Téma: Bakalářka - Bezpečnostní prvky motocyklů
 
15.11.2010 v 00:20
Čaues, začínám si vymejšlet téma na bakalářku, jak jinak než s motorkářskou problematikou a napadlo mě, že nejvíce diskutovaná je aktivní a pasivní bezpečnost. Nemám teď až tak na mysli oblečení a vybavení jezdce, i když taky by se dalo psát o novinkách (helma se zpětným zrcátkem LOL .... ne to sem zrvona nemyslel..) ale spíše o airbagách, ABS, elektornický tlumič řízení (cbr 1000rr), rámy, crash testy apod........

Jenže má to háček, je o tom hrozně málo informací, na netu málo a v knížkách vůbec a když jo, tak většinou jen obecné info nic konkrétního (měření, grafy, analýzy atd...), materiálů je hodně, ale jen o autech. Jednotliví výrobci prostě neposkytujou na netu podrobný info.


Proto se ptám neví někdo o nějaký knize, publikaci, článku v časopise nebo novinách (Motocykl, ČMN atd.), něco z internetu klidně i v AJ ? Prosím vás, kdo něco četl nebo našel článek ohledně bezpečnosti, tak prosím napište odkaz nebo název/číslo/ročník časopisu, díky

Popřípadě pokud vás napadne o čem ještě psát, co se týče bezpečnostních a ochraných prvků, budu vám vděčnej za každou radu.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Bakalářka - Bezpečnostní prvky motocyklů

15.11.2010 v 00:36 | Nahoru | #1
Na tohle-Eicma jsi koukal?
Jinak ti výrobci těch prostředků by měli mít pro novináře nějaký info, tak jim napiš

1 reakcí na tento příspěvek Bakalářka - Bezpečnostní prvky motocyklů

15.11.2010 v 00:36 | Nahoru | #2
Jak to chceš pojmout? Osobně bych to pojal nějak ve smyslu:

"Specické aspekty prvků aktivní a pasivní bezpečnosti u jednostopých vozidel"

Myslím, že třeba ABS je i u motorek už celkem běžná věc, ale můžeš to zaměřit na to, jaký je rozdíl v použití ABS u jednostopého vozidla a u auta.

Airbagy: Kontaktoval bych Hondu ohledně Goldwingu. A zase: Goldwing je dost specifická motorka. A i tak se tam určitě musel ten airbag koncipovat jinak než u auta. Protože u auta jde řidič po nárazu proti volantu, spolujezdec proti palubce, u motorky spíš "do salta" přes řidítka. Takže z Hondy bys asi něco zajímavého dostat mohl.

Pak jsou airbagy na jezdci - problém se spuštěním - po nárazu může být pozdě (jezdec už mohl opustit stroj), při opuštění stroje (spojení se strojem - nechtěné spuštění) atd.

Takže téma je to bohaté. Jde v podstatě o to, jaké jsou u vás nároky a co sám z toho chceš udělat.

Jinak fandím

Naposledy editováno 15.11.2010 00:41:52

(reakce na) Bakalářka - Bezpečnostní prvky motocyklů

15.11.2010 v 00:40 | Nahoru | #3

vonZahn>Na tohle-Eicma jsi koukal?
Jinak ti výrobci těch prostředků by měli mít pro novináře nějaký info, tak jim napiš



Jo jo ta EICMA to jsem hned pročetl, to se bude určitě hodit. Jasný zkusím to obejít osobně s dotazem na konkrétní novinky, dík

(reakce na) Bakalářka - Bezpečnostní prvky motocyklů

15.11.2010 v 00:46 | Nahoru | #4

Repulsion>Jak to chceš pojmout? Osobně bych to pojal nějak ve smyslu:

"Specické aspekty prvků aktivní a pasivní bezpečnosti u jednostopých vozidel"

Myslím, že třeba ABS je i u motorek už celkem běžná věc, ale můžeš to zaměřit na to, jaký je rozdíl v použití ABS u jednostopého vozidla a u auta.

Airbagy: Kontaktoval bych Hondu ohledne Goldwingu. A zase: Goldwing je dost specifická motorka. A i tak se tam určitě musel ten airbag koncipovat jinak než u auta. Protože u auta jde řidič po nárazu proti volantu, spolujezdec proti palubce, u motorky spíš "do salta" přes řidítka. Takže z Hondy bys asi něco zajímavého dostat mohl.

Pak jsou airbagy na jezdci - problém se spuštěním - po nárazu může být pozdě (jezdec už mohl opustit stroj), při opuštění stroje (spojení se strojem - nechtěné spuštění) atd.

Takže téma je to bohaté. Jde v podstatě o to, jaké jsou u vás nároky a co sám z toho chceš udělat.

Jinak fandím



Jo o tý Hondě určitě přemýšlim, sice je to jen u těch velkejch cesťáků, ale to nevadí. Jako novinky to být nemusej, klidně i obecně to pojmout, a pak konkrétní případy, vychytávky nebo jednotlivě ty novinky. Ty vesty už sem po nich koukal, jen nevím spíše by to mělo být technickýho rázu, i když to oblečení s tim úzce souvisí to je jasný. Problém je v tom, že to enni moc využívaný a jak říkáš problemý se spuštěnim - prostě to chce spíš fungující ověřený věci. A nebo napsat proste klady a zápory a mluvit i o vestách. To byhc tam mohl vrazit i ty přilby se zpětnym zrcátkem, který jsou za ty peníze vlastně úplně k ho*nu

1 reakcí na tento příspěvek Bakalářka - Bezpečnostní prvky motocyklů

15.11.2010 v 00:48 | Nahoru | #5
A pak se taky můžeš zastavit u Hondy a zeptat se kterýho idiota napadlo cpát do motorek CBS a jestli to náhodou nebyla nějaká blondýna z kantýny

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bakalářka - Bezpečnostní prvky motocyklů

15.11.2010 v 00:54 | Nahoru | #6

babajezi>A pak se taky můžeš zastavit u Hondy a zeptat se kterýho idiota napadlo cpát do motorek CBS a jestli to náhodou nebyla nějaká blondýna z kantýny


No, beze srandy by to mohla bejt kapitola bakalářky. Nežádoucí vedlejší efekty bezpečnostních prvků.

Bakalářka - Bezpečnostní prvky motocyklů

15.11.2010 v 00:56 | Nahoru | #7
jj kombinovanej brzdovej systém , to tam chi taky zařadit, četl sem něco o tom, že to má svoje nevýhody, že když brzdíš zadní a přední kolo se dostane někam na kluzkej povrch, tak se zablokuje taky, nechapu jakou to ma vyhodu oproti ABS.... http://www.motomohelnice.cz/cbs.htm

Naposledy editováno 15.11.2010 00:56:54

(reakce na) Bakalářka - Bezpečnostní prvky motocyklů

15.11.2010 v 00:59 | Nahoru | #8

vonZahn>No, beze srandy by to mohla bejt kapitola bakalářky. Nežádoucí vedlejší efekty bezpečnostních prvků.



URČITĚ , každej prvek je třeba popsat komplexně, teda že klady i zápory, už jen kvůli tomu abych tu práci natáhnul na těch min. 30 stran.

1 reakcí na tento příspěvek Bakalářka - Bezpečnostní prvky motocyklů

15.11.2010 v 01:04 | Nahoru | #9
nerad bych ti tvůj záměr vymlouval, vím, že dost lidí chce práci psát o svém hobby a dost často si tím na sebe upletou bič, především z nedostatku informačních pramenů což už jsi sám poznal. bez odpovídajících informačních zdrojů budeš mít práci trochu na vodě a je otázka jak se k tomu postaví vedoucí resp. oponent. to vím o čem mluvím, pustil jsem se do diplomky z oblasti trhu s motocykly a cenovou politikou, při shánění relevantních dat jsem byl párkrát na hranici absolutního zoufalství.

wiki tady na wikipedii najdeš pár odkazů na organizace zabývající se bezpečností motocyklů

zvážil bych i jiné téma třeba pro tebe méně zajímavé nebo atraktivní, ale s dostupnou literaturou a informacemi o které můžeš svou práci v klidu opřít.

nicméně pokud se vydáš trnitější cestou držím palce

Naposledy editováno 15.11.2010 01:06:51

Bakalářka - Bezpečnostní prvky motocyklů

15.11.2010 v 01:11 | Nahoru | #10
V podstatě souhlasím s miurou, ale tak tragicky bych to neviděl - zatím tápeš a bereš to moc ze široka. Takže nejdřív si jasně stanov cíl práce, a od toho pak odvíjej své další aktivity. A jakmile budeš mít jasně stanovený cíl, už to taková fuška třeba nebude. Protože cíl může být klidně i:

Současné trendy v oblasti aktivní/pasivní bezpečnosti, praktické využití různých koncepcí, podíl na trhu... atd.

Tam prostě popíšeš, co všechno se vyrábí, zkouší atd., uděláš k tomu grafy a napíšeš nějaký závěr jako např.

„Budoucnost aktivních/pasivních prvků spatřuji především v... a to vzhledem k... což je patrné i z současných aktivit firem...

a máš vystaráno :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bakalářka - Bezpečnostní prvky motocyklů

15.11.2010 v 01:12 | Nahoru | #11
miura> "Some riders take an alternative approach to safety policy."





Naposledy editováno 15.11.2010 01:13:22

(reakce na) Bakalářka - Bezpečnostní prvky motocyklů

15.11.2010 v 03:29 | Nahoru | #12

Repulsion>miura> "Some riders take an alternative approach to safety policy."





Tudle si jdu odpoledne z busu a okolo mě prolítnul po hlavní tak 100 km/h týpek v riflích mikině a brejlích na FZ6... sem docela netušil...

1 reakcí na tento příspěvek Bakalářka - Bezpečnostní prvky motocyklů

15.11.2010 v 03:56 | Nahoru | #13
Nevím, ale já bych jednak vyšel z toho, že pojem bezpečnost je dost relativní, že to musíš vztáhnout k nějaký době - co bylo bezpečný před dvaceti lety, je dneska dávno překonaný, ne-li zakázaný. A stejně tak je to relativní ke konkrétní činnosti.
Pak bych se zamyslel i nad tím, kolik těch opravdu bezpečnostních na motorce opravdu je. Na nějaký crash testy bych asi hned zapomněl, něco sice dělal ADAC (jsou na jejich stránkách) ale s pojetím bariérovejch zkoušek tak jak jsou všeobecně vnímány to nemá moc společného. Logicky: bariérové zkoušky se zavedly v důsledku vynálezu deformační zóny, a těch na motorce nenajdeš.

Takže já bych si asi vypích jeden prvek a nejvíc mně napadaj brzdy, kdy bych nejprve popsal jejich historický vývoj od pásovejch, špalíkovejch, přes bubny až po kotouč. Zhodnotil jejich klady, zápory a to jak byly tyhle klady i zápory vnímány v různejch obdobích - přitom pozor i kotoučovkám byly v minulosti vytýkány zápory v provonání s bubnama. Jako gró celý práce bych se rozepsal o současným stavu, tedy o používanejch systémech. Kategorie motorek a pro ně charakteristický systémy.
V kontextu s tím historickým porovnáním Ti pak vypadne určitej vývoj, který Ti pak i dá určitou míru bezpečnosti, resp. určitej, i pro laika hmatatelnej, vývoj té bezpečnosti.
Pro oživení bych přidal i některý sice známý, dokonce i odzkoušený principy, ale nepoužívaný - např. kuželíkový brzdy.

Samozřejmě že obdobně by se asi dala udělat práce o gumách, nebo osvětlení. U dalších skupinách - pérování a tlumení, ev. sedla, ochranná plexi a pod. se sice dá mluvit o jejich vlivu na bezpečnost a byť není úplně zanedbatelný, tak jejich primární funkce je spíš pohodlnostní.

Nevím jakou máš představu o rozsahu, ale já si myslím, že když se takhle zaměříš na jeden prvek, tak se z toho pár stran určitě vyklube, dá se tomu dát hlava i pata, není to skákání z tématu na téma a dá se tý práci i dát nějakej závěr, něco vyvodit tak, aby nemusela nást název "Sebraný plky o všem a o ničem".

Ale jak říkám, toť můj názor, byť vycházejíc ze zkušeností, jak je úmorný prokousávat se textem, kde po dvaceti stranách, ani při nejlepší vůli, absolutně netušíš kam vlastně autor svým snažením míří, pokud tedy nemá být jeho cílem znechutit Ti život. To bych vždycky vraždil, někdy i lituju proč jsem se učil číst a nechápu proč on se vlastně učil psát.

(reakce na) Bakalářka - Bezpečnostní prvky motocyklů

15.11.2010 v 06:59 | Nahoru | #14

Ricard>Na nějaký crash testy bych asi hned zapomněl, něco sice dělal ADAC (jsou na jejich stránkách) ale s pojetím bariérovejch zkoušek tak jak jsou všeobecně vnímány to nemá moc společného.



Teď jsem si vzpomněl, že jsem znal jednu dívčinu, která pracuje v nějakém našem výzkumáku, a ta mi povídala, že nějaké hokusy pokusy jako crash testy s motorkama apod. dělali. Akorát už jsem zapomněl, co to bylo za výzkumák, ale kdo hledá, najde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bakalářka - Bezpečnostní prvky motocyklů

15.11.2010 v 08:40 | Nahoru | #15

vonZahn>No, beze srandy by to mohla bejt kapitola bakalářky. Nežádoucí vedlejší efekty bezpečnostních prvků.



CBS není žádnej bezpečnostní prvek. Je to zcela sprostá a životu nebezpečná komerční hovadina. Naprosto nechápu jak tuhle zlomyslnost mohl někdo schválit do výroby. Kancelářskej dement kterej jel na potorce tak leda kolem bloku na jedničku.CBS negativně ovlivňuje jízdní vlastnosti a v určitých situacích je to doslova životu nebezpečná záležitost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bakalářka - Bezpečnostní prvky motocyklů

15.11.2010 v 09:02 | Nahoru | #16

babajezi>CBS není žádnej bezpečnostní prvek. Je to zcela sprostá a životu nebezpečná komerční hovadina. Naprosto nechápu jak tuhle zlomyslnost mohl někdo schválit do výroby. Kancelářskej dement kterej jel na potorce tak leda kolem bloku na jedničku.CBS negativně ovlivňuje jízdní vlastnosti a v určitých situacích je to doslova životu nebezpečná záležitost


A to jak je CBS nebezpečné zcela potvrzuje i výzkum amerického dopravního úřadu, ke stažení např. zde.
Ať si každej udělá obrázek sám, jak je to životu nebzepečné

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bakalářka - Bezpečnostní prvky motocyklů

15.11.2010 v 09:22 | Nahoru | #17
Bludevil> je mi naposto lhostejné co si dělá amerika za testy. ABS na motorce považuji osobně za nesmysl a rozhodně bych ho na sportu nechtěl. ještě tak může mít význam pro nezkušené jezdce a na skůtrech. Nicméně uznávám, že může mít v okruhu lidí kteří neumí brzdit nějaký bezpečnostní přínos.
Co se ale týče CBS, Tak tady nehodlám vůbec ze svého názoru cokoli slevit. Pokud někomu připadá normální že mu při použití zadní brzdy začne nekontrolovatelně brzdit přední, tak je to vůl!

Jo a nezapoměň zase vyzdvihnout jak někomu nadávám do volů. Holt pařez pařezem ........

Naposledy editováno 15.11.2010 09:23:00

(reakce na) Bakalářka - Bezpečnostní prvky motocyklů

15.11.2010 v 09:34 | Nahoru | #18
babajezi> A nějaký důkaz místo obecných řečí?
Btw, z toho jak CBS popisuješ se mi opravdu nezdá, že bys motorku s tím někdy řídil...

Bakalářka - Bezpečnostní prvky motocyklů

15.11.2010 v 09:46 | Nahoru | #19
nevíte praktický rozdíl mezi CBS a DCBS?

1 reakcí na tento příspěvek Bakalářka - Bezpečnostní prvky motocyklů

15.11.2010 v 09:48 | Nahoru | #20
O takto závažné záležitosti nebudu diskutovat s amatérem.

1 reakcí na tento příspěvek Bakalářka - Bezpečnostní prvky motocyklů

15.11.2010 v 10:40 | Nahoru | #21
Nerad bych, aby se tu rozpoutaly nějaký hádky, ale to k diskuzi patří, je jne dobře, když píšete svoje zkušenosti, mam pak z čeho vycházet. Prošel sem si důkladně co píšete, ten test ABS/CBS se bude rozhodně hodit, překlad neni problém.

Repulsion, Ricard => sám nevím jakým směrem se ubrat, jasný že vývoj brzd po současnost to má hlavu patu to je pravda, ale určitě by stálo za to zahrnout i další trendy bezpečnosti a vývoj i jiných prvků, jedině to rozdělit do kapitol. Páč se bojím že nebudu schopnej toho o brzdách tolik dohledat (testy, porovnání atd...), ale zas porovnávací tabulky apod. to je součástí vlastní práce, nic bezrozmyslu kopírovat nechci.

Díky moc všem za rady, odkazy a vůbec za pomoc

tato témata o moto už jsou bohužel obsazená:

Moderní prvky motocyklů (to by odpovídalo mojí práci)
Základní mechanismy poranění při dopravních nehodách motocyklu
Emisní a technické kontroly motocyklů

Naposledy editováno 15.11.2010 10:49:14

(reakce na) Bakalářka - Bezpečnostní prvky motocyklů

15.11.2010 v 11:03 | Nahoru | #22
MartyFZS6> Pro začátek si stáhni to co jsem dával v odkazu, dost dat a údajů ti to poskytne, dá se z toho při psaní podle mě docela dobře odpíchnout, i co se týče testovacího vzorku.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bakalářka - Bezpečnostní prvky motocyklů

15.11.2010 v 11:06 | Nahoru | #23

babajezi>O takto závažné záležitosti nebudu diskutovat s amatérem.


Takhle to dopadá pokaždé, když máš ty svoje výkřiky do tmy dokázat.

Víš, mezi lidma se spíše hraje na to, co kdo dokáže vysvětlit a zdůvodnit, než to když někdo začne vykřikovat "já jedinej mám pravdu, všichni ostatní jsou debilové a protože jsou debilové, nebudu vám nic dokazovat, stejně byste to nepochopili".

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bakalářka - Bezpečnostní prvky motocyklů

15.11.2010 v 11:17 | Nahoru | #24
Bludevil> já si teda nejsem jistej, ale mám zato že Dual CBS funguje tak, že při zmáčknutí pedálu zadní brzdy to aktivuje i prostřední pístky na předních brzdičích. Což by mohlo někoho překvapit kdyby se pohyboval na hranici adheze a brzdil pro jistotu jenom zadní, tudíž čeká že mu případně ujede jenom zadek. Třeba na štěrku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bakalářka - Bezpečnostní prvky motocyklů

15.11.2010 v 13:05 | Nahoru | #25
Stev> Takhle, já osobně bych to na motorce asi nechtěl, ale jde o osobní pocit, že radši ovládám vše sám. Systém je co si matně pamatuju tak jak říkáš, ale předek fakt nebrzdí nijak drtivě. A člověk, co pojede po štěrku na silniční motorce rychle a najednou zprudka zadupne zadek v lehké zatáčce, by si lehnul CBS neCBS
Na okruh samozřejmě tenhle systém ne, ale na cestovní motorky to má podle mě smysl.Aspoň pro někoho, rozhodně bych se bál to označit za životunebezpečnou hovadinu. Pro takový ten "průměr" to znamená lehké zkrácení brzdné dráhy, což je nepochybně přínos.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bakalářka - Bezpečnostní prvky motocyklů

15.11.2010 v 13:38 | Nahoru | #26
Bludevil> já si myslím že ani nemusíš jet rychle, stačí pomalu, a když čekáš že Ti zadek klouzne tak zas pustíš brzdu a ono se to srovná, a tak nějak to čekáš takže jsi schopnej reagovat. Jestli to označit za životunebezpečnou hovadinu nevím, lidi tak označujou celý motorky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bakalářka - Bezpečnostní prvky motocyklů

15.11.2010 v 13:42 | Nahoru | #27
Stev> Já se zde dobrovolně přiznávám, že nejsem démonem typu McCoye, abych s mastodontem kategorie superblackbirda, který je jedním z typických příkladů CBS systému, natvrdo zahamstl zadek, abych ho utrhlu do smyku a kontrolovaným smykem zadku chtěl projet zatáčku. Takže by mi přítomnost CBS na silnici asi moc nevadila

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bakalářka - Bezpečnostní prvky motocyklů

15.11.2010 v 13:46 | Nahoru | #28
Bludevil> já už vůbec ne, ale i tak jsem párkrát takovou situaci zažil, jedeš v klidu na silnici a najednou vidíš štěrk nebo kamínky na silnici, já v takový situaci brzdím zadní i s tím že mi to trochu klouzne a docela by mi vadilo kdyby měl brzdit předek, i když málo. Tohle se snad může stát čas od času každýmu a nemusíš bejt superstřelec abys to nějak zvládnul.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bakalářka - Bezpečnostní prvky motocyklů

15.11.2010 v 13:49 | Nahoru | #29
Stev> Já ti radši velice rozumně obě brzdy zároveň, můj srad použití zadní brzdy skoro neregistruje, tu používám spíš jako stabilizaci. Takže kdybych zadupl jen zadek, vůbec nebrzdím. Chová se to spíš tak, že to že je zadek ve smyku nepoznám dle zpomalování, ale dle toho že se zadek "divně vrtí" (to když jsem testoval, jestli ten zadek za jízdy vůbec funguje).

(reakce na) Bakalářka - Bezpečnostní prvky motocyklů

15.11.2010 v 13:53 | Nahoru | #30
Bludevil> mluvim o nižší rychlosti a kluzkym povrchu ale tak dobře, nemá cenu se v tom víc vrtat
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist