Všichni kolem říkají že jsem typ na choppera. Jsem pěkně 'při těle' (jak píšu, tlustej hroch), delší prošedivělé vlasy, žádná touha to pálit 250km/h. Ale když já chci kromě projížděk krajinou na které se těším, akceleraci a blbnout svižnou jízdou v zatáčkách (samozřejmě po motoškole a zkušenostech)! !
Moje dosavadní zkušenosti na silnici jsou 15-18 Mustang, 18-43 auto (kilometrů nepočítaně). S druhou mízou :) po 43 narozeninách jsem zatoužil po motorce. V autoškole jsem jezdil na Kawasaki ER-6n a před pár týdny jsem úspěšně rozšířil v řidičák. K autu, náklaďáku, padesátce a traktoru mám konečně i tu motorku.
Poučen četbou, že se má začínat na slabé, jsem začal vybírat 125cm3, ale to mi bylo hned na internetových diskuzích oznámeno, že s mou váhou to bude stejné jako na tom Mustangovi za mlada, budu na tom vypadat jako vosa na bombóně a že se mám rozhodně pohlédnout po něčem silnějším. Dobrá tedy, řekl jsem si a začal se poohlížet po kategorii 600cm3. Mám přece rozum (kdo si o sobě myslí že nemá), chci a budu jezdit v opatrně, nejsem nevyblázněnej zajíc...
I mnou založená témata zde na motorkářích krásně dokumentují vývoj, kterým jsem si prošel.
Od FZ6 Fazer S2, přez XJ6 Diversion F ABS až ke Kawasaki ER6F ABS. Jen dodám, že to ABS bych skutečně chtěl, naháč jde zase lépe k mé postavě působí robusněji než štíhlé supersporty.
Když jsem už byl rozhodnut pro Kawasaki ER6F ABS, založil jsem téma: Je Kawasaki ER6F vhodná pro chlapa 177cm/119 kg? a tam jsem se dozvěděl samozřejmě to, co jsem tak trochu tušil...
I tenhle typ motorky je k mé váze na hranici. Nejde tak o výkon, i když i o ten, ale celkovou konstrukci a nosnost. A to ještě ani nemluvím o tom, že bych až naberu zkušenosti rád jezdil na té mašině s mou ženou, která je taky krev a mlíko! :)
A tak jsem se zase začal rozhlížet a stalo se to co se stát muselo. Zamiloval jsem se. Zamiloval jsem se do Kawasaki Z1000 ABS (2010) http://www.zkracovatko.cz/SM9bSR
Na tom by nebylo nic divného ALE JÁ JSEM PŘECE ZAČÁTEČNÍK a tohle je sakra silný stroj!
Jsem v situaci, že venku nádherně, papíry v kapse, léto v plným proudu a já sedím nad netem a vybírám. Ať vyberu co vyberu, všechno špatně Ještě je varianta zhubnout, ale to nám hrochům nejde tak rychle a já už chci jezdit :)
Takže teď bych vás všechny prosil o názor a radu, zda to co jsem naplánoval je dobře nebo ne:
Koupit Z1000 nechat ji, pokud to jde, na začátek trochu stáhnout výkon a opatrně se začít učit na 1000cm3 a nebo co doporučíte jiného. Já už bych vážně chtěl jezdit.
Díky...
Naposledy editováno 27.06.2011 07:50:07
rraol píše: A je pravda že můžeš i na litru jezdit pomalu, netřeba v té motorce hledat výkonovou hranici na prvním kilometru. Ale silné motorky mají zas jiné záludnosti, co se týče "zavření" plynu. Začátečník na litru bys nebyl ani první, ani poslední. Ale silný motor má oproti těm slabším nadvládu nad třením zadního kola na asfaltu. Na slabé kubatuře zavřeš plyn, a zadní kolo vnutí motoru otáčky od silnice. Silný motor je schopen při zavření plynu velmi intenzivně brzdit, což může dělat horké chvilky třeba při nešikovném nájezdu do zatáčky a "leknutí se", že jsi dlouhej.
No to je presne argument na ktery cekam a kteremu rozumim. Diky.
1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro 'hrocha', aneb jakou pro 120 kg
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro 'hrocha', aneb jakou pro 120 kg
rraol píše: FishX3> Stejně nevím, kde v české kotlině můžeš využít litra beze zbytku. Párkrát jsem si litrovou motorku půjčil, poslední byla R1. Dlouho jsem si hledal místo kde bych mohl zařadit pětku, hledá se blbě. Šestku jsem řadil jen pro ten pocit, že tolik kvaltů existuje, otáčky jsem tam ani náhodou neměl.
jak jsem psal, dovolím si tvrdit že moc lidí nejezdí ani na hraně šestky, a že šestka má výkonu až až, kde váha jezdce je naprosto druhotná
litr? není litr jako litr a netuším jak jezdíš, ale ono to zdaleka není jen o maximálce. ...ale co já vím, já litra nemám
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro 'hrocha', aneb jakou pro 120 kg
Radim-CC píše: možná TDM (v profilu), ale ta by pro vaše jízdy ve dvou mohla být možná i malá...
TDM - 182/100Kg + kočka + hooora bagáže a malá nebyla (a narozdíl od CB1300 se při naložení nekroutila jak mula co má zdechnout)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro 'hrocha', aneb jakou pro 120 kg
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro 'hrocha', aneb jakou pro 120 kg
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro 'hrocha', aneb jakou pro 120 kg
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro 'hrocha', aneb jakou pro 120 kg
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro 'hrocha', aneb jakou pro 120 kg
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro 'hrocha', aneb jakou pro 120 kg
langenau píše: NickCarter> Já bych koupil něco co Ti vyloženě "sedne".Projet pár větších bazarů,kde mají výběr o zkoušet motky,pak sám nejlíp uvidíš.Zakoukat se podle foto je mimo,já jsem se takhle předem taky rozhodl a v reálu mě ta moje vysněná vubec nesedla a bylo po ptákách.Třeba Tě nějaká překvapí-hodně štěstí při výběru
Asi rozumna varianta, kdyz ja sem se doted drzel a nechtel jsem v bazarech byt stylem a ted tuhle si projedu a ted tuhle, ale asi to je jedine rozumne. Rozumny bazar pochopi... Tedy snad.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro 'hrocha', aneb jakou pro 120 kg
langenau píše: Radim-CC>Souhlasím,ale 20 hříbat navíc by prospělo,co myslíš?
To mne zase nejmin 20 kg míň
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro 'hrocha', aneb jakou pro 120 kg
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro 'hrocha', aneb jakou pro 120 kg
1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro 'hrocha', aneb jakou pro 120 kg
1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro 'hrocha', aneb jakou pro 120 kg
FishX3 píše:
litr? není litr jako litr a netuším jak jezdíš, ale ono to zdaleka není jen o maximálce. ...ale co já vím, já litra nemám
No tak když mám možnost pučit si litra, držím se jedné místní rady, že je třeba tam srát dost plynu a mít to tak trovchu v piči
No vážně - na jawě jezdím naprostej strop kterýho je schopna, točím kam až točit dokáže a je to prostě kuwa málo, stupny, stojan i výfuky mám zespoda vodřený o několik cm. Když se mi poštěstí osedlat něco plnokrevnýho, ze všeho nejdřív mi trvá zvyknout si kam až točí jednička, pak už řadím okolo devíti tisíc a především se nechám unášet tím pocitem, že jde sklopit o dost víc, stupačky ani kolena výfuku mi nevadí. Ale při těch otáčkách jsem nikdy neřadil víc jak čtyřku. Na tacháč jsem nekoukal, ale jsem schopen na R1 jet zatáčku na trojku v osmi tisících, zkušenější asi budou vědět kolik je to km/h...
Pětku a šestku na pučený motorce řadím spíš proto, že jsou to pro mě neznámý čísla a toužím si je zkusit, ty otáčky z toho nedostanu, nemám na to asi koule nebo pěknej kousek silnice
Lucky-Luke píše: ...doporučuju BMW R1150R. To je úžasnej stroj se kterým se dá jet svižný tempo (někteří majitelé "kapot" se asi smějí, ale my co máme mozek víme že to bohatě stačí), dá se s tím courat kolem komína a dá se s tím i daleko cestovat a díky velikýmu krouťáku je mu jedno že veze dva lidi a batožinu. Je to zkrátka univerzál a to je podle mě do začátku dobře protože sám nevíš kterým směrem tě to dál potáhne (cestování, sport, kochání....) a tahle mašina umí všechno a všechno umí dobře. Navíc je to pro začátečníka milosrdný protože servisní intervaly sou dlouhý a jinak nic nechce i díky kardanu. Za mě tedy BMW (sám sem "dozrál" a přecházím na něj.) V každým případě držím palce
Jo jo, jak se říká: můžeš si koupit motorku nebo BMW
1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro 'hrocha', aneb jakou pro 120 kg
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Oprava převodovky [1, 2] Kawasaki Z 1000 | CHOSE123 | 38 | 16.6.2024 v 09:33 FiZzeR |
Výměna oleje po roce Kawasaki Z 1000 | Boban37 | 30 | 29.1.2024 v 11:22 puffybodie |
Pozor neferovy prodejce Kawasaki Z 1000 | VladiZ | 14 | 1.12.2023 v 09:40 neznamyScooterD |
neutrál Kawasaki Z 1000 | marfajz | 14 | 23.4.2023 v 21:40 JobboSK |
Naked co jede pro 2m člověka [1 ... 14, 15] Yamaha FZ6 N, Kawasaki Z 1000, Yamaha FZ1 Fazer, Yam... | KubaLC8 | 441 | 18.9.2022 v 13:23 maca44 |