globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: přední řetězové kolečko CBR 900 RR od JT
6.3.2011 v 17:26
Zdar, chci si koupit na fároše (SC28, r.v.1993) 15ti zubé přední řetězové kolečko místo origo 16 zubů. Mám dotaz jeslti to zkousne nová řetězovka DID, jestli se ten řetěz zbytečně rychlejc nepotřebí nebo jestli se nebude nějak moc lámat/ohybat přes to měnší kolečko. Někde sem se tu na foru dočetl, že přední kolečko, který má o zub méně, je to samý (stejnej poměr) jako když dám rozetu o 3 zuby víc (z origo 42 na 45 zubů) ale musim prodloužit řetěz a do toho se nechci hrabat nějaký články tam přidávat a rozeta je navíc dražší řešení.

našel sem tyhle kolečka typ 333-15 píšou že je to na řetěz 530, tak doufám, že sem vybral správnej typ. Divný je že někde mají tloušťku kolečka 16,7 a někde 16,8 mm na těch výkresech.

http://www.motoretez...-blade-rok-9295.html

http://www.motogaraz...cko-JT-SPROCKETS.htm

Popřípadě pokud ste někdo dával o zub menší pastorek u mašiny podobnýho obsahu jestli to znatelně přidá na zryhclení, maximálku nepotřebuju.

Naposledy editováno 06.03.2011 17:28:34

přední řetězové kolečko CBR 900 RR od JT

6.3.2011 v 17:45 | Nahoru | #1
Ahoj, tak z toho, že se bude řetěz víc lámat určitě strach mít nemusíš, jeden zoubek není zase takový rozdíl, sice jsem to dělal na enduru 125 (takže ne na takovým obsahu ) ale v podstatě to je stejný. a co to změní na chování ?? motor by se měl rychleji vytáčet, ale nevím, jestli to bude znát na zrychlení až tolik...

přední řetězové kolečko CBR 900 RR od JT

6.3.2011 v 17:59 | Nahoru | #2
Zub na koleču dolů je u moto této třídy(obsahu, výkonu...) lehce znatelá a přijemná změna motorka je prostě živější a úbytek maximálky je téměř "0". Na 15z kolečku se lehce urychlí opotřebení řetězu a opotřebení plastového vodítka ve předu na kývačce, ale nikterak tragicky .

přední řetězové kolečko CBR 900 RR od JT

6.3.2011 v 20:09 | Nahoru | #3
tý čoveče tak dej jeden zub na pastorku mín a jeden zub na rozetě víc. Délka řetězu je pak stejná. A rozeta o zub víc musí stát stejně. Mám to tak na R1 a ještě jsem ani pořádně nezajel řetězovku ale počítám že to půjde na záda plynem jedna básen na dvojku, možná i na trojku. Jo jak psal petardak. Je potřeba si kontrolovat to plastový vodítko na kyvce at ti ji ten řetěz neprošoupe, pak by se musela vyvařovat a zbytečný starosti.

přední řetězové kolečko CBR 900 RR od JT

6.3.2011 v 20:12 | Nahoru | #4
jinak když dáš 1-2 zuby na rozetě víc tak by to měla v pohodě ustat původní délka řetězu, ale záleží jak která moto. Já dal stejnej počet článku jak serie a převod 15:44 místo 16:43 a po montáži se zjistilo že jsem klidně mohl dát ještě rozetu o 1-2 zuby větší. Jinak na webu http://www.gearingcommander.com/ si přepočteš všecky věci. Já třeba když dal ten převod jak jsem psal tak se mě zvětší na zadním kole krouták o 9,5 Nm a výkon o 12,5 koně a to poznáš určitě. Víc už asi nenapíšu.

Naposledy editováno 06.03.2011 20:15:41

přední řetězové kolečko CBR 900 RR od JT

6.3.2011 v 21:41 | Nahoru | #5
díky všem za info, jasný když jeden uberu ve předu a přidám vzadu tak by se ta délka řetězu nějak dramaticky nezměnila :) , super prográmek

jo a nevíte jakou šíři řetězu má cbr do roku 2000 , někde je psáno 520 někde 530

1 reakcí na tento příspěvek přední řetězové kolečko CBR 900 RR od JT

6.3.2011 v 22:01 | Nahoru | #6
no tady na m.cz když dáš sekci motorkáři máš tam v nabídce manuály a tam jsem našel jen na cbr900rr 96 a tam je psaný v manuálu řetěz šíře 525. A podle mě co je v manuálu platí. Starší ročníky tam nebyly

přední řetězové kolečko CBR 900 RR od JT

6.3.2011 v 22:12 | Nahoru | #7
nechápu co je to za rozměr těch 525 když to udávaji jako šířku, nemuže to bejt ani tohle ani 5,25 mm a podobně takže to nemůžu změřit posuvkou (leda by těch 5,25 mm byla tloušťka ozubenýho kola,ale to se mi taky nezdá) , zkusim se podívat na články řetězu jestli to tam neni vyražený nebo to koupim stejnou tloušťku kola jako mam teď prostě.

prosim tě ještě v tom prográmku když si dosadim STOCK a CUSTOM převodový poměry (počty zubů kol) , tak tam vidim tabulky jak se změní ryhclost atd... ale nevidim nikde výkon a krouťák
_________________________________________________________________

EDIT: tak čeští prodejci to označili jako šířka ale je to velikost řetězu

tady 1. hodnota je velikost, 2. hodnota vzdálenost od jednoho středu válečku řetězu k sousednímu, 3. hodnota šířka válečku v [mm] , tak to zmeřim posuvkou

520----15.875----6.35
525----15.875----7.94
530----15.875----9.53

Naposledy editováno 06.03.2011 22:27:52

přední řetězové kolečko CBR 900 RR od JT

6.3.2011 v 22:45 | Nahoru | #8
tam není nikde o kolik se zvýší výkon. V RPM differences je napsaný 9.14% změna oproti oroginál převodu. Tak to aspon chápu tak že se ti o 9,14 zvýší výkon a krouták ale nemusí to tak být. Může to být o kolik se zkrátí rychlost. Ale ted nevím. Myslím to je ta rychlost.

2 reakcí na tento příspěvek přední řetězové kolečko CBR 900 RR od JT

6.3.2011 v 23:33 | Nahoru | #9
jo jo vypadá to spíš rozdíl=difference oproti originál převodu. Jako že převodovej poměr je větší o 9,14 % , no mam fároše 74 kW omezenej výkon nevim čim.... a ačkoliv sem naměřil 0-200 za cca 9s (i když tachometru se nedá věřit), tak za plynem to na záda nejde na jedničku ani náhodou tak to změnim z 16/42 na 15/44 ať to stojí za to :) , ten prográmek píše že STOCK setup to má ject teoreticky 283 (ani náhodou) a tou změnou to bude o 30 km/h míň ale to mě fakt netrápí hlavně ať je lepší akcelerace :)

Naposledy editováno 06.03.2011 23:36:04

(reakce na) přední řetězové kolečko CBR 900 RR od JT

7.3.2011 v 09:12 | Nahoru | #10
MartyFZS6>výrobce u fárošů s řetězem trochu laboroval: 92-95=530, 96-99=525, 00a dál=530, (520 je ůzký-lehký řetěz který se předělává pro okruhové ježdění = životnost )
Jinak tabulky jsou fajn, ale v praxi ti u extra neaerodinamické(92-3) a "slabé" moto maximálka při kratším převodu neklesne ani o chlup, ale zábava při 15/44 bude zcela jinde

(reakce na) přední řetězové kolečko CBR 900 RR od JT

7.3.2011 v 12:29 | Nahoru | #11
MartyFZS6> Zdar mam cbr900 je tam origo kolečko a 47 zubu rozeta.blade jde plynem na 1 a 2-3 lehce líznu spojkou a je tam.Kolečko bych nechal mam zlatej čz525 o 5 članku víc=250KMH.Jezdim furt pozadním a řetez sem lehce jednou dopínal kvalita,ma za sebou 5000km anic.ted sem se dozvedel že existuje na faroše racing CDI du po tom aby šel odspoda.

(reakce na) přední řetězové kolečko CBR 900 RR od JT

7.3.2011 v 12:43 | Nahoru | #12
adosmoto> jak řikáš je to podle šíře rozety a tenhle obsh 900 je 525.ale naCR250 byla 520.litry a vejš nad 140k maj 530 myslím.jinak ja mam 525 stála mě 1600.- a ješte si mužeš vybrat jestli zlatej je to asi o korunu na članku.vydrží to stejně jak DID za kterej chtej i 3500.- rozeta 47z je kolem 800.- ale rozhodně ocelova.měl by si na ni mit vyražený čísla.Maš ve filtru restiktor?

přední řetězové kolečko CBR 900 RR od JT

7.3.2011 v 18:21 | Nahoru | #13
speedovich >>> ty víš něco o tom, jak udělat s omezenýho fároše na 74 kw, tu normální verzi 92-96kW ? Prej by to měla řešit výměna ŘJ zapalování, že prý ta omezená verze má nějak poladěnej předstih aby to jelo míň, což mi připadá jako blbost ! - protože hození jiskry později nebo dříve (než jak by to měl být těsně před ghorní úvratí) by poškozovalo motor nemluvě o tom že by to nejelo vůbec. Kdyby to bylo škrcený přes CDI, tak by byl třeba jen posunutej omezovač níž nebo co ja vim.... Jinak restriktor nebo nějaká zůžení na vstupu do karburátorů neni, svodu sou Akrapovic a plně průchozí tlumič koncovej nějakej noname - tzn. ve výfuku taky žádný omezení...

jinka když dám poměr 15/44 tak nemusim prodlužovat řetěz o to mi šlo.... a teď sme měřil šířku válečku posuvkou a bylo tam 9,7 mm +-nějaká nepřesnost ->> takže to vychází že mam velikost řetězu 530

jo a rozetu 47 JT nedělá http://www.dkracing...p;stranka=&re=OK

Naposledy editováno 07.03.2011 18:31:48

přední řetězové kolečko CBR 900 RR od JT

7.3.2011 v 21:13 | Nahoru | #14
marty: Je to tak. Jednou jsem dělal na brigádě v moto servisu a měly tam cbr 900rr myslím rok 97-98 a jela na tacho jen 220 nebo 240. Sundávaly jsme karbece a na nic nepřišli. Až pak se volalo jednomu týpkovy a ten řekl ŘJ. Dali jsme jinou řídící jednotku a hned to šéf dílny prubl na dálnici 285 na tacho v šortkách Takže je to možné že tě ta Řj třeba jen omezí otáčky motoru.

přední řetězové kolečko CBR 900 RR od JT

7.3.2011 v 21:27 | Nahoru | #15
no jo ale me to toci tušim do 11500 - 11800 s těma 74kW a to už je v červneym poli otáčkoměru (stupnuice končí na 13 000), takže pochybuju že kdybych dal ŘJ z verze např 92 kW tak by to točilo víc. Snad budu muset najít někoho s fárošem abych od něj vyzoušel jeho 92-96kW ŘJ , stejně mi ale nejde do hlavy jak může jednotka zapalování zvednout výkon o 20kW , dyt přece ta CDI řídí jenom předstih, aby byl jak má být.......(jiskra těsně před HÚ) , jinak všechno ostatní jako je bohatost směsi, množství směsi, sytič atd... je ovládaný mechanicky a žádný restriktory nikde nejsou....

ale co já o tom vim...., takže ti budu veřit, když s tim máš zkušenost a zkusim jinou CDI dík za radu

přední řetězové kolečko CBR 900 RR od JT

7.3.2011 v 22:44 | Nahoru | #16
nejlepší je napsat nebo zavolat do hondy, tam by tě měly poradit. Jak to je škrcený. Nebo tě aspon odkázat na někoho kdo vý jak to odškrtit. Nemusíš hned kupovat ŘJ. Stačí jak si psal si ji půjčit od někoho kdo má stejnýho fárika a má těch 92-96kw a projet to. Mimochodem taky mě není jasný jak dokáže jiná řídící jednotka ubrat tolik výkonu. Třeba si to tu přečte někdo znalej třeba murkin nebo někdo kdo to už řešil a poradí tě. Tak mě napadlo co tak si opsat čísla na ŘJ a cinknout do hondy jestli ti tam neřeknou jestli je to ta škrcená.

Naposledy editováno 07.03.2011 22:48:43

přední řetězové kolečko CBR 900 RR od JT

7.3.2011 v 23:45 | Nahoru | #17
okej zavolám do hondy, výbornej nápad :)

přední řetězové kolečko CBR 900 RR od JT

8.3.2011 v 07:02 | Nahoru | #18
mam tady 2 CDI 96-98 81kW.ale to nestači musíš to přetryskovat.a ten řetez tam mam 525 to sou rozmery članku je to šíře rozety plus vule.

přední řetězové kolečko CBR 900 RR od JT

8.3.2011 v 14:20 | Nahoru | #19
Ta CDI rv.98 ma 95KW na 9500ot.rozdíl mezi jednotkama je jeden ružovej drát98 ho ma 96 ho ješte neměla jde do spínačky.mam tady obe el. instalace.

přední řetězové kolečko CBR 900 RR od JT

8.3.2011 v 15:01 | Nahoru | #20
no mam rok výroby 1993, na motoru je vyraženo sc28, v tp je 74kW, ale kapotáž, budíky a kdo ví co ještě všechno (možná elektrika....nevim) je z roku 1998-99 , řetěz mam určitě 530 podle čísel který sou vyražený na rozetě a kolečku.

no chci říct to že růžovej drát mi z jednotky vede, motorka je v origo peknym stavu ale skládačka ze všech možnejch ročníků

snad mi příjde jednodušší pořešit jen ten ten převod na to zrychlení, stejně pak koupim fároše stříkačku.....tady sem nafotil tu moji CDI



Naposledy editováno 08.03.2011 15:02:25

přední řetězové kolečko CBR 900 RR od JT

8.3.2011 v 17:35 | Nahoru | #21
takle nic nepoznaš mam tu 2 odpojeny CDI a kdybych nevedel který je z čeho nepoznam to.obe maj 16 kolíku a 96 ma 4kolíky volny.98 3.

1 reakcí na tento příspěvek přední řetězové kolečko CBR 900 RR od JT

8.3.2011 v 18:08 | Nahoru | #22
rád byhc to vyzkoušel, ale žamberk je pro mě dost z ruky, jsem ze západní části Prahy

(reakce na) přední řetězové kolečko CBR 900 RR od JT

9.3.2011 v 07:16 | Nahoru | #23
MartyFZS6> šak to vydrž až bude teplo.ja je tady mit budu ty se moc neserou.a bydlim v moravskej třebovej ěšte sem to po stěhovani nešefnul přepsat
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pro Brňáky - štěrk Adamov - Josefov Honda CBR 900RR Fireblade Beranidlo 18 5.9.2023 v 15:08 _Michal
Haynes manual CBR900RR 92-99 Honda CBR 900RR Fireblade jdu900fire_blejt 5 1.7.2023 v 07:54 jdu900fire_blejt
Technické údaje CBR 900RR Fireblade... Honda CBR 900RR Fireblade Lapchik-54 5 22.5.2023 v 09:27 Krautkopf
Cbr900rr sc33 horný okulár/brejle Honda CBR 900RR Fireblade micindev 2 4.5.2023 v 20:15 micindev
Dlouho startuje Honda CBR 900RR Fireblade dawe1 12 27.10.2022 v 19:08 Ariete


TOPlist