Téma: Evoluce - milníky a modely co měnily svět
Jsem nemocný, a tak se nudím
1869
první motocykl poháněný parou
1885
První benzínový motocykl Daimler
1899
Založení Matchless
1901
Založení společnosti Indian
NSU začíná vyrábět motorky
1902
Vznik Ariel (ukončeno 1971)
Norton začíná vyrábět motocykly
Triumph Začíná s výrobou motocyklů
1903
Založení Harley-Davidson
1909
Založení AJS (ukočeno 1974)
1910
BSA začíná vyrábět motocykly (ukončeno 1973)
1916
DKW
v 30. letech asi největší výrobce motcyklů na světě
1921
založení Benelli
Založení BMW
vznik Moto Guzzi
1923 ]
BMW vyrábí R32 - a definuje tím svojí základní koncepci a uspořádání
1926
Založení Ducati (motocykly od 1946)
1928
Vincent HRD
1929
Založení Jawa
1932
ČZ začíná s výrobou
1934
Založení KTM
1935
BMW R12 a R17 - první sériově používané hydraulicky tlumené přední teleskopické vidlice
1936
Harley-Davidson model "Knucklehead"
Vincent Rapide
1937
Triumph Speed Twin
1941
BMW R75 - chlouba Wermachtu a také první sériově vyráběná moto s hydraulickámi brzdami
1945
Vznik Aprilia
na troskách DKW založení MZ
vznik MV Agusta
1946
Piaggio (zal 1884) zahajuje výrobu modelu Vespa a vymýšlí tak nový typ - skůtr!
Jawa 250 typ 11 Pérák
1948
Honda začíní vyrábět motocykly
Vincent HRD: Světový rychlostní rekord v plavkách (241.905 km/h), asi bubrákův děda
1949
Laverda začíná s výrobou motocyklů
1952
Suzuki (zal 1909) začíná s výrobou závěsného motoru pro jízdní kolo
1953
NSU Quickly
vyrobeno více než 1 000 000 kusů
1954
Kawasaki začíná s motocykly
1955
Moto Guzzi V8
Yamaha začíná s výrobou motocyklů
1967
Moto guzzi V7 - první koza s V-twinem, kardanem atd...
Norton Commando
1969
Honda CB 750
- skutečná moto revoluce
Kawasaki H1 Mach III
šílený třívalcový 2-takt
1972
Kawasaki Z1
Benelli 750 Sei
Ducati 750 Imola Desmo - Fandové značky vědí, ostatní to stejně nezajímá
1973
Bimota
1975
první Gold Wing
1976
Laverda jota
Yamaha XT 500
1978
založení Cagiva
Honda CBX 1000 - šílený šestiválec
Honda CX-500
1980
BMW R80GS - BMW definuje novou třídu motocyklů!
1100, 1150 a 1200 GS je již jen evoluce...
1981
Suzuki GSX 1100 S Katana
Yamaha Virago
1982
Honda CX500 TURBO
1983
Eric Buell staví svůj první motocykl
BMW začíná se čtyřválci- série K
1984
Kawasaki GPZ 900R
Kawasaki GPZ 600 R
Yamaha FJ 1100
1985
Suzuki GSX-R 750
Yamaha V-MAX
1986
Honda VFR 750 F
1987
Honda CBR 600 F
Honda Transalp
1988
Honda Africa Twin
BMW přichází s Paralever u R80GS a R100GS
BMW zavádí systém ABS
Cagiva Mito
Suzuki DR Big 750 S
1990
Kawasaki ZZR 1100 - nejrychlejší moto
1991
Kawasaki ZX750R
yamaha TDM - ta může za to že endura už nejsou endura
1992
Honda CBR900 RR
Honda NR 750
1993
Aprilia Pegaso - v té době nejúspěšnější model Aprilie. Později vyráběný v Noale podobný motocykl pro BMW - F 650
Ducati Monster
1994
Ducati 916
Triumph Speed Triple
1995
Suzuki GSF 600 Bandit
1996
KTM 620 Duke
Suzuki GSX-R750 SRAD
1997
Honda CBR1100XX - nejrychleší motocykl...
Suzuki TL 1000 S
1998
Aprilia RSV - raketový vstup Aprilie na pole velkých motocyklů
Victory zajajuje výrobu
Yamaha YZF-R1
1999
Vzkříšení MV Agusty - F4
vznik Voxan
Suzuki GSX1300R Hayabusa - štafetu nejrychlejší střely přebírá busa
Yamaha YZF-R6
2001
Suzuki GSX-R 1000
2003
KTM 950 Adventure
2004
BMW přichází s Duolever u BMW K1200 S
Kawasaki Ninja ZX-10R
2006
ZZR1400 (Kawasaki Ninja ZX-14
Triumph Daytona 675
Nejsem odborník, a už mě to malinko nebaví,ale veškeré věcné připomínky beru a zapracuji do časové osy
--------------------
Edit 001
Přidána Honda NR 750, Benelli Sei
Edit 002
přidáno vznik ČZ, Jawa pérák a Kawasaki Ninja ZX-10R
Edit 003
Přidáno: Honda CX 500, Kawa GPZ 600R, Cagiva Mito a Yamaha XT 500
Edit 004
přidáno: Ducati 750 Imola Desmo, Honda Transalp, DR Big
Edit 005:
přidáno Yamaha FJ 1100, Honda CX 500 turbo, Suzuki GSX-R750 SRAD
1869
první motocykl poháněný parou
1885
První benzínový motocykl Daimler
1899
Založení Matchless
1901
Založení společnosti Indian
NSU začíná vyrábět motorky
1902
Vznik Ariel (ukončeno 1971)
Norton začíná vyrábět motocykly
Triumph Začíná s výrobou motocyklů
1903
Založení Harley-Davidson
1909
Založení AJS (ukočeno 1974)
1910
BSA začíná vyrábět motocykly (ukončeno 1973)
1916
DKW
v 30. letech asi největší výrobce motcyklů na světě
1921
založení Benelli
Založení BMW
vznik Moto Guzzi
1923 ]
BMW vyrábí R32 - a definuje tím svojí základní koncepci a uspořádání
1926
Založení Ducati (motocykly od 1946)
1928
Vincent HRD
1929
Založení Jawa
1932
ČZ začíná s výrobou
1934
Založení KTM
1935
BMW R12 a R17 - první sériově používané hydraulicky tlumené přední teleskopické vidlice
1936
Harley-Davidson model "Knucklehead"
Vincent Rapide
1937
Triumph Speed Twin
1941
BMW R75 - chlouba Wermachtu a také první sériově vyráběná moto s hydraulickámi brzdami
1945
Vznik Aprilia
na troskách DKW založení MZ
vznik MV Agusta
1946
Piaggio (zal 1884) zahajuje výrobu modelu Vespa a vymýšlí tak nový typ - skůtr!
Jawa 250 typ 11 Pérák
1948
Honda začíní vyrábět motocykly
Vincent HRD: Světový rychlostní rekord v plavkách (241.905 km/h), asi bubrákův děda
1949
Laverda začíná s výrobou motocyklů
1952
Suzuki (zal 1909) začíná s výrobou závěsného motoru pro jízdní kolo
1953
NSU Quickly
vyrobeno více než 1 000 000 kusů
1954
Kawasaki začíná s motocykly
1955
Moto Guzzi V8
Yamaha začíná s výrobou motocyklů
1967
Moto guzzi V7 - první koza s V-twinem, kardanem atd...
Norton Commando
1969
Honda CB 750
- skutečná moto revoluce
Kawasaki H1 Mach III
šílený třívalcový 2-takt
1972
Kawasaki Z1
Benelli 750 Sei
Ducati 750 Imola Desmo - Fandové značky vědí, ostatní to stejně nezajímá
1973
Bimota
1975
první Gold Wing
1976
Laverda jota
Yamaha XT 500
1978
založení Cagiva
Honda CBX 1000 - šílený šestiválec
Honda CX-500
1980
BMW R80GS - BMW definuje novou třídu motocyklů!
1100, 1150 a 1200 GS je již jen evoluce...
1981
Suzuki GSX 1100 S Katana
Yamaha Virago
1982
Honda CX500 TURBO
1983
Eric Buell staví svůj první motocykl
BMW začíná se čtyřválci- série K
1984
Kawasaki GPZ 900R
Kawasaki GPZ 600 R
Yamaha FJ 1100
1985
Suzuki GSX-R 750
Yamaha V-MAX
1986
Honda VFR 750 F
1987
Honda CBR 600 F
Honda Transalp
1988
Honda Africa Twin
BMW přichází s Paralever u R80GS a R100GS
BMW zavádí systém ABS
Cagiva Mito
Suzuki DR Big 750 S
1990
Kawasaki ZZR 1100 - nejrychlejší moto
1991
Kawasaki ZX750R
yamaha TDM - ta může za to že endura už nejsou endura
1992
Honda CBR900 RR
Honda NR 750
1993
Aprilia Pegaso - v té době nejúspěšnější model Aprilie. Později vyráběný v Noale podobný motocykl pro BMW - F 650
Ducati Monster
1994
Ducati 916
Triumph Speed Triple
1995
Suzuki GSF 600 Bandit
1996
KTM 620 Duke
Suzuki GSX-R750 SRAD
1997
Honda CBR1100XX - nejrychleší motocykl...
Suzuki TL 1000 S
1998
Aprilia RSV - raketový vstup Aprilie na pole velkých motocyklů
Victory zajajuje výrobu
Yamaha YZF-R1
1999
Vzkříšení MV Agusty - F4
vznik Voxan
Suzuki GSX1300R Hayabusa - štafetu nejrychlejší střely přebírá busa
Yamaha YZF-R6
2001
Suzuki GSX-R 1000
2003
KTM 950 Adventure
2004
BMW přichází s Duolever u BMW K1200 S
Kawasaki Ninja ZX-10R
2006
ZZR1400 (Kawasaki Ninja ZX-14
Triumph Daytona 675
Nejsem odborník, a už mě to malinko nebaví,ale veškeré věcné připomínky beru a zapracuji do časové osy
--------------------
Edit 001
Přidána Honda NR 750, Benelli Sei
Edit 002
přidáno vznik ČZ, Jawa pérák a Kawasaki Ninja ZX-10R
Edit 003
Přidáno: Honda CX 500, Kawa GPZ 600R, Cagiva Mito a Yamaha XT 500
Edit 004
přidáno: Ducati 750 Imola Desmo, Honda Transalp, DR Big
Edit 005:
přidáno Yamaha FJ 1100, Honda CX 500 turbo, Suzuki GSX-R750 SRAD
Naposledy editováno 13.12.2010 21:51:59
Matess727x> mno, jako zavodnik by si měl vědět že to peklo se dalo odstranit jednoduchym zpusobem, ukaž mi někoho kdo s tim jezdil zavody že ten kryt měl namontovanej a kdo nejezdil zavody tak tu motorku neměl, hehehhe kromě mě a určitě by se eště par lidi f republice našlo jink mlufme konkretně, oběm 360, sice ano maš pravdu jezdila f pullitrech takže problemy kere ty si pamatuješ ja si nepamatuju pač i jako amater sem věděl že to nefunguje, navic při koupi sem to dostal f krabici uplně nové, pač ten pan co sem to kupoval vod něj to odmontoval asi dříve než to poprve nastartoval jinak dvě svičky, dvě cifky dva vypinače pod nadrži, ale daly se přepinat bez demontaže čehokolif, měl sem ji asi 4 nebo 5 let a za tu dobu jen ty dvě zavady, občas mě nascal do spojky olej, pač to mělo suchou že jo, to byla otaska asi 10 min to vyčistit, no problem kdekolif i f lese
2 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět
Pedal: Ty píšeš tak zvláštně, že tě moc nechápu?...s tím zakrytováním tenkrát jezdili všichni,....co to tak měli.Nepamatuju si, že by to na tom Sadílkovi, nebo na té Tramvaji někdo sundával,.....ale je to 25 let.Mě to stále ale přijde, že to máš někde vyčtený co píšeš, že to není tvoje zkušenost.Možná ti křivdím, ale připadá mi to tak.Já nebyl žádnej závodník,...měli jsme blízko k motorkám, páč táta jezdil šlapačky,...my s bráchou v dětství tialový kola, pak nějaký 50-ti kubíkový závodění-upravenej Mustang, Simson atd a pak, někdy v těch 16-ti jsme měli od Svazarmu půllitrovýho Sadílka a pak Tramvaj.Závody, od nějakýho okresu, přes kraj,...a pak se jezdila dvoudení republika-co si tak pamatuju,....to jsme objížděli někdy do mé vojny-do revoluce.Tenkrát,...na ty věci, co se jezdili ty dvoudení,...to bylo už celkem težký a na to jsme ani já ani brácha myslím fyzicky neměli.Táta tenkrát chtěl od Svazarmu něco slabšího,...ale to by jsme museli nějaký rok čekat, páč tenkrát zrovna "po nikom" nic nebylo.Mě přijde, že mluvíme každý o něčem jiném,.....minimálně o jiné době.Od koho si tenkrát kupoval to Jawu?...pamatuješ si jméno?Mě to furt nějak nefalíruje.Pamatuju si, že naši brali v těch letech 83-86 plat tak do třech tisíc (pak možná něco málo víc),...to byl normální plat tenkrát.A ty píšeš, že jsi si v 16-ti v 86 roce koupil za 23 tisíc od někoho zánovní soutěžáckou Jawu?To bylo tenkrát dost peněz,...a provoz těch motorek taky něco stál.Co si pamatuju z té doby,...ten 85-87 rok, volně ke koupení mezi lidma ty motorky nebyly,...ale možná se pletu.
Naposledy editováno 16.12.2010 23:04:28
Naposledy editováno 16.12.2010 23:04:28
Matess727x> jinak pro ostatni přihližejici, sehnat neska jafku soutěžackou je stejnej problem jako f roce 1986 a cena se rovna uměrně dnešní ceně tehdy kolem 20 000,- vejplaty kolem 3 000,- neska od 70 do 200 000 podle stavu vejplaty 12 000,- do 23 000,-
1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět
Nazdar pánové.
Já těhle soutěžáků "pár" měl a "pár" jezdil Myslím, že v tom Vašem seznamu legend by měla být po zásluze hodně vysoko ne-li přímo nejvýš. Myslím, že málokterý motocykl získal tolik titulů jako právě soutěžní Jawa.Ze své zkušenosti musím říct, že to byl mimořádně odolný a spolehlivý motocykl a na mých soukromých motorkách se nic nesralo. Možná to taky bude tím, že jsem neměl problémy s díly a mohl jsem si je prostě vzít v práci za "děkuju". Právě proto jsem toho asi moc nepotřeboval. Tahle motorka na fotce byl jeden z několika Sadílků které jsem vlastnil.Používal jsem to tenkrát jako normální pojížděčku a jezdil na tom pomalu i nakupovat.Dokonce jsem na to dával zadní stupačky z Pionýra a jezdil na tom i na chatu ve dvou.Dostávala na silnici strašnou sodu ale za 4 sezony jsem na to nesáhl. Pak jsem jí někomu prodal a mám dojem že taky někam na jih.Tahle motorka byla kutečně jako náhradka pro šestidenní ale moc takových Jaw se k běžnému smrtelníkovi nedostalo. Taky by mě zajímal původ té z Klatov.
Byl jsem vůl a všechny soutěžáky jsem prodal. Nakonec jsem skončil na KTM ale na Jawu nedám dodnes dopustit!
[URL=
Já těhle soutěžáků "pár" měl a "pár" jezdil Myslím, že v tom Vašem seznamu legend by měla být po zásluze hodně vysoko ne-li přímo nejvýš. Myslím, že málokterý motocykl získal tolik titulů jako právě soutěžní Jawa.Ze své zkušenosti musím říct, že to byl mimořádně odolný a spolehlivý motocykl a na mých soukromých motorkách se nic nesralo. Možná to taky bude tím, že jsem neměl problémy s díly a mohl jsem si je prostě vzít v práci za "děkuju". Právě proto jsem toho asi moc nepotřeboval. Tahle motorka na fotce byl jeden z několika Sadílků které jsem vlastnil.Používal jsem to tenkrát jako normální pojížděčku a jezdil na tom pomalu i nakupovat.Dokonce jsem na to dával zadní stupačky z Pionýra a jezdil na tom i na chatu ve dvou.Dostávala na silnici strašnou sodu ale za 4 sezony jsem na to nesáhl. Pak jsem jí někomu prodal a mám dojem že taky někam na jih.Tahle motorka byla kutečně jako náhradka pro šestidenní ale moc takových Jaw se k běžnému smrtelníkovi nedostalo. Taky by mě zajímal původ té z Klatov.
Byl jsem vůl a všechny soutěžáky jsem prodal. Nakonec jsem skončil na KTM ale na Jawu nedám dodnes dopustit!
[URL=
1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět
babajezi: Tys mi přeci říkal, že jsi dělal testovacího jezdce Jawy-dost jsme se tankrát o tom bavili a posílal jsi mi spoustu fotek,....tak to by jsi měl znát tady Pedálového stejdu ne?Pedál mi psal, že jeho strejda dělal testovacího jezdce Jawy.Nebo vás tam bylo kvantum testovacích jezdců?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
Matess727x> Testovací jezdci byli za mé éry jen tři.
Naposledy editováno 17.12.2010 12:16:27
Naposledy editováno 17.12.2010 12:16:27
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
babajezi píše: Matess727x> Testovací jezdci byli za mé éry jen tři.
...no tak jeden z nich je Pedálův strejda,...prý. ...třebas to jsi ty a ani o tom nevíš.
Matess727x> no to určitě nebude, pač strejda je tuhej , paradoxně se nazabil na motorce ale vlečka vod naklaďaku ho rozmaširovala f autě asi tak před 40 lety a to mu bylo asi tak lehce přes třicet takže pokud je kobrovi 60 pochybuju že ve dvaceti něco testoval, možna tak bidlo na vojně prej ve specialni jednotce, ale to se musiš optat jeho
1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět
ale že to dědkovi sekne - tak 30 let stará fotka - z minulosti ze ale žít nedá
Rekl bych, ze ti tam chybi Gilera s Cagivou, ve svy dobe meli hodne velky misto treba na Dakaru. Ale zase tu mas jasnyho prukopnika, kterej to v '79 vsechno odstartoval - XT 500. Takze dobre ty, pekne zpracovany tema. Poklona.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.