě zajímalo právě zpracování a kvalita dílů, které jsou použity v motocyklu a zvenčí nejsou vidět. Bohouš začal vytahovat bedny plné velmi dobře zpracovaných dílů a já se začal ujišťovat, že se nejedná o žádný velký boom, jako to předvedla Praga, která jak rychle začala, tak ještě rychleji skončila. Nezbývalo mi nic jiného, než složit poklonu. A Bohouš s úsměvem dodal, že tady skoro nic není a že uvidíme teprve zítra v továrně, kde jsou ve skladech veškeré komponenty.
Druhý den jsme osobně navštívili pana Vladimíra Váchu v jeho podniku, nesoucí název VM MOTOR. Po několika hodinovém rozhovoru a exkurzi firmy padla dohoda a Faryn moto se stal oficiálním prodejcem pro celou Moravu a Slezsko a pro zlepšení služeb také prodejcem veškerého sortimentu firmy Öhlins.
Jsem velmi rád, že došlo k naší oboustranné dohodě. Tím, že je VM-ka kusová výroba, jsem schopen po vzájemné konzultaci objednat zákazníkům motocykl přímo na míru. Například dle jeho váhy bude moto osazené pružinami, dále např. výška řídítek, typ výfuku, velikost nádrže (8-11 litrů), typ nádrže (karbonová nebo hliníková). Takže po závazné objednávce dodám motocykl přesně podle zákazníkova přání a představy. Dále budu nabízet omezenou edici Cross country.
Možná se budu opakovat, ale nejvíce mě těší, že se jedná o ryze český motocykl, pánové Vladimír Vácha a Bohouš Staša odvedli v dnešní konkurenční době kus skvělé práce.
Cena motocyklu je stanovena na 136000,- Kč vč. DPH.
Veškeré dotazy velmi rád zodpovím.
Pavel Fárek
Naposledy editováno 03.10.2010 11:53:42
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
jinak kdybyste slyšeli ty story o tom jak to dávali dohromady, jsou to velký nadšenci, který jen tak něco nezastaví
Naposledy editováno 02.09.2010 20:29:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
jinak on koupil pozůstatky Pragy a podle jeho slov to byl slušnej základ, říkal že to byl dobrej stroj jenom dost nedotaženej a taky prej nenašel snad dva motory se stejnejma dílama, na každym bylo něco originálního, zkusím se poptat jakou má představu o čase kdy by oživil enduro, je to dobrej chlap, hodně schopnej
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
tady je to videt že tu VM mel jet a nejak to asi nedopadlo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
faryn
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Na tohle co jsi napsal musím reakovat
450 má výhody a také velké nevyhody pokut se na VM nesvezeš tak to nepochopíš,moto má srašnou sílu to je pravda ale mužeš se vest jak na nějakém tetečku a tim zase šetříš sílu
Naposledy editováno 03.09.2010 01:36:43
Jak je to s ostatníma dílama okolo, kola,desky retezovka, packy (plasty vypadaji jako hondacky? ) Sedí to z jinej motorek (treba KTM) a nebo jsou tam nejake rozdíly.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Faryn>Navrc.TT-R> cross cantry bude svítit,osumnactka zadní kolo,šesti stupňová převodovka,podvozek bude vic citlivy,možná vyší řiditka,vy fuk mnohem tichší a hladčím pruběhem.a v nejbližší době el starter,podle mých skušeností papíry nejsou tak duležite jak světla a tichy vyfuk.A jako držaku tomu věřím moto kterés viděl na videu a na fotkách jelo celou sezonu motokros
Tak to by bylo přesně podle mých představ - světla, tichej lauf a 18". Ale ty doklady bych chtěl kvuli občasnym přejezdům po silnici. A jak je to s tim prodejem? Dá se to zkouknout v tom Rožnově?
Pokud je a.) správně, nerozumím volbě věnovat se výrobě motokrosu kde je přesycený trh jako prase, pokud by byl záměr produkovat v tomto podvozku a za tyto peníze endurko a motor kultivovat do podoby dejme tomu staré LC4, dal by se očekávat jistý komerční úspěch(byť asi minimální)kvůli zájmu z řad hobíků, plus minus jako u Pragovky. Takto netuším.
Naposledy editováno 03.09.2010 10:07:59
Musíme ještě chvíli vydržet sestrojení cantry crosovky bude trvat asi čtyry tydny na celém vyvoji se budu podílet,a chci motorku do konce roku podrobit maksimalni zatěži,spolehlivost je na prvním místě!A doladit pruběch motoru ATD. Na papíry apeluju ze všeho nejvíc!Pokut bude cantry hotová nevidím problém přijet do Rožnova moto vyskoušet.
Vic lidí vic nazoru ale už žádné dohady.Ja tu zas nemužu nějak vypisovat kvuli reklamně nejlépe mi poslat mail.
RE.volodaj\ Ondřej jezdí na husarovi celou sezonu,na VM sedel asi dvě hodiny.A potom teprve jezdil na husarovi mněl už načtenou trať,byl absolutně rozhybany atd,na motorkách seděl po črynácti dení pauze!
2 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Jinak ohledne toho husara jsem to psal ja, protoze mi neprijde soudne napsat ze jedine co posledni model housera umi je chovat se divne :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
O novem husarovi jsem to myslel ve stylu jizních vlastností jsou super,ja naražel na spolehlivost,a také těžíšte je strašně vysoko,zvednout moto ze zemně velká dřina,ale za jizdy se chova dobře
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Naposledy editováno 03.09.2010 21:02:16
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
VM se celý rok zúčastňuje motokrosu z jezdcem Martinem Vaňečkem, který minulý týden vyhrál MČR ofroadmaratonu.Můj jezdec pojede Mezinarodní mistrovství Slovenska CC,MČR v endurosprintu a samozřejmě CC.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Neboj ja jsem bojoval o snížení obsahu od začátku a povedlose 470 je ideální kompromis
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Držím Ti palce a těším se až na závodech nějaký to VM potkám a bude jich víc!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Já v karburátoru DellOrto velký problém nevidím.Při používání čistého paliva a správného nastavení tam muže být klidně Jikov!!!!Problém u využití karburátoru Keihin je prostý vysoká cena.VMKA je prozatím kusová výroba,spolupracují z firmou DellOrto která jim dodá jakekoliv trysky nebo provede změny na karburátoru.Keihin se stak malou produkcí motorek odmítá zabývat!!!!Je to dočastné priorita je vstřikování.
A navíc by Keihin zvednul cenu moto dvacet tisíc.Uvidíse co nabídne firma Mikuni.
A na závodech se uvidíme v mém týnu pojedou asi čryry kusy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Fandil jsem Pragovce když se začala zabývat motocykly, fandil jsem i VM, ale bohužel přístup k zákazníkovi mě úplně odradil, sliby a pak ticho po pěšině...tak snad se to výrazně zlepší.
Co se týče verzí, nebylo by lepší pro Enduro verzi "uškrtit motor"?(karbec, výfuk, zapalko, snížení komprese apod). Myslím, že by to pomohlo i exponovaným dílům a posunulo servisní intervaly atd..
Předpokládám, že vzhledem ke konstrukci motoru bude těžiště furt o "něco" výše třeba oproti HSB, no uvidíme třeba se s tím chlapci poperou.
Jak to řešíš s dostupností dílů?
Díkas za info a držím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Jak jsem psal v článku, náhradních dílů je dostatek.
Naposledy editováno 05.09.2010 13:14:39