1 reakcí na tento příspěvek Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno
1 reakcí na tento příspěvek Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno
Naposledy editováno 24.11.2010 10:57:05
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno
Džanek píše: stejnak se zas najde zpusob jak to ojebat i na tom objemu...treba, ze nekdo do sestky soupne litra a neni sance jak to poznat ... tohle me pride daleko nebezpecnejsi .... cislo motoru v technicaku mit nemusis ...
budou se převrtávat pětikila na litry
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno
btw: zas na druhou stranu kdyby tím klesly ceny kitů a služeb spojených s laděním výkonu na brzdách... my staří Áčkaři bysme měli něco proti?
Naposledy editováno 24.11.2010 14:13:23
1 reakcí na tento příspěvek Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno
1 reakcí na tento příspěvek Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno
pokud bych s tim souhlasil a mel navrhnout odstupnovani skupin podle vykonu (ne objemu - to je blbost), dalo by se uvazovat nad necim typu:
A0 - jednostopa vozidla do 5kW (cca)
- vek pro ziskani: 15+
- typicke pouziti: mopedy a 50ccm stylu Pionyr/Simson/Dandy
- drzitel B (resp. RP na nekterou skupinu aut) by mel pravo ridit vozidla AM
A1 - jednostopa vozidla (ev. s postrannim vozikem) do 25-50 kW (asi podle granularity trhu)
- vek pro ziskani: 18+ (ev. 17 se souhlasem rodicu)
- typicke pouziti: mezistupen mezi kozim dechem a normalni motorkou
AN - jednostopa vozidla (ev. s postrannim vozikem)
- vek pro ziskani: 20 nebo 21
- jakakoliv motorka homologovana pro silnicni provoz
Oznaceni kategorii neni tak dulezite, ale takto (od nuly vys pricemz A/AN by znamenalo "A neomezeno") lze system rozsirovat bez zmen stavajicich skupin (prida se Ax, kde x > nejvetsi existujici). Hmotnost motorky nebo jeji pomer s vykonem bych neresil (nejsme v MotoGP a navic by se nedala brat v potaz hmotnost jezdce) - resil bych jen nominalni vykon (pokud vubec).
Hlavni zmeny oproti stavajicimu/navrhovanemu modelu:
- mene kategorii -> mensi naklady na byrokracii souvisejici s RP; jednodussi provoz autoskol; odpada nutnost tolikrat cupitat po par letech znova do autoskoly
- jednoducha klasifikace jen podle vykonu (kterej je rozhodujici narozdil od objemu kterej se postupem casu pro stejne vykony/rychlosti snizuje)
- posunuti veku k nizsim hodnotam (podle me neni treba vyrabet ridice zacatecniky, kterym tahne pomalu na 30 let - ukazte mi dopravni statistiku, ktera by si tohle zadala). Vraceni 15 let pro fichtly (15-18 je IMHO idealni obdobi, kdy se kluk nauci jezdit v provozu na slaby motorce. Ackoliv nikdo ho nenuti k tomu, aby to delal - ja mu to pouze nezakazuju)
Sekundarni problem je jak zamezit porusovani modelu tim, ze si lidi nechaj prepsat udaj o vykonu v TP na podvrzenou hodnotu. To nevim - nejsem pravnik, ale tipoval bych, ze kdyby to bylo klasifikovano jako trestny cin (podobne jako se to ted navrhuje u staceni km), asi by s tim tak velka nabidka na trhu nebyla...
EDIT: problem v poslednim odstavci by se castecne resil i vhodnym nastavenim max. vykonu u kategorie A1 (tak, aby se odstranila potreba shanet papirove odskrcenou R1 s 130 kW a misto toho poridit mainstreamovy 500ccm s vykonem kolem 40 kW)
Naposledy editováno 24.11.2010 16:01:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno
Skalda píše:
Hlavni zmeny oproti stavajicimu/navrhovanemu modelu:
- mene kategorii -> mensi naklady na byrokracii souvisejici s RP; jednodussi provoz autoskol; odpada nutnost tolikrat cupitat po par letech znova do autoskoly
A prave o tomhle je postavenej celej zakon! udelat co nejvic kategorii, tzn. co nejvic kseftu za co nejmin prace pro autoskoly, co nejvic vybranych penaz za testy...celej tenhle zakona je o prachach a ne necemu pomoct.
Kdyby zustali vekoby kategorie jak byly(15, 16, 18, 21) tak myslim ze treba to A35kw je zmena k lepsimu..ale takhle kdyz to nemuzes udelat zaroven s autem..jak rikam cely je to o penezich
Džanek píše: U te bigbore na Duci nemusis menit ani modifikovat nic,snad jen RJ,ale to si nejsem jistej. Ja sem si tu sadu objednal z ameru a dal sem za ni cca 1500$ takze na jare uvidime a jeste me napada jedna vec.... kdyz se to seskrti na onech 35 kw tak se seskrti i kroutak??
Tou otázkou jsi chtěl pobavit?Nebo se opravdu ptáš?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno
Skalda píše: karf> a nepripadne ti neprimereny, ze ve statem stanovenem veku dospelosti - 18 lety, kdy muzes ridit auto, drzet palnou zbran, konzumovat alkohol apod., muzes ridit jen motocykl 125ccm s 11kW a hmotnosti nad 110 kg ?? Vzpominam si, ze jeste pred cca 10 lety bylo A od 17 let se souhlasem rodicu - hezkej nepomer.
Podívej se kolem sebe!kdo dneska hazarduje ze svím životem a dělá ostudu všem rozumným motorkářům?To znamená jezdit na plný plyn v obci a podobně?Všechno mladí kluci těsně po dodělání řidičáku.18letý člověk nemá psichycky na to aby zvládl sto a více koňovou mašinu!!!
Konečně někdo dostal rozum a něco udělá proti pirátům na motorkách!
pylot píše: No rekl bych ze takovy petkovy BMW s trilitrovym sestivalcem je celkem jina liga nez motorka s 35kW a presto ho muzes ridit od 18. Kdyz to do nekoho narves tak na motorce nejsi tak nebezpecnej jako v aute ktery vazi dve tuny. Tohle je na hlavu postaveny. Nicmene odstupnovani ridicaku je rozumna vec. Jen nevim jestli to neprehanej kdyz dvacka od 17 a 35kW az od 19. Ja bych to nechal tak jak to je. A kolik lidi umre protoze se sami nebo nekdo jinej opije to si myslim ze uz nema k tem umrtim na motorce moc daleko. A z myho pohledu opily agresivni lidi jsou daleko horsi nez kluk na motorce s 35kW. Proste bych to vyresil tim dodatkem ze ta motorka nesmi bejt skrcena z vic nez dvojnasobku, upravil na 35 kvuli endurum a choperum a tim bych skoncil.
Je to o penězích.Nic jinýho za tim nevidim...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno
collombo píše: Podívej se kolem sebe!kdo dneska hazarduje ze svím životem a dělá ostudu všem rozumným motorkářům?To znamená jezdit na plný plyn v obci a podobně?Všechno mladí kluci těsně po dodělání řidičáku.18letý člověk nemá psichycky na to aby zvládl sto a více koňovou mašinu!!!
Konečně někdo dostal rozum a něco udělá proti pirátům na motorkách!
Chlape tk jako já ostatní nehážu do jednoho pytle tak ty nás neházej do jednoho pytle...vymrdaní mozci s enajdou i mezi čoprákama...
2. Mopedy:
Skupina AM
- Dvoukolová vozidla nebo tříkolová vozidla s maximální konstrukční rychlostí nepřekračující 45 km/h definovaná v čl. 1 odst. 2 písm. a) směrnice Evropského parlamentu a Rady 2002/24/ES ze dne 18. března 2002 o schvalování typu dvoukolových a tříkolových motorových vozidel [5] (s výjimkou vozidel s maximální konstrukční rychlostí nejvýše 25 km/h), a lehké čtyřkolky definované v čl. 1 odst. 3 písm. a) směrnice 2002/24/ES,
- minimální věk pro skupinu AM se stanoví na 16 let.
3. Motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj a motorové tříkolky
- "motocyklem" se rozumí dvoukolová vozidla s postranním vozíkem nebo bez něj, definovaná v čl. 1 odst. 2 písm. b) směrnice 2002/24/ES,
- "motorovou tříkolkou" se rozumí vozidla se třemi symetricky uspořádanými koly, definovaná v čl. 1 odst. 2 písm. c) směrnice 2002/24/ES.
a) Skupina A1:
- motocykly s objemem válců do 125 cm3, s výkonem do 11 kW a poměrem výkonu ke hmotnosti do 0,1 kW/kg,
- motorové tříkolky s výkonem do 15 kW,
- minimální věk pro skupinu A1 se stanoví na 16 let.
b) Skupina A2:
- motocykly s výkonem motoru do 35 kW a s poměrem výkonu ke hmotnosti do 0,2 kW/kg a nikoli upravené z vozidla s více než dvounásobným výkonem;
- minimální věk pro skupinu A2 se stanoví na 18 let;
c) Skupina A:
i) motocykly
- Minimální věk pro skupinu A se stanoví na 20 let. Avšak řídit motocykly této skupiny je možné pouze po nejméně dvouleté praxi řízení motocyklů, na něž se vztahuje řidičské oprávnění skupiny A2. Od tohoto požadavku na předchozí praxi může být upuštěno, pokud je žadateli alespoň 24 let.
ted sem tam cet navrh na změny,,, a vyslo mi ze se am a a1 slučuje, A2 mate od 18 a A od 20 při dvoulete praxi na A2 nebo bez od 24 let tady download na dokument ,, je tam posledni aktualizace 3.12.2010
1 reakcí na tento příspěvek Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno
A1- místo od 16 od 17
A(25kw)- misto od 18 od 21
A(neomezeny)- misto od 21 od 24
takhle to teda všude psali a říkali...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno
kawaz750 píše: podle mě to je...
lol, tak ono se hraje uz i na "podle me", misto toho precist si to v danym zakonec/navrhu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno
Skalda píše: lol, tak ono se hraje uz i na "podle me", misto toho precist si to v danym zakonec/navrhu
přesně každej tady nadava proč to přesouvaj přitom to udělaly akorat dobře sice nechapu sloučení AM a A1 ale malokdo si dělal AM když mohl po roce dělat hned další ,,1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Návrh zákona pro ř.p. sk. A aby bylo jasno
EDIT: a to pak vznikne kategorie A[uplnek], ktera bude opravnovat k rizeni ctyrtaktnich motocyklu s pomerem poctu clanku sekundarniho retezu a poctu ventilu na valec v intervalu 25-40 a nebo dvoutaktnich motocyklu s vyskou plexiskla stitku do 35 cm. Pro rizeni motocyklu se zavlekem > 17° bude treba praxe 3 roky jizdy s navesem nebo SS/SOU s maturitou v oboru fotometrie
PS: omlouvam se za ztratu casu zpusobenou ctenim tohoto prispevku , ale nemohl jsem se ubranit poukazani na absurditu uvazovani zalozenem na myslence, ze klic ke vsem problemum spociva v neustalem "obohacovani" legislativy
Naposledy editováno 11.12.2010 23:52:33