paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Japonci třeste se
31.8.2011 v 22:40
ihned.cz/c1-52711460-ekonom-cz-jawa-zacne-vyrabet-novou-motorku-s-objemem-jednoho-litru
myslím že celkem překvapení - litrovej motor vlastní konstrukce


Naposledy editováno 31.08.2011 22:49:29

3 reakcí na tento příspěvek Japonci třeste se

5.9.2011 v 19:44 | Nahoru | #271
Foto bylo i na jawamanii, ale muselo byt odstraneno, i ted je uz odstraneno, nadrz je z typu 634, ale upravena, uzaver nadrze je uplne jinde, dale kastliky, typ 638, proc ne, jako celek pusobi dobre.

Naposledy editováno 06.09.2011 08:46:00

(reakce na) Japonci třeste se

5.9.2011 v 19:46 | Nahoru | #272
Bert-Jawatesty> myslím že na to aby si každý udělal obrázek o tom jak by to vypadalo je to dostačující je s toho zjevné že motor nebyl navržen aby byl vystavován ale ryze účelově do endura zezhora zakryt nádrží a plasty a zespoda masivní lyžinou třeba kawasaki w 800 triumph boneville a další jsou navrhovány stylově jako celek né jako když vaří pejsek s kočičkou dort jako to dělaj v jawě

1 reakcí na tento příspěvek Japonci třeste se

5.9.2011 v 20:28 | Nahoru | #273
Zdravím , mám jeden dotaz .
Co si myslíte o značce motocyklu , který nemá vlastní motor ?
Ztrácí značka ve Vašich očích na hodnotě, nebo se s tím smíříte ?

1 reakcí na tento příspěvek Japonci třeste se

5.9.2011 v 21:04 | Nahoru | #274
BETA BIMOTA APRILIA KTM CCM SWM MZ SCORPA H-D CAN-AM atd. všichni požívají-li motory externích dodavatelů ale musí se to dělat dobře

(reakce na) Japonci třeste se

5.9.2011 v 21:06 | Nahoru | #275

maateess píše: Tu zminovanou fotografii jsem si dal jako profilovku, ale necham ji tam pouze jeden den (mozna i to ne), protoze firme JAWA se to nelibi, uz byla i na jawamanii, tak se kouknete a pak hodnette, ano, nadrz je z typu 634, ale upravena, uzaver nadrze je uplne jinde, dale kastliky, typ 638, proc ne, jako celek pusobi dobre.



jako celek pusobi dobre.


Napsal jsi to sám... dobře je u mne za 3, výtečně je za 1! To bylo mé poslední k věci "Janeček Wanderer".

Mates, Memphis, a další hardcore Jawafilové:
Omluvte mne za tento dovětek (řekl ho taťka el Tunelátor): "vše rozhodne neviditelná ruka trhu", povíme si o ekonomickém profitu, oblíbenosti, kvalitě a servisním zázemí naší hrdé "národní" značky třeba za dva roky, ju? (to už by měl být nárůst zřejmý...) A třeba vítězný test z "Motorradu"?
Plácnem si?

Nadále pomlčím na jakékoli téma "JAWA", nebo "ČZ", abyste mě zas nenadali za kecání, hanění, za malý péro, že jsem nic neviděl na živo a že jsem podžtaška, nýmand, kokot, piča, který nedělá nic jiného, než hanobí a točí všechny kolem na webu, __________ostatní doplňte jak se hodí.
Myslím, že vím proč tu není Babajezi - HOWGH.

(reakce na) Japonci třeste se

5.9.2011 v 21:14 | Nahoru | #276

sxs525 píše: BETA BIMOTA APRILIA KTM CCM SWM MZ SCORPA H-D CAN-AM atd. všichni požívají-li motory externích dodavatelů ale musí se to dělat dobře


Nojo to je pravě o tom , cena velká , nic moc, servis a ND taky nic moc, tak leda nostalgie.A tam mně ten motor trochu chybí.

Japonci třeste se

5.9.2011 v 21:15 | Nahoru | #277
Nerozumím tomu proč bych měl podporovat "podnikání" firem jako je Jawa.
Každej kdo bez užitku vysává moje daně ať jde do prdele.
howg

(reakce na) Japonci třeste se

5.9.2011 v 21:24 | Nahoru | #278

maateess píše: Tu zminovanou fotografii jsem si dal jako profilovku, ale necham ji tam pouze jeden den (mozna i to ne), protoze firme JAWA se to nelibi, uz byla i na jawamanii, tak se kouknete a pak hodnette, ano, nadrz je z typu 634, ale upravena, uzaver nadrze je uplne jinde, dale kastliky, typ 638, proc ne, jako celek pusobi dobre.



Noooo, to vypada fakt slusne udelany. Akorat by semi libi trochu zebrovanej motor, to mely i lecjaky jiny vodou chlezeny masiny. Proste takova designova vychytavka. Neco jako mam na XTZ, ten motor vypada potom uplne jinak.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se

5.9.2011 v 21:28 | Nahoru | #279

Forget píše: Zdravím , mám jeden dotaz .
Co si myslíte o značce motocyklu , který nemá vlastní motor ?
Ztrácí značka ve Vašich očích na hodnotě, nebo se s tím smíříte ?



A ty myslis, ze tim ta masina ztraci neco na kvalite? Ja teda rozhodne ne. Nebejt tohodle faktu, tak níkdy nebylo zadny Pegaso a vlastne ani Rotax by neexistoval. Nebo by nikdy nevyrobili takovou libovku jako 750/900 Cagiva Elephant s motorem od Ducati. Asi by tim byl hodne ochuzenej trh a plosna nabidka.

(reakce na) Japonci třeste se

5.9.2011 v 21:35 | Nahoru | #280

Wiblyz píše: A ty myslis, ze tim ta masina ztraci neco na kvalite? Ja teda rozhodne ne. Nebejt tohodle faktu, tak níkdy nebylo zadny Pegaso a vlastne ani Rotax by neexistoval. Nebo by nikdy nevyrobili takovou libovku jako 750/900 Cagiva Elephant s motorem od Ducati. Asi by tim byl hodne ochuzenej trh a plosna nabidka.



u motorek se to opravdu pouziva. a je to dobre. a co teprve u aut.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonci třeste se

5.9.2011 v 21:37 | Nahoru | #281

Wiblyz píše: A ty myslis, ze tim ta masina ztraci neco na kvalite? Ja teda rozhodne ne. Nebejt tohodle faktu, tak níkdy nebylo zadny Pegaso a vlastne ani Rotax by neexistoval. Nebo by nikdy nevyrobili takovou libovku jako 750/900 Cagiva Elephant s motorem od Ducati. Asi by tim byl hodne ochuzenej trh a plosna nabidka.


ne to si nemyslím,když je to dobře udělaný a je to cenově přijatelný !!!
Ale dal by jsi si JAWU ze současné produkce ?

(reakce na) Japonci třeste se

5.9.2011 v 23:32 | Nahoru | #282
Forget> jsem to psal v prispevku 240. Zjednodusene receno: design je veci hodne subjektivni, stroj bude dobrej s ohledem na nakoupeny komponenty, problem vidim spis v tom co az budes neco kolem toho chtit.

e: myslim tim Sportarda

Naposledy editováno 05.09.2011 23:34:02

Japonci třeste se

5.9.2011 v 23:55 | Nahoru | #283
Nečetl jsem celý vlákno, ale mám dojem, že se Jawa Moto ubírá nesprávným směrem. Luxusní zboží ano, ale nemají know-how ani prostředky, aby byli schopni se držet aktuální světové špičky. Jediné pole na kterém Jawa může uspět, je výroba moderních retro motorek. Jinou cestu nevidím. California...

Tenhle pokus jim zlomí vaz podobně, jako jim nepomohl trust s Rotaxem. Cosi jako motorka kolem osvedčeného motoru nefunguje (viz Cagiva..)

(reakce na) Japonci třeste se

6.9.2011 v 01:04 | Nahoru | #284
memphis.unv> nekritizuju design.. to je kazdyho vec.. vec fkusu kazdyho soudruha.. ALE KRITIZUJU ZPRACOVANI!!!! to je šitovka ze to dal netece.. hnusne povareny trubky, mizerne lakovany plasty atd atd... proste kdyz to vidim stat v rohu na vystave mimo vsech normalnich znacek coz znemoznuje primy porovnani s normalitou japoncu ale i italu... stejne se mi votevira kudla v kapse za toho génia kterej tomu sefuje a vede kam to vede.. plus kdyz pripoctu jak jsi rikal zpusob propagace.. tak mi vychazi stejna blitka jako jsou opravy silnic v cechach.,,

Normalne bych na autory techto reseni vyhlasil lovnou sezonu.. zakazl bych je strilet ze zadu (nejsem zadna svine zakerna) a o Vanocich by byly chraneny..

(reakce na) Japonci třeste se

6.9.2011 v 07:09 | Nahoru | #285
maateess> Tož ten Calif nevypadá vůbec špatně ! Jen ty výfuky mi tam moc neštymujou. Kdyby to mělo ten 1000 motor a jizdní vlastnosti alespoň průměrného japonského naháče, tak bych takovou mašinu rád viděl jednou ve své garáži

(reakce na) Japonci třeste se

6.9.2011 v 07:30 | Nahoru | #286

memphis.unv píše: vidím že se tady dohadujete už v podstatě o nesmyslech takže vám něco trošku řeknu

psal jsem to a zas jsem to hned smazal o novým kalifovi protože sama jawa nechce pouštět informace.
je to proto že někdo vidí nějakej rozpracovanej návrh a hned začne do světa vykřikovat co že to bude za hnus, že se na to lidi radši ani nemají dívat až to vyjede atd a musím říct že je chápu, dementů je všude plno a tady se to taky ukázalo.

na druhou stranu, dostal jsem fotku toho novýho kalifa a jednu věc můžu říct s čistým srdcem....
tak jak se vám všem líbila ta předělávka od berta, ta jeho 250 je jenom slabej odvar
je to fakt nádherná mašina, snad nejkrásnější co jsem kdy viděl.
kulatý světlo, klasická přístrojovka, úžasná nádrž, laufy jak na původním, na první pohled designově naprosto proporčně vyvážená mašina, působí neuvěřitelně celistvě a navíc trochu jako šelma
všechno zabalený do zbarvení který má eleganci aji švih
jestli na té fotce je to co skutečně příští rok vyjede, dám ruku do ohně za to že první měsíc tady bude pět registrací



To na tobe miluju jak to dokazes poeticky popsat...
Jestli mas pravdu tak se moc tesim.

Edit: Ten kalif je peknej, (dobre ze se odprostily od pseudomodernich cinskejch tvaru) poctiva jednoducha motorka, ted jeste otazka ceny?

Naposledy editováno 06.09.2011 07:44:58

Japonci třeste se

6.9.2011 v 08:59 | Nahoru | #287
jawa ať už jakéhokoliv objemu motoru pokud by měla v dnešní konkurenci přežít i když u jawy je to velmi sporné pač dlouhodobě vegetuje z dotací by musela sešroubovat motorku která by se líbila na první pohled skoro všem a mít vlastní motorárnu je jedno kde jestli v číně nebo
na taivanu tak jak to dělá dnes řada výrobců tady se vymejšlí a dizajnuje a v číně se to nechá za rozum vyrábět

Japonci třeste se

6.9.2011 v 10:28 | Nahoru | #288
stale nekdo o dotacich...muze mi nekdo rict presny cislo.? .....to by me zajimalo
pocitam ze vsichni musite delat na financnim....
Hlapaky(mozna sem mel dat U) kteri resi "jakesi" dotace pro fabriku s 60 zamestnanci,ktera se presto snazi neco vyrobit a prodat - pritom je jim jedno co se deje napriklad v armade, kde se straceji miliardy pomalu kazdej den,bych nakopal do ...
A ted mi reknete ,ze nemam pravdu!

Naposledy editováno 06.09.2011 10:33:51

1 reakcí na tento příspěvek Japonci třeste se

6.9.2011 v 10:45 | Nahoru | #289
Mě udivuje, jak tady dál probíhá debata o nesmyslech. Maateess nám ukázal, jak by snad měl vypadat nový Calif - a reakce takřka žádné. Memphisem nastolené tajemno je prolomené bez viditelného účinku Za sebe můžu říct, že i když se mi ta motorka celkem líbí a jsem příznivcem Jawy, rozhodně jsem si při prohlédnutí fotky nesednul na zadek a nespadla mi čelist.

(reakce na) Japonci třeste se

6.9.2011 v 11:26 | Nahoru | #290
Tak jsem podrobně zkoumal tu fotografii nového Californiana 660 a tady je verdikt:

- přední kolo a brzdy: OK
- přední světlomet a budíky: OK
- nádrž: vypadá docela dobře, jen je nakloněná dozadu (oproti 634) a je to vidět
- motor: překvapivě vypadá v retro-motorce dobře
- sedlo: OK
- boční kastlíky a zámek: OK
- zadní blatník: OK
- zadní světlo: chtělo by to něco kompaktnějšího, držák světla z 634 vypadá na tak velké mašině lacině
- výfuky: nějvětší problém, zcela neodpovídají designu motocyklu, jsou umístěné příliš vzadu a nahoře, nejspíš se jedná o ty ze Sportardu a doufám, že nakonec budou umístěné jinak a na jiných svodech
- blinkry: měly by být retro a ne stejné jako na Sportardu

Celkové hodnocení? Nejsem si úplně jistý, ale ještě to bude chtít úpravy, snad potom to lidi nezkritizují. U nás jsou všichni na Jawu velmi přísní a tak musí Jawa přijít jen s dokonale dotaženým strojem.

Naposledy editováno 06.09.2011 13:53:09

1 reakcí na tento příspěvek Japonci třeste se

6.9.2011 v 12:02 | Nahoru | #291
koncep pana Bezziho je pouhá studie kterou se ten člověk baví vytváří v grafickém editoru různé implementace současných agregátů a podvozků do retro stylu a naopak jsou to hezké a zajímavé obrázky ovšem trh s motocykly vypadá jinak to co se tady řeší je jak by se znovuzrozená virtuální californie líbila vám několika nadšencům a fundamentálních zastánců jawy ale výroba se netvoří pro pár jednotlivců ale pro tisíce potencialních zákazníků z nichž drtivá většina nemá ani ponětí že nějakej kalif existoval klient kupující retro motocykl chce prostě klasiku může si vybrat z řady značek které jsou v retro mašinách mnohem kovanější než jawa já myslím že 99% všech potenciálních kupců virtualního kalifa je zde na tomto foru

(reakce na) Japonci třeste se

6.9.2011 v 13:12 | Nahoru | #292
sxs525> Jseš kapku mimo mísu, řeč není o studii Oberdana Bezziho, ale o prototypu Californiana 660.

3 reakcí na tento příspěvek Japonci třeste se

6.9.2011 v 13:33 | Nahoru | #293
Každej se může podívat na výroční zprávy jawy do obchodního rejstříku, jsou tam obraty, zisky a výše těch věčně propíraných dotací, jsou to řádově jednotky milionů, takže žádnej vejvar co by je spasil. Velikej díl obratu navíc tvoří strojírenský výrobky (zámečnický práce), jednoduše mají diverzifikovaný portfolio což je pojistka pro přežití když je sníženej odbyt motorek. Navíc dotace nejsou nic nelegálního, projekty mají svoje přísný pravidla a je třeba jet podle nich. Jsou tady jiný problémy a daleko větší kde se pořádně plýtvá prachama, korupcí ve veřejných zakázkách je čr proslulá.

Jinak příspěvky některých mě dost baví, borec tady sype rozumy o jawě z rukávu a nakonec řekne, že jeho švagr má péráka z první republiky (příspěvek 208), další týpek nadává na sportarda jakej to je hnusnej šit, když se mu podívám do profilu tak jezdí na čopru yuki 125ccm... Tím nechci nikoho napadat, to je fakt.

Jinak fotka a koncepce kalif 660 na foto. Tak je to prototyp, kterej se může ještě docela změnit. Docela dobrý, ale ty dlouhý zakroucený svody a výfuky ze sportada mě osobně moc nesedí. Motor by se taky asi víc hodil jinej, kalifa bych si spíš představoval jako stylovku, tak možná ten novej litr do něho.

(reakce na) Japonci třeste se

6.9.2011 v 13:38 | Nahoru | #294
czm175> tak tak.....

(reakce na) Japonci třeste se

6.9.2011 v 13:52 | Nahoru | #295

czm175 píše: Každej se může podívat na výroční zprávy jawy do obchodního rejstříku, jsou tam obraty, zisky a výše těch věčně propíraných dotací, jsou to řádově jednotky milionů, takže žádnej vejvar co by je spasil. Velikej díl obratu navíc tvoří strojírenský výrobky (zámečnický práce), jednoduše mají diverzifikovaný portfolio což je pojistka pro přežití když je sníženej odbyt motorek. Navíc dotace nejsou nic nelegálního, projekty mají svoje přísný pravidla a je třeba jet podle nich. Jsou tady jiný problémy a daleko větší kde se pořádně plýtvá prachama, korupcí ve veřejných zakázkách je čr proslulá.

Jinak příspěvky některých mě dost baví, borec tady sype rozumy o jawě z rukávu a nakonec řekne, že jeho švagr má péráka z první republiky (příspěvek 208), další týpek nadává na sportarda jakej to je hnusnej šit, když se mu podívám do profilu tak jezdí na čopru yuki 125ccm... Tím nechci nikoho napadat, to je fakt.

Jinak fotka a koncepce kalif 660 na foto. Tak je to prototyp, kterej se může ještě docela změnit. Docela dobrý, ale ty dlouhý zakroucený svody a výfuky ze sportada mě osobně moc nesedí. Motor by se taky asi víc hodil jinej, kalifa bych si spíš představoval jako stylovku, tak možná ten novej litr do něho.



hele mohl bys mi nalinkovat ty zpravy? ja tam vidim tech sro-cek nekolik, ruzne provazanejch, ruzni spolecnici.. ze bych z toho vseho vyvodil ze tech dotaci je jen "za par korun" mi nejak nesedi a o prisnejch pravidlech bych pochyboval, stejne prisny pravidla byly nejspis i pri nakupu systemu mytnych bran a kdovi jakejch dalsich pruseru.. to ze se nekde plejtva prachama vic neni prece obhajoba toho ze tady se muze taky.

Japonci třeste se

6.9.2011 v 14:06 | Nahoru | #296
Ten perak z prvni republiky me taky silne pobavil asi nejaka serie -1......

Japonci třeste se

6.9.2011 v 16:18 | Nahoru | #297
Forget a kedyže mala jawa vlastný motor? Ten jeden z peráka a ten druhý z 90 cros? Veď jawa začínala s licenčnými motormi, prvý úspešný model mal okrem rámu a kolies pomaly všetko dovoz z Anglicka.

(reakce na) Japonci třeste se

6.9.2011 v 16:26 | Nahoru | #298

t_freedom píše: ...Stavět svou produkci 40-50let na zcela zastaralým dvouválcovým maloobjemovým dvoutaktu, to je od počátku sebevražda, která v tržním hospodářství dokázala svou vlastní neschopnost života. ...



Ale odbyt tyhle motorky přece měly, jen to směřovalo mimo EU, ale že by se to neprodávalo není pravda. Pořád bylo dost zemí, jejichž průměrný obyvatelstvo je rádo za jednoduchej stroj kterej lze servisovat doma v bambusový garáži.

1 reakcí na tento příspěvek Japonci třeste se

6.9.2011 v 17:25 | Nahoru | #299
a jeden takovej moudrej vocas kterýmu byla jawa pod jeho úroveň mně tady sliboval inzultaci

ne, je to fakt nádherná mašina a neni k tomu co dodat, je prostě úžasná
a pokud bude fakt vypadat takhle, nejen že už nebudou ty věčný kritiky, někdy až blitky, na týneckej design, ale opravdu se jich prodá moře

Japonci třeste se

6.9.2011 v 17:27 | Nahoru | #300
a myslim že cena by měla byt obdobná jako u sportarda, přece jenom základ mašiny je stejněj a všechno co je rozdílný je jednoduchá nenáročná plechařina. v případě kalifa "plechařina" doslova
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Starý motor Jawa Nezařazené Dajdo84 5 6.4.2021 v 10:48 Dolin
Babetta BVH-1 - veteránisti a znalc... [1, 2] Jawa Nezařazené FiZzeR 58 21.9.2020 v 21:58 FiZzeR
Jawa 175/505 rykša, problém s couvá... Jawa Nezařazené Johny79 23 11.11.2019 v 07:42 jawarmaniak
Jawa 500/824 Boxer - kde je k viděn... Jawa Nezařazené Bert-Jawatesty 12 1.6.2019 v 12:34 MartinED250
Sedadla na veterána Jawa Nezařazené chmatak1973 4 25.11.2017 v 08:12 V_i_c_i

TOPlist