globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pneu pro těžké motorky
 
29.11.2010 v 13:16
Zdravím, řeším problém, jakou sadu pneu obout na jaře na mou CB 1300. Do teď jsem jezdil Dunlop Roadsmart, ale přemýšlím, že zkusím něco nového. S RoadSmartama jsem byl spokojený, držely, vydržely a nezradily. Jen mám trochu problém, že když projíždím pomalé zatáčky, tak musím být na motorku dost přísný a na řídítka působím dost velkou silou,abych zatáčku projel. Možná je to hmotností celé motorky a její celkovou stavbou, ale po přečtení několika příspěvků ve fórech o těžkých parnících začínám tento "problém" přisuzovat i trochu pneumatikám. Takže budu velice rád, když mi tady někdo popíše, jaké měl zkušenosti s různými pneumatikami na svých, pokud možno zaměřením podobných strojích, jako je CB 1300. Nejde mi o to, jak drží atd, na trhu už nejsou gumy, které by byly v tomhle vyloženě špatné, spíš chci vědět, jestli byly pozorovány nějaké změny v ovladatelnosti moto v různých režimech. Díky moc.
Anketa: Jakoé pneu na těžkou motorku?
Dunlop RoadSmart
11%
7
Michelin Pilot Road 2
40%
26
Pirelli Angel ST
5%
3
Metzeler Roadtec Z6/Z8 Interact
29%
19
Bridgestone BT 023
12%
8
Continental Road Attack 2
3%
2
Předchozí
1 2
Následující

Pneu pro těžké motorky

29.11.2010 v 13:32 | Nahoru | #1
Mam na balckbirdu Road Attack a spokojenost v kazdy zatacce aj po meste nebo na klikatejch silnickach plne zvladam

Ale ber me s rezervou mam kulovi najezdeno proto ani nebudu hlasovat

Pneu pro těžké motorky

29.11.2010 v 13:35 | Nahoru | #2
Když Ti nechce do zatáčky tak si přesaď vidlici.

Pneu pro těžké motorky

29.11.2010 v 13:37 | Nahoru | #3
Vím že na těžké cestovní motorky dělá Metzeler gumy ME 880 Marathon a ty s přívlastkem Reinforced jsou pro obvzlášť těžký mašiny

Pneu pro těžké motorky

29.11.2010 v 14:04 | Nahoru | #4
Já se vždycky vrátil k Roadsmartům ...

Pneu pro těžké motorky

29.11.2010 v 14:10 | Nahoru | #5
Na B 1250 mám Pirelli Diblo Strada. Na jaře budu přezouvat a půjdu asi do Angel . Gumy u Pirelli mají značení E - zesílená kostra (těžké moto) a Metzeler - C.

Pneu pro těžké motorky

29.11.2010 v 14:39 | Nahoru | #6
Klidně bych tam nechal ty Roadsmarty, nic tím nezkazíš a gumy jsou to dobrý. Nebo zkus ty BT 023, dělají se i ve verzi pro těžké motorky Pilot Road 2 jsem měl a dost mi klouzal zadek

Naposledy editováno 29.11.2010 14:42:18

Pneu pro těžké motorky

29.11.2010 v 14:51 | Nahoru | #7
ZRX1200 co mám byla origo myslím na Batlaxech (tenkrát) 021 - tak jak píše Sweep. Jezdily dobře...ale to, že ti to nejde do zatáčky, nebude ani tak zesílením gumy ...používáš předepsanej rozměr ? Mě to dělalo na Kawě obrovskej rozdíl...180 vs. 190. (brácha to koupil se 190tkou a nešlo na tom do zatáčky jet, zatímco moje 180ka byla jak "padnutá" - do zatáčky )
O přesazování vidle na jinak zánovní motorce bych moc neuvažoval... to není řešení(oni to většinlou japončíci maj vymyšlený nejlíp)

Pneu pro těžké motorky

29.11.2010 v 14:53 | Nahoru | #8
A co třeba Bridgestony BT023 v GT verzi? Ta je modifikována pro těžké motorky. Dělá se v rozměrech 120/70 ZR17 a 180/55 ZR17 takže pokud tohle máš v TP myslím že by to nemusela být špatná volba

Pneu pro těžké motorky

29.11.2010 v 15:48 | Nahoru | #9
mám dobrou zkušenost s Metz. Z6 Inter.- vydržela přes 8 tkm a žádný problém...
na jaře vyzkouším Z8...

Naposledy editováno 29.11.2010 15:49:22

Pneu pro těžké motorky

29.11.2010 v 17:01 | Nahoru | #10
Dej tam to co udava vyrobce a neni co resit

Pneu pro těžké motorky

29.11.2010 v 18:44 | Nahoru | #11
Z8

1 reakcí na tento příspěvek Pneu pro těžké motorky

29.11.2010 v 18:48 | Nahoru | #12

1 reakcí na tento příspěvek Pneu pro těžké motorky

29.11.2010 v 20:58 | Nahoru | #13
Battlaxy BT021/BT023 můžu vřele doporučit. S jedenadvacítkama mám výborné zkušenosti, novou dvacet trojku mám zatím jen vzadu a odjeto cirka 5000 km. Výborné univerzální pneumatiky, drží v horkém letním dni i v podzimních chladnech. Za celou dobu jsem zaznamenal jediný případ ztráty jistoty podvozku a to za hustého deště při přejezdu bílého pruhu zebry v mírném náklonu. Předek je stabilní a ovladatelný i při brutálním brzdění, sklápění do zatáčky jde úplně samo. Časem se sice měkká směs v oblasti vzorku lehce "vytahá", ale na jízdní vlastnosti to nemá vliv. Sada BT021 mi vydržela shodně něco přes 14000 kilometrů, od BT023 očekávám minimálně stejný proběh.

(reakce na) Pneu pro těžké motorky

29.11.2010 v 22:40 | Nahoru | #14

mirďa-1 píše:


výborná guma a podle rozměru soudím, že aji dobře sedí v zatáčkách

Pneu pro těžké motorky

29.11.2010 v 23:38 | Nahoru | #15
Trochu to schrnu obrazek si udelej sam.

Dunlop RoadSmart Suprova pneu dost zadana dobre sedi a vydrzi,ma i tvrdsi kostru.Nedelaji je zesilene.

Michelin Pilot Road 2 Rek bych ze kdyz vysla a mozna i ted je stale nejlepsi pneu. Ale vetsinou na lehci motorce nebo na supersportu. Ma platenou kostru a tim padem ji nesvedci vetsi vaha.Doporuju ji lidem do vahy motorky cca 210kg

Pirelli Angel ST Je supr ale dal bych tam zesilenou kostru pismeno E. Nekomu se nelibi vzorek.

Metzeler Roadtec Z6/Z8 Interact Z6INT osvedcena zase dal bych zesilenou C. Z8 nastupce na muj vkus normalni i zesilena je o dost mekci na znacknuti nez predchudce. Zatim neni proverena vydrz vysla pozde a bylo furt hnusne pocasi.

Bridgestone BT 023 Prodava se sice min kuli cene. Dava se casto z vyroby na nove motorky.Zesilena ma znaceni GT.

Continental Road Attack 2 Je vzlatni nekomu vydrzi hodne a nekomu zase ne.Asi bych ji tam nedaval spis na lehci motorku.

Pneu pro těžké motorky

30.11.2010 v 07:29 | Nahoru | #16
Ahoj, já jezdím zatím s originál obutím, což je myslím Dunlop D220. Ovladatelnost perfektní, až mi to překvapilo, řekl bych, že od cca 20km/h se řídí snadněji než třinda. Ale nemám ABS a už se mi podařilo několikrát předek bloknout...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu pro těžké motorky

30.11.2010 v 08:42 | Nahoru | #17

Petřičák píše: Battlaxy BT021/BT023 můžu vřele doporučit. S jedenadvacítkama mám výborné zkušenosti, novou dvacet trojku mám zatím jen vzadu a odjeto cirka 5000 km. Výborné univerzální pneumatiky, drží v horkém letním dni i v podzimních chladnech. Za celou dobu jsem zaznamenal jediný případ ztráty jistoty podvozku a to za hustého deště při přejezdu bílého pruhu zebry v mírném náklonu. Předek je stabilní a ovladatelný i při brutálním brzdění, sklápění do zatáčky jde úplně samo. Časem se sice měkká směs v oblasti vzorku lehce "vytahá", ale na jízdní vlastnosti to nemá vliv. Sada BT021 mi vydržela shodně něco přes 14000 kilometrů, od BT023 očekávám minimálně stejný proběh.



BT021 jsem měl taky...náběh 8500 km a ještě byla o skoro 15 kil dražší než Dunlop Roadsmart, takže za mě už nikdy. Neříkám, že by byla špatná, ale jdou sehnat za lepší peníze stejný nebo lepší gumy.

1 reakcí na tento příspěvek Pneu pro těžké motorky

30.11.2010 v 11:30 | Nahoru | #18
Pro opravdu těžkou motorku BT 021. Přední cca:12500km, zadní přes 25000km. Jedině BATTLAX. Tento typ jezdím již 5tou sezónu.(celkem 65000km)

Naposledy editováno 30.11.2010 11:32:22

Pneu pro těžké motorky

30.11.2010 v 14:01 | Nahoru | #19
Já jezdím na B1250 taky roadsmarty a jsou super.Žádný neduhy nepozoruju A že plně natankovaná bandaska váží pěknejch 257 kilo.

Pneu pro těžké motorky

30.11.2010 v 17:53 | Nahoru | #20
Hm, tak teda děkuju všem za informace, mám v tom ale stejný guláš, jako před tím Mě osobně jsou ty RoadSmarty nesympatičtější, ale jak pravím, ty pomalinké zatáčky nooo..... Dočetl jsem se cosi o tvaru pneumatiky, že to má dost vliv na ovladatelnost, jistě bude rozdíl mezi sportovníma a těmahle cestovně-sportovníma, ale v této třídě to asi tak moc poznat nebude. Taky jsem četl, že např, na FJR jsou velice dobře hodnocené Metzelerky Z6 Int....prej mají malinko jiný tvar.....toš nevím.. Potvrdí mi to někdo? Jinak teda Hamlete, díky za podrobnější popis, nějak jsem se postupně dostával k tomu, že Mich. PR2 asi nee, takže jsi mi to potvrdil, i když v anketě dostaly nejvíc hlasů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu pro těžké motorky

30.11.2010 v 20:05 | Nahoru | #21
Cooker> Každému co jeho jest. Neříkám, že jsem kdovíjak bohatý, ale na obutí rozhodně nešetřím. Battlaxy mě přesvědčily o svých kvalitách a proto radím jak radím. V drtivé většině případů za špatné chování motorky může nesprávné nahuštění pneumatiky než obutí samotné. Ruku na srdce, kdo z vás kontroluje tlak opravdu před každou jízdou nebo alespoň každý den kdy vyjede?

Pneu pro těžké motorky

1.12.2010 v 12:43 | Nahoru | #22
Mňo, tak co se týče každodenní kontroly tlaku v pneu...na to jsem dost líný, ale jednou za rok to zkontroluju Můj pneuservisák mi dycky říká, že su magor, proč to prej foukám na 2,5 předek a 2,9 zadek (předepsané tlaky), prej tam mám dát míň a bude se mi jezdit líp, prej guma bude líp sedět atd.... No, takže i kdyby guma malinko ušla, podle servisáka by to mělo být lepčí Jinak jak psal t freedom, co se týče rozměru pneu, z takových akcí už jsem vyrostl, používám jen předepsané rozměry. Spíš mě ještě napadá, že se možná ty dvousměsové gumy na předku sjíždějí jednoduše blbě. Dycky je tam střecha jak cip, jestli by ty jednosměsové Metzelerky neudělaly větší službu, než kdejaké dvousměsovky na takto těžké motorce.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu pro těžké motorky

1.12.2010 v 12:47 | Nahoru | #23
radim2> Hledím na kilometrovou výdrž, co jsi napsal u BT021, předpokládám překlep předek / zadek. Ale i tak mi přijde tahle kilometrová výdrž dost obrovská. Já bych to na RoadSmartech asi nedal. Ale je pravdou, že sem tam choutky pořádně to osolit jsou a taky jezdím řekl bych 90% se spolujezdkyní.

(reakce na) Pneu pro těžké motorky

1.12.2010 v 12:52 | Nahoru | #24

Petřičák píše: Cooker> Každému co jeho jest. Neříkám, že jsem kdovíjak bohatý, ale na obutí rozhodně nešetřím. Battlaxy mě přesvědčily o svých kvalitách a proto radím jak radím. V drtivé většině případů za špatné chování motorky může nesprávné nahuštění pneumatiky než obutí samotné. Ruku na srdce, kdo z vás kontroluje tlak opravdu před každou jízdou nebo alespoň každý den kdy vyjede?



Já jsem chudej, tak mi holt musej stačit druhořadý Dunlopy ....Mě Bridgestony přesvědčili jen o tom, že jsou o dost dražší

(reakce na) Pneu pro těžké motorky

1.12.2010 v 12:54 | Nahoru | #25

Kuba CB píše: radim2> Hledím na kilometrovou výdrž, co jsi napsal u BT021, předpokládám překlep předek / zadek. Ale i tak mi přijde tahle kilometrová výdrž dost obrovská. Já bych to na RoadSmartech asi nedal. Ale je pravdou, že sem tam choutky pořádně to osolit jsou a taky jezdím řekl bych 90% se spolujezdkyní.



Všechno je o stylu jízdy každýho člověka ....dáš stejnou motorku se stejným obutím dvěma různejm lidem s různým jezdeckým stylem a rozptyl 50% nebude problém.

(reakce na) Pneu pro těžké motorky

1.12.2010 v 19:50 | Nahoru | #26
Kuba CB> Předek se skutečně sjíždí lehce do střechy, to ale není vina směsi, jelikož dvousměs je u Battlaxu použitá jen na zadní pneumatice, předek je jednosměsovka. Co jsem uvedl jsou moje praktické zkušenosti a žádný překlep tam nehledej. Přední i zadní pneumatika mi vydržely shodně 14000 kilometrů, zadek by ještě tisíc dal nebýt defektu. Taky rád vezmu za plyn, ale obecně se snažím jezdit maximálně plynule jak na plynu, tak na brzdách. Nejsem kdovíjaký extra závodník, ale jako s hnojem taky nejezdím. Jak říká Cooker, je to o jízdním stylu. Když kašleš na kontrolu tlaku a jezdíš s podhuštěnými pneumatikami, nemůžeš se divit, že Ti houby vydrží. Podhuštěná guma má větší vnitřní tření a tudíž i rychlejší opotřebení. Já tlaky kontroluju pokaždé, když je příležitost a už mnohokrát se mi to vyplatilo. Ovšem tohle je na přístupu každého jedince.

1 reakcí na tento příspěvek Pneu pro těžké motorky

2.12.2010 v 13:06 | Nahoru | #27
Já hledal překlep u příspěvku od radima 2, který psal, že mu zadek vydrží 25000 a předek 12500. Jinak co se týče tlaku v pneu, já to taky sem tam kontroluju, nejsem zas takový magor , ovšem je dost velký rozdíl v ovladatelnosti na nové sadě pneu a pak třeba po 6000 km. Když jsou gumy nové, je to lahůdka, ale RoadSmarty jsou dvousměs i na přední pneu a tudíž se ta střecha tvoří daleko větší, páč měkčí směs na krají se sjíždí podstatně rychleji něž střed, což je na přední pneu normální, ale tady je to umocněné ještě tou měkčí směsí. Jinak co se výdrže týče, já jsem s RoadSmartama na CB1300 najel necelých 9000 km (zadní), v drtivé většině se spolujezdcem, ale to jezdím slušně.Přední dala asi 14000 km. Možná by to chtělo měnit ty sady současně....

(reakce na) Pneu pro těžké motorky

2.12.2010 v 14:15 | Nahoru | #28
Kuba CB> Mě to taky nikdy nevyjde vyměnit zároveň.Je mi líto vyhodit předek,když tam je třeba vzorek na 3tis.Jinak co se týče tlaku ,kontroluju tak 4X za sezonu(holt lajdák oproti jinejm),ale že někomu zadek vydržel 25tis,to jsem slyšel a četl poprvý

Pneu pro těžké motorky

3.12.2010 v 20:05 | Nahoru | #29
Pětadvacet tisíc kilometrů na jedné pneumatice je sice extrémní, ale ne nemožné. Na cestovním stroji při odpovídajícím způsobu jízdy je to podle mě reálné.

(reakce na) Pneu pro těžké motorky

8.12.2010 v 18:16 | Nahoru | #30
Kuba CB> nejde o překlep. Přední mají menší výdrž vzhledem k větší váze na přední kolo.Alespoň u mě tedy. Samozřejmě nezávodím a jezdím dlouhé přesuny na dovolenou takže za mě perfektní výdrž na cestování po dálnicích Už jsem to tady kdysi psal, bylo by to více ale mám moto přihlášenou v Rakousku takže každý rok TK(ale na jiné úrovni než tady)kontrolují ti dezén, brzdy, var brzdící kapaliny atd. prostě poctivě pořádně)ale chtěl jsem říct že pokud mám 1,6vzorek tak mi už nedají technickou a musím přezout.takže výdrž by byla o dost vyšší pokud bych to dojel až na,,plátno"

Naposledy editováno 08.12.2010 18:23:55
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist