[IMG] po letech, tentokrát k silnější...
[IMG] povídání z historie...[/url]
motomuzeumchlumcany.cz/
Naposledy editováno 12.02.2012 19:36:06
Dněpr je po vychytání počátečných problémů asi tak spolehlivý, jako Jawa. Tedy nic moc, ale taky žádná tragédie. Jen musíš zjistit jak na to, protože nestačí nahradit staré díly novýma, spoustu věcí musíš vyřešit lépe, než bylo v originále. Na některé díly musíš mít prostě jen štěstí. Drahé je pořízení papírového stroje a ty počáteční vychytávky. Díly jsou drahé pouze pokud je kupuješ u nejmenovaného oficiálního dovozce. Provozně výjde draho benzín. Je to ruské, takže to potřebuje žrát, aby to dobře fungovalo. Pokud jezdíš normálním tempem a né jako důchodce, tak solo žere 6, sajda 8 litrů. Nové Uraly s japonskými karburátory jsou na tom jen o litr lépe, takže ta spotřeba je zakleta v principu a velikosti stroje.
V podstatě lze říci, neexistuje žádný rozumný důvod koupit si Dněpra, nebo Urala. Pokud nechceš vysloveně stroj do těžkého terénu, abys potřeboval poháněnou sajdu, pak je lepší v německu oblíbená kombinace Uralí sajdy připojené k BMW. Terén to do určité úrovně zvládne taky, jízdní vlastnosti a spolehlivost je někde jinde. A přitom to nevýjde dráž.
1 reakcí na tento příspěvek Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471
By´t český mašinky chtějí trochu nadstandartní péči, za čež se odmění spolehlivostí, dněprson vyžaduje péči abnormální... občas trochu trucuje, chronicky moc nedobíjí a některé kusy žerou svíčky, olej ... alternátory - dneska je ale za většinu choulostivejch cajků nějaká lepší náhrada, takže při pozornosti bude jezdit taky normálně..
zase ho nerozhodí nějaká větší vůle, házení, je to takovej mototraktor..
po silnici se s ním jede relativně dobře tak okolo 80km/h, pak to je jak bejk na ledu při brždění visdlice občas doráží, to stabilitu taky nepřidá.. v zatáčkách to, možná díky váze, ale úplně špatné není, při určitém popření pudu sebezáchovy a instinktu strachu...
ale přesto a nejspíš právě proto, je mají dobrodružně založené povahy tak rády.. ono to nefunguje tak nějak samozřejmě, chce to sílu a grif (hlavně sajda) není to tak hladké, ale právě proto to není nudné, ale velmi zábavné, protože milovníka této techniky jízda na nečem tak trochu nenormálním naplní radostí a zážitky
ale jdou s ním dělat věci, co s většinou jiných strojů ne.. co dokáže při dobrém obutí takováhle věc v terénu budí obdiv a tak trochu to popírá filozofii motokrosových strojů, které svou lehkostí a výkonem dokážou jet v terénu rychle a snadno, tohel jede pomaleji, co nemá na zdvihách a světlej vejšce si prostě prohrne jako buldozer a s gumovejma fajfkama to i přebrodí...
prostě stroj zajímavých vlastností, výkonů, zvuků a efektů .-)
2 reakcí na tento příspěvek Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471
díly - to poznávám, vloni jsem na 477 dělal převodovku,nešla 4ka , díly cca za 2000, vidličky nějaký toé ložisko, kolečko, pár drobností... ale zase bude pokoj možná dlouhý léta...
mno abych viděl, tak vape a jsme v tom zase za bůra..., slušný gumy stojej na všechno stejně, oleje taky tak
takže když se pespektivní číza sežene tak za 10-15000, s vapem a novým obutím jsme překonali 20ku, pár opraviček (vidle co trochu tečou, zadní tlumiče á-1000) a máme tu čízu v dobrém stavu někde na cca 20000 - u nějakého naprosto tuctového typu 487.... mno a pak si vzpomenete kotouč (1500kot. 1000 pumpa, 1000 brzdič,náboj kola 1000, přeplést ráfek, nové dráty 500, opět jiné vidle á-1500 - 2ks, související montážní díly, brejle, uchycení, víčka, těsněníčka ložiska osky, píčoviny... je tu číza přes 30 jen to mrdne, při vykonání veškeré práce vlastními rukami - jednu takovou 477 vlastním....
takže provozně nejlevnější není, ani spotřebou, ani údržbou.. ale mám ji prostě rád...
jednu sezonu mne smolíček 250 potrápil tak, že náklady na ujetý kilometr byly cca 50kč (jak u kamionu) ale byl to můj sen a teď je splněnej a bude snad pokoj....
Naposledy editováno 24.02.2011 23:21:29
1 reakcí na tento příspěvek Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471
Kontrolky jsou opravdu parádní, jen si dejte pozor na jednu věc. Původní průměr díry v masce je 18 mm. Velké množství masek je ale převrtáno na průměr 20 mm (jsou tam osazené kontrolky, co vypadají jako vršky od piva), do těch ty kontrolky pasovat nebudou. Takže prvně oměřit a pak případně objednat .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471
pech. píše: deadman: jj, stejně jako jawa a Čz nejsou zdaleka provozně nejlevnější (když tio vezmeme do důsledku, 175/477 jede i za 4 ale svižně za 5, smolík 250 5-7, jawa 350 asi taky tak 5-8), když šikmooká dvěpade pojede nejhůř za tu 4ku normálním stylem, půllitr o málo víc..
Tak ty spotřeby se mi taky nezdají, dle mě jsou hooodně přestřelené. Za sebe můžu říct, že když se se Smolíkem toulám v zahraničí, tak jezdí do 3,5 l / 100 km (do 4 l / 100 km jsem se vlezl vždy) a to se zrovna neloudám – průměrná rychlost 65–70 km/hod.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471
když ho práším svým tempem, tak bežně 6-6,5, při jízdě trvale plnej přes 7.... 350-634 je na tom obdobně
pravda je ta, že jezdím opravdu svižně, v možnostech stroje.
1 reakcí na tento příspěvek Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471
byť alpy jsem nejel a pár let asi ještě nepojedu, páč stavím dům...
pech. píše: rancher: já si troufám pořád a delší cesty všechny strojky zvládáají v pohodě... pak už je to s píš o výdrži jezdce (hlavně 477) stroj jede furt...
byť alpy jsem nejel a pár let asi ještě nepojedu, páč stavím dům...
Ty já nepojedu taky, páč splácím dům...
1 reakcí na tento příspěvek Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471
No a k té spotřebě - zpravidla 4,5 a když ve dvou na krev, tak 6. Víc zatím nikdy.
rancher píše: jirin.sv> Tak daleko bych si netrouf, tak zas té naší značce nevěřím...
Tak já už jsem toho v zahraničí natrajdal a doufám, že se mi v brzké době podaří pokořit další velký sen – dojet na Isle of Man na Smolíkovi. Po zkušenostech, co s ním mám nemám obavy, že by to nezvládl .pech. píše: endy: jirin: mno já mám takovou zkušenost... smolík mi jede pod 5 jen při nějaké veteránské spanilé jízdě, kdy se jede fakt pomalu...
Koukni na nastavení, určitě to musíš mít strašně bohaté nebo zašvihanej vzducháč, to fakt není možné.Přidávám statistiky z cest:
Grossglockner 2008
Načerpáno Najeto Spotřeba Celkem Kč
48,80 l 1248 km 3,91 l/100 km 1 715 Kč
Stelvio 2009
Načerpáno Najeto Spotřeba Celkem Kč
68,87 l 1855 km 3,71 l/100 km 2 320 Kč
Slovinsko – Kranjska Gora 2010
Načerpáno Najeto Spotřeba Celkem Kč
47,64 l 1294 km 3,47 l/100 km 1 615 Kč
vzducháč si nevzpomínám, kdy jsem ho naposled měnil, ale zrovna smolík má proběh malý, je tam pár let...
úpravu bohatosti jsem udělal nějak hned zpočátku, to jsem spotřebu moc okoukanou neměl, ale na těch pár nádrží byla "obvyklá"
kilometry nemám přesně, počítadlo nejde, takže když udělám praha/zpět což je cca 250km, a po 200 km je nádrž v trapu - kdy ze strachu radši dotankuju... vidím to na 5-6...
2 reakcí na tento příspěvek Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471
1 reakcí na tento příspěvek Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Technický průkaz ČZ 175/477 | K-O-Z-E-L | 3 | 18.9.2024 v 21:03 KAWAHAB |
nová kniha - Motocykly v Českoslove... [1, 2] ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... | Dolin | 32 | 18.9.2024 v 20:38 TomasRA |
Výrobní číslo čezeta ČZ 175/477 | plachejD | 8 | 13.8.2024 v 16:45 FJRPEPA |
Originální tlumiče ČZ 477 ČZ 175/477 | kpant | 2 | 1.8.2024 v 15:26 kpant |
čz 175/477 nestartuje ČZ 175/477 | Da-Davor | 30 | 21.6.2024 v 17:20 Diljit |