Naposledy editováno 20.05.2011 21:37:42
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 - zapalování
tyhle tříbody potřebujou větší energii pro jiskru a to klasický cívky, zvlášť na volnoběh, mají asi plný kecky utahat....
>pech: tak to tě musim zklamat, to co jsi napsal je blbost, nevidim jedinej dvod proč by ty tříkontakty měly žrát víc a potom ještě na volnoběh, to že má svíčka tři kontakty neznamená že háže tři jiskry. Ona hodí jiskru vždycky tam, kde je největší vodivost. To znamená rychlejší prohoření směsi. Když to prošlápneš tak třeba zajiskří kolem dokola a podobně, ale v jeden okamžik je vždy jen jedna jiskra. Krom toho spotřeba svíčky je nulová, jsou to jen elektrody. Větší energie pro jiskru je potřeba na překonání delší vzdálenosti, ale jelikož je odtrh na TCčkách stejnej 0,7 mm. Nevidim jedinej důvod proč by mi to neutáhly cívky. VApe je podle mě nejjednodušší, ale taky nejblbější způsob jak se zbavit kladívek. Dvě jiskry za otáčku, nemožnost seřídit předstih, nemožnost doštelovat rozdíl předstihu proti druhému válci. Jo u jednoválce to je jiný kafe, tam bez problemu.
c.j. píše: No já si dopisoval s nějakým inženýrem z Vape a ten mi vysvětloval, že při volnoběhu snímač zaznamená pohyb obou hran na palci, při vyšších už to nerozezná a snímá to jen jako jednu. Podle toho to prý má zvlášť předstih na volnoběh a jiný pro normální chod. Ověřené stroboskopem to ale nemám..
Myslím že to je daný charakteristikou toho snímače, je tam nákej rozdíl v závislosti na otáčkách, ale nevim jestli neby lspíš na škodu. Předstih je pevnej, v závislosti na slisování kliky.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování
Když to vyvaříš z druhé strany, maximálně se tam udělá časem zase důlek, ale už to nepraskne.
Naposledy editováno 21.05.2011 20:32:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování
laďa prášil píše: .. Je to de facto konstrukční chyba, už jsem několikrát přemýšlel o tom, že bych to nahradil nějakýcm jiným způsobem vypínání, bez nožního třeba, ale spolehlivého. Nějak se mi ale už do toho nechce.
Není třeba nic vymýšlet, stačí tam hodit vypínání bez poloautomatu z 633 To funguje naprosto výborně (způsob alá fichtl).
Naposledy editováno 21.05.2011 21:08:07
Naposledy editováno 21.05.2011 22:15:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 - zapalování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování
Ároš píše: laďa prášil> dal sem to dokupy, spojka de o dost tíž zmáčknout, průběh je daleko lepší, ale problem uplně nezmizel, nastudeno trošku cuká stejně, i když je to lepší než předtim. Až bude čas tak se mrknu i na koš. Diky za radu, toho že je to prasklý jsme si všimli až před svařováním, když sem chtěl vyvařit vymačkanou drážku. Normálně bych si toho nevšilml.
Jestli jde tuho, je to otázka seřízení a převodu síly na páky, jestli nemačkáš péra moc, když už je stejně spojka rozeplá. Samo i vymačkamý koš má vliv, ale je vymačkaný většinou stejnoměrně - řeším to pilníkem do zahlazení stop. Zámečnický výcvik jsem prodělal u sudruha Šebestika v Ostravě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování
Ároš píše: laďa prášil> koš sem kupoval nevej, vnější a tedka nevim jestli i ten vnitřní, myslim že spojku moc nemačkám, je tam ten poloautomat a je to seřízený na něj, spojka vypíná v pravej čas a oproti tomu starýmu je to samet, ale ještě tam sou náký mušky. Takže tvá rada pomohla velice. Jinak se zapalováním mě se kladívka sraly, ale proto, že tam byla vačka z fechtla a myslim že ta destička taky z něčeho jinýho, asi z kejvačky. Jiný zapalovaní na výkonu přidá přesně to co jsi psal a to nic, ale má to svoje výhody.
Já mám vačku přebrušovanou v ruce na brusce na obou jawách co máme byl problém to s původním tvarem seřídit, moje jawa moc dobře nestartuje, protože už jsem na ni pěkných pár let nechytl, klukova chytá studená 2x prošlápneš, klíček, na třetí jede.. S původním tvarem to prskalo na volnoběh. Vape jsem někdy zkoušel, už jsem psal, neosvědčilo se mi, tak jsem ho vrátil. Možná mi ho na krámě dali schválně.. třeba špatný bylo. Motor nešel vytočit, asi to zapalovalo i v opačné úvrati, nevím... Já sice jsem elektríkář, ale ne elektronik, kladívko cívka si dokážu najít, co je špatně, vyhovuje mi to asi tak.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 - zapalování
pokud by tahle píčovina s odhořením byla pravda, motorka pojede blbě, nebo vůbec...
pech. píše: neodhoří nic... nestlačený se to nezapálí.
pokud by tahle píčovina s odhořením byla pravda, motorka pojede blbě, nebo vůbec...
No, zkoušel jsem Vape jen jednou... druhý den jsem ho vrátil, v zapojení ani v motoru chyba nebyla, to jsem si jistý, motorka normálně startovala, jela do 2500 ot jestli si pamatuju a pak jak na omezovač.. Možná jsem měl smůlu na kus, dál jsem s tím nelaboroval, byla jsem rád, že mi vrátil v prodejně prachy, bo to bylo 2400 asi, což bylo dost. Kus na výměnu tehdy neměl. Ale je to dlouho už. Příčinu už dnes nezjistím. Dnes vidím Vape jako výhodu, ale koupím ho spíš až když mi něco odejde. U kývaček a pod vidím jako výhodu provoz bez baterie, to jo! Mám takových strojů pár, moc s nima už nejezdím a tam by se hodilo bezbateriové. Zase jednu baterku můžu přehazovat - Vape nee
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 - zapalování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování
Ároš píše: Neví někdo, jaký napětí zhruba leze z cívky pro zapalování Na FT 500? Bude to asi stejný jako na jiných japoncích s CDI.
Jestli je tam předělaná řídící jednotka, zvášť např za ingitech tak bacha na to, někde je potřeba vyměnit i indučku. Původní s malým odporem jinak pouští 10 ti násobek proudu a odchází koncový stupen nebo co. Já jednu jednotku odjebal tím, že tam byla špatná kostra, tak jsem to ukostřil řádně - a finito.
Naposledy editováno 24.05.2011 21:25:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 - zapalování
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zapojení přerušovače blinkrů [1, 2] Jawa 350/639 | HaaS | 33 | 23.9.2024 v 11:55 Nukin |
Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640 [1, 2] Jawa 350/640 | Marec222 | 39 | 8.8.2024 v 09:29 Krautkopf |
Jawa 350/640 - nefunkční blinkry Jawa 350/640 | Pitr73 | 1 | 4.8.2024 v 14:53 Frantas |
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 7 | 22.6.2024 v 11:00 Deyva |
Jawa 350/638 VAPE zapojení Jawa 350/638 | pagi | 16 | 6.6.2024 v 18:02 Jirka_Kirchner |