1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w40
1100Virago píše: rrss: Nepředstavuj si to tak, že naliješ nový olej a spojka začne okamžitě klouzat. Známému to v CBX550 trvalo dvě výměny, tj. přes 6000 km, než se spojka utrhla definitivně. Do té doby jen sem-tam klouzla při přeřazení v otáčkách, pak už to bylo cítit při prudkém přidání plynu, pak už to klouzalo ve vyšších otáčkách pravidelně a ke konci se s tím skoro nedalo jezdit. Po rozebrání byla tloušťka obložení ještě v toleranci, ale povrch lamel zvtrdlý a nešly zachránit.
No tak to budu sledovat, uvidím, osobně životnost spojky nad 20 tkm ani nečekám. Když tady ale čtu žblebty typu "automobilový olej neobsahuje modidifikátory viskozity a proto" (je to přesně naopak, běžný automobilový olej je obsahuje), tak si prostě radši udělám vlastní názor (a zkušenost). Nakonec i to co uvádíš "tloušťka ještě v toleranci" se dá vyložit jako "lamely byly těsně před smrtí a v kombinaci s původními unavenými pružinami už prostě spojka nepřenesla moment od motoru"
Naposledy editováno 16.03.2011 18:29:39
1 reakcí na tento příspěvek olej 10w40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w40
SPEEDY21 píše: ......NAMAČKEJ TAM HERU NA PEČENÍ
to je moc pracný a nedělá to motoru dobře při studenejch startech!!!za mě olivák (samozdřejmě extra panenskej) na půl řízlej slunečnicovym
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w40
-george- píše: to je moc pracný a nedělá to motoru dobře při studenejch startech!!!
za mě olivák (samozdřejmě extra panenskej) na půl řízlej slunečnicovym
2 reakcí na tento příspěvek olej 10w40
1 reakcí na tento příspěvek olej 10w40
Castrol Magnatec 10W-40 polosyntetický A3/B4 1L 160,-
Castrol Magnatec 10W-40 polosyntetický A3/B4 5L 720,-
Castrol Magnatec diesel 10W-40 polosyntetický A3/B4 1L 170,-
Castrol Magnatec diesel 10W-40 polosyntetický A3/B4 1L 770,-
Shell Helix Plus 10W-40 polosyntetický (HX7) 1l 145,-
Shell Helix Plus 10W-40 polosyntetický (HX7) 5l 630,-
Shell Helix Plus diesel 10W-40 polosyntetický (HX7) 1l 150,-
Shell Helix Plus diesel 10W-40 polosyntetický (HX7) 5l 655,-
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w40
šakal78 píše: No Já leju do svého CBR 600 RR motorex 10W60 myslíte že je to špatné?
Zbytecne huste. Spatne urcite ne.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w40
Ozzy_ píše: Zbytecne huste. Spatne urcite ne.
Jak myslíš zbytečně husté?
šakal78 píše: Jak myslíš zbytečně husté?
Tak jak to pisu.
40 ma viskozitu: 12,5 - 16,3
60 ma viskozitu: 21,9 - 26,1 (mm2/s)
pri pracovni teplote.
Je jasny ze viskoznejsi (amatersky napsano hustsi) olej klade motoru vetsi odpor -> zpusobuje vetsi ztraty.
Vic si precti sam. Jaky mas duvod tam tu 60ku davat ?
edit: preklep
Naposledy editováno 18.03.2011 14:06:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w40
_Kovboj_ píše: ... 3). Pokud chci motoru dopřát to nejlepší , tak je to pravidelná výměna dle manuálu. (km) U motorky většinou 6000km nejdéle však jeden rok.
Jeden rok ? Vsude pisou dva roky a vetsinou i 12t km
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w40
šakal78 píše: Jak myslíš zbytečně husté?
Nedalo mi to a kouknul jsem na servisni manual pro CBR600RR 03-06 ktery je tu ke stazeni. Specifikace oleje od vyrobce jsou API SG->, JASO MA, a 10W40. Co te vede k pouziti te 10W60ky ? Jako nerikam ze to tomu motoru ublizi, jen by me zajimalo proc to tam lejes.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w40
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w40
já vždycky měnil po 5000km a teď budu měnit ještě dřív u GSX-eRka
Stev píše: Ozzy_> je to drahý, plná syntenika, a nejvíc racing, samý dobrý důvody Jenom bych ještě podoktnul že u oleje s takovým rozsahem je předpoklad že si neudrží svoje vlastnosti tak dlouho jako méněrozsahový 10W40, ale to vím jen teoreticky.
...a je to tak i prakticky....
1 reakcí na tento příspěvek olej 10w40
LukynF. - uvádím dle manuálu, a znám i tvůj případ, je to většinou u supersportů. Ale přesto se mně zdá dva roky dlouho, je to individuální, podle toho jak se jezdí a kde.
šakal78 - mě se zdá 10w60 taky hustý, má to vliv na spotřebu a zmenší se výkon, jinač výhodou je že se dá jezdit pří okolní teplotě cca 60 stupňů i při plném výkonu motoru
něco pro čtení
-george- píše: LukynF.> 12 tis. km - chudák motor (jedine jestli to točis maximalně do 4000 otáček)
já vždycky měnil po 5000km a teď budu měnit ještě dřív u GSX-eRka
ty si men po kolika chces, ale napr. u VFr je v manualu vymennej interval 8000 mil =~ 13t km
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w40
-george- píše: LukynF.> 12 tis. km - chudák motor (jedine jestli to točis maximalně do 4000 otáček)
já vždycky měnil po 5000km a teď budu měnit ještě dřív u GSX-eRka
Ničemu nepomůžeš. A u Hondy 12.000km je běžný interval.
Stev píše: Ozzy_> je to drahý, plná syntenika, a nejvíc racing, samý dobrý důvody Jenom bych ještě podoktnul že u oleje s takovým rozsahem je předpoklad že si neudrží svoje vlastnosti tak dlouho jako méněrozsahový 10W40, ale to vím jen teoreticky.
je to tak a je to dano degradaci latek zajistujicich velky viskozitni index
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w40
Skalda píše: napr. ja mam ted v motorce API SM bez JASO MA a po cca 6k km jsem nepozoroval na chovani spojky nic zvlastniho...
Co jsi tam nalil? Jinak ohledně naší dávný debaty ohledně ne-moto olejů jestli si vzpomínáš, zajímavý doporučení od Q8 pro motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej 10w40
prackarr píše: Ničemu nepomůžeš. A u Hondy 12.000km je běžný interval.
neni pravda že ničemu nepomůžeš - dělám automechanika vidim vliv výměny oleje na stavu motorůteď jsem sundával hlavu na šéfovim VW SHARANU a on u něj mění olej po 12tis. km (předepsáno je 15tis. km) a ten motor je po 210tis. km jak novej - všechno se zevnitř blejskalo bez žádnejch usazenin
-george- píše: neni pravda že ničemu nepomůžeš - dělám automechanika vidim vliv výměny oleje na stavu motorů
teď jsem sundával hlavu na šéfovim VW SHARANU a on u něj mění olej po 12tis. km (předepsáno je 15tis. km) a ten motor je po 210tis. km jak novej - všechno se zevnitř blejskalo bez žádnejch usazenin
A kdyz budes menit po 15ti, bude to to samy. Interval ma cenu zkracovat pri velky zatezi na olej: Hodne kratkejch jizd kdy se motor/olej neohreje ... viz manual ke kazdymu normalnimu autu/masine.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nepresný tachometer Honda CB 1 | AnfangerCB1 | 11 | 12.1.2023 v 21:17 AnfangerCB1 |
Honda CB-1 Honda CB 1 | Vláďa56 | 3 | 23.8.2022 v 15:20 AnfangerCB1 |
Kde koupit novou motorku [1 ... 4, 5] Honda CB 1 Yamaha MT | Stanzki | 146 | 25.6.2021 v 16:58 Vlada |
Maziva – koupit značku, kterou nezn... Honda CB 1 | Monika999 | 5 | 9.6.2021 v 15:59 Julip2 |
kroska bez papírů na silnici Kawasaki EN 500, Kawasaki EL 252, Kawasaki ER 5, Kaw... | brilu | 20 | 7.1.2019 v 10:06 Menhir |