Téma: Jawa 90
6.9.2010 v 21:36
Zdar máte ji jěště někdo ?Tuhle nadčasovou motku a asi jedinou naši s rotačním šoupátkem a řadícím válcem.
Pokud by měl někdo dobový fotky v úpravě na Motocross ( vyšel o tom i článek SM ) tak bych byl rád.Dokonce jsem četl, že se pan Havlík ( kterou si tuto jawku oblíbil ) dostal s jejím výkonem na úctihodných 36 koní.No a pokud by ji měl někdo na prodej, třebas i v né příliš originálním stavu tak bych se jí za nějakou slušnou cenu nebránil.
Díky za odpovědi a foto...
Pokud by měl někdo dobový fotky v úpravě na Motocross ( vyšel o tom i článek SM ) tak bych byl rád.Dokonce jsem četl, že se pan Havlík ( kterou si tuto jawku oblíbil ) dostal s jejím výkonem na úctihodných 36 koní.No a pokud by ji měl někdo na prodej, třebas i v né příliš originálním stavu tak bych se jí za nějakou slušnou cenu nebránil.
Díky za odpovědi a foto...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 90
No, dělali jsme lecos
[URL=

[URL=
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 90
babajezi> ty jo, presne takhle upravenou ji ma strejc, jeste jakysi letecky vicko nadrze a je to ona :D.. Ve predu 21 kolo, vzadu 18, vidle obdobna, ram pod motor, blatak a maska stejna :D. Narez
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 90
m8rinek> To není dostavba rámu. To je celej rám.Těhle motorek jsme udělali ve fabrice asi dvacet. Poslední jsem viděl letos v Benešově na srazu starejch soutěžáků.
[URL= Já na tom v jednom kuse kurvil převodovky
Naposledy editováno 06.09.2010 22:40:24
[URL= Já na tom v jednom kuse kurvil převodovky

Naposledy editováno 06.09.2010 22:40:24
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 90
36 koní? po výměně za motor z nějaké 125 krosky
to ale není úprava, to je výměna 
Jinak bych řekl: Milník v naší historii, který potvrdil: Objem ničím nenahradíš
Naposledy editováno 07.09.2010 07:53:35


Jinak bych řekl: Milník v naší historii, který potvrdil: Objem ničím nenahradíš

Naposledy editováno 07.09.2010 07:53:35
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 90
Přesně, znáš prosím tě Motocentrum Vítkovice, prodej dílů na Jawy?
Jde mi o to, jestli tam zajet nebo si věci poslat, jetli tam mají věci v regále vystavený, dycky člověka něco napadne, co se hodí.. jestli prodavač zajde do skladu a donese součástku... tak to si to nechám rovnou poslat.
Naposledy editováno 07.09.2010 08:52:20
Jde mi o to, jestli tam zajet nebo si věci poslat, jetli tam mají věci v regále vystavený, dycky člověka něco napadne, co se hodí.. jestli prodavač zajde do skladu a donese součástku... tak to si to nechám rovnou poslat.

Naposledy editováno 07.09.2010 08:52:20
laďa prášil: Dost věcí mají vystavených, něco mají v regálech vzadu a hlavně, prodává tam maník, který je do Jawiček fanda a má dost zkušeností. Dobře se s ním dá pokecat o řešení nějakých problémů, náhradách a podobně. Takže podle mě se tam vyplatí zajet.
laďa prášil> To, co je na předchozím obrázku rozhodně 36 koní nemělo. Můj odhad je tak něco přes 25.
Ale kompletní válec i hlava jsou jiné (upravená soutěžní Jawa),jiné sání, karburátor,
Rám-chromolybdenové trubky, vidlice "italky" z CZ zdvih 220mm, zadní fedruňky Marzzochi , ráfky Acront atd. V podstatě tam z původní devadesátky zůstal upravený spodek motoru, náboje kol a část výfuku. Moc se tomu amatérská přestavba říkat nedalo

Asi nejostřejší z těhle staveb byla tzv."Pytlákova schovanka" kterou bylo možno vidět letos v Benešově. Ta dosahovala skutečně výkonu přes 30 koní ale z původní devadesátky z toho zbyly pomalu jen papíry
. Konstruktérem a tvůrcem téhle poněkud vzteklé devadiny byl známý soutěžní jezdec a mechanik pražské Jawy Pavel Říha (řečený "Pytlák")
[URL=
Naposledy editováno 07.09.2010 09:31:24
Ale kompletní válec i hlava jsou jiné (upravená soutěžní Jawa),jiné sání, karburátor,
Rám-chromolybdenové trubky, vidlice "italky" z CZ zdvih 220mm, zadní fedruňky Marzzochi , ráfky Acront atd. V podstatě tam z původní devadesátky zůstal upravený spodek motoru, náboje kol a část výfuku. Moc se tomu amatérská přestavba říkat nedalo



Asi nejostřejší z těhle staveb byla tzv."Pytlákova schovanka" kterou bylo možno vidět letos v Benešově. Ta dosahovala skutečně výkonu přes 30 koní ale z původní devadesátky z toho zbyly pomalu jen papíry




[URL=
Naposledy editováno 07.09.2010 09:31:24
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 90
prosím tě, co tohle mělo z 90? ložiska v převodovce?? :) ZKL
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 90
Já se v motorkách nevyznám, ale sání to má z druhé strany... a fotka je správně
to je nějaký "normální" soutěžní motor, ne?
No a těch třicet koní...podle mě motor odvozený od 90 ani náhodou....
Jinak sériovku jsem byl kdysi kupovat, ovlivněn pověstmi o otáčkách, vkonu a pod., bylůa slušná origo s papírama za 1500, ale po projetí, jsem řekl tradiční "Já ti ještě zavolám"
Naposledy editováno 07.09.2010 10:24:39

No a těch třicet koní...podle mě motor odvozený od 90 ani náhodou....
Jinak sériovku jsem byl kdysi kupovat, ovlivněn pověstmi o otáčkách, vkonu a pod., bylůa slušná origo s papírama za 1500, ale po projetí, jsem řekl tradiční "Já ti ještě zavolám"

Naposledy editováno 07.09.2010 10:24:39
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 90
No dyť říkám...
No i tak je třicet koní nesmysl, pokud to má mít něco z 90ky, to je výkon mita o osm generací dál

laďa prášil> Mám dojem, že by Pytlák ještě měl mít doma zápis z brzdy. Ta jeho motorka opravdu přes 30 koní dávala. Jenže máš pravdu v tom, že to vlastně byl úplně jiný motor (válec a hlava byly úplně jiné a kartery včetně dalších komponent značně upravené. Ve své době to ale jezdilo MR 125 a Pavel si s většinou konkurence výkonově dost vytíral zadek

Sme tam museli udělat novou vložku válce, neb na původní praskla přepážka na výfuku.Potom to takovou špicu nemělo, ale byl lepší průběh krouticího momentu (to bylo udělané schválně, ne že bysme to neuměli). S motorkou se jelo líp.
Válec má čtyři přepouštěcí kanály á la Yamaha a pátý přes píst. Výfuk s přepážkou. Sání je otevřené na míň než 180 stupňů, karburátor 24mm.
Jen pro zajímavost- zdvih "devadesátky" 49mm byl zachován a aby to bylo do objemu 100ccm, muselo to mít vrtání 50mm, ne 52, jaké měly Tatrany. Takže byl problém s písty, ty jsme vyráběli ze silniční Jawy 350 (čtyřválce). Výhoda oproti jiným motorkám byla ta, že to jelo furt, nejen ve špici. A jede dodnes...
Vím, že objem 125 měli Vaněčci na silničce, ale tohle byla stovka a těch třicet koní tam opravdu nebylo (půlka snad jo, Tatrany udávaly 17-18). Říha možná brzdil i tu dvácu, ta přes 25 kobyl měla. Ale co ta chudinka převodovka
.
V ÚVMV bylo postaveno taky pár prototypů padesátek a stovek, soutěžních i motokrosových. Lišily se zejména rámy, jedny měly upravený páteřák a druhé dvojitý, uzavřený, trubkový. Ten páteřák byl předělaný tak,že zadní trubky šly venkem (kývačka byla uvnitř) a přední, mezi krkem a prodlouženými úchyty motoru, byly rovné, vešroubované. Tento rám byl nezničitelný. Vyzkoušeno
.
A existovala taky šlapačková verze, teď by se řeklo, že dyzajnově na úrovni. Mezi tehdejšími stroji vypadala jako zjevení.
Před téměř čtyřiceti lety
.
No, bohužel, chodilo to tak, že když se chtělo něco lepšího, muselo se to stávající...prodat. A mnohdy se tyto velkolepé stroje ztratily nadobro.
Tenkráte bývalo v objemové třídě stovek startovní pole větší, než v současné době celé Mistrovsví ČR v Enduru
.
No a pak FIM stovky zrušila...a naši funkcionáři se, samozřejmě, přizpůsobili. Jako obvykle si někdo někde prdne a my se musíme posr.t.
Válec má čtyři přepouštěcí kanály á la Yamaha a pátý přes píst. Výfuk s přepážkou. Sání je otevřené na míň než 180 stupňů, karburátor 24mm.
Jen pro zajímavost- zdvih "devadesátky" 49mm byl zachován a aby to bylo do objemu 100ccm, muselo to mít vrtání 50mm, ne 52, jaké měly Tatrany. Takže byl problém s písty, ty jsme vyráběli ze silniční Jawy 350 (čtyřválce). Výhoda oproti jiným motorkám byla ta, že to jelo furt, nejen ve špici. A jede dodnes...
Vím, že objem 125 měli Vaněčci na silničce, ale tohle byla stovka a těch třicet koní tam opravdu nebylo (půlka snad jo, Tatrany udávaly 17-18). Říha možná brzdil i tu dvácu, ta přes 25 kobyl měla. Ale co ta chudinka převodovka

V ÚVMV bylo postaveno taky pár prototypů padesátek a stovek, soutěžních i motokrosových. Lišily se zejména rámy, jedny měly upravený páteřák a druhé dvojitý, uzavřený, trubkový. Ten páteřák byl předělaný tak,že zadní trubky šly venkem (kývačka byla uvnitř) a přední, mezi krkem a prodlouženými úchyty motoru, byly rovné, vešroubované. Tento rám byl nezničitelný. Vyzkoušeno

A existovala taky šlapačková verze, teď by se řeklo, že dyzajnově na úrovni. Mezi tehdejšími stroji vypadala jako zjevení.
Před téměř čtyřiceti lety

No, bohužel, chodilo to tak, že když se chtělo něco lepšího, muselo se to stávající...prodat. A mnohdy se tyto velkolepé stroje ztratily nadobro.
Tenkráte bývalo v objemové třídě stovek startovní pole větší, než v současné době celé Mistrovsví ČR v Enduru

No a pak FIM stovky zrušila...a naši funkcionáři se, samozřejmě, přizpůsobili. Jako obvykle si někdo někde prdne a my se musíme posr.t.
Taky jsme se v nich dost hrabali. Byl to oproti kývačkám a 634 moc zajímavý motor. Dokonce se nám povedly i převrtávky. Kluci sehnali písty a říkali, že jsou právě ze skůtru. Už nevím... Jezdilo to parádně. Jen mě bohužel dost zlobila klika. Rád na to vzpomínám. Přesedlal jsem na to (na černo)z pionýra a to bylo dělo...

Aby nedošlo k mýlce - měl sem na mysli soutěžní Tatrany, ne skůtr Tatran! I když ten 100cm skůtr vrtání 50mm měl...kruhy pasovaly, ale písty byly ze špatného materiálu.
Kvalitní klec ložiska na kliku se dá udělat...když INA nebo něco podobného nebylo k sehnání.
Kvalitní klec ložiska na kliku se dá udělat...když INA nebo něco podobného nebylo k sehnání.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 90
Zdar měl bych jěště dotaz ohledně vypadávající dvojky.Jde to nějak řešit popř. jak je to časově a finančně náročné ?
Dík moc...
Dík moc...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 90
Takhle vypadal ten upravenej páteřák.
[URL=
[URL=
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 90
řadící buben má taky ČZ 200 roadster.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 90
pech.> A j250/593..
Šmarjá, jak já na ty 90ky rád vzpomínám.Svou první sem si koupil ve Varech někdy v sedumdesátýmprvním za celých 4600kč (novou). Řidičák na motku tenkrát ještě ve vývoji tak samozřejmě domů bez papírů.No nechytli mě kus před barákem v Kraslicích policajti? Samozřejmě že jo
.




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 90
babajezi> Nene, takto se to sice běžně dělalo, ale tady jsou přidané ohnuté trubky a jsou přivařené.
Rám ÚVMV měl dole ty plechy, ve kterých byl spodní úchyt motoru, prodloužené, trubky z podsedlovky šly vně kývačky, pod stupačkama před ně a byly vepředu přivařeny k těm prodlouženým plechům pod motorem.
Doplňková výztuha mezi těmito plechy a krkem řízení byla rovná .
Z původního rámu se tedy použila pouze páteřová trubka - ale svépomocná výroba byla snažší proto, že touto trubkou byla udána poloha krku řízení proti čepu kývačky...
Fotka padesátky s tímto rámem je na veteránském fóru.
Naposledy editováno 20.01.2011 20:35:52
Rám ÚVMV měl dole ty plechy, ve kterých byl spodní úchyt motoru, prodloužené, trubky z podsedlovky šly vně kývačky, pod stupačkama před ně a byly vepředu přivařeny k těm prodlouženým plechům pod motorem.
Doplňková výztuha mezi těmito plechy a krkem řízení byla rovná .
Z původního rámu se tedy použila pouze páteřová trubka - ale svépomocná výroba byla snažší proto, že touto trubkou byla udána poloha krku řízení proti čepu kývačky...
Fotka padesátky s tímto rámem je na veteránském fóru.
Naposledy editováno 20.01.2011 20:35:52
Zdenalbenal> Aha. Já jsem hledal nějaký fotky a našel jsem jen tohle. Někde jsem měl ještě fotku s motorkou Vaněčků ale nemůžu jí za žádnou cenu najít.Tohle je motorka Tomáše Karáska ale jen první pokus. Pak Tomáš začal stavět ty fabrický devadesátkový "Sadílky" co jsou na fotkách nahoře.Já jsem brzy začl jezdit třipade a na tyhle malý obsahy už jsem nereflektoval

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 90
U Vaněčků sem byl, když se "rodila" silniční 125ka s blokem z devadesátky.
Vedli sme moudré řeči, načež jeden, fedrujíc kompresorem jak kráva vzduch do piksle s Resistinem se slovy:"...při boji s korozí de o držku!" zachaňoval bavoráka...
Joj, bývaliť Čechové statní jonáci!
Vedli sme moudré řeči, načež jeden, fedrujíc kompresorem jak kráva vzduch do piksle s Resistinem se slovy:"...při boji s korozí de o držku!" zachaňoval bavoráka...
Joj, bývaliť Čechové statní jonáci!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 - spojka Jawa Přestavba | 125ccm | 27 | 15.3.2023 v 09:51 Jirk_K |
Co s tekoucí nádrží? [1, 2] Jawa 350/634, Jawa Přestavba | derryn | 44 | 21.2.2022 v 14:19 FJRPEPA |
Zachraňte 4 válcovou závodní Jawu [1, 2] Jawa Přestavba | Fidlous | 32 | 24.10.2018 v 06:34 MartinED250 |
Nová Jawa 1000 [1 ... 20, 21] Jawa Přestavba | drrath | 606 | 27.5.2016 v 09:14 HonzaHus |
nejšílenější přestavby pincků :-)... [1 ... 7, 8] Jawa Přestavba | Roman2bk | 239 | 18.5.2015 v 00:03 markus |