paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Evoluce - milníky a modely co měnily svět
 
6.12.2010 v 13:06
Jsem nemocný, a tak se nudím

1869
první motocykl poháněný parou

1885
První benzínový motocykl Daimler


1899
Založení Matchless

1901
Založení společnosti Indian


NSU začíná vyrábět motorky

1902
Vznik Ariel (ukončeno 1971)

Norton začíná vyrábět motocykly


Triumph Začíná s výrobou motocyklů


1903
Založení Harley-Davidson


1909
Založení AJS (ukočeno 1974)

1910
BSA začíná vyrábět motocykly (ukončeno 1973)

1916
DKW
v 30. letech asi největší výrobce motcyklů na světě

1921
založení Benelli


Založení BMW


vznik Moto Guzzi


1923 ]
BMW vyrábí R32 - a definuje tím svojí základní koncepci a uspořádání


1926
Založení Ducati (motocykly od 1946)


1928
Vincent HRD


1929
Založení Jawa


1932
ČZ začíná s výrobou


1934
Založení KTM


1935
BMW R12 a R17 - první sériově používané hydraulicky tlumené přední teleskopické vidlice


1936
Harley-Davidson model "Knucklehead"


Vincent Rapide


1937
Triumph Speed Twin


1941
BMW R75 - chlouba Wermachtu a také první sériově vyráběná moto s hydraulickámi brzdami


1945
Vznik Aprilia


na troskách DKW založení MZ

vznik MV Agusta


1946
Piaggio (zal 1884) zahajuje výrobu modelu Vespa a vymýšlí tak nový typ - skůtr!


Jawa 250 typ 11 Pérák


1948
Honda začíní vyrábět motocykly


Vincent HRD: Světový rychlostní rekord v plavkách (241.905 km/h), asi bubrákův děda


1949
Laverda začíná s výrobou motocyklů


1952
Suzuki (zal 1909) začíná s výrobou závěsného motoru pro jízdní kolo


1953
NSU Quickly
vyrobeno více než 1 000 000 kusů


1954
Kawasaki začíná s motocykly

1955
Moto Guzzi V8


Yamaha začíná s výrobou motocyklů


1967
Moto guzzi V7 - první koza s V-twinem, kardanem atd...


Norton Commando


1969
Honda CB 750
- skutečná moto revoluce


Kawasaki H1 Mach III
šílený třívalcový 2-takt


1972
Kawasaki Z1


Benelli 750 Sei


Ducati 750 Imola Desmo - Fandové značky vědí, ostatní to stejně nezajímá


1973
Bimota


1975
první Gold Wing


1976
Laverda jota


Yamaha XT 500


1978
založení Cagiva


Honda CBX 1000 - šílený šestiválec


Honda CX-500


1980
BMW R80GS - BMW definuje novou třídu motocyklů!
1100, 1150 a 1200 GS je již jen evoluce...


1981
Suzuki GSX 1100 S Katana


Yamaha Virago


1982
Honda CX500 TURBO


1983
Eric Buell staví svůj první motocykl


BMW začíná se čtyřválci- série K


1984
Kawasaki GPZ 900R


Kawasaki GPZ 600 R


Yamaha FJ 1100


1985
Suzuki GSX-R 750


Yamaha V-MAX


1986
Honda VFR 750 F


1987
Honda CBR 600 F


Honda Transalp


1988
Honda Africa Twin


BMW přichází s Paralever u R80GS a R100GS


BMW zavádí systém ABS

Cagiva Mito


Suzuki DR Big 750 S


1990
Kawasaki ZZR 1100 - nejrychlejší moto


1991
Kawasaki ZX750R


yamaha TDM - ta může za to že endura už nejsou endura


1992
Honda CBR900 RR


Honda NR 750


1993
Aprilia Pegaso - v té době nejúspěšnější model Aprilie. Později vyráběný v Noale podobný motocykl pro BMW - F 650


Ducati Monster


1994
Ducati 916


Triumph Speed Triple


1995
Suzuki GSF 600 Bandit


1996
KTM 620 Duke


Suzuki GSX-R750 SRAD


1997
Honda CBR1100XX - nejrychleší motocykl...


Suzuki TL 1000 S


1998
Aprilia RSV - raketový vstup Aprilie na pole velkých motocyklů


Victory zajajuje výrobu


Yamaha YZF-R1


1999
Vzkříšení MV Agusty - F4


vznik Voxan

Suzuki GSX1300R Hayabusa - štafetu nejrychlejší střely přebírá busa


Yamaha YZF-R6


2001
Suzuki GSX-R 1000


2003
KTM 950 Adventure


2004
BMW přichází s Duolever u BMW K1200 S


Kawasaki Ninja ZX-10R


2006
ZZR1400 (Kawasaki Ninja ZX-14


Triumph Daytona 675


Nejsem odborník, a už mě to malinko nebaví,ale veškeré věcné připomínky beru a zapracuji do časové osy

--------------------
Edit 001
Přidána Honda NR 750, Benelli Sei
Edit 002
přidáno vznik ČZ, Jawa pérák a Kawasaki Ninja ZX-10R
Edit 003
Přidáno: Honda CX 500, Kawa GPZ 600R, Cagiva Mito a Yamaha XT 500
Edit 004
přidáno: Ducati 750 Imola Desmo, Honda Transalp, DR Big
Edit 005:
přidáno Yamaha FJ 1100, Honda CX 500 turbo, Suzuki GSX-R750 SRAD


Naposledy editováno 13.12.2010 21:51:59
Předchozí
1... 5 6 7 8
Následující

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

16.12.2010 v 21:41 | Nahoru | #211
Matess727x> mno, jako zavodnik by si měl vědět že to peklo se dalo odstranit jednoduchym zpusobem, ukaž mi někoho kdo s tim jezdil zavody že ten kryt měl namontovanej a kdo nejezdil zavody tak tu motorku neměl, hehehhe kromě mě a určitě by se eště par lidi f republice našlo jink mlufme konkretně, oběm 360, sice ano maš pravdu jezdila f pullitrech takže problemy kere ty si pamatuješ ja si nepamatuju pač i jako amater sem věděl že to nefunguje, navic při koupi sem to dostal f krabici uplně nové, pač ten pan co sem to kupoval vod něj to odmontoval asi dříve než to poprve nastartoval jinak dvě svičky, dvě cifky dva vypinače pod nadrži, ale daly se přepinat bez demontaže čehokolif, měl sem ji asi 4 nebo 5 let a za tu dobu jen ty dvě zavady, občas mě nascal do spojky olej, pač to mělo suchou že jo, to byla otaska asi 10 min to vyčistit, no problem kdekolif i f lese

2 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět

16.12.2010 v 22:55 | Nahoru | #212
Pedal: Ty píšeš tak zvláštně, že tě moc nechápu?...s tím zakrytováním tenkrát jezdili všichni,....co to tak měli.Nepamatuju si, že by to na tom Sadílkovi, nebo na té Tramvaji někdo sundával,.....ale je to 25 let.Mě to stále ale přijde, že to máš někde vyčtený co píšeš, že to není tvoje zkušenost.Možná ti křivdím, ale připadá mi to tak.Já nebyl žádnej závodník,...měli jsme blízko k motorkám, páč táta jezdil šlapačky,...my s bráchou v dětství tialový kola, pak nějaký 50-ti kubíkový závodění-upravenej Mustang, Simson atd a pak, někdy v těch 16-ti jsme měli od Svazarmu půllitrovýho Sadílka a pak Tramvaj.Závody, od nějakýho okresu, přes kraj,...a pak se jezdila dvoudení republika-co si tak pamatuju,....to jsme objížděli někdy do mé vojny-do revoluce.Tenkrát,...na ty věci, co se jezdili ty dvoudení,...to bylo už celkem težký a na to jsme ani já ani brácha myslím fyzicky neměli.Táta tenkrát chtěl od Svazarmu něco slabšího,...ale to by jsme museli nějaký rok čekat, páč tenkrát zrovna "po nikom" nic nebylo.Mě přijde, že mluvíme každý o něčem jiném,.....minimálně o jiné době.Od koho si tenkrát kupoval to Jawu?...pamatuješ si jméno?Mě to furt nějak nefalíruje.Pamatuju si, že naši brali v těch letech 83-86 plat tak do třech tisíc (pak možná něco málo víc),...to byl normální plat tenkrát.A ty píšeš, že jsi si v 16-ti v 86 roce koupil za 23 tisíc od někoho zánovní soutěžáckou Jawu?To bylo tenkrát dost peněz,...a provoz těch motorek taky něco stál.Co si pamatuju z té doby,...ten 85-87 rok, volně ke koupení mezi lidma ty motorky nebyly,...ale možná se pletu.

Naposledy editováno 16.12.2010 23:04:28

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

16.12.2010 v 23:07 | Nahoru | #213
Matess727x> nepleteš, jenže kdo chce ten ma ale to ti povim jinde

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

17.12.2010 v 00:09 | Nahoru | #214
Matess727x> jinak pro ostatni přihližejici, sehnat neska jafku soutěžackou je stejnej problem jako f roce 1986 a cena se rovna uměrně dnešní ceně tehdy kolem 20 000,- vejplaty kolem 3 000,- neska od 70 do 200 000 podle stavu vejplaty 12 000,- do 23 000,-

1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět

17.12.2010 v 09:10 | Nahoru | #215
Nazdar pánové.
Já těhle soutěžáků "pár" měl a "pár" jezdil Myslím, že v tom Vašem seznamu legend by měla být po zásluze hodně vysoko ne-li přímo nejvýš. Myslím, že málokterý motocykl získal tolik titulů jako právě soutěžní Jawa.Ze své zkušenosti musím říct, že to byl mimořádně odolný a spolehlivý motocykl a na mých soukromých motorkách se nic nesralo. Možná to taky bude tím, že jsem neměl problémy s díly a mohl jsem si je prostě vzít v práci za "děkuju". Právě proto jsem toho asi moc nepotřeboval. Tahle motorka na fotce byl jeden z několika Sadílků které jsem vlastnil.Používal jsem to tenkrát jako normální pojížděčku a jezdil na tom pomalu i nakupovat.Dokonce jsem na to dával zadní stupačky z Pionýra a jezdil na tom i na chatu ve dvou.Dostávala na silnici strašnou sodu ale za 4 sezony jsem na to nesáhl. Pak jsem jí někomu prodal a mám dojem že taky někam na jih.Tahle motorka byla kutečně jako náhradka pro šestidenní ale moc takových Jaw se k běžnému smrtelníkovi nedostalo. Taky by mě zajímal původ té z Klatov.
Byl jsem vůl a všechny soutěžáky jsem prodal. Nakonec jsem skončil na KTM ale na Jawu nedám dodnes dopustit!

[URL=

1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět

17.12.2010 v 10:01 | Nahoru | #216
babajezi: Tys mi přeci říkal, že jsi dělal testovacího jezdce Jawy-dost jsme se tankrát o tom bavili a posílal jsi mi spoustu fotek,....tak to by jsi měl znát tady Pedálového stejdu ne?Pedál mi psal, že jeho strejda dělal testovacího jezdce Jawy.Nebo vás tam bylo kvantum testovacích jezdců?

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

17.12.2010 v 10:27 | Nahoru | #217
babajezi> Sorry za OT , ale není to na té fotce mladej Johnny Cash?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

17.12.2010 v 11:47 | Nahoru | #218
Matess727x> Testovací jezdci byli za mé éry jen tři.

Naposledy editováno 17.12.2010 12:16:27

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

17.12.2010 v 12:30 | Nahoru | #219

babajezi píše: Matess727x> Testovací jezdci byli za mé éry jen tři.


...no tak jeden z nich je Pedálův strejda,...prý. ...třebas to jsi ty a ani o tom nevíš.

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

17.12.2010 v 13:45 | Nahoru | #220
Matess727x> podrobnosti do PM

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

17.12.2010 v 14:00 | Nahoru | #221
Matess727x> no to určitě nebude, pač strejda je tuhej , paradoxně se nazabil na motorce ale vlečka vod naklaďaku ho rozmaširovala f autě asi tak před 40 lety a to mu bylo asi tak lehce přes třicet takže pokud je kobrovi 60 pochybuju že ve dvaceti něco testoval, možna tak bidlo na vojně prej ve specialni jednotce, ale to se musiš optat jeho

1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět

17.12.2010 v 16:57 | Nahoru | #222
ale že to dědkovi sekne - tak 30 let stará fotka - z minulosti ze ale žít nedá

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

17.12.2010 v 21:40 | Nahoru | #223
šmudla> no tobě už se to taky přehouplo, čtyřicitka bude coby dup a pak uš to bude jen horší tak se moc nerouhej, za chvilku tě budou mladi orly posílat doprdele stejně

Evoluce - milníky a modely co měnily svět

17.12.2010 v 21:57 | Nahoru | #224
Rekl bych, ze ti tam chybi Gilera s Cagivou, ve svy dobe meli hodne velky misto treba na Dakaru. Ale zase tu mas jasnyho prukopnika, kterej to v '79 vsechno odstartoval - XT 500. Takze dobre ty, pekne zpracovany tema. Poklona.

(reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět

3.1.2011 v 13:40 | Nahoru | #225
pedal> Jestli chceš o motorkách s turbem vědět víc, tak si projdi můj profil a profil jednoho z mých kamarádů (tusak), případně další majitele co se v databázi hlásím, že meli takovou mašinu. Myslím, že si celkem počteš

Naposledy editováno 03.01.2011 13:42:48
Předchozí
1... 5 6 7 8
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist