1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa
Bimbam píše: Hmmm, jak tak koukám na tu skicu, líbí se mi levá polovina motorky - to má něco z Kalifa, ale zvedlý sedlo a vejfuk pod zadkem, to už vůbec ne. Když "retro" tak rovný sedlo a výfuky dole, byť třeba trochu zvedlý ne? Ampérmetr na nádrži - za mě joooo Furt se mi ten návrh Kaliforňana od toho kluka zdá být lepší než skica pana Abraháma. Teda doufám že jich udělal víc a v různých stylech...
Jako bys mi četl myšlenky . Za mě se tomu návrhu toho kluka nedá nic vytknout a klidně bych ho takhle pustil do výroby...1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa
Drátík píše: No já nevím, ale mě se tohle teda líbí víc (ano je to subjektivní), rozhodně si nemyslím, že ta skica je splácanina. Ba ji považuju za moc povedenou. Ale ať to ohodnotí jiní, za mě osobně
Nechci soudit, jestli je větší machr ing.Abrahám nebo Oberdan Bezzi - on je taky rozdíl dělat jen PC vizualizaci nebo mít seznam požadavků konstruktérů, na které je potřeba brát zřetel. Za mě pro oba Oba tyhle návrhy bych v garáži měl rád.
PS: jen škoda, že se 472 nedělala s oilmastrem..
V jediný si dovilím nesouhlasit-ta poslední kapka (aspon pro mne už kápla) Když sem každý rok jako blbec čekal že ta další 650 bude aspon, nechci zázraky, ASPON ...a vždy vylezl kentus....Já už si prostě žáádný iluze nedělám.
A ano-to Abrahámovo neni ani ryba ani rak, je to opravdu pruměrný čínan který mne ničím nezaujme, nic mi neříká a každá stará ER5 mě přijde jako mana nebeská...
Sorry, ten návrh narozdíl od starých 650 aspon neni odporný, ale s retrem nemá společnýho nic...přesný výraz je ČÍNAN
Endy píše: Nechci soudit, jestli je větší machr ing.Abrahám nebo Oberdan Bezzi - on je taky rozdíl dělat jen PC vizualizaci nebo mít seznam požadavků konstruktérů, na které je potřeba brát zřetel. Za mě pro oba Oba tyhle návrhy bych v garáži měl rád.
nevim jestli ten navrh respektuje nejaky pozadavky konstrukteru, ale ta motorka vypada jak nejaka šisatá a koukam na to uz ponekolikaty, jestli jsou opravdu sisaty kola a zbytek nebo je to pouze opticky klam. a jestli ma byt nekde nejaky odkaz kalifa, tak asi jsem slepej, ale ten je videt jen na tom "italovi" ktery se snazi drzet nejakou linii a filozofii ...kdyz jsem teda pozoroval praci at uz lidi co se teprve design uci, nebo treba Hanuše, kterej prednasel design, tak to s timhle nema nic moc spolecnyho(to asi bude duvod, proc cesky design vozidel az na par vyjimek moc nezari a uz za bolsevika se nakonec uspesne typy opiraly o cizi napady ...T613 Vignale, Favorit Bertone a neuskutecneny sedan Skoda ze 70tych o praci Ital Designu ....jejich tuzemsky protejsky radsi ani nezminovat ...treba tohle studentskej design a ne prace "zaslouzileho" designera1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa
Než něco takového napíšeš tak si porovnej oba návrhy
-Italovo rám - jednodušší
-Italovo světlo kulatý, abrahámovo ten modní bazmek
-Italovo sedlo jednodušší
-Italovo výfuk-jedodušší
-Italo schránky jednoduší.....
Takto bych mohl pokračovat u každeho detailu. Také jsem pracovával v konstrukci, a snad dokážu i porovnat so je viditelně výrobně náročnější, a co co složitější.
Ta "česká verze" je neskutečně vyrobnmě složitější-tudíž nákladnější
Naopak Ital ukázal jak se z minima dá "vytřiskat" maximum...
TOTÁLNÍ JEDNODUCHOST(jednoduššeji to snad ani nejde )A ZÁROVEN NÁDHERNÁ RETRO ELEGANCE.
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa
Anti píše: Souhlas.Já to beru tak,že ten Ital předvedl opravdové retro,ale "česká verze" je spíš takové "neoretro"
...ono by to taky možná vypadalo jinak, kdyby to "neoretro" přemaloval ten Ital. To český vypadá, jak nějaká omalovánka pro prvňáky.
Ale ted mne napadá myšlenka přimo hříšná-ten kdou skoupí všechny verze 650, 660, a litra tak vytvoří do budoucna zajímavou sbírku-sbírku hnusek ....já mám sbírečku 125 veteránků, nekdo jawičky 1948-1960..., jinej sbírá Hondy s drátama, tohle by ale byla rarita
Jinak smutný je že oni to za retro považujou...
Kvalita jeho návrhu odpovídá malůvkám, které najdete na zadní straně sešitu každého středoškoláka, který se snaží nějak zabavit během nudného vyučovacího procesu.
Znova jsem pro srovnání mrknul na pár pěkně zrestaurovaných starých Jaw, a stejně jako musím smeknout před estetickým citem a dovedností lidí, kteří navrhli a vyrobili krásné stroje v době, kdy se stály fronty na hajzlpapír a skoro všechno bylo problém, tak prostě musím odmítnout ten jeho paskvil.
Je to ošklivé a špatné bez stopy citu pro formu a tvar!
Každý chlap v této zemi na Jawě někdy jel, je tady spousta sochařů a architektů, kteří by určitě měli chuť, kdyby je někdo slušně požádal, pomoct značce, která kdysi měla svoji úroveň.
Nechápu to... nechápu neschopnost vedení a netuším, proč ještě panu Abrahámovi nikdo nesebral nebo alespoň nepolámal pastelky.
Jedno vím ale jistě - stará garda "Jawáků," která dělala své řemeslo srdcem, se z díla svého nástupce musí točit v hrobech jako parní turbíny...
Edit - písmenko
Naposledy editováno 21.04.2011 08:38:09
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa
Bezzi vytvořil na pc s použitím dílů např z triumphu v podstatě fotogragii. A i když na jedné straně motoru naznačil na víčku žebra, druhá strana by vypadala nějak takto a spousta by nás zase rencalo:
Naposledy editováno 21.04.2011 10:33:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa
bledemon píše: Zase si uvědomte, že první designové nástřely nejsou nikdy přesným obrázkem a výrobkem, ale spíše skicou přibližujíjící prvotní myšlenku designéra (patrné třeba u nových automobilů).
Bezzi vytvořil na pc s použitím dílů např z triumphu v podstatě fotogragii. A i když na jedné straně motoru naznačil na víčku žebra, druhá strana by vypadala nějak takto a spousta by nás zase rencalo:
Proboha, proč ta hadice od chladiče není v jednom kuse?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa
dr.rath píše: Proboha, proč ta hadice od chladiče není v jednom kuse?
To je jednoduché, protože výrobce motoru vymyslel z hadice ještě odbočku a to nejde udělat z jednokusové hadice.
Ad ta skica... nepozastavujte se nad kvalitou, jedná se o nějaký prvotní náčrt z mnoha dalších a je to pouze náčrt...
Za mě je ale Abrahámův kalif jasná jednička.
Naposledy editováno 21.04.2011 13:01:50
Nejde moc o kvalitu náčrtu, ale je z něj vidět jakým směrem se to ubírá a je to paskvil.
Určitě si umím představit italskej desing s motorem kawa w800. Ale udělat motor uměla Jawa, ne ti co tam jsou dnes.
Drátík píše: To je jednoduché, protože výrobce motoru vymyslel z hadice ještě odbočku a to nejde udělat z jednokusové hadice.
Ad ta skica... nepozastavujte se nad kvalitou, jedná se o nějaký prvotní náčrt z mnoha dalších a je to pouze náčrt...
Za mě je ale Abrahámův kalif jasná jednička.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... | Dolin | 265 | 23.3.2024 v 16:31 Drakl |
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 22 | 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild |
Motor vypíná Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 23 | 5.11.2019 v 17:48 Olísko |
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage | Traktorist12 | 0 | 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12 |
Schody Jawa 660 Sportard/Adenium | Olísko | 12 | 25.3.2019 v 15:39 ZombieBunny |