Jsem zde naprostý nováček, motorkare.cz čtu pravidelně už nějaký ten měsíc, ale otázky na mou odpověď jsem zde nedostal. Motorky zbožňuji, konečně mám místo i finance na řidičák + motku.
Je sebevražda jít si ihned dělat řidičák na neomezenou, když jsem jel na moto jen jednou v životě (babeta ). Jde mi o to, aby síla motorky v autoškole nebyla pro mně smrtelná. Je zde někdo, kdo také dělal hned skupinu A? Další důvod proč si chci udělat tuto skupinu je ten, že mentálové nahoře chtějí dát hranici na 24 let a mně je 21, nebude se mi chtít čekat další 3 roky, jelikož chci nějaké cestovní enduro kolem 35kW (nejspíš BMW).
Díky Vám moc a radu a snad moc nespamuju .
Naposledy editováno 23.03.2011 10:39:34
1 reakcí na tento příspěvek Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
156cm, 47kg, nulová zkušenost s řízením motorky.
V autoškole jsem na udivenou otázku na kterou motorku chci papíry, odpověděla "už jsem velká holka, tak na velkou" a bylo
Na první dvě hodiny jízd jsem dostala na hřišti dvácu abych si zvykla a další hodiny už byly s banditem a nezabila jsem ani sebe ani instruktora.
Tedy ne že ty bys byl tak drobné postavy, ale i tak. Myslím že od toho je autoškola aby ti řekli co a jak. A když to nebude stačit, tak s oficiálním ridičákem můžeš jezdit trénovat na nějaké odlehlé místo do té doby než se naučíš tak aby sis troufnul i na silnici. Nebo se pak můžeš sebrat a jet do motoškoly.
P.S. stejně s tím jednou lehneš, lehne si každej! A kdo si ještě nelehl, tak na toho to stejně ještě čeká. Tak se nestresuj a hodně štěstí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
FishX3 píše: Marek9.> jen technická - Jawa 350 váží podle modelu 150-155kg
V té době se mi zdálo, že má dva metráky.
Marek9. píše: V té době se mi zdálo, že má dva metráky.
To chápu, já když mlátil o zem s TDM tak jsem si říkal jak mam těžkou motku a jak má vysoko těžiště - když slezu z CB a pujčím si ji teď, jezdim jak na kole. vše je relativní...
Nevím přesně jak je to s 650 a 800 ale u GS1200 a GS1200 adv je zásadní rozdíl v hmotnosti a v nastavení podvozku. Adv.toho víc vydrží v terénu ale na silnici je míň obratný – je mohutnější. A nový Adv. má trochu jinou převodovku, ale u 650 a 800 to bude asi jinak i když mají stejné motory tak mají jiný výkon a trochu větší rozdíly v podvozku.
V zásadě si ale myslím, že u normálních smrtelníků jde hlavně o to jaké jsou na motorce pneumatiky – terénní gumy a sem tam nějaký ten chránič a do terénu můžeš na všem, takže platit víc za dražší verzi je asi zbytečné. No není nic jednoduchého než je jet vyzkoušet.
http://moto-invelt.c...covna-bmw-motocyklu/
Predem taky Cipisalfo sorry, ze ti tak trochu "za§iram" topic, nechci zakladat novej, a prijde mi, ze resime podobny otazky...
Zacinam neomezenou sk. A, zkusenosti zadny, pred deseti lety simpson parkrat v lete, ted po jednom vikendu na vespe a 400 km na ni okamzite rozhodnuti, neb ta radost byla neskutecna. Vim, je to irelevantni zkusenost, ale nemuzu si pomoct. V aute najeto rekl bych dost, krizovek spousta, i kdyz o vyjezdenosti si hovorit netroufnu ani v 60, presto jezdim dost pozorne a diky zkusenosti z objektivne silnejch sportovnich aut (300 Ps a vice) k nim mam respekt, tedy problemy s neudrzenim pravy nohy nebo machyrkovanim jsem nemel. Motorky se mi vzdycky libily, vzdycky jsem ji chtel a vzdycky jsem k nim a jejich krotitelum mel respekt. Akorat jsem nikdy poradne nevedel, jaka radost je ridit je. Pred 4 lety se mi navic pri kombinaci GSX-R a neustala kudla bohuzel zabil bratranec, R.I.P. L.! . Myslel jsem si, ze tim se pro me kapitola moto vyresila, ale ted me to chytlo strasne..
Co se moto tyka, chtel jsem jit pomalicku a projit vsechny kubatury. Ojetiny samozrejme. Zacit od piky. Jenze pika v podobe 125 holt neni pro me. Libi se mi predstava lehky, obratny motorky, na ktery si zkusim, co si muzu dovolit a co ne.
Problem ale je, ze pode mnou pri mejch 185/100 neni 125 ani lehka, ani dvakrat obratna, a nedava mi to smysl. Navic je mi regulerne mala a nedokazu na ni najit normalni pozici. Zacal jsem tedy pokukovat po 250, CBF, YBR. Silnici, cruisera ani enduro nechci. Od zacatku naked. Srdecni zalezitost.
Jenze ted si rikam, jestli nejit rovnou do GS 500 nebo ER 5, pripadne CB 500. Coz jsem ovsem presne nechtel. Plus minus 180 kg moto kolem 30 a vice kW, oproti ty 250 to uz takovej skok, aspon na papire, neni. Vim, ze je to stokrat omilany tema jako kuze vs. textil, nebo chcipak vs. klicek, ale nedovedu to z procitani for posoudit, o kolik vic je 250 vs. 500 beginner friendly. Chyb bude dost, spadnu, na vybave setrit nehodlam. Kdyz potkam strom nebo auto, dobrou noc, jasny, ale jde o pocit. Kdyz me to po 100 km prestane bavit, prodam vybavu se ztratou, kdyz ne, mam ji na min. 2 sezony vyresenou.
Motoskolu budu, po rozjezdeni na parkovisti na necem mensim, delat na ER 5, solidni autoskola vybrana podle zkusenosti znamejch, interkom, slusny instruktori, a pak budu mit mnohem lepsi predstavu.
Ale chtel bych zkratka radu od nekoho zkuseneho, kdo resil podobnou situaci, jestli jit rovnou do pullitru, nebo se drzet pri zemi a koukat po 250, nebo necem starsim jako J350 nebo MZ, a naucit se poradne jezdit na ni.
Kdo docetl az sem, sorry za ten hrozne dlouhej prispevek, chybejici diakritiku - deutsche klavesnice a diky za rady...
1 reakcí na tento příspěvek Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
1 reakcí na tento příspěvek Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
Skutra nechci, i kdyz je to prdel, ale po meste jezdim autem a jako dopravni prostredek moto neberu, cili ciste pro zabavu a nauceni se - razeni.
Tzn. bud se na to fakt vykaslat, pro pocit sucha a bezpeci poridit 250 s tim, ze to za chvili muzu prodat a prodelat, ale hlavne se naucim, anebo rovnou 600, nez 500.
Ma valnej smysl v techle kubaturach nad 500 resit rozdil mezi 2V a 4V s ohledem na to, aby mi odpustila pocatecni chybyv praci s plynem a razenim, anebo je to uz individualni dle konkretni motorky?
O rozdilu v toleranci chyb mezi 200 kg a 100 kg tezkou motorku v zatackach radsi nemluvim, to chapu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
...procitam motocasaky, sjizdim net jak divej, a stejne ani pan google mi nejak nechce poradit, nachazim porad dokola RZ 500 a podobny...takze diky moc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
Naposledy editováno 24.03.2011 02:40:24
OlafCZ píše: Jack82> sorry, prehlidnul jsem Tvou zminku o nevhodnosti 2V pro zacatecniky. Existujou i v tride 500 ccm ctyrvalcovy nahace, myslim"moderni" motorky okolo roku 2000 nahoru?
...procitam motocasaky, sjizdim net jak divej, a stejne ani pan google mi nejak nechce poradit, nachazim porad dokola RZ 500 a podobny...takze diky moc
tu nevhodnost jsem myslel hlavně u větších objemů. začátečník zvládne i litra 4vál, třeba CBF nebo hornet 900, kdežto Tuono by ho asi zabilo.
Proste 2V tahá víc odspodu a hlavně skokově, vetsinou kolem 4-5000 zabere (i třída 650), kdežto 600cc 4V se rozmotává pomaleji, táhne plynule a silněji až ca nad 8000
1 reakcí na tento příspěvek Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
Jack82> Jasny, cili pro zacatek je nejvhodnejsi maximalni linearita motoru a co nejsirsi spektrum zaberu, kdy kombo necitliva nebo rychla spojka a necitlivy zavreni plynu, apod., muze mit na 2V horsi dusledky, nez na 4V, kterej to teoreticky muze zkousnout? Tvrdym chodem se rozumi vybusnost ve vyssich otackach nebo celkove nelinearita?
Versys se mi docela libi na fotkach, v realu to pocitam bude jeste lepsi, akorat by mi bylo lito ucit se na relativne novy a drahy motorce, kterou bych pak nekde omlatil...
Proto se divam neco kolem roku 2000 a nahoru kolem do rekneme 50, i s tim, ze bych to po sezone prodaval.
Ale zarazilo me ta zminka o vaze, to me vubec nenapadlo.
Bude my solidni kilo fakt takovej zahul a problem pro moto kolem 600? Mohlo by se to nejak dost podstatne negativne projevit v jizdnich vlastnostech? Pokud by slo o mechanicky zatizeni a zivotnost dilu, to chapu, i kdyz s jizdnima vlastnostma to primo souvisi, ale napr. silne zhorsenou ovladatelnost navic do zacatku fakt nechci...
Litr je pro me nesmysl, o tyhle stratosfere ani nepremejslim. Kazdopadne diky moc za rady, vim, ze tyhle diskuze od stolu, kdyz se clovek poradne na nicem nesvezl, jsou cista teorie, ale chci jenom vedet, kam se zhruba nasmerovat a co pro me do zacatku bude nejschudnejsi reseni..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
Beru to tak, ze se nechci zabit, coz jde dost dobre i na ty vespe, ze ktery jsem dva v kuse samou radosti neslez, akorat si chci zacatek maximalne ulehcit, sbirat zkusenosti postupne a jezdit, jezdit, jezdit, jako v aute.
Japonska zena bohuzel nejsem, spis takovej ceskej knödl, takze to vidim, ze se pokusim svezt v jednom dni na 250, abych si nevycital, ze jsem ji ani nezkusil, 500 a 600-650, at to mam z prvni. Chci jezdit fakticky na pohodu, 18 mi neni, vim, jak vypada 300 v aute, vim, jaky je krizove brzdit z 230 v nahly bource par set metru pred plahocicim se kamionem, a o tohmle pro me proste moto neni. Piano, klidek, jizda v jednom, kdyz je pocasi na pohodu.
Co byste mi za tyhle konstelace a absence zkusenosti doporucili konkretne prosim? Vim, ze forum je toho plny, a ty motorky jsou si velmi podobny, ale uz jsem z toho proste doblbej, jestli GS v 500, nebo ER 6, z Horneta, co jsem cetl, mam vitr, takze mi z toho jde hlava kolem...
Naposledy editováno 24.03.2011 11:14:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
Presne tu 125 jsem i chtel, ale krome toho, ze pode mnou postupne umira a do kopce by me nejradsi shodila a dal jela sama o metrak lehci, tak se mi s ni i spatne manevruje, prave kvuli ty stisneny pozici... Skoda tech 250. Ale jak rikam, projedu toho vic a uvidi se. Pak neco myho, malyho, blbyho, co nejede, apod., ale budu ji mit rad a snad mi ze zacatku leccos odpusti
rePress píše: Byl jsem na tom podobně, dříve jsem jezdíval nijak pravidelně a na vypůjčených moto, neměl jsem moc zkušeností s řízením moto, jen provoz atd z auta. Šel jsem do toho a udělal si A neomezené a bylo to bez problémů, záleží na autoškole, v mém případě jsem začínal na CBF 250 a asi po týdnu jízd, které jsem zvládal bez problému mě hodili na CBF 500 a na té se mi jezdilo daleko lépe než na 250, když vemu v potaz, že instruktor měl tak 110 kg, ono těch 42 kW moc nešlo poznat. Takže z toho neměj vůbec strach a využij toho, že si teď ve 21 stihneš udělat A neomezený.
jo, souhlasím. Já jsem si teda udělal omezený na 25kW, ale jde o stejnej princip. Před autoškolou jsem na motorce v podstatě ani neseděl, natož jel. První jízdu jsem mu zdůraznil, že jsem na tom ještě neseděl, tak jsme jezdili pul hodky na "parkovišti", ze začátku jsem sice měl nějaký problémi se stabilitou a sehrání spojka plyn, ale to se poddá. no a po autoškole ) motoškole ) byla zima a to se už nevyplatilo kupovat motorku, teď na jaře jsem ji měl slíbenou od rodičů, tak jsem si vybral ojetý CBF 500( nechal jsem si ho teda seškrtit na 25kW ale stejně je to dvojnásobek než na čem jsem v podstatě jezdil v autoškole ) no a asi prvních 20 metrů po naší příjezdový cestě jsem si na ni zvykal, no a jak jsem najel na asfalt, tak se to všechno srovnalo a už jsem se do toho zase dostal. Do neškrcený bych asi nešel, protoče mě těhlech 25kW taky pěkně vycuká za ruce. Ale jsem spokojený a stopro bych si nedělal nejdříve papíry na 125ccm. protože jde opravdu jen o ty jízdy, a pak co si koupíš je na tobě. co rok to klidně můžeš měnit a zvyšovat
Lukas
myslim ze nema cenu se ted bavit o masine, protoze jsi upne mimo (myslim v dobrem jako ze te kubatura "pulitr" prijde jako mazec, protoze je to vse pro tebe velika neznama) - udelej si papiry na neomezenou a po jizdach zjistis ze to zas takovy mazec neni - budes se na vec divat jinak.
Naposledy editováno 24.03.2011 22:34:43
1 reakcí na tento příspěvek Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
Olaf: pokud máš omezenej rozpočet na zhruba 50tis., tak se nejvhodněji jeví opravdu Honda CBF 600, která se dělala od r.2004 bud s polokapotou (doporučuju) nebo jako klasický naháč. Ceny začínají na ca 60tis. Motorka má nastavitelnou výšku sedla, coz je pro tebe plus a neni celkove malá. Horneta na začátek moc nedoporučuju, má přece jen 100koní a je zbytečně točivej. Versys 650 se pohybuje od ca 80tis. za první ročníky 2007 (sám jsem ho měl jako jeden z prních v ČR). Najezdil jsem na něm skoro 20tis.km behem 2 let a bez problémů. Jako vetsiho držáka bych ale viděl Hondu CBF. Jednoznačná výhoda Versyse je ale pocit lehkosti a hlavně schopnosti v zatáčkách, je to lehkonohá motorka velmi vhodná jak na kratší jízdy pro zábavu tak i nějaké to cestování snese. A pak spotřeba, ne každej to chce slyšet, ale podle mě i u motorky hraje svou roli. Versys je schopen jet i pod 4l, naprosto běžně kolem 4,5l a přes 5l už se musel dost honit. CBF počítej tak o litr dva víc. Pokud chceš za každou cenu ušetřit a chtěl bys úsporný pružný koncept R2, tak se poohlédni po ER-6, ceny začínají na téměř stejné úrovni jako za CBF, tedy kolem 65tis. Ale takové kusy budou dost olítané a ER-6 neni delana na vysoké proběhy, je to porste rozpočtová motorka a je to na ní vidět, Versys je mnohem kvalitněji postaven. Navíc na ER-6 budes vypadat lehce podivně, ta motorka je fakt malá (ale nekdo to tak má rád a sólo tě uveze bez problému).
Každopádně bych se snažil vybrat mašinu s historií (pokud možno jeden majitel, servisní knížka, faktury za servis.úkony atd), nejakou výbavou (štítek, kufr, padáky, atd., dodatečně je to dost drahá záležitost a při tak nízké pořizovací ceně je to nesmysl nasypat do doplnku treba 20tisíc) a rozumnými kilometry dejme tomu do 25tis., aby byla jeste perspektivní. Pokud narazíš na dobrý kus, není problém aby ti vydržela několik let a tzv. ji olítat, obouchat a stejne ji prodáš s rozumnou ztrátou, protože jsou to jeste relativně mladé modely a je po nich stále velká poptávka.
Poslední rozumná varianta mi přijde klasický Bandit, s mírně přešvihnutým limitem (ca od 65tis.) seženeš pěknou 650 s nesmrtelným vzduchem a olejem chlazeným motorem. Jen počítej že B650 je těžší motorka, taková bytelná. Podvozově je na tom hůř než CBF a o dost hůř než Versys. Ale zase je to klasika a třeba ti sedne.
Takže shrnutí:
1) pokud 4-válec, tak Honda CBF 600 (výrazně doporučuji polokapotovanou verzi S) nebo Suzuki Bandit 650
2) pokud 2-válec, tak Kawasaki Versys
Nic staršího nebo lacinějšího než za těch ca 60 bych nehledal, budes mít rel.mladou max 6ti letou motorku. Pokud nemáš žádnou výbavu tak počítej ca s dalšími min. 10tis. (dá se sehnat slušná helma za 3t, komplet textil za 4-5, rukavice do litru a boty za 2)
Naposledy editováno 25.03.2011 00:06:58
To je asi jedinný zástupce 1V co jsem měl k doporučení.
PS: navic se to dá dost zásadně snížit - díky útlé stavbě na tom dosahnou i holky co na nižších ale širších motkách mají problém
Naposledy editováno 25.03.2011 10:12:38