O tom, zda je či není vhodná 'tisícovka' pro začátečníka je tady napsáno hodně a nepanuje zrovna shoda názorů zda ano či ne. Pokud přijmeme názor jedné strany že 'pokud to máš v hlavě srovnaný jdi do toho' nebo 'já bych se toho litra nebál', tak potom ale jistě i druhá strana má pravdu v tom, že přeci jen silný stroj přináší daleko větší rizika.
A o ta KONKRÉTNÍ rizika, která přináší silný stroj, zvláště pro začínající, bych chtěl požádat a případně i jak je řešit ( jinak než koupí jiné motorky :) ).
Z mého dosavadního zkoumání jsou to pro začátek tato:
1/ Nedostatečný respekt. Po prvním 1000 km si začátečník myslí že sežral všechnu moudrost a zblbne. Ale tohle platí jistě obecně pro všechny kubatury...
2/ Rychlost - silný stroj jede rychleji a jistě, svádí to, Ale tohle je také obecná věc a je relativní co je vlastně 'rychle'. Někdy je rychle i 40 km/h...
3/ 'Zaklapnutí plynu' - když jsem se ptal zde já, zda ano či ne, byl jsem právě na toto riziko upozorněn: rraol píše: 'Ale silné motorky mají zas jiné záludnosti, co se týče "zavření" plynu. Začátečník na litru bys nebyl ani první, ani poslední. Ale silný motor má oproti těm slabším nadvládu nad třením zadního kola na asfaltu. Na slabé kubatuře zavřeš plyn, a zadní kolo vnutí motoru otáčky od silnice. Silný motor je schopen při zavření plynu velmi intenzivně brzdit, což může dělat horké chvilky třeba při nešikovném nájezdu do zatáčky a "leknutí se", že jsi dlouhej.'
A o přesně takové záludnosti o jaké píše rraol, v oblasti spojení silného stroje a začátečníka, bych chtěl vás zkušenější požádat.
Věřím že se budou hodit nejen mně, ale i třeba dalším..
Všem předem díky.
Možná bych doplnil, že mi jde především o technické a konkrétní věci stylu rraol. Je samozřejmě pravda že 'Největší nebezpečí pro ty co začínají představuje jejich vlastní mozek a pravé zápěstí.' ale skutečně bych rád spíše konkrétní technickou stránku věci. Díky.
Ještě doplním, že mi jde skutečně o prosbou ke zkušenějším o konkrétní pojmenování rizik silného stroje z technického pohledu a pohledu rizik při jízdě oproti strojům slabším.
Děkuji.
Naposledy editováno 05.07.2011 14:27:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
1 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
Racetiger píše: Není to o stroji, i když nové litříky jsou agresivnější a nejsou tak tolerantní jako byla kdysi třeba CBR 900 RR. Já šel z Jawek po kratší přestávce rovnou na GPZ 900, CBR 1000, CBR 900 RR a jde o to jak funguje hlava. Starší kámošmi vždycky říkal: Woe až budeš mít pocit, že na tom umíš, tak uber tak na 50 km/h a vystup. Nabíješ si hubu míň, než když pojedeš s tím falešným pocitem dál.
nevím jestli už to tu někdo psal,ale prostudoval bych Twist of the wrist 2. Je to tu na fóru i s přeloženou knihou.
BigLeo píše: nevím jestli už to tu někdo psal,ale prostudoval bych Twist of the wrist 2. Je to tu na fóru i s přeloženou knihou.
Twist of the wrist 2 si poustim skoro kazdy den pred spanim :) ale ze by byla tady kniha? No super jdu hledat.
1 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
tigerbou píše: silnej stroj je pohoda když máš něco v hlavě koukni se na moje nohy tak to dopadá když to tam máš prázdný
No to je nadeleni...1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
1 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
edit anebo jsi posera, tak ji radějí vyhoď
Naposledy editováno 05.07.2011 21:28:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
A-JE-TO píše: Autore, jsi celkém starý43, vychováváš děti? KURwa tak už se neptej na pitčoviny a jdi jezdit a trénovat, Kurwa jsem starší a mámm cebro litr, a nenechávám si tady radit pitomcama
edit anebo jsi posera, tak ji radějí vyhoď
Dnes to kvuli pocasi neslo ale zitra to snad vyjde.
Jo a s tema deckama, mam syna skoro 17 let
Naposledy editováno 05.07.2011 21:35:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
Che píše: NickCarter> jak vidíš výše na obrázku hlava začátečníka je práznej harddisk zvolils kurefsky rizikovou variantu a teď půjde wo to, jestli se hlava dříf naplní nebo rozbije na zadním kole máš 100kw a na obou kolech ostrý brzdy - zejména f náklonu na špatným povrchu to chce zkušenosti, kerý nemáš a s motkou těchdle parametrů se to bude dost blbě učit pokud nejseš fantastickej přírodní talent, tak bruslíš po dost tenkým ledě
Nechci být urejpanej a jako staršího a zkušenějšího si Tě vážím.
Jak bys výše uvedený příspěvek přeformuloval, pokud by se jednalo choppera s výkonem 45kW a řekněme ne zrovna ostrou brzdou na zadku???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
Marek_Kuřim píše: Nechci být urejpanej a jako staršího a zkušenějšího si Tě vážím.
Jak bys výše uvedený příspěvek přeformuloval, pokud by se jednalo choppera s výkonem 45kW a řekněme ne zrovna ostrou brzdou na zadku???
choper má podstatně menší maximálku a tomu odpovídajicí míň účinný brzdy, kerý se líp dávkujou + véčko má jinej průběh krouťáku, riziko ztráty adheze je spíš při deceleraci než akceleraci, jako u silnýho 4V řaďáku koupil sis tu kawu aspoň s ABS?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
Che píše: choper má podstatně menší maximálku a tomu odpovídajicí míň účinný brzdy, kerý se líp dávkujou + véčko má jinej průběh krouťáku, riziko ztráty adheze je spíš při deceleraci než akceleraci, jako u silnýho 4V řaďáku koupil sis tu kawu aspoň s ABS?
Díky, zatím jsem nekoupil...
Jsem ve fázi výběru. A než vyberu, sháním veškeré možné relevatní informace.
M.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
Marek_Kuřim píše: Díky, zatím jsem nekoupil...
Jsem ve fázi výběru. A než vyberu, sháním veškeré možné relevatní informace.
M.
sorry - se si tě splet s autorem vlákna
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
Che píše: TvojeGPS> a gdyž se ta motka seškrtí, tak se jí automaticky zúžej gumy, ubydou jí brzdový třmeny a hmotnost se sníží na polovinu??
To jsi ale trochu mimo mísu pane.
Šestka -120/70/17+180/55/17
litr -120/70/17+190/50/17 máš pocit,že + 0,5cm při akceleraci či deceleraci je na škodu???
Brzdy většinou stejné a to 4pístek vpředu
hmotnost-šestka cca 197kg
-litr cca +10kg
to je nějaký významný rozdíl???
TOHLE MI PROSÍM TEDY OBJASNI,DĚKUJI
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
Pak na XJ : Cesťák, je to hodná motorka. Pocitově lehčí, obratná, nezáludná. Postupný nárůst výkonu tě příliž ničím nezaskočí, při přehmatu lecos pobere. Nemáš to nutkání že tě svádí jet ryche, vyhovuje jí spíš piánko jízda. Přesto se s ní dá i rychle . Už první jízda bez trémy, na pohodu, více intuitivně. Široký řídíta ti dávaj pocit že ji máš víc v hrsti.
Moje shrnutí :
Na slabším cesťáku se víc pobavíš, pokocháš a při tom naučíš.
Na litru to bude chtít trochu sebekázně, více obezřetnosti a učit se, při tom se trochu pobavíš, neřku-li pokocháš.
Tak ať si rychle zvykneš, a je to více o tom bavení a kochání ti přeju
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
Che píše: DusanHaya> já sem nesrovnával šestiklo s litrem ale litr se škrceným litrem
nevím,ale máš hovno skušenosti s motorkami obecně, snad jsi jen choperak1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
A-JE-TO píše: nevím,ale máš hovno skušenosti s motorkami obecně, snad jsi jen choperak
to zas já si nemyslím,spíš někdo na litru mu přebral v mládí babu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
Každý motorkář si musí uvědomit, že mašina umí zraňovat a většinou, jak je to dnes vidět
na našich silnicích zabíjet, společně s blbostí některých lidí.
Litrová mašina je supr, ale na začátek bych ji nevolil. Zkušenost se slabší kubaturou je
jedině předností, protože slabší a lehčí stroj se lépe na počátku zvládá. Zkušenost, kterou
během jízdy na slabší mašině motorkář nabere, se většinou pak zuročí na silném stroji.
Často právě zkušený motorkář vyvázne z obtížné dopravní situace lépe než nezkušený.
Není to bohužel pravidlo, protože v daných chvílích rozhodují faktory jako je čas, rychlost
atd. Litrové mašiny a silnější jsou fajn na cestování sportovní jízdu atd. Jenže u nás se
výkonostní potenciál nedá využít na tankodromech, kterým se v jiných státech říká silnice.
Mám jen tu zkušenost, že kluci, kteří to zkusí, nebo zkusili mají štěstí. Když štěstí
nemají, tak končí zmrzačení, nebo v dřevěných spacácích. Pracuji v transplantcentru a
starám se o lidi před a po transplantaci jater. Když vám tam přivezou na orgány 22letého
motorkáře s traumatem hlavy, udělá se mi z motocyklení nanic. Mimo jiné, jak to často bývá
nemusíme chybovat my motorkáři, ale stále častěji chybují řidiči aut. Proto je dobré být
za řidítky zodpovědný, ale je důležité dívat se kolem sebe a být pozorný. Když nyní jedu
na mašině, tak se chovám odpovědně a při jízdě myslím na svou rodinu a přitelkyni, která
na mě čeká. Protože, při kolizi neublížím jen sobě, ale také hodně i jim. Přeji všem
nekonečno bezpečně najetých km a krásné zážitky na mašinách. Jen proto přece jezdíme.
2 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
Dzeronimo píše: NickCarter>
Každý motorkář si musí uvědomit, že mašina umí zraňovat a většinou, jak je to dnes vidět
na našich silnicích zabíjet, společně s blbostí některých lidí.
Litrová mašina je supr, ale na začátek bych ji nevolil. Zkušenost se slabší kubaturou je
jedině předností, protože slabší a lehčí stroj se lépe na počátku zvládá. Zkušenost, kterou
během jízdy na slabší mašině motorkář nabere, se většinou pak zuročí na silném stroji.
Často právě zkušený motorkář vyvázne z obtížné dopravní situace lépe než nezkušený.
Není to bohužel pravidlo, protože v daných chvílích rozhodují faktory jako je čas, rychlost
atd. Litrové mašiny a silnější jsou fajn na cestování sportovní jízdu atd. Jenže u nás se
výkonostní potenciál nedá využít na tankodromech, kterým se v jiných státech říká silnice.
Mám jen tu zkušenost, že kluci, kteří to zkusí, nebo zkusili mají štěstí. Když štěstí
nemají, tak končí zmrzačení, nebo v dřevěných spacácích. Pracuji v transplantcentru a
starám se o lidi před a po transplantaci jater. Když vám tam přivezou na orgány 22letého
motorkáře s traumatem hlavy, udělá se mi z motocyklení nanic. Mimo jiné, jak to často bývá
nemusíme chybovat my motorkáři, ale stále častěji chybují řidiči aut. Proto je dobré být
za řidítky zodpovědný, ale je důležité dívat se kolem sebe a být pozorný. Když nyní jedu
na mašině, tak se chovám odpovědně a při jízdě myslím na svou rodinu a přitelkyni, která
na mě čeká. Protože, při kolizi neublížím jen sobě, ale také hodně i jim. Přeji všem
nekonečno bezpečně najetých km a krásné zážitky na mašinách. Jen proto přece jezdíme.
Díky, az zamrazilo ze tveho povidani. Mas narocnou praci, preji at se dari.