Naposledy editováno 29.07.2015 21:23:30
1 reakcí na tento příspěvek motor - starter
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor - starter
Ten malý kryt od spojky se musí sundat, pod ním odpojit spojkové lanko a vyšroubovat jeden ze šroubů, kterými drží levý dekl. Vůbec, dostat se pod ten dekl je dost pracné - musí se demontovat víčko solenoidu (taková ta "osmička" vpředu), vymontovat vahadlo solenoidu, odmontovat plastový kryt solenoidu dlouhatánským šroubovákem, odmontovat solenoid samotný, sundat vahadlo řazení, odšroubovat pytel šroubků držících dekl, odpojit kablíky k alternátoru a čidlu polohy klikovky a pak jde dekl sundat. Olej musí samozřejmě pryč, jinak se vyzvrací na podlahu. A nejspíš se ti soustava ozubených kol startování vysype, protože není nijak zajištěná, ale to nevadí, není problém je pak nasázet zpátky.
U ozubených kol se podívej na boční hrany zubů, jestli nejsou omleté a rozpěchované. Pokud jo, zkus to opravit pilníkem. Pokud jsou v pořádku, stačí poladit synchronizaci mezi posuvem ozubených kol a okamžikem roztočení startéru, ale o tom až příští lekce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor - starter
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor - starter
Manuály si stáhni z webu k1400.cz - je lepší na to předem kouknout, než pracovat naslepo.
1 reakcí na tento příspěvek motor - starter
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor - starter
Když se podíváš na obrázek 155, který tu dal dedek_new, tak pozor na ozubené kolo číslo 6 - dá se nasadit dvěma způsoby a není to fuk! Pod ním je navíc magnetická podložka 7, která má fungovat jako brzda. Ta časem slábne a je dobré ji znovu zmagnetovat.
Ohledně té synchronizace - jde o to, že solenoid který přes vahadlo přesouvá ta ozubená kola funguje zároveň jako relé startéru. A pokud se startér roztočí dřív, než se zuby kol zavedou aspoň kousek do sebe, už to nezaskočí, protože jedno kolo se točí a druhé stojí. Kvůli zlepšení okamžiku sepnutí startéru změnila Yamaha od určitého ročníku tvar součástky 14:
Je vidět, že "old style collar" má zápich široký 15 mm, nový jen 13 mm, takže ozubená kola se do sebe zavlečou dřív. Můžeš to libovolným způsobem upravit sám (třeba roztáhnout pérovou podložku, navlíknout a zase zmáčknout), nebo sehnat příslušnou součástku.
Jiný elegantní, ale pracný způsob mi kdysi popsal jeden maník na srazu - na ty dva šrouby, kterými je solenoid přišroubovaný do víka, postupně přidával podložky, aby se solenoid trochu oddálil. Tím změnil okamžik sepnutí kontaktů startéru a měl po potížích. Ale jak říkal, stálo ho to den života a pokusů než přišel na správný počet podložek. Musí se to totiž vždycky odmontovat, navlíknout dvojici podložek, seskládat, vyzkoušet, odmontovat, přidat podložky, seskládat, vyzkoušet... ...až do momentu, kdy to funguje jak má.
Naposledy editováno 01.05.2011 20:15:12