Nedávno jsem pořídil KTM 125EXC 09 sixdays a jsem s ní extrémně spokojenej.
U nás nemá moc renomé a platí spíš za motorku pro puberťáky a o kubatuře 125 koluje spousta mýtů, tak jsem si říkal že jí tu pověst trochu vylepším.
Jsem takovej pozdní věčnej začátečník, "přeučenej" silničář, mám za sebou několik "velkých" ostrých endur, (XR600, DR-Z 400, 250 EXC, GG300, 450 EXC, 250 EXC-F, WR250F..) a na ničem se mě nejezdilo tak pěkně jak teď na dváce. A nemyslím jen trať, ale hlavně enduro-les. Bylo mě dřív řečeno že 125ccm je na enduro nejhorší objem, že chci velkej čtyřtakt nebo 300 2T. Dneska bych se už hádal. V typickým technickým výjezdu je nejdůležitější trefit správnou stopu a motorku v ní udržet. Hádej s čím to půjde líp :)
A průběh výkonu? Taková "modla" mezi tradičníma endurákama je spodek. Jenže takhle se už dneska dávno nejezdí, to platilo možná za dob vzduchem chlazených šestikil kde nešlo spojku umáčknout. Dneska je hlavní průběh a perfektně fungující spojka, a obojí dváca má.
Jako takovej bonus je jízda extrémně zábavná, akční a příjemná. Na ničem jiným se nedá jet tak agresivně, a přitom mít situaci pod kontrolou. Snad kromě 250 4T, ale té ještě schází něco té "veselosti". Šel bych se svézt hned teď :)
Přešel taky někdo z "velký" motorky na dvácu? Jaký jsou pocity?
Naposledy editováno 19.07.2011 16:24:04
Carel125 píše: chtěl bych jezdit enduro ale nevim co koupit...mám nízký rozpočet a nevím jestli EXC 125 tak někdy 2000-04 nebo např. hondu cr 125.......jak to starý exc jede???
pokud jsou prioritou finance tak jsou lepší volby. Dváca není nijak výrazně drahá (je to přecejen dvoutakt) ale velkej dvoutakt (250+) je v rukách pomalejšího jezdce/začátečníka skoro věčnej, protože málokdy se opravdu vytočí a dostane zabrat.
Na dvacce se častěji mění písty, na druhou stranu jsou levné (2500,-) a mě to za tu jízdu stojí.
Joraell píše: Jinak Vespic ty jsi tedkom v tom samem stadiu jako ja kdyz jsem vymenil 410 za TM 125 :) Taky jsem byl uplne free z toho jak se ta motorka krasne chova :)
jojo, až trochu opožděně :) jinak souhlas.
450/250 kolem mě jezdí hodně, takže si to průběžně půjčuju, a zatím mě nelákají zpět
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 125EXC 09 a jiné dvácy v enduru
Troj11 píše: o víkendu jsem se trochu povozil na naší vyjížďce na ktm dváce.. překvapilo mi, že to neni tak absolutně nepoužitelný, jak jsem si myslel z dob, kdy jsem měl ještě stařičkou KX125.. nicméně na hardcore terény to opravdu neni.. na dynamiku v těžkejch výjezdech prostě nemá výkon.. a mě osobně vyšší váha nijak nevadí, já se s tím peru rád jo a pak ještě řešit 3x častěji GO.. fakt neee
Když ty řekneš "těžkej výjezd" tak já ztrácím půdu pod nohama, takže mlčím a šoupu
Na "hard enduro" to ale fakt neni. Mam SX 125 ´05, a ta nemá šestku, při přejezdech s konstantním plynem neví jestli má jet nebo brzdit.Prostě nic moc. Mě napadá, dělá to i EXC 125?
No, a ve výjezdech pořád na spojce, najít s ní pásmo výkonu, kdy má zadní kolo trakci a přitom to ještě nechcípá ani zběsile nehrabe je pekelná věc. Stejně tak jako nějaké rychle odskočení předního kola ve výjezdu či tak..
Ale jak si ji Troj naposled půjčil, tak já jel zase na jeho tříkilu, a to nemá problém skoro s ničím. Vyšší váha není tak znatelná, jak jsem si myslel, a sbírá se krásně za plynem skoro kdykoliv. Oproti dváce má trochu těžší chod spojkové páčky, o dost víc vibruje a snadněji se "zakopne" při podtočení, osobně by se mi zamlouval větší setrvák. Na extrem enduro ale nic lepšího než tříkilo snad neni.
jinak na enduro si myslim je nejlepší moto ta která má výkonovou křivku co nejvíc lineárně, řek bych že je to důležitější aspekt než výkon nebo krouťák
Naposledy editováno 20.07.2011 18:01:20
Každopádně jinde než na extrémních vypalovácích jsem něměl moc problémů a jízda v lese na 125 mě moc bavila
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 125EXC 09 a jiné dvácy v enduru
Troj11 píše: nicméně na hardcore terény to opravdu neni.. na dynamiku v těžkejch výjezdech prostě nemá výkon.. a mě osobně vyšší váha nijak nevadí, já se s tím peru rád
lip bych to asi nenapsal,ale zacinam pokukovat po 300 2T od Husabergu, mam slibeno na vikend zapujceni ktm 300 rok 2010 ale moc si od toho neslibuju zatim sem na ni lital jen lehci teren a clovek aby si vykroutil zapesti aby to jelo a sem zvedavej jak si povede oproti mymu husaru 550 v extrem vyjezdech ale vidim to tak ze zustanu asi u 4T
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 125EXC 09 a jiné dvácy v enduru
Jindrs píše: lip bych to asi nenapsal,ale zacinam pokukovat po 300 2T od Husabergu, mam slibeno na vikend zapujceni ktm 300 rok 2010 ale moc si od toho neslibuju zatim sem na ni lital jen lehci teren a clovek aby si vykroutil zapesti aby to jelo a sem zvedavej jak si povede oproti mymu husaru 550 v extrem vyjezdech ale vidim to tak ze zustanu asi u 4T
Takžes na 125 jel?
LubinWR píše: až mi ji vespa půjčí tak budu aspon moct porovnat rozdíl mezi dvácou a 200
jasně že půjčím ;)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 125EXC 09 a jiné dvácy v enduru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 125EXC 09 a jiné dvácy v enduru
1 reakcí na tento příspěvek KTM 125EXC 09 a jiné dvácy v enduru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 125EXC 09 a jiné dvácy v enduru
LubinWR píše: no nějak mi nesedí že by 400 nemělo spodek, já mám 250 a rozhodně si nemůžu stěžovat...ale je to možná i o zvyku z 2T má ruku na spojce
YZ400(motokros) neni WR400(enduro)je v tom fakt velkej rozdil, nehlede na to ze sem tam mel jiny vacky
Měl jsem husku wr 125 (jen tam asi bylo motokrosový koleno a výfuk).
v bandě jsme měli exc 450 exc 400 xr 600 a všichni echt mrdalové včetně mě.
Na trati jsem byl nejrychlejší díky nižšímu výkonu ,prostě člověk se nebal za ní tahat ,zbytek to lechtal na trojku.V lese už to bylo horší zvláště na delších technických výjezdech.Dlouho mi trvalo než jsem pochopil dávkování výkonu přez spojku.kde sem to rval přez spojku na jedničku sem na ktm-ce vyjel za tři s prstem v nose.problém je nezavřít jí když tě něco rozhodi,ale jen odmáčknout spojku.jinak jak jsem jí zavřel než jsem se znovu vytočila k použitelnýmu výkonu už jsem se válel .Na druhou stranu mi přišlo ,že tě naučí nejvíc, zvláště pak tu práci se spojkou.používal jsem jí prakticky všude (výjezdy zatáčky akcelerace )
.Díky vetšímu kopanci mi jí každej vracel ,že je strašně divoká (jen pocit když si jí člověk nech padat pod výkon ona nejede nejede a pak letí .jestli se vrátím na špunty chtěl bych 200.přijde mi jako optimum (podvozek váhá dvacky ale více spodku).Když zní pelezeš na 450 připadáš si jak na autobusu
1 reakcí na tento příspěvek KTM 125EXC 09 a jiné dvácy v enduru
BBC píše: Dvacy jdsou supr stroje na te svoji mam problemy akorat ovladat skoky jednou me vykopla tak ze jsem letel na riditka a zlomil si zebro jinak pecka ve vyjezdech nemam problemy ale kdyz klesnou otacky vecinou se to uz neda napravit.
A presne proto se pri skoku motorka drzi kolenama, ale hlavne se dava molitan na riditka, dej ho tam a zebra budou priste max. narazenyTéma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zapalování ktm exc 125 2006 KTM EXC 125 | R4rtttr | 1 | 1.6.2024 v 19:27 ja1 |
KTM EXC 1995 plasty KTM EXC 125 | SvatoslavJAWA | 10 | 25.1.2024 v 20:49 helbi |
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | KoblaCZ | 5 | 9.11.2023 v 10:56 Tadeas. |
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | Olihňos | 3 | 18.9.2023 v 20:36 Frantacz |
Stažení kw KTM EXC 125 | Šimča_ | 9 | 27.8.2023 v 21:21 Mr.Dreamer |