Téma: Přetlak v nádrži a chcípáni?
2.4.2011 v 18:47
Aohj, všimnul jsem si že moje Z1000 r.v 2007 po dojetí jakoby syčí z nádrže, je to dost slyšet a nevím jestli je to normální nebo ne, když nádrž otevřu tak to foukne vzduch, je tam přetlak. Právě řešim jestli by to mohlo souviset se chcípáním, protože mi zdechá když přeřadim, prostě neudrží ty otáčky a zdechne když mám zmáčknutou spojku, když stihnu přeřadit tak je to Ok ale jak klesnou tak je konec. Taky šlo potom docela blbě nastartovat.
No já jsem testoval a otevřené víčko na to nemělo vliv. Pak jsem si pohrál s volnoběžnýma otáčkama a přestala chcípat. Ujel jsem asi 100 km, pak jsem jí nechal vystydnout a tedka jsem to byl lehce projet ještě jednou asi 30km a jede jak má. Nevim je mi to divný, protože jsem je zvýšil jen trochu, ale těch cca 1100 jí zřejmě nestačilo. No snad to bude ono. Jo ještě jsem prostříkal čidlo spojky a stojanu kontaktolem, ale tim to neni si myslim. To víčko ten ventil má, ale nerozebíral jsem ho, jestli už nebude chcípat tak to asi nebudu řešit.... snad to bude dobrý. Jinak těch otáček tam mám teďka cca 1200-1300.
Naposledy editováno 03.04.2011 19:00:12
Naposledy editováno 03.04.2011 19:00:12
No na to asi taky dojde, pokud bude takhle syčet, ale to chcípání s tim asi nesouviselo, to přece neni možný abych přidal volnoběh a jelo to normálně, to snad s tim víčkem nesouvisí, víčko bych pochopil kdyby to chcípalo i v otáčkách a při zařazený rychlosti, ale proč jen při zmáčklé spojce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetlak v nádrži a chcípáni?
kratod> jak by se v nadrzi udelal podtlak - úplně jednoduše , to by jsi snad mohl znát z fyziky ZŠ,
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetlak v nádrži a chcípáni?
kawajawa> prosim... pouc me... a bavime se o Z1000 a ne o lodnim motoru... a pri teplote nad nulou... diky
Taky mi to pískalo rozebral jsem víčko pročistil a je to lepší, ale jako vliv to na ten tvuj problém mít nebude jak jsi asi zjistil, protože čerpadlo si to natáhne i přes ten podtlak. Do toho víčka kompresorem nefoukej jsou tam různý jakoby planžety který to víčko uzavřou v případě pádu, aby nevytekl benzín a neblafla ti mašina.
kratod>mile rád , s teplotou to nemá nic společnýho, když piješ z petláhve tak se děje co? vzniká v ní podtlak a smrštuje se dokud do ní nepustíž vzduch, pokud nemáš funkční odfuk z nádrže tak v ní vzniká podtlak tím, že ubívá palivo a je jedno jestli je to loďák, sekačka nebo motorka či auto , ikdyž Honda u aut měla v nedávné době problém s přetlakem v nádrži kvůli odvzdušnění nádrže, kdy docházelo a roztrhnutí nádrže.
Naposledy editováno 05.04.2011 11:54:07
Naposledy editováno 05.04.2011 11:54:07
mohu potvrdit: měl jsem úplně stejný problém- v nádrži jsem měl PODTLAK! a motorka chcípala a pak už nešla ani nastartovat, protože tam diky podtlaku nešel benzín!
stačilo sem tam za jízdy jakoby lehce silou nadzvednout víčko a tím tam pustit vzduch (u mýho choppera je víčko velký a vystouplý, takže za něj jde vzít, ale u těch moderních leteckejch uzávěrů u sportovnějších mašin není za ci vzít). díky tomuhle jsem nouzově dojel. ale byl to horor, přijít na to, že je to způsobený podtlakem v nádrži...navíc na rozpálený jižní spojce v motohadrech už jsem chtěl rozebírat půlku motorky a hledat chybu v elektrice ještě ted mam z tý vzpomínky husí kůži...přitom taková prkotina
stačilo sem tam za jízdy jakoby lehce silou nadzvednout víčko a tím tam pustit vzduch (u mýho choppera je víčko velký a vystouplý, takže za něj jde vzít, ale u těch moderních leteckejch uzávěrů u sportovnějších mašin není za ci vzít). díky tomuhle jsem nouzově dojel. ale byl to horor, přijít na to, že je to způsobený podtlakem v nádrži...navíc na rozpálený jižní spojce v motohadrech už jsem chtěl rozebírat půlku motorky a hledat chybu v elektrice ještě ted mam z tý vzpomínky husí kůži...přitom taková prkotina
1 reakcí na tento příspěvek Přetlak v nádrži a chcípáni?
No tak pokud je v tej chvíli kdy je to víčko ucpaný schopná chcípnout i na volnoběh, tak na něj pro jistotu mrknu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetlak v nádrži a chcípáni?
Dominik-Duka píše: ono ji stačí otevřít než chcípne, můžou to být podtlaky nebo přisávání vzduchu do nádrže
a to bys udělal asi jak když máš klíček v zapalování?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přetlak v nádrži a chcípáni?
czech_pilot píše: a to bys udělal asi jak když máš klíček v zapalování?
no rekl bych ze spousta rozumnych lidi ma od stroje vic jak jeden klic ano pokud je ucpane vicko a v nadrzi se dela podtlak je to spatne, ovsem vicko je resene tak aby udrzovalo v nadrzi mirny pretlak ten vzniká díky evaporaci paliva, tento tlak je tam proto ze těkavější složky benzínku se pri nem uz tolik nevypařují a benzin nema takovou tendenci stárnout. obecne je to resene tak ze ve vicku je dvou smerny ventil ktery do nadrze pousti tak aby tam nemohl vzniknout zadny podtlak ale z nadrze ven az pri urcitem tlaku a nebo se pocita stim ze to projde prez tesneni vička proto to letní pískání atd...
ucpanej odvzušňovací ventil nebo hadice je sice prkotina ale dělá to s motorem občas divný věci Pokud už máš odvzdušnění spraveno tak po zahřátí stroje našteluj volnoběžný otáčky podle rady výrobce. Pokud i pak občas dojde k samovolnému zdechnutí - zkontrolovat čerpadlo a karburátor komplet vyčištění + seřízení.
Naposledy editováno 05.04.2011 13:38:38
Naposledy editováno 05.04.2011 13:38:38
Sperkys> To syčení by mohlo být způsobený skutečně podtlakem v nádrži a přisáváním vzduchu z venku. Ovšem jen v případě, že máš ucpaný odvzdušnění - buď je to hadička, nebo malinká dírka, třeba u víčka nádrže (pod ním), to stačí kompresůrkem profouknout. No a kvůli tomu ti to může i chcípat (předpokládám, že máš volnoběh nastavenej dobře a šroub se ti sám nevytáčí),
protože jak ti vznikne podtlak, tak ti neteče benzín z nádrže.
Druhá možnost je palivovej kohout-může v něm bejt bordel. Nevim jestli máš na kohoutu polohu pro gravitační tok (PRI ?), zkus to na ni nastavit a jet s otevřenou nádrží.
Jestli si už tady něco vyloučil, tak sry
Dej vědět jak to jde
protože jak ti vznikne podtlak, tak ti neteče benzín z nádrže.
Druhá možnost je palivovej kohout-může v něm bejt bordel. Nevim jestli máš na kohoutu polohu pro gravitační tok (PRI ?), zkus to na ni nastavit a jet s otevřenou nádrží.
Jestli si už tady něco vyloučil, tak sry
Dej vědět jak to jde
No tak zatim motorka šlape jak má, nastavil jsem jen ten volnoběh, mám teďka něco kolem 1250, což je sice víc ale nechcípá. Až bude čas tak zkusim pro klid duše kouknout na tu hadičku a víčko nádrže, ale aspoň to normálně jede.... předtim jsem měl na volnoběh asi 1000 a chcípalo to, tak nevim, jestli nic nenajdu a pojede to tak to asi nebudu řešit, leda kdyby to zlobilo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Oprava převodovky [1, 2] Kawasaki Z 1000 | CHOSE123 | 38 | 16.6.2024 v 09:33 FiZzeR |
Výměna oleje po roce Kawasaki Z 1000 | Boban37 | 30 | 29.1.2024 v 11:22 puffybodie |
Pozor neferovy prodejce Kawasaki Z 1000 | VladiZ | 14 | 1.12.2023 v 09:40 neznamyScooterD |
neutrál Kawasaki Z 1000 | marfajz | 14 | 23.4.2023 v 21:40 JobboSK |
Naked co jede pro 2m člověka [1 ... 14, 15] Yamaha FZ6 N, Kawasaki Z 1000, Yamaha FZ1 Fazer, Yam... | KubaLC8 | 441 | 18.9.2022 v 13:23 maca44 |