22. listopadu 2010 v 10:45
Autor: Karel Táborský
Fotografie: Jan Karásek, Vladimír Rejda
Velikost textu: Leoš Tržil mluví o motorkářích rozumně a vstřícně. Až budete číst následující rozhovor, možná v něm najdete řadů návrhů, které vám po prvním přečtení vyrazí dech – ovšem jen do chvíle, než se nad tím trošičku zamyslíte ...
Takže nejdřív uveďme téma. Domluvili jsme si rozhovor s Leošem Tržilem na prezidiu v Praze a chtěli jsme vědět jediné: „Jaký je v reálu skutečný náhled policistů na nás, na motorkáře?“ Že z toho bylo nakonec skoro dvouhodinové povídání, to je jen dobře − svědčí to totiž o faktu, že tady neberou lidi na motorkách jen jako potenciální problém.
Motorkáři jsou určitě riziková skupina, a to hlavně při pohledu na následky jejich dopravních nehod. Není jich tolik, ale když někde havaruje motorka, bývá to většinou s vážným zraněním, nebo s nějakou komplikací. Proto se ptáme…
MH: Takže co motorkář – to potenciální sebevrah?
Tržil: Chyba, špatně, takhle to neberme. Je to jednoduché. Postavíte se někam do vesnice, projede devět motorek, a bude to úplně v pohodě. Každý, kdo stojí u silnice (tedy i kterýkoli policista), uvidí, že tady se jede s rozmyslem. A pak se tam přiřítí nějaký borec s rozeřvaným výfukem a v nepředpisové rychlosti. A najednou je pohoda těch devíti smazána − náhle je zaděláno na malér. O tom to je, nikdo se na motorkáře nekouká paušálně špatně, je to o zdravém rozumu.
MH: Ale stejně se nemohu zbavit pocitu, že na českých silnicích se na motorky kouká s despektem.
Tržil: To je dáno tím, že tady spousta účastníků dopravního provozu nemá vlastní zkušenost s motorkou a neví, co to obnáší jet na dvou kolech. Navíc za posledních 20 let narostla hustota provozu a existuje stále obrovská skupina řidičů, kteří se v takové hustotě ještě nenaučili pohybovat.
MH: Myslíte, že je to problém, když se na nějakou skupinu kouká jakoby paušálně?
Tržil: Bohužel, a je to jeden z nešvarů, které by bylo potřeba vymýtit. Vymezovat se automaticky vůči nějaké skupině všeobecně, to totiž zcela bezdůvodně přivádí do provozu jen nervozitu a komplikace. Ten nenávidí kamioňáky, tamten motorkáře – pak si navzájem něco provedou (stačí nepustit se z pruhu do pruhu), nastane oplácení a vše se kupí. Zbytečně...
Ne, tohle si řekněme jasně. Nějaký paušální pohled policie, jak zaznělo na úvod, na motorkáře neexistuje. Naopak, snažíme se ke všem přistupovat opravdu individuálně. Důkazem těchto mých slov je například výběr našich policistů do motohlídek, právě tam se snažíme dosazovat lidi, kteří mají k motorkám vztah a dokážou řešit věci citlivě, s odkazem na znalost problematiky.
MH: Můžu se například zeptat, jestli už existuje nějaká zpětná vazba, dokázali policisté na motorkách již pojmenovat nějaký opravdu zásadní problém nás, motorkářů?
Tržil: Velikánský problém podle našich posledních analýz je, že motorkáři vlastně neumějí moc dobře jezdit. Opravdu, vidím to v těch všelijakých motoškolách, vychází mi to z průzkumů o nehodách. Znát opravdové vlastnosti brzd, umět stroj ovládnout, dokázat správně zareagovat na krizovou situaci. Tohle je podle mě problém takřka číslo jedna – rodící se už i kvůli tomu, že je nedostatečná výuka v autoškolách.
MH: Myslíte, že by to změnil přístup k nováčkům v autoškole? O tom nejsem úplně přesvědčen.
Tržil: To by musela být změna opravdu radikální. Místo popojíždění na motorce s dvěma řidítky udělat autoškoly tak, aby se nejdřív jezdilo někde na uzavřeném plácku a tam aby si zájemce o řidičák dokonale zažil chování stroje. A klidně si tohle dokážu představit i ve spolupráci s autodromy (včetně těch menších) nebo s polygony v republice. Tahle část přípravy pro motorkáře by se měla dít skutečně důkladně.
MH: To mi maličko vyráží dech. Je vám třeba jasné, jak by potom bylo získání takového řidičáku drahé?
Tržil: Určitě, prodražilo by se to. Ale oproti tomu, když se podíváte na statistiku nehod a na to, jak velké procento těchto řidičů je čerstvými držiteli řidičského oprávnění (do dvou let), pak si myslím, že by to mělo svůj smysl. Stejně tak si dokážu reálně představit nějaké besedy, školení, které by bylo i pro už jezdící motorkáře jednou za čas povinné a možná nejenom pro motorkáře.
MH: Uff, tak to už vůbec nevím, jak to myslíte...
Tržil: Jednoduše. Celé ježdění na motorce v dopravním provozu je z převážné většiny o zkušenostech. Předvídání, odhad, vyhodnocení situace. Tady je „dobrá rada nad zlato“, v tom staré přísloví nelže.
Proč tedy neudělat nějaké formy seminářů, kde by přednášeli skutečně znalí a zkušení jezdci, kteří by dovedli varovat před nebezpečím, které čeká na motorkáře v provozu. Bez problémů si to dovedu představit jako podmínku spojenou s pravidelnou výměnou řidičských průkazů – pokud chceš řidičák, prodělej školení.
MH: Tedy, vy mi dáváte. Tohle jsou úvahy trochu za hranicí mé představivosti. Pro pořádek, to myslíte nováčky s čerstvým řidičákem, anebo by takový kurz měl být pro všechny motorkáře?
Tržil: Mohlo by to být automatickou podmínkou pro získání řidičského oprávnění základní úrovně, ale i každé další vyšší kubatury. Pro zbývající motorkáře pak jednou za čas povinnost, pokud by si chtěli řidičák na velkou motorku udržet.
Ale samozřejmě, je to zatím jen takový nápad, na kterém chci ukázat, že o něčem na téhle bázi přemýšlíme. Musela by se nastavit pravidla, jak často na takové školení (řidiči-profesionálové ho mají pravidelně), a muselo by se vše dořešit legislativně. Je celá řada řidičů, kteří mají řidičský průkaz řadu let, dnes ani neví, co je pravidlo zipu, jak se má jezdit v obytné zóně…
MH: Hmmm. Praktické zkušenosti, to je opravdu to nejdůležitější, s čím můžete na silnici vyrazit. O to víc, když si představíte, jak moc je motorkář zranitelný... Jenže já už vidím zástupy těch, kteří ohrnují nad jakoukoli formou poučování nos, včetně školení.
Tržil: Všechno je to o lidech. Takové školení by nesmělo probíhat tím stylem, že se posadíte někde do učebny, tam vám pustí video, vy si u toho vyluštíte křížovku, podepíšete prezentaci a v míru se rozejdete. Ne, to by museli vést zkušení a znalí motorkáři, lidé, kteří by dokázali poradit. Takže víc než jako školení by to mělo mít formu diskuzí, kde by se hovořilo o jasných situacích.
MH: Shrnu-li to, mělo by být podle vás získání (a udržení si) řidičáku na motorku daleko složitější?
Tržil: Ne složitější, ale náročnější.
MH: Pojďte mě ještě něčím překvapit. Chtěl jsem se třeba bavit o policistech zašitých s radarem na každé třicítce ve městě… Kde vůbec vzniká takovéhle nesmyslné značení a proč třeba zrovna na takových úsecích tak rádi vybíráte?
Tržil: Tohle je hodně o správci komunikace a silničním správním orgánu − dnes není stanovisko policie v oblasti dopravního značení závazné. Abych to vysvětlil. Tady se desítky let stavěly široké prospekty a předimenzované městské komunikace. A je prokázáno, že široký prostor zcela automaticky navozuje v podvědomí řidiče pocit bezpečí, takže jede zcela bez příčiny rychleji, aniž by si to uvědomil.
Takže tohle není vůbec o policistech, ti mohou takové místo jen jednou za čas zkontrolovat, ale není to řešení. To by muselo nastat právě ze strany správy komunikací, oni by měli podobná místa opticky zúžit, udělat zábrany, užší jízdní pruhy, někde přejezdové prahy. Zkrátka takové zajištění komunikace, které by řidiči samo o sobě nedovolilo jet rychle a nenásilnou formou by usměrňovalo chování řidiče.
A až by se taková opatření podařila, vymizí dopravní policisté s radarem z ulic – budou tam zbyteční, budou se zabývat jinými situacemi v provozu.
MH: Což je ale úkol, podle mě, taky hodně „na dlouhou trať“.
Tržil: To je pravda, a já také netvrdím, že to bude hned. Ale uvádím to tady jako řešení. Ono takových problémů, týkajících se správy komunikací, by se našlo daleko víc.
Co třeba přichází v poslední době do úvahy jako veliký problém, to je stav menších a vedlejších silnic. Obyčejná kvalita asfaltu, povrch jako takový. Ten se po nějakém čase začne opotřebovávat a problém pro motorkáře (třeba v docela obyčejné přehledné zatáčce) je najednou na světě. Prostě to náhle začne za mokra více klouzat…
A to žádná dopravní značka, anebo policista s radarem nezachrání. Podobná místa by se měla podchytit a opravit. Zdrsnit povrch, nebo zas nějak uměle zpomalit.
MH: Je pravda, že silnice jsou často v hodně šíleném stavu.
Tržil: Bohužel, ale to už je celé jen o penězích. A to nebudeme rozebírat. Já chtěl jen ukázat, že policie není o represích, že přemýšlíme nad tím, jak to celé dělat líp, jak zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu. To samozřejmě není jen o motorkářích.
MH: A je tedy něco, co by se konkrétně týkalo nás, na co se třeba připravit do příští sezony – myslím třeba nějaké celoplošné akce typu „Kryštof“ nebo třeba nějaké jiné novinky?
Tržil: Znovu opakuju, tohle vůbec není o represích a akce typu Kryštof jsou minulostí. Policie musí být vidět a pracovat, protože by jinak na silnicích byla džungle, to je snad každému jasné. Ale není to naše celoroční priorita.
Víte, co bychom třeba hrozně uvítali my? V poslední době se tady snažíme vymyslet nějaký systém zpětné vazby, něco, co by přinesli motorkáři jako takoví, a my to mohli zavést jako chytré řešení do dopravy. Cokoli, co by pomohlo.
MH: Přiznám se, že nerozumím.
Tržil: Jednoduchý příklad. Hodně často slýcháme, že celodenním svícením přišli motorkáři o „viditelnost“, že se mezi svítícími auty ztratí, řidiči je nevnímají. Lámali jsme si nad tím hlavy, co s tím. Jednoho motorkáře napadlo, že by třeba přední světla motorek mohla mít žluté žárovky. Nebyl by z toho předpis, ale doporučení, a řidiči aut by ve zpětném zrcátku jasně poznali, že je to motorka, co jede za nimi, nebo po hlavní…
Podobnou dobrou radou je žlutá reflexní vesta, nebo odrazové doplňky na oblečení. Cokoli, co vychází z každodenních zkušeností motorkářů a pomohlo by to ostatním. Je to věc diskuze a hledání řešení.
MH: Myslím, že by to nemusel být problém. S tím bychom mohli pomoci. Pokud opravdu stojíte o takovou zpětnou vazbu, vyzveme čtenáře, aby se vyjádřili. Nejlepší podněty bychom vám potom předali a vy uvidíte, jestli by to mělo nějaký reálný přínos.
Tržil: Já myslím, že ano. Zkusme to.
MH: A tím bychom asi mohli dnešní povídání prozatím ukončit. Myslím, že pár věcí čtenářům došlo, mně osobně se nejvíc líbila ta pasáž o zbytečně širokých silnicích (uvědomil jsem si totiž, že venku to mnohde opravdu tak funguje)…
A tak se budu těšit, že nám přijdou nějaké dobré nápady a já vám je budu moct předat. Pak snad nebude ten čas, co jsme tady spolu strávili, zbytečný.
Tržil: Já taky děkuju. A budu se těšit :o)
Napiš svůj nápad
Toto je vskutku unikátní nabídka, přímá zpětná vazba na nejvyšší policejní špičky. Takže přestaňte nadávat pod vousy a napište svůj názor všem a nahlas.
Bereme jakýkoli nápad, který by pomohl zvýšit bezpečnost (a nejen motorkářů) v dopravním provozu. Jako příklad si vezměte v textu zmiňovanou žlutou žárovku pro motorky, ale nepochybujeme, že vás napadnou i další nápaditá zlepšení.
Nejde o změny zákonů, o žádný bič, který bychom si sami na sebe upletli. Ne, chceme nápady, podněty, návody na řešení. Tohle je ideální okamžik, kdy můžeme pomoct sami sobě. Stačí se jen na chvilku zamyslet a napsat na e-mail honza@motohouse.cz. My už se postaráme o předání.
Napadlo mě že by se tu mohlo zkusit posbírat pár rad a nápadů, případně se něco více dozvědět.
Teď do mě, co vy na to.
1 reakcí na tento příspěvek rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu
Jinak vcelku souhlasím ale docela mě sere že jsou furt nějaký žvásty o bezpečnosti a přitom máme silnice se štěrkem kdy je bezpečnost nulová.
Tržil: To by musela být změna opravdu radikální. Místo popojíždění na motorce s dvěma řidítky udělat autoškoly tak, aby se nejdřív jezdilo někde na uzavřeném plácku a tam aby si zájemce o řidičák dokonale zažil chování stroje. A klidně si tohle dokážu představit i ve spolupráci s autodromy (včetně těch menších) nebo s polygony v republice. Tahle část přípravy pro motorkáře by se měla dít skutečně důkladně.
Jo motoskoly jsou dobra cesta. Ale musi byt kvalitni. Jsem slysel neco o tom jak v Brne jede 50 zaku a jsou tam 3 instruktori. No a ty maly okruhy podle mne nestacej. Clovek si tam nezvykne na tu vetsi rychlost. Sice se tam nauci jezdit zatacky v 60kmh. Ale ty vetsi rychlosti tam moc neozkousi a pak ho to muze zazkocit.
Naposledy editováno 04.08.2011 18:28:39
1 reakcí na tento příspěvek rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu
...a to mám mezi policajty pár kamarádů, kteří dělají svoji práci v rámci zákonů Absurdistánu dobře, žádný z nich ovšem není dopravák...
vencisimo: místo nehody těžko může být uklizeno deset minut po příjezdu hasičů a policie, protože mezi těmito zpravidla uplyne několik hodin - orgáni musí nejdřív dovybrat někde za bukem plánovanou částku, sbalit trojnožku, posvačit a pak možná jedou...
...urgování policie k nehodám je u nás běžné a marné, takže mimo pomoci zraněným musíš ještě koukat aby ti někdo neujel špičky/prdel ...ještěže to řízení provozu za ně vždycky převezmou hasiči
Naposledy editováno 05.08.2011 00:38:53
1 reakcí na tento příspěvek rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu
Článek od policajta je napsanej líbivě a naivní člověk by sním snad i souhlasil. Bohužel v tom vidím jen tahání peněz z našich kapes a omezování.
Přístup policie je nejlíp vidět denodeně na silnicích, kde zpravidla měřej někde schovaný za bukem na přehlednejch úsecích, nebo kontrolujou pásy. Prostě prováděj činnosti nejsnáž realizovatelný s jistotou výběru pokut.
Až je uvidím jezdit v provozu a stavět řidiče za nesprávnej způsob jízdy, omezování plynulosti provozu, agresivní jízdu, riskantní předjíždění (tím ale nemyslím, např. když někoho s prstem v nose, naprosto bezpečně předjedu díky výrazně lepší dynamice motorky někde na plnej čáře), prostě až uvidím, že policie skutečně dělá něco pro bezpečnost a nesnaží se vybrat co nejvíc peněz, pak na ně třeba změním názor a budu věřit takovejmhle článkům.
Proč prostě nejdeme cestou přírodní selekce-ti blbější se vyselektují do stromu/auta sami, zbytek přežije a jede se dál.....netřeba opatření pro každého pitomečka.
Lidi to moc řeší, měli by se řídit heslem "tyhle starosti nechte na nás Kefalín, lidí je jako sraček"
3 reakcí na tento příspěvek rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu
...proto jsem dostal za nenalezenou "vestu" 500.- Kč "pohlavek" jako výchovný prostředek!..jinak vše v pořádku/u auta/...vesta byla zapadlá pod koberečkem!..prostě skutečně dobráci!....malo kdy vidím,že u nehody se pohybují řidiči a účastníci nehody ve vestě!
2LEKO píše: ...diskuse jako z politikem...vždy jen něco napolovic a nebo úplně nejasné...a úplně mimo realitu!...takže zase o hovně,ale snažil se být a vystupoval jako "dobrák"!
...proto jsem dostal za nenalezenou "vestu" 500.- Kč "pohlavek" jako výchovný prostředek!..jinak vše v pořádku/u auta/...vesta byla zapadlá pod koberečkem!..prostě skutečně dobráci!....malo kdy vidím,že u nehody se pohybují řidiči a účastníci nehody ve vestě!
Kriminálníku, že se nestydíš jezdit s nepřipravenou vestou! Víš kolik matek s kočárky, důchodců a homosexuálních příslušníků menšin jsi smrtelně ohrozil? Kriminál na tebe!!!!
edit: K článku: fízlí blití, nic jiného, hlavně žádná konstruktivní koncepce, jen buzerace a vyšši buzerace zbytečností bez řešení podstatných věcí. Bez dopravní policie by se jezdilo líp a bezpečněji.
Naposledy editováno 05.08.2011 08:40:01
2LEKO píše: ...proto jsem dostal za nenalezenou "vestu" 500.- Kč "pohlavek" jako výchovný prostředek!..jinak vše v pořádku/u auta/...vesta byla zapadlá pod koberečkem!..prostě skutečně dobráci!....malo kdy vidím,že u nehody se pohybují řidiči a účastníci nehody ve vestě!
Tak když bys měl někde v noci poruchu a potřeboval bys tu vestu, tak bys jí taky nenašel, pohlavek sis zasloužil
Bludevil píše: Bez dopravní policie by se jezdilo líp a bezpečněji.
Naposledy editováno 05.08.2011 09:00:31
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu
_xy_ píše: vencisimo: místo nehody těžko může být uklizeno deset minut po příjezdu hasičů a policie, protože mezi těmito zpravidla uplyne několik hodin - orgáni musí nejdřív dovybrat někde za bukem plánovanou částku, sbalit trojnožku, posvačit a pak možná jedou...
...urgování policie k nehodám je u nás běžné a marné, takže mimo pomoci zraněným musíš ještě koukat aby ti někdo neujel špičky/prdel ...ještěže to řízení provozu za ně vždycky převezmou hasiči
Hale pod oknama se nám docela často někdo sťukne a že by se čekalo na dopraváky hodiny je pěkná píčovina z hospodských sraček. Většinou přijeli 10-20 minut po nehodě (10km ze strakonic)...
2LEKO> já tě nevím ale VonZahn má pravdu. kdybys jí potřeboval tak jsi celkem v háji a buď bys půl hodiny prolejzal auto a nebo riskoval, že někomu zkurvíš život jen proto, že tě v noci při pobíhání kolem auta neviděl a...i takle to ber
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu
karf píše:
2LEKO> já tě nevím ale VonZahn má pravdu. kdybys jí potřeboval tak jsi celkem v háji a buď bys půl hodiny prolejzal auto a nebo riskoval, že někomu zkurvíš život jen proto, že tě v noci při pobíhání kolem auta neviděl a...i takle to ber
A pokuta mu nepochybně pomohla, v podstatě revolučně zlepšila jeho život a odteď bude mít vestu vždy hned po ruce. Čím ty lidi uvažujou...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu
Já bych celkem souhlasil s fockewulfem, že by se lidi měli vyselektovat sami. Jen mě zneklidňuje to nebezpečí, že budu rovněž vyselektován, když někdo jiný bude provádět sebeselekci. To mě fakt neláká. Nicméně způsob, jakým dneska dopravní policie funguje, tomu stejně nijak nezabrání. Jediné co bych z jejich činnosti měl, by byla věta na parte, že jsem za to nemohl.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu
Bludevil píše: A pokuta mu nepochybně pomohla, v podstatě revolučně zlepšila jeho život a odteď bude mít vestu vždy hned po ruce. Čím ty lidi uvažujou...
Se na to podívej ze strany někoho, kdo projíždí kolem auta kolem kterýho se motá nějakej 2LEKO bez vesty v noci, za deště a nejlépe v tmavý teplákovce. Srazíš ho a co z toho budeš mít? Zkurvenej zbytek života, protože jsi zabil někoho, kdo se choval jako naivní blbec.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu
Nicméně pokud zůstanem jen u těch motorek, tak pravděpodobnost toho, že se srazíš s motorkou(ty rovněž na motorce) nebo že tě dokonce zabije je hodně malá. Neříkám, že takové případy nebyly, ale tvoří zlomky % nehod..to tě snad spíš trefí blesk
Nicméně svému vyselektování se dá částečně zabránit třeba tím, že blbce pustím nebo mu i trochu uhnu...ať jede když chce, co mi po tom.
MH: Pojďte mě ještě něčím překvapit. Chtěl jsem se třeba bavit o policistech zašitých s radarem na každé třicítce ve městě… Kde vůbec vzniká takovéhle nesmyslné značení a proč třeba zrovna na takových úsecích tak rádi vybíráte?
Tržil: Tohle je hodně o správci komunikace a silničním správním orgánu − dnes není stanovisko policie v oblasti dopravního značení závazné. Abych to vysvětlil. Tady se desítky let stavěly široké prospekty a předimenzované městské komunikace. A je prokázáno, že široký prostor zcela automaticky navozuje v podvědomí řidiče pocit bezpečí, takže jede zcela bez příčiny rychleji, aniž by si to uvědomil.
Takže tohle není vůbec o policistech, ti mohou takové místo jen jednou za čas zkontrolovat, ale není to řešení. To by muselo nastat právě ze strany správy komunikací, oni by měli podobná místa opticky zúžit, udělat zábrany, užší jízdní pruhy, někde přejezdové prahy. Zkrátka takové zajištění komunikace, které by řidiči samo o sobě nedovolilo jet rychle a nenásilnou formou by usměrňovalo chování řidiče.
A až by se taková opatření podařila, vymizí dopravní policisté s radarem z ulic – budou tam zbyteční, budou se zabývat jinými situacemi v provozu.
Tohle je hnus, i když se dá s pár věcma souhlasit tak tohle mi ukazuje jak se to s tím pánem má ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu
Já se tomu zatím léta úspěšně bráním. Sice to obnáší jezdit občas jako posera, ale lepší zdravý posera než mrtvý hrdina. A hlavně nespoléhám na to, že mě jakákoli policie ochrání.
Každopádně jsem si už davno všimnul, že čím je systém jednodušší a méně se do něj vrtá, tím líp funguje. Čili každé další nové opatření pro rádoby zvýšení bezpečnosti má za následek, že nakonec situaci zhorší.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu
karf píše: Se na to podívej ze strany někoho, kdo projíždí kolem auta kolem kterýho se motá nějakej 2LEKO bez vesty v noci, za deště a nejlépe v tmavý teplákovce. Srazíš ho a co z toho budeš mít? Zkurvenej zbytek života, protože jsi zabil někoho, kdo se choval jako naivní blbec.
Jojo, já to chápu, že praktičnost tam je, tu vůbec nerozporuju. Ale "výchovnou metodu" ano. Bylo nutné dávat pokutu? Ve výši 5x cena té vesty?? Nebylo by lepší právě vysvětlení to, jak jsi to udělal ty, i mnohem poučnější? Jenže to by PČR musela být nástrojem k účelu bezpečnosti, ne dodatečný výběrčí daní.
Naposledy editováno 05.08.2011 11:07:00
karf píše: Se na to podívej ze strany někoho, kdo projíždí kolem auta kolem kterýho se motá nějakej 2LEKO bez vesty v noci, za deště a nejlépe v tmavý teplákovce. Srazíš ho a co z toho budeš mít? Zkurvenej zbytek života, protože jsi zabil někoho, kdo se choval jako naivní blbec.
Tohle je způsob argumentace kterej vede akorát do všeregulujícího pekla. Pokud chceš blbost jednotlivce eliminovat předpisem pro všechny, může to dopadnout třeba zákazem motorek nad 100 koní a jízdou padesátkou všude, přece si nevezmu na svědomí motorkáře kterýho jsem sejmul autem když mi vyjel do protisměru.
Nicméně tohle nemusí být dané jen malými schopnostmi, může být ospalý, za tebou auto, které tě "skryje" - to jsou věci mezi nebem a zemí,které neovlivníš stejně jako na tebe může na stavbě někdo z vrchu omylem pustit cihlu.
Nicméně souhlas-čím jednodušší systém a míň buzerace, tím líp tofunguje.
krásný případ je ta blbá 50ka v obci a měření ozbrojenými zedníky - když měli doteď cedule, tak rychlost vozidel stoupla, ale paradoxně nehod ubylo - proč asi...lidi nečuměli na tacho a čuměli tam, kam mají-na provoz.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu
Bludevil píše: Jenže to by PČR musela být nástrojem k účelu bezpečnosti, ne dodatečný výběrčí daní.
Zas na druhou stranu, když jsem vyplňoval v ebankovnictví u platebního příkazu koncovku 0710, tak jsem cítil nesmírnou hrdost, jak tím mojim litrem ulevuji státnímu rozpočtu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu
fockewulf píše: Zas na druhou stranu, když jsem vyplňoval v ebankovnictví u platebního příkazu koncovku 0710, tak jsem cítil nesmírnou hrdost, jak tím mojim litrem ulevuji státnímu rozpočtu
O tomhle způsobu sebeukájení jsem zatím neslyšel
1 reakcí na tento příspěvek rozhovor s ředitelem dopravní policie z motohousu
1- policajti na kazdym rohu a to temer doslova....tady (UK) hlidku, ktera meri ci kontroluje nepotkam treba rok a dzungle to tu neni, spis naopak lidi jezdej vetsinou ohleduplne i bez ty buzerace
2- zadnej provoz....uplne jsem vzdycky nadsenej jak jsou v cechach prazdny silnice
To same se defacto udalo v kamionove doprave, jezdil jsem s kamionem a jinymi tezkymi stroji pres dvanact let, pote jsem jezdeni na 4 roky prerusil , kdyz jsem si sel obnovit profesni prukaz, bylo mi receno ze uz neplati a musim ho za cca 40 000 kc udelat znova. V tom vychazel kamos , ktery zrovna udelal ridicak a profesni prukaz dostal k nemu zdarma.
Miluji skupinu debilu (cti policistu) v tehle republice, mam strasne rad ze me maji tak radi a nedopusti aby se mi neco stalo, delaji dobrou praci, jelikoz mi pomalu ale jiste dokazou vsechno zhnusit.
Naposledy editováno 05.08.2011 12:26:28