S firmou VM MOTO jsem rozjednal obchodní zastoupení motocyklů VM pro severní a jižní Moravu. Už velmi dlouho jsem byl zván na test nového českého motocyklu pod názvem VM. Sezóna byla velmi nabitá, takže jsme se s majitelem firmy, panem Vladimírem Váchou, míjeli a neměli čas dohodnout si termín testu. V polovině srpna mi pípla SMS od tvůrce motocyklu Bohouše Staši a konkrétní termín byl dohodnut.
Byl jsem na tento motocykl šíleně zvědavý. Domluvil jsem se se svým teamovým jezdcem Ondřejem Liškou, že se testu zúčastní taky. A zvědavost začala hlodat v nás obou. VM-ka pro nás byla velkou neznámou, pouze jsme věděli, že její obsah je 610 cm3, váha 109 kg, má bílou barvu, nemá startér, přední tlumiče jsou Paoli-Kayaba, zadní Öhlins a brzdy Brembo. Tato skutečnost nás nutila si při dlouhé cestě pokládat navzájem spoustu otázek:…jak je motorka vyvážená …s výkonem přes 60 koní nebude asi žádný beránek, …jak půjde startovat, když jsme v dnešní době zvyklí jen mačkat tlačítka startéru, …jak si konstrukce pohrála s gyroskopickým momentem, …jak zvládnou brzdy zastavit to stádo koní? A hlavní otázka zněla, jak padne do ruky.
Než jsme tyto otazníky stačili probrat, objevila se cedule Jinín. Tam nás již očekával pan Bohouš Staša se svým karavanem v barvách VM MOTOR a na první dojem krásná, bílá VM-ka. Seznámili jsme se s Bohoušem a vyslechli základní informace ohledně motocyklu. Při podrobném shlédnutí mota mě zaujalo mnoho detailů: středy kol velmi robustní a přitom lehké, racingové stupačky, sedlo Acerbis, velmi pevné brýle tlumičů, ale nejvíc mi padly do oka velké chladiče a dovoluji si říct, že jsou pevnější než všechny megasystémy. Zkrátka na motocyklu bylo odvedeno kus dobré práce.
O půl druhé otevřeli v Jiníně areál. Bohouš nastartoval stroj, nechal ho prohřát a my si zatím oblékli výstroj a šli se seznámit s tratí i motocyklem. VM mě překvapila ohromným výkonem, který v nízkých otáčkách naháněl strach. Udělali jsme pár koleček a VM-ka, i my dva s Lišákem, byli dostatečně prohřátí. Přestavil jsem ještě nastavení podvozku, řídítek a páček. A konečně nastal čas vyzkoušet moto naplno. Po rozbité trati VM-ka uháněla jako šutr a tuto trať krásně pohlcovala, před zatáčkama ukázala své předimenzované brzdy a poslušně zatočila tam, kam jsem chtěl. V zatáčce poslouchala na jedničku, při výjezdu si musí člověk dávat pozor na akceleraci. Stádo koní se o slovo hlásilo každou chvíli. Rukojeť plynu je dlouhá a tak dávkování výkonu nebylo tak hrozné. Motocykl VM na mě zapůsobil velmi dobrým dojmem, výtky, které jsem přednesl Bohoušovi, se budou určitě řešit.
A nyní převzal štafetu Lišák. Prvotní respekt, který k VM-ce měl, byl rychle pryč, kroutil plynem, co to šlo a neustále zrychloval. Potom si vyzkoušel několik startů a s velkým údivem konstatoval: “Tak tohle jsem nikdy nezažil, motorka má tolik výkonu, že jsem nestačil řadit!”
Odpoledne pomalu uběhlo a byl čas opustit trať. Na mou otázku, jaký pocit v něm VM-ka zanechala, odpověděl: “Na ničem tak silném jsem v životě neseděl, natož jezdil, motorka se mi fakt líbí, asi bych si zvykl. Při nájezdu na skoky mi chyběla jistota, špatně se odhadovala rychlost, protože motorka dopředu žene na jakoukoliv rychlost.” Tyto dojmy odhaduju podle toho, že Ondřej jezdí na novém Husarovi a ten se chová jinak, než konvenční motocykly, ale to je taky vše, co asi umí.
Své hodnocení motocyklu bych vyjádřil stupnicí od 1 do 5, kde 5 znamená nejlepší a 1 nejhorší:
Motor: výkon…………..5
průběh…………3
startování……..3
Podvozek: tlumení………….4
geometrie……….5
vyvážení…………4
Brzdy: citlivost…………4
účinnost………..5
Zpracování: ……………..5
Areál v Jiníně byl uzavřen a my vyrazili na místo, kde se VM-ky rodí. Bohouš otevřel dílnu a my viděli rozpracované motocykly. Nejvíc mě zajímalo právě zpracování a kvalita dílů, které jsou použity v motocyklu a zvenčí nejsou vidět. Bohouš začal vytahovat bedny plné velmi dobře zpracovaných dílů a já se začal ujišťovat, že se nejedná o žádný velký boom, jako to předvedla Praga, která jak rychle začala, tak ještě rychleji skončila. Nezbývalo mi nic jiného, než složit poklonu. A Bohouš s úsměvem dodal, že tady skoro nic není a že uvidíme teprve zítra v továrně, kde jsou ve skladech veškeré komponenty.
Druhý den jsme osobně navštívili pana Vladimíra Váchu v jeho podniku, nesoucí název VM MOTOR. Po několika hodinovém rozhovoru a exkurzi firmy padla dohoda a Faryn moto se stal oficiálním prodejcem pro celou Moravu a Slezsko a pro zlepšení služeb také prodejcem veškerého sortimentu firmy Öhlins.
Jsem velmi rád, že došlo k naší oboustranné dohodě. Tím, že je VM-ka kusová výroba, jsem schopen po vzájemné konzultaci objednat zákazníkům motocykl přímo na míru. Například dle jeho váhy bude moto osazené pružinami, dále např. výška řídítek, typ výfuku, velikost nádrže (8-11 litrů), typ nádrže (karbonová nebo hliníková). Takže po závazné objednávce dodám motocykl přesně podle zákazníkova přání a představy. Dále budu nabízet omezenou edici Cross country.
Možná se budu opakovat, ale nejvíce mě těší, že se jedná o ryze český motocykl, pánové Vladimír Vácha a Bohouš Staša odvedli v dnešní konkurenční době kus skvělé práce.
Cena motocyklu je stanovena na 136000,- Kč vč. DPH.
Veškeré dotazy velmi rád zodpovím.
Pavel Fárek
Naposledy editováno 03.10.2010 11:53:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
kozivak>Midloch2> To budou vyrábět dva typy 450 nebo tahle ze 610 je mezityp než bude hotová ta druhá?
To Faryn: až bude něco okolo toho endura nebo foto té verze se starterém, tak to sem hoď. Nechodí sem jen samí pedálové ....
Tahle 450 je mezityp, protože jí lidi chtěj hned. S výrobou nového typu se počítá, ale nebude to tak hned. Startér chodí na 610ce, takže bude chodit i na 450. Udělané to ale ještě není.
mxbechyně má pravdu v Habeši jel VM450 Čadek, jel mimo závod, motorka se ladila pro jednoho němce, Čadek prej byl spokojenej jak to jede, pro dojmy ze 450 by to tedy chtělo oslovit jeho
Naposledy editováno 13.11.2010 20:22:55
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Startér točí motorem, ale motor s ním nechytá!!!
Ják jsem psal, jak budu mít pořádné zprávy, dám vědět.
Příští týden jedu pro Vm a budu konečně stavět country-crossovku.
Potom tu dodám fota a info z nějakého testování.
Naposledy editováno 17.11.2010 10:29:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
O obchodních věcech sice něco vím, ale nepřísluší se mi o tom šířit.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
kozivak>Faryn> Pojede na ní příští sezonu Lišák?
Nezáleží to jen na mé maličkosti.Já proto dělám maximum,kvůli tomu budu stavět jednu nebo dvě kantry crosovky.
Na 95% je pojede .
Midloch2-Já jsem s fabrikou denně ve spojení.450 jsem prosazoval od začátku a prosadil!!!
Je tu spousta jezdcu kteří chtějí velký obsah ale největší čast žádá 450.
Informace podávam jen kvuli dohadum a mýtum!Nemužu tady dělat reklamu a ani nechci.Lidem jako je Kozivak dávám jen pravdu nikomu neslíbím co nemohu nabídnout.
Nová 450 bude pecka ale cestu k prvnímu prototypu si nedovolím odhadnout.
Naposledy editováno 17.11.2010 10:12:10
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
poslední foto... http://www.oc-sestk...uzby/john-motor.html
Naposledy editováno 11.02.2011 13:07:17
skydxrv píše: Výstavy nemám rád .. miliony lidí dokonce i Ti co se o problematiku nezajímají a byli si jen "nalovit" plakáty. Takže Vm na výstavě neuvidím a mailík co jsem psal přímo do Vm zůstal bez odpovědi. čekal jsem cokoliv jen ne to, že se mě nikdo neozve . škoda.
Pokud jsi četl můj článek vložený Markem, tak nemusíš psát do fabriky.
Máš to ke mně 15 kiláků, zavolat snad není takový problém.
Na motorku se můžeš podívat, můžeš se na ní svézt.
Ale jak tu všichni píšete-jsme v Čechách.
Za klávesou jsou zde na fóru všichni mistři.
Moto je v prodeji, ale všichni se jen vyptávají a zájemci žádní.
Zájemci na moto jsou ve stylu: 600f nechci!!!
Málokdo tuhle motorku viděl a jelo na ní jen pár lidí, ale všichni se baví, jako by tu motorku znali a trestali ji celou sezónu.
Slow píše: 2:Faryn - tak jak?
Jaro už na krku, nějaká ta motohodina na motce ztrávená a my žádné novinky neznáme.
Na výstavu asi všichni nepůjdeme, tak jestli je něco nového, tak nás poinformuj
Díkas
Já tu dlouho nebyl.
Na motu se pracuje.Dokončujou se brzdy kvůli homologaci na spz. Změny na odlehčení motorky.
Moto je osazeno novým spolehlivým a hlavně světelným zapalovaním.Počasí je super, tak jsem na VM jedil.
Pokud to v týdnu vyjde, tak udělám nějaké fota a video.
2 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Letošní sezónu jsme absolvovali s motocyklem VM 610F a pilotem Martinem Vaněčkem.
Zúčastnili jsme se závodů MX3 mistrovství světa v Holicích, závodu mistrovství ČR a krajského přeboru SMS Kaplice.
Mistrovství světa v Holicích se pro naši firmu podařilo získat 6 mistrovských bodů což považujeme za největší úspěch letošní sezóny. V první jízdě Martin s poněkud opatrnějším projevem vybojoval 1 bod za 20. místo. V druhé jízdě již zbaven ostychu se umístil na 16. místě a přivezl celkem 6 mistrovských bodů. Po 40 letech se objevila ve světových tabulkách od doby Falty a ČZ motorka české výroby, která získala body v MS.
Mistrovství ČR se nám díky četným zraněním příliš nedařilo a nedokázali jsme se umístit na pozicích, se kterými bychom jako team a firma byli spokojeni.
V krajském přeboru jsme vybojovali 3. místo za Davidem Čadkem a Janem Mrázkem. Přičemž jsme díky zranění neabsolvovali jeden závod celého seriálu.
Na poslední závod v Habeši jsme angažovali Davida Čadka, který s přehledem zvítězil.
Do příštího roku vyvíjíme novou 450-tku, která bude koncepčně vycházet z modelu 610 s četnými změnami rámu, pérování, geometrie, klikové hřídele, hlavy, válce, pístu a převodovky.
Jeden kus prototypu již máme v testování. První zkoušky proběhly bez větších problémů a odezvy na menší obsah našich testovacích pilotů byly nad očekávání dobré.
Po najetí cca 100 motohodin bychom chtěli uvést tento motocykl do výroby.
Na příští sezónu 2011 probíhá jednání s bývalým pilotem mistrovství světa Josef Dobešem (27).
Josef se zúčastnil i dvou testů nové 450-tky. Jednání bude ukončeno do konce letošního roku a výsledek bude zveřejněn na našich webových stránkách www.vmmoto.cz.
V závěru bychom rádi poděkovali za celoroční podporu společnosti Goldfren - paní Andree a panu Stanislavu Špačkovým, společnosti HQH Systém spol. s r.o. - panu Žižkovi a společnosti Shell, společnosti ČZ Řetězy s.r.o. v zastoupení pana Radka Žipka, společnosti MEFO Sport Centrum – panu Strachovi, společnosti Moto výfuky Sharon. Samozřejmě i těm, kteří nám celou sezónu fandili a všem ostatním, které neuvádíme, ale bez kterých bychom těchto výsledků nedosáhli, patří náš velký DÍK.
Za VM MOTOR Racing team Vladimír Vácha a Bohumil Staša
2 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Za sebe píšu, že mě zajímá především:
Je projekt motocyklu VM za A.) směřován k reálnému prodeji konstrukčně dotaženého stroje a jeho, byť asi maloseriové, téměř kusové ruční produkce, nebo je to za B.) pouze čistě závodní zábava ekonomicky silného subjektu(a i pro něj to musí být, bez výnosů z prodeje velmi vysávající)
Tohle je totiž základní otázka a nikdo na ni ještě nedal jednoznačnou odpověď.
zde ohlašovaná produkce 450, pokud se nejedná o dezinformaci(v nejnabitější třídě, kde jsou konkurenti největší světoví výrobci s miliony EUR v zádech) a stálé zaměření na motokros bez silniční homologace, svědčí minimálně o naprostém ekonomickém diletantismu.
Uvítám, pokud se někdo ujme kvalifikované oponentury.
Naposledy editováno 23.02.2011 10:27:29
tak měl jsem to štěstí a svezl jsem se na VM-ku (610) a myslím si že bych si na tento stroj zvykl. Největší problém byl pro mě nastartovat, možná je to tím, že jezdím jen na 2T,ale na to časem člověk najde ten správný grif, nebo v budoucnu pomůže el. startér.
Samozřejmě má stroj ještě určité mouchy, které to chce vychytat, ale žádný učený z nebe nespadl, na tož z výrobní linky. Já to z vlastního pohledu vidím nadějně.Faryne ještě jednou díky za svezení
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Motorka je taková jaká je a žádný naše přání ani sny z ní neudělají to co chce každý jednotlivě. Jen výrobce sám určuje styl a tím i okruh zákazníků.
Připadá mi to jako by si každý předsatvil ideál podle svýho a chtěl to zrovna po tomhle projektu.
Moc se mi líbí individuální přístup a chuť něco dělat. Cena není v tomhle tak moc rozhodující, protože zadarmo to být nemůže. Ale podstatný je pro mě přístup po prodeji, kvalita celku - ne jen jednotlivých dílů - motorka funguje jako celek.
Zatím to na mě působí jako hledání řešení z dostupných možností - ani kočka ani pes. Jako enduro to nevypadá už jen kvůli výšce sedla kapacitě nádrže...atd a jako kros s 600 motorem je to blbost. Za mě by se páni měli domluvit co vlastně staví :) ale přeju jim aby si našli cestu k zákazníkům a nezůstalo jen u funkčních prototypů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Sigy píše: Stranky pěkné ale krom telefonu a emailu jsem tam opět nenašel vůbec nic.......
Já na jedné straně nechápu, co pořád chcete????
Motocykl byl představen v televizi na výstavách.
Nějaké testy proběhly v časopisech.
Co se dozvím o motu jiných výrobcu???
Zakladní data a to je vše, jako u VM!!!
Husqvarna-bmv jezdila po světě a nikdo neměl žádné informace!!!
M6-jak budou dokončeny homologace pro silniční provoz.
Bude v nabídce Cross,Enduro a Motard.
V obsahu 600 nebo 450cm
Homologace není tak jednoduchá.V jednom zdejším vláknu je jasně napsáno:
Jawa v Anglii dostane spz, u nás ne
Naposledy editováno 23.02.2011 15:49:37
2 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Spíš si cením přístup VM, než když s velkou mediální pompou Blata dobývala MotoGP a přitom neexistoval ani funkční vzorek.