S firmou VM MOTO jsem rozjednal obchodní zastoupení motocyklů VM pro severní a jižní Moravu. Už velmi dlouho jsem byl zván na test nového českého motocyklu pod názvem VM. Sezóna byla velmi nabitá, takže jsme se s majitelem firmy, panem Vladimírem Váchou, míjeli a neměli čas dohodnout si termín testu. V polovině srpna mi pípla SMS od tvůrce motocyklu Bohouše Staši a konkrétní termín byl dohodnut.
Byl jsem na tento motocykl šíleně zvědavý. Domluvil jsem se se svým teamovým jezdcem Ondřejem Liškou, že se testu zúčastní taky. A zvědavost začala hlodat v nás obou. VM-ka pro nás byla velkou neznámou, pouze jsme věděli, že její obsah je 610 cm3, váha 109 kg, má bílou barvu, nemá startér, přední tlumiče jsou Paoli-Kayaba, zadní Öhlins a brzdy Brembo. Tato skutečnost nás nutila si při dlouhé cestě pokládat navzájem spoustu otázek:…jak je motorka vyvážená …s výkonem přes 60 koní nebude asi žádný beránek, …jak půjde startovat, když jsme v dnešní době zvyklí jen mačkat tlačítka startéru, …jak si konstrukce pohrála s gyroskopickým momentem, …jak zvládnou brzdy zastavit to stádo koní? A hlavní otázka zněla, jak padne do ruky.
Než jsme tyto otazníky stačili probrat, objevila se cedule Jinín. Tam nás již očekával pan Bohouš Staša se svým karavanem v barvách VM MOTOR a na první dojem krásná, bílá VM-ka. Seznámili jsme se s Bohoušem a vyslechli základní informace ohledně motocyklu. Při podrobném shlédnutí mota mě zaujalo mnoho detailů: středy kol velmi robustní a přitom lehké, racingové stupačky, sedlo Acerbis, velmi pevné brýle tlumičů, ale nejvíc mi padly do oka velké chladiče a dovoluji si říct, že jsou pevnější než všechny megasystémy. Zkrátka na motocyklu bylo odvedeno kus dobré práce.
O půl druhé otevřeli v Jiníně areál. Bohouš nastartoval stroj, nechal ho prohřát a my si zatím oblékli výstroj a šli se seznámit s tratí i motocyklem. VM mě překvapila ohromným výkonem, který v nízkých otáčkách naháněl strach. Udělali jsme pár koleček a VM-ka, i my dva s Lišákem, byli dostatečně prohřátí. Přestavil jsem ještě nastavení podvozku, řídítek a páček. A konečně nastal čas vyzkoušet moto naplno. Po rozbité trati VM-ka uháněla jako šutr a tuto trať krásně pohlcovala, před zatáčkama ukázala své předimenzované brzdy a poslušně zatočila tam, kam jsem chtěl. V zatáčce poslouchala na jedničku, při výjezdu si musí člověk dávat pozor na akceleraci. Stádo koní se o slovo hlásilo každou chvíli. Rukojeť plynu je dlouhá a tak dávkování výkonu nebylo tak hrozné. Motocykl VM na mě zapůsobil velmi dobrým dojmem, výtky, které jsem přednesl Bohoušovi, se budou určitě řešit.
A nyní převzal štafetu Lišák. Prvotní respekt, který k VM-ce měl, byl rychle pryč, kroutil plynem, co to šlo a neustále zrychloval. Potom si vyzkoušel několik startů a s velkým údivem konstatoval: “Tak tohle jsem nikdy nezažil, motorka má tolik výkonu, že jsem nestačil řadit!”
Odpoledne pomalu uběhlo a byl čas opustit trať. Na mou otázku, jaký pocit v něm VM-ka zanechala, odpověděl: “Na ničem tak silném jsem v životě neseděl, natož jezdil, motorka se mi fakt líbí, asi bych si zvykl. Při nájezdu na skoky mi chyběla jistota, špatně se odhadovala rychlost, protože motorka dopředu žene na jakoukoliv rychlost.” Tyto dojmy odhaduju podle toho, že Ondřej jezdí na novém Husarovi a ten se chová jinak, než konvenční motocykly, ale to je taky vše, co asi umí.
Své hodnocení motocyklu bych vyjádřil stupnicí od 1 do 5, kde 5 znamená nejlepší a 1 nejhorší:
Motor: výkon…………..5
průběh…………3
startování……..3
Podvozek: tlumení………….4
geometrie……….5
vyvážení…………4
Brzdy: citlivost…………4
účinnost………..5
Zpracování: ……………..5
Areál v Jiníně byl uzavřen a my vyrazili na místo, kde se VM-ky rodí. Bohouš otevřel dílnu a my viděli rozpracované motocykly. Nejvíc mě zajímalo právě zpracování a kvalita dílů, které jsou použity v motocyklu a zvenčí nejsou vidět. Bohouš začal vytahovat bedny plné velmi dobře zpracovaných dílů a já se začal ujišťovat, že se nejedná o žádný velký boom, jako to předvedla Praga, která jak rychle začala, tak ještě rychleji skončila. Nezbývalo mi nic jiného, než složit poklonu. A Bohouš s úsměvem dodal, že tady skoro nic není a že uvidíme teprve zítra v továrně, kde jsou ve skladech veškeré komponenty.
Druhý den jsme osobně navštívili pana Vladimíra Váchu v jeho podniku, nesoucí název VM MOTOR. Po několika hodinovém rozhovoru a exkurzi firmy padla dohoda a Faryn moto se stal oficiálním prodejcem pro celou Moravu a Slezsko a pro zlepšení služeb také prodejcem veškerého sortimentu firmy Öhlins.
Jsem velmi rád, že došlo k naší oboustranné dohodě. Tím, že je VM-ka kusová výroba, jsem schopen po vzájemné konzultaci objednat zákazníkům motocykl přímo na míru. Například dle jeho váhy bude moto osazené pružinami, dále např. výška řídítek, typ výfuku, velikost nádrže (8-11 litrů), typ nádrže (karbonová nebo hliníková). Takže po závazné objednávce dodám motocykl přesně podle zákazníkova přání a představy. Dále budu nabízet omezenou edici Cross country.
Možná se budu opakovat, ale nejvíce mě těší, že se jedná o ryze český motocykl, pánové Vladimír Vácha a Bohouš Staša odvedli v dnešní konkurenční době kus skvělé práce.
Cena motocyklu je stanovena na 136000,- Kč vč. DPH.
Veškeré dotazy velmi rád zodpovím.
Pavel Fárek
Naposledy editováno 03.10.2010 11:53:42
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
marko>To jsou ceny origo prvovýrobních dílů od VM,ty máš píst na 450 u KTM za 4000?,lamely+plechy+pružiny za 2000?,ojku za 3500?V tom případě mě dej adresu toho prodejce KTM-hehe.
ta oranžová krabička nezvýší kvalitu dílu...
a píst ve srovnatelné kvalitě-prox- za 4000kč koupím,ojku taky.....
netvrdím,že je to drahé-psal jsem jen,že nevidím důvod k jásání..
Každopádně jim fandim a čekám spíš jak na tom bude ta menší VM-ka. Přeci jenom tenhle motor je z dob husquaren 610. Tenhle objem by mi líbil tak akorát někam do supermota, na ježdění do práce a občasný vykravení. Dnešní doba endur je spíš menší objem / ovladatelnost a lehkost. Proto se 2T vrací zpátky.
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
??
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Koprto>VM Enduro
??
= myslím tím enduro verzi 610F. Nevím jaké bude obchodní označení ...
Chci si na jaře kupovat KTM 690 EnduroR a co mě na ní štve, jsou ty negativní zkušenosti uživatelů s připraveností této motorky na enduro jezdění (viz. diskuze k testu zde na webu). Rád bych při koupi změnil své rozhodnutí směrem k VM, tak by mě zajímalo, jak na tom v tomto směru "v základu" je. Asi tak ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
S tím aby měla motorka šusplech už v základu, by neměl být problém - vevařený matice na rámu pro jeho uchycení to má. Chladiče jsou dost pevný samy o sobě - jsou z poměrně silnýho hlin. plechu a jsou v rozích svařený - to funguje taky jako výztuha. Fotka cladiče: http://josek.rajce...._610_F/#DSC00666.jpg
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
pedal>tedka čtu že 450 e važi 118 kg což je dí katastrofe šak to už se bliži staremu xr 400, xr 600
Pedál: vaha motokrosu je 108kg bez benzínu, to není vubec špatné! Pokud se na téhle motorce svezeš, budeš přesvědčený, že tahle motorka je pocitově mnohem lehčí!!!
A musím před tebou sklonit svou hlavu,vědět váhu motocyklu, který je na papíře VM450.
Prostě klobouk dolů Jak budu chtít vědět svou budoucnost, tak se ti ozvu, neznám lepšího věštce
Naposledy editováno 02.10.2010 23:38:13
Buro>Troj11> Jo jo, musel jsem, předělávám to na startérovou verzi - a ta má jiný pravý závaží na klice - kvůli volnoběžce. Ještě to zatím nemám v kupě, ale snad to tak do tejdne (max. do dvou) dopadne.
Napiš pak jestli to šlape jak má a na co ta úprava vyšla...Já uvažuju o té Vaněčkové VM,tedy pokud by "dobastlit" ten startér nebyl až takový problém.....Mám plastiky vazů v obou kolenech i kotnících a nakopnu tak max. svoje 2T EXC....
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Na VM se těším. Měl jsem Pragu a max spokojenost na to moje prdlání. Jen mám strach aby to neumřelo na propagaci a reklamě jak spousta českých projektů.
Každej tady píše, že si ji určitě koupí, když bude mít přijatelnou cenu. Zajímá mě, co si představujete pod pojmem přijatelná. Doufám, že nečekáte čínskou cenu.
Nicméně tenhle projekt mě fakt zajímá a držím mu palce přes všechny výhrady, který jsem tu v minulosti napsal....a jsem rád za každou zprávu, kterou tu faryn uvede, co je u VM nového
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
mira008>Pedal má nějakej komplex.
Na VM se těším. Měl jsem Pragu a max spokojenost na to moje prdlání. Jen mám strach aby to neumřelo na propagaci a reklamě jak spousta českých projektů.
Každej tady píše, že si ji určitě koupí, když bude mít přijatelnou cenu. Zajímá mě, co si představujete pod pojmem přijatelná. Doufám, že nečekáte čínskou cenu.
Přijatelná cena je o cca 30% nižší(co je nakonec avizováno v názvu vlákna česká motorka na míru/za 130 papírů)než konkurence za motorku která nabídne minimálně stejně nebo více než konkurence- čili já osobně bych si koupil motocykl 610 ccm, v podvozku ostrého endura se servisními intervaly, kvalitou a spolehlivostí v kategorii neostrých strojů- XT, TT atd. Psalo se to tu desetkrát, že takový stroj na trhu dnes NENÍ, tuhle motorku bych si hned koupil a věřím, že se mnou i dost dalších lidí, na 450 ani 470 nejsem zvědavej.
Jinak, zná někdo už udáje o servisních intervalech? Myslím, že jsem to tady nikde neviděl.
Jinak to hodnocení je dost + na to co bych od toho čekal. Kde jsou ty motorky k odzkoušení live? Jsem z Vých. Čech a rád bych to zkusil. A hlavně mě zajímá ten indivindi přístup - to se mi líbí - protože svojí motorku ladím průběžně a je to dost času a peněz navíc.
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
2 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
2 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
teamwhd:Kde nabíráš tohle pravidlo srovnání v ročnících?Kdyš sedneš na KTM 450exc (06) a následovně KTM 450exc (08)budeš mimo!Ta první typické kladivo s dlouhým zdvihem a pomaloběžnýma otáčkama s blokováním zadního kola,ta druhá rychle se vytáčející a nebrzdící kolem po ubrání plynu!Tohle je blbá myšlenka z tvé strany.Na druhou stranu jsem na VM neseděl a nevím jak se přesně chová!Ale tohle téma mě k tomu asi brzy dotlačí.
roberto.cz>no já myslel, že třeba když je slabší a celkově třeba menší by se vešla do 110-120 000kč, což by bylo moc zajimavý hlavně v Enduru
To je problém, moto stojí 136000,- 610f, menší obsah 470 je menší, slabší to se ještě neví!
Motorka bude stejná, jen bude mít menší obsah, bude příplatek za startér plus homologační sada, cenu ti v tuhle chvíli říct nemohu, neznám ji.