ale mam dotaz...jak to delate kdyz potrebujete zaroven brzdit???nejak jsem se zatim nenaucil drzet brzdu a vrkat do plynu(prsty mi z brzdy vzdycky sklouznou)...mate na to nejakej figl, nebo proste pri brzdeni meziplyn nedavate???
odpovedi typu brzdi zadni neberu ;)
1 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???
Ale to je pořád ho*no. U starýho Ducata (to je dodávka, s Ducati to nemá nic společného :P ) jsem dával dva nahoru a tři dolu :cool:
No říkám, úchyl. Jsou auta, potažmo motorky, který si o to vyloženě říkaji.
Jo ale když jedu na motorce "pilu", tak na to samozřejmě neni čas a věnuju se víc spojce a brzdě, než plynu.
Ten meziplyn o kterém jsem zde psal, je v mém případě pouze vrknutí při vymáčklé spojce, žádnej neutrál a řešení synchronů.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???
Jak vyjedu z vrat dám plnej a už neuberu. Rychlosti tam jdou krásně ale musím rychle řadit. Občas přibrzdim abych se vešel do zatáčky. Mám dobrej stroj, vydrží všechno. To jsou mé zkušenosti z 555 pařezu. ;)
1 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???
A věnuju se jí tak, že jí prostě musim dát víc času na klouzání, takže trochu více s citem. Antihiphaphop fakt nemám. Používám NRCS
(nohy ruce control system) :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???
:lol: Správně, opravdový meziplyn znamená například: Čtyřka - neutrál - meziplyn - trojka.
Ale protože ani já jsem na žádnej lepší název u motorky nepřišel, tak musím konstatovat, že u svého jednoválcového kladiva dávám při podřazování "meziplyn" hodně často. Za mokra, nebo když to ještě zahřívám, dávám "meziplyn" vždy. ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???
toto bylo na mě? :)
no furt to nějak nechápu, to bys musel ten plyn podržet v otáčkách abys je vyrovnal, no u motorek to asi nikdy nepochopím, u aut jo, ale u motorek fakt ne-e, prostě ten plyn se přidává kvůli protočení převodovky, protože při nízkých otáčkách a vymáčknutí spojky se předloha (či jak se temu říká) zastaví a tím meziplynem se zase roztočí, ale s vymáčknutou spojkou se neprotočí a jestli jo, tak... ju máte blbě seštelovanou :D , to vás v autoškole neučili? :P
ať sem dojde nejaký mechanik a laskavě mi, nebo ostatním, to vysvětlí :)
(text vyse napsany je pouze uvahou) :P
když plynem nevrknu a normálně podřadím, tak se nic nestane a rychlost bez nějakýho chrastění zapadne.
u 30 let starý jawky plynem vrkám, bo bez vrknutí se to tam lehce mele :)
1 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???
1 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???
Meziplyn je situace kdy máš trojku
1: Vyřadíš rychlost
2: máš neutrál- pustíš spojku
3: přidáš plyn - čímž se zvýší otáčky motoru a přes spojku i otáčky hřídele v převodovce
4: máčkáš spojku- řadíš za dva a vzhledem k tomu že sis v převodovce připravil hřídel na větší otáčky, nastává větší soulad dvou hřídelí (podřazením na nižší stupen se automaticky točí hřdel rychleji- prakticky pomůže představa konstantní rychlosti na dva rotzdílné kvalty.)
5: dvojka tam padá jako po másle :lol:
Meziplyn je náhrada synchronizace(u aut odpadá na ozubených kolech ze stran mají tzv. synchronizační kroužky(měděný náběh který si při najíždění hřídel a kolo přibržděním srovná do stejných otáček SYNCHRONIZUJE
Myslím že to je ale záležitost pro těžké stroje(větší rázy) u mašiny to jde se naučit bez, ale s je to šetrnější. A když to vrnknutí není díky vymáčklé spojce až tak platné.
1 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???
Tak pro jistotu- popsaná situace je ,, VERZÍ PRO PRAGU V3S" :lol:
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???
No právě kvůli tomu se to dělá..pokud si jel na nejakým litrovým véčku tak určitě chápeš proč....pokud při podřazování tu spojku pustíš fakt rychle tak si koleduješ o pěkný smyk :) :) zvlast na morku
Jak se bude chovat zadní kolo po puštění spojky ovlivnuješ ty polohou plynu. Tod vše. Můžeš dávat meziplyny i čtyři, ale když pustíš spoku a máš zavřeny plyn- jedeš. S tím nemá meziplyn co dělat- asi si to nevysvětlíme, budeš to muset zkusit. Meziplyn ovlivnuje jen srovnání otáček hřídelí při vymáčklé spojce a řazení.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???
No právě kvůli tomu se to dělá..pokud si jel na nejakým litrovým véčku tak určitě chápeš proč....pokud při podřazování tu spojku pustíš fakt rychle tak si koleduješ o pěkný smyk :) :) zvlast na morku [/quote]
....jojo, zvlášť na MORKU :P :P :P :P :cool:
TIR: meziplyn při podřazování je užitečný pro starý náklaďáky kvůli převodovce. WALTR má pravdu. :thmubup:
MOTO: meziplyn při podřazování je dobrý kvůli neutrhnutí kola z důvodu rozdílných rychlostí zadního kola a tudíž výstupního hřídele a převodovky. A proto se vymyslely a montují i na sériovky antihoupy, přece. Pravdu mají všici :thmubup: