fotka je odtud (teď ta stránka nejde, nevím proč), popř. info je tady
Ta nádrž, co si asi vyrobil doma, má 55 litrů !
Na motorce, která má spotřebu na dálku 4 litry to dává neuvěřitelný dojezd 1375 km !!!!!
A i kdyby jela za 5 litrů, tak je to dojezd 1100 km !
To by někteří zajeli k benzínce třeba jen 4x za rok
No znáte motorku s větším dojezdem?
BMW GS Adventure s větší nádrží mají dojezd kolem 800 km, ne?
I nějaké dieslové endura pro americkou armádu měly dojezd 800km, jestli si dobře pamatuji.
--
A kolik jste maximálně najeli na plnou nádrž na své motorce vy?
Na jaké motorce a nádrž byla původní?
Já dal jednou necelých 400km, ale to jsem myslel, že jedu už na vzduch
Jinak další kategorie jsou ti, co si vezou sebou kanystry, to ale teď nemyslím.
Naposledy editováno 30.11.2010 22:51:53
jak ti napsal Skalda , si to kus a vidíš jak to pěkně funguje klidně mužeš točit skleničku vzhuru nohama při rotačním pohybu a voda ti nevyteče
a oddstředivou sílu nebudu používat nebo dojde dawe02 a zjebe nás že neexistuje
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorky s největším dojezdem ?
Wenca24 píše: Ota_M> Ach jo..to nema cenu...posledni pokus (pak uz to vzdavam ti neco vyvetlovat): Vem si doma nejakou flasku(treba od matonky) napln ji do tretiny vodou a toc se s ni do kola...postupne ji muzes dostat od svisle az do vodorovne polohy a voda bude porad u dna, pokud budes mit dostatecnou rychlost toceni pro naklon flasky...a podobne to funguje, kdyz jedes na motorce zatacku...Zkratka: Kdyz projizdis na motorce zatacku, pokladas motorku do smeru vyslednice sil(gravitacni a odstredive) pokud to neudelas, hodis tlamu tak jako tak...
Vy jste fakt ušáci! Flaška o objemu 1,5 litru má váhu 1,5 kg. Tady se bavíme o nádrži 55 litrů neboli cca 55 kg. A když se ti tak velké množství tekutiny přelije na jednu stranu, tak to může být mnohem větší problém než když se ti přelije pitomých 16 kg (cca velikost standardní nádrže)! Nebo ten rozdíl v manipulaci s mnohem těžší motorkou s těžištěm umístěným výš, které je navíc nestabilní, nevidíte?!?
Naposledy editováno 07.12.2010 13:15:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorky s největším dojezdem ?
Skalda píše: Ota_M> srovnavas uplne jine fyzikalni systemy - priklad s lodi i vanou postrada dostredivou silu a onen "zpetny raz" neni nic jineho nez reakcni sila pro posun hmoty. Pri zataceni naklonem (a jinak to na motorce nejde, protoze ma styk s vozovkou pri prumetu do smeru jizdy jen v jednom bode) ti slozku pro pricne zrychleni (dostredivou silu) zaridi gravitace ("padas do zatacky"). S prelevanim kapaliny po hladine v nadrzi nemas pravdu a jsem ochoten se s tebou vsadit...
EDIT: BTW nejjednodussi analogie: vezmi sklenici s vodou a toc s ni kolem sebe - s adekvatnim naklonem dostanes hladinu vody opet kolmou na stenu sklenice
Fakt je chytrý srovnávat skleničku s 55 litrovou nádrží. Zkus si vzít 55 litrový barel, naplň ho vodou a pak ho roztoč. Chci tě pak vidět!
PS pro ostatni (Ota_M to bohuzel nepochopi): jenze ono se neprelije nic - ani 1.5 kg, ani 16 kg, ani 55 kg; a priklad se sklenickou byl ilustraci prave tohoto - klidne to je mozny udelat i se spolujezdcem na motorce drzicim kbelik vody, ale nepochybuju o tom, ze Ota zpochybni i to... ach jo
1 reakcí na tento příspěvek motorky s největším dojezdem ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorky s největším dojezdem ?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorky s největším dojezdem ?
Skalda píše: jeste posledni pokus: vezmi si s sebou na motorku naklonomer do auta nebo obycejnou olovnici... uvidis, ze vzhledem k ose motorky bude ukazovat porad stejne (a stejne se bude chovat i hladina paliva v nadrzi). Jednou jsem chtel stavet elektronicky naklonomer na moto a musel by obsahovat gyroskop (podobne jako nynejsi gyroskopicka kamera v MotoGP).
Už jsem psal, že nejde o fyzikální zákon, ale o manipulaci s motorkou. Všiml sis vůbec na obrázku té nádrže? Máš vůbec představu nádrž o 55 litrech jaká je to velká kráva? Všimni si jak je vyrobena a možná pochopíš co tady pořád píšu o tom přelévání a manipulaci s motorkou. Prostě podle mého názoru je to velké monstrum, sice zvýšil dojezd, ale na úkor manipulace s motorkou a těžkopádnosti.
Naposledy editováno 07.12.2010 15:59:58
Ota_M píše: Už jsem psal, že nejde o fyzikální zákon, ale o manipulaci s motorkou. Všiml sis vůbec na obrázku té nádrže? Máš vůbec představu nádrž o 55 litrech jaká je to velká kráva? Všimni si jak je vyrobena a možná pochopíš co tady pořád píšu o tom přelévání a manipulaci s motorkou. Prostě podle mého názoru je to velké monstrum, sice zvýšil dojezd, ale na úkor manipulace s motorkou a těžkopádnosti.
promiň, ale taková natvrdlost už snad předstírat nejde, udělej si pokus se skleničkou, pak ti to snad docvakne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorky s největším dojezdem ?
Snazim se ze vsech sil prijit na to, co dalsiho ti na tom nehraje ... pokud se snad bojis toho, ze teziste v naklonu klesne tak nizko, ze by byl problem ho "vratit nahoru" pro ukonceni zataceciho manevru, tak to je rovnez zbytecna obava, protoze motorka se zvedne otocenim riditek (na opacnou stranu nez kam chces naklopit) pres moment zachovani hybnosti predniho kola a to se toci zase diky hybnosti cele motorky, takze cim tezsi motorka, tim vetsi narovnavaci sila (kterou tezsi motorka potrebuje - toto se vykompenzuje)... ber to jako zjednodusenej model, ale takovy je princip, obzvlast s prihlednutim k tomu, ze teziste motorky se vzhledem k ni nebude menit (protoze hladina se nebude prelevat ). Vidis v tom jeste nejakej error?...
Mnohem více ti ovladatelnost zkazí třeba spolujezdec nebo bagáž.Ostatně jen kvůli té bagáži bych se na váhu expedičního stroje zas tak kriticky nedíval.Ta má kolikrát stejnou váhu jak řidič samotný.
1 reakcí na tento příspěvek motorky s největším dojezdem ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorky s největším dojezdem ?
Skalda píše: Ota_M>
Snazim se ze vsech sil prijit na to, co dalsiho ti na tom nehraje ... pokud se snad bojis toho, ze teziste v naklonu klesne tak nizko, ze by byl problem ho "vratit nahoru" pro ukonceni zataceciho manevru, tak to je rovnez zbytecna obava, protoze motorka se zvedne otocenim riditek (na opacnou stranu nez kam chces naklopit) pres moment zachovani hybnosti predniho kola a to se toci zase diky hybnosti cele motorky, takze cim tezsi motorka, tim vetsi narovnavaci sila (kterou tezsi motorka potrebuje - toto se vykompenzuje)... ber to jako zjednodusenej model, ale takovy je princip, obzvlast s prihlednutim k tomu, ze teziste motorky se vzhledem k ni nebude menit (protoze hladina se nebude prelevat ). Vidis v tom jeste nejakej error?...
No, možná vidím špatně, ale když se podívám na fotku, tak vidím nádrž rozdělenou na dvě části. Když při průjezdu nějakou prudší zatáčkou víc zakloníš motorku, přelije se ti dost benzínu do druhé části a ta vlna ti může dost škubnout motorkou. Nechával jsem si kdysi (cca 1998) zvětšovat nádrž, ale to bylo jen asi na 20 litrů a vím jak jsem si zezačátku musel zvykat a jak se změnilo těžiště a jak se při poloprázdné nádrži benzín přeléval sem a tam a to byla jednodílná nádrž a bylo to znát. 55 litrů mi příjde zbytečně moc. Radím: nejdřív si to vyzkoušejte a sami uvidíte.
jetam píše: Morb...> taková malá spotřeba na ducnu? to se mi nějak nezdá
Vsad boty ze ano. je to sice starej nevykonnej motor ale jezdi zadarmo.
Redboi : nevim jak jsi na tom jezdil, nevim jak jsi to mel sestelovany a nevim jaky motorky, ale ja se nad 6 nedostanu ani kdybych ja nevim co ( berme vzdalenosti nad 50Km v kuse )
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorky s největším dojezdem ?
Ota_M píše: Vy jste fakt ušáci! Flaška o objemu 1,5 litru má váhu 1,5 kg. Tady se bavíme o nádrži 55 litrů neboli cca 55 kg. A když se ti tak velké množství tekutiny přelije na jednu stranu, tak to může být mnohem větší problém než když se ti přelije pitomých 16 kg (cca velikost standardní nádrže)! Nebo ten rozdíl v manipulaci s mnohem těžší motorkou s těžištěm umístěným výš, které je navíc nestabilní, nevidíte?!?
Myslím si, že to bude takto:
a) pokud se to nahne na místě a je hladina nad rozdělenými částmi (plná nádrž) tak se nic nepřelívá
b) pokud je benzínu méně a taky se motorka nahne na místě, tak se přelívá jen přes spodní část přes hadičku. Ale to se ale děje pomalu, takže po nahnutí to může trvat desítky vteřin. A taky váha bude menší, než 55 kg za celou nádrž.
c) za jízdy simyslím, že odstředivá síla to jistí.
Udělej pokus, ať tě někdo sveze a drže třeba na nádrži pet láhev s pitím (s vodou) a uvidíš, co dělá hladina v náklonu motorky. bnebo si tu flašku dej naležato.
Myslím tím to, že nebude kolmo s cestou, že odstředivá síla udělá své.
Zkus to a uvidíš.
K tomuto pokusu by bylo ideální tu pet flašku přilepit na nádrž a umístit vhodně kameru, aby byla vidět jak flaška, tak i cesta a aby se s tím projel někdo na okruhu, kdo jezdí kolenem po zemi a pořádně to naklopí
Naposledy editováno 14.12.2010 22:01:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorky s největším dojezdem ?
Skalda píše: Roman2bk> tenhle pokus jsem Otovi uz navrhoval, ale odpovedi na nej bylo prave ono "Flaška o objemu 1,5 litru má váhu 1,5 kg. Tady se bavíme o nádrži 55 litrů neboli cca 55 kg."
to jsem přehlídl.
Tak pokud je přesvědčený, že 36-ti násobně více tekutiny se chová podle jiných fyzikálních zákonů
a dále že je lepší provést pokud s 55 litrovým akvárkem na nádrži, tak vlastní iniciativě při pokusech se meze nekladou
1 reakcí na tento příspěvek motorky s největším dojezdem ?
Hmotnost litru benzinu, bez ohledu na druh, se podle normy může pohybovat jen v rozmezí od 0,720 do 0,775 kg...střední hodnota je 0.75
což by bylo 39,6 - 42.6 ..střed 41.3kg...
Naposledy editováno 15.12.2010 02:33:25
Roman2bk píše: Myslím si, že to bude takto:
a) pokud se to nahne na místě a je hladina nad rozdělenými částmi (plná nádrž) tak se nic nepřelívá
b) pokud je benzínu méně a taky se motorka nahne na místě, tak se přelívá jen přes spodní část přes hadičku. Ale to se ale děje pomalu, takže po nahnutí to může trvat desítky vteřin. A taky váha bude menší, než 55 kg za celou nádrž.
c) za jízdy simyslím, že odstředivá síla to jistí.
Udělej pokus, ať tě někdo sveze a drže třeba na nádrži pet láhev s pitím (s vodou) a uvidíš, co dělá hladina v náklonu motorky. bnebo si tu flašku dej naležato.
Myslím tím to, že nebude kolmo s cestou, že odstředivá síla udělá své.
Zkus to a uvidíš.
Má pravdu
K tomuto pokusu by bylo ideální tu pet flašku přilepit na nádrž a umístit vhodně kameru, aby byla vidět jak flaška, tak i cesta a aby se s tím projel někdo na okruhu, kdo jezdí kolenem po zemi a pořádně to naklopí
Má pravdu..
Naposledy editováno 15.12.2010 11:45:23
Ota_M píše: No, možná vidím špatně, ale když se podívám na fotku, tak vidím nádrž rozdělenou na dvě části. Když při průjezdu nějakou prudší zatáčkou víc zakloníš motorku, přelije se ti dost benzínu do druhé části a ta vlna ti může dost škubnout motorkou. Nechával jsem si kdysi (cca 1998) zvětšovat nádrž, ale to bylo jen asi na 20 litrů a vím jak jsem si zezačátku musel zvykat a jak se změnilo těžiště a jak se při poloprázdné nádrži benzín přeléval sem a tam a to byla jednodílná nádrž a bylo to znát. 55 litrů mi příjde zbytečně moc. Radím: nejdřív si to vyzkoušejte a sami uvidíte.
Otázka ještě je, co to bylo za motorku, jestli čopr s nízkým sedadlem, tak tam nádrž někde ve výši tvého hrudníku může hrát větší roli (výše než tvé těžiště).
Ta dělená 55 litrová nádrž vede hodně dolů, tedy těžiště níže (oproti člověku na enduru, kde je sedlo vysoko) a cokoliv co by se přelívalo když je hladina pod horní společnou částí, tak se bude přes hadičky přelívat opravu desítky vteřin a tak dlouho se myslím žádná zatáčka neprojíždí.
A také si myslím, že u jednodílné je ten efekt přelívání co myslíš, mnohem větší, benzín se přelije hned ze strany na stranu, nic mu nebrání a i když nějaká zatáčka trvá třeba jen 1-2 vteřiny, tak je to přelité hned.
Takže spíš to byla chyba, že většina prostoru byla společná a ne dělená.
A možná ještě hraje roli tvar dna, jak rychle se pak benzín dokáže přelít ze strany na stranu a jestli při přelité "narazí" do stěny tak, že to pocítíš.... Možná s tímto výrobci počítají a ten kdo ti nádrže dělal s tímto nepočítal... kdo ví.
1 reakcí na tento příspěvek motorky s největším dojezdem ?
Jinak pena se do nadrze dava pro zamezeni uniku paliva s naslednym vybuchem benzinovych par (proto se jmenuje napr. "Explosafe"). Nevylucuju, ze profi jezdec pozna pri 10 kg bezinu v nadrzi jeho prelevani dopredu/dozadu pri brzdeni/akceleraci, ale pro zataceni porad plati co jsem psal, takze to tu docela zbytecne dal resite
Jinak jestli jsem dobře viděl, tak nikdo už tu nedal žádnou jinou motorku, která by měla dojezd větší než těch 1375 km a myslím že se to už ani nestane.