Jinak nejsem tady pořád, tak moje reakce může někdy být trochu zpožděná
Jako demo použiju moji aktuální letošní "stavbu", best bike R1 2007
[URL=
===============================================================================================
Pro zpřehlednění vlákna zkusím zachytit důležitý stránky a shrnout to do jakéhosi obsahu..
OBSAH:
1. stránka (témata)
Představení mých biků, kryt řetěz.kolečka, "potítko" na nádržce brzd.kapaliny, brždění z.brzdou, ...
2.-3. stránka (témata)
GSXR1000 K1-K3, R1, barevný design a polepy, přepákování prodej a vychytávky, zkrácení plynu, úpravy DUC1098, hustokrutý photos ze závodů, řidítka, převody, laditelné moduly (vstřik.), ...
4.-5. stránka (témata)
Moje crashe, origo.zbořku nebo vylítanou okruhovku, odpověď Honzissovi na 7 otázek, ...
6. stránka (témata)
Cena okruhovky, GSXR750, fce Quickshifteru, mýty o ZX10 , pneumatiky, licence, náklady na sezónu, ...
7.-8. stránka (témata)
Náklady na sezónu, holka na ZX10, údržba podvozku, CBR600, názory na 2V, ...
9. stránka (témata)
Střelci Volná nad 600, povolené úpravy MČR, R1 - PVM + ARROW + Ohlins, Sportovní průkaz, ...
10. stránka (témata)
Pneu, powercommander, spojka R1, řetěz 520, ...
11. stránka (témata)
Řetěz 520 a dynamické účinky soustavy, hubnutí pilota/zvyšování výkonu motoru, reklama na motorkách, chlastačky, ...
12. stránka (témata)
Powercommander III USB do 6tis.Kč (petr.r1), Dynojet kit pro karbce, kde koupit řetězovku, zase chlast-photos :) ...
13.-14. stránka (témata)
Kocovina, GSXR750 K1, Pwrcommander a Ignition modul, ladění Suzuki elektroniky, titanový výfuk/nerez, tuning tělesné hmotnosti, nastavení vidlí, ...
15.-16. stránka (témata)
Větší chladič, výběr Perňa-lyží, závodní díly na moto, brzd.destičky, kam s motorkou na ladění, fota "slavných", ...
17.-19. stránka (témata)
Brzdové hadice, destičky, úpravy kapot - "čočky", cena startovného MČR, nabídka Perňa's R1 05 od p.Kozelky + diskuze (prodáno!!!), ...
20. stránka (témata)
Repase podvozku, ski-photos, levné ježdění na okruhu, výběr sportovních pneu, ...
21.-22. stránka (témata)
Brzdová kapalina, opět pneu (tlak, 2směs/klasika), jízda na okruhu a sledování budíků, Hungáč foto, ...
23.-25. stránka (témata)
Dawe02 jobs, licence info, motoškoly, rozety a kolečka, MiP motivation, sportovní průkaz, převody, ...
26. stránka (témata)
Slovakiaring, leštiči a jejich "absťák", Perňa v dívčí škole autoritou , ...
27.-28. stránka (témata)
Rijeka, 190/50 vs 190/55, umístění IR přijímače pro laptimer, 16,5" ráfky a pravidla MČR, prodej Perňovy R1 07, luxusní R1 2009, ...
29.-30. stránka (témata)
Slovenská licence, prodej mojí "legendární" kombinézy, NEW Look oblečku Road Racing Liberec 2009, ...
31. stránka (témata)
Troška ze zimních radovánek a přípravy, Grafy výkonu mé "bejvalky" - nynější majitel Pepazdepa-84, ...
32. stránka (témata)
Brždění a rychlost na cílovce v Mostě, můj crash v "bulváru" r.2000, ...
===============================================================================================
My new bike - pro sezónu 2009. Je to model 2008, takže nebude žádnej rozdíl..
[URL= možná s těmito věcičkami ...néé, pojedu "sérii"
[URL=
Naposledy editováno 19.11.2009 11:29:42
Nik333 píše: radi5, Prasous: co, podle vas znamena adekvatne pridany plyn?
A jeste by me zajimalo co se stane, kdyz jezdec hodne vysedava a k tomu prida hodne velky naklon, misto toho aby se snazil mit motorku vice narovnanou..?
no ono si jaksi nemuzes v zatacce vymyslet ze takhle vysednes a jeste to takhle naklonis a tak to projedes, je to proste rovnovaha sil... tzn vetsi vysdnuti pri stejne rychlosti prujezdu zatackou = mensi naklon moto. vetsi vysednuti a vetsi naklon = jedes vetsi rychlosti, protoze kdyby ne tak bys tu zatacku zaviral...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek
Normalne se taky snazim dycky ten plyn mit nepovolenej..aby byl aspon natazenej retez
to za a) poznáš citem, ale pro ilustraci za b) někde uváděli, že je to plynu tolik, aby přitom byla motorka v podobnym tahu, jako když na pětku šestku dáváš na litrovym sportu plnej při 4-5 tisících otáčkách...
... což ale může bejt zajímavý, porovnáš-li ten tah u R1 04,05 vs GSXR K5,6 vs 1198 nebo RC8R
(z toho mi jaksi logicky vyplývá, že nejrychleší průjezdy zatáček musej bejt na VMax, MT01 nebo RocketIII )
Naposledy editováno 06.09.2011 11:30:02
2 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek
Mozna mate nekdo podobnou zkusenos, rad bych se k necemu dobral, abych se mohl te chybe priste vyvarovat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek
Nik333 píše: V pohode, ja jen, ze jsem minuly tyden hodil v Brne tlamu. Myslim, ze to je devata zatacka, proste na Cecku jak je to eso. Konkretne v te prave v miste kde se zacina akcelerovat. Bylo to v zavode, klopim, klopim a najednou lezim a vubec nevim proc, z prvu jsem daval vinu zadni gume a tlaku, ktery byl vetsi, ale rikam si, ze bych dostal spis asi hasana. Pak tomu jizdnimu stylu, pri kterem jsem se snazil rvat hlavu k riditku co to slo, ale k tomu klopil jak smyslu zbavenej(proste zavod) rikal jsem si jestli jsem to moc nehrotil a neodlehcil zadni kolo nebo nepretizil predni. Nebo jestli to bylo na predek a ja si to neuvedomuju..
Mozna mate nekdo podobnou zkusenos, rad bych se k necemu dobral, abych se mohl te chybe priste vyvarovat.
Jestli jsi spadnul v ty pravy po schwantzu, ta ma 2 zaludnosti. Je negatovne klopena, a je hrbolata. A pak se tam cloveku otvira kopec takze pocitove "topi co muze".
Takze stat se tam muze spousta veci, zacinaje velkym naklonem (s negativnim sklonem se to ur odhaduje), ztrata adheze (na tech hrbolech neni problem), a nebo urvani zadku v dusledku necitlive akcelerace.
Ale jak pise Dave, tezko rict kdyz si sam nejsi jisty co se stalo.
2 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek
Jízda se "super gumama" se dá ale naučit, ale na to asi nebudeš mít peníze, protože to vyžaduje odrovnávat stále vagóny gum a dávat pořád nový! A znám pár šťastných příkladů, kdy tahle "fylozofie" skutečně pomohla a ti kluci jezděj časy, který ještě před dvouma rokama byly z říše snů!
Tu je ten zázračný slick z onoho závodu CEC..
radi5 píše: Jak? Hlavu o půl metru víc do zatáčky a o půl metru víc dolů. Pak bude vlastní náklon motorky mnohem menší. Ale ono se to hezky kecá......
Čoeče, to je moc hezký.. Tohle jsou ale ti největší profíci. Já to takhle nestihnu, když se jedná o vracák.. Možná to nemám tak dobře vyvážený a více se s tím "peru", než uměj MotoGP speciály. Nemožno posoudit
Někdy si připadám jak kokot, jak z toho slejzám, ale zjišťuju, že to jde jen v některých zatáčkách (rychlých) a musím se na to soustředit. Pak ale přijde vracák nebo přehazovačka, kdy prostě na vrcholu tu motorku držím jakoby silou a to nejde ani náhodou aplikovat pohyby, co se tady nabízej.. Nebo možná jdou, ale ve výsledku to bude pomalejší Na příroďácích je spousta zatáček, kde ani nejde štýl s hlavou půl metru pod řidítkem aplikovat.
A zase když si vzpomenu, kolik těhle Pepíků s loktem na zemi jsem si už předjel, tak mě to asi tolik bolet nemusí Ale chápu, že ve výsledku je ten "Stoner" styl asi to nejúčinnější, co kdy kdo jezdil (na moderních gumách)..
Naposledy editováno 06.09.2011 17:35:37
Prasouš píše: Nik333> V každé zatáčce bys měl mít nějaké procento plynu (prostě aby byla motorka v tahu) abys odlehčil předku a tím vyloučil pád "na předek"...
SPIJKER> jojo, tohle byla pricina meho vubec prvniho padu na okruhu.. potreba akutne utahnout zatacku + zadny plyn + prilis velky naklon(dle jezdce co jel za mnou)=pad na predni kolo..
od te doby mam porad minimalne pridano
Naposledy editováno 06.09.2011 17:38:04
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek
Zeptam se mozna hlope, ale da se zbuchnout na podklouznuti zadniho kola bez hasana? Proste jako na predek..?
Nik333 píše: Perňa_81> KR108 az na letosni edici 2011, ktera se nejak nepovedla, kazdy vychvaluje do nebes ja s ni byl taky spokojen. Jen skoda me neprijemnosti, ale nebudu to hned pripisovat prave jim..
Zeptam se mozna hlope, ale da se zbuchnout na podklouznuti zadniho kola bez hasana? Proste jako na predek..?
Da, studena guma (dagoon supercorsa) me takhle "vypekla" v moste ve vracaku. Proste bez naznaku varovani v naklonu ulitla a ja si dal raminko Ale to je samo jezdecka chyba (nezahrata guma) a nema nic spolecnyho s tvym pripadem, protoze ty si studeny gumy nemel.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek
SPIJKER píše: ...kdyby nekdo mel zajem.. mam doma vsechny 3 knihy od Eugena Wendmanna Im roten Bereich, Der schwarze Weg a Am Limit.. ...kdo by mel zajem, knihy rad daruji.. at jeste nadelaj dalsi radost
pořád to platí? v němčině bych si něco rád počet
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek
Nik333 píše: Perňa_81> KR108 az na letosni edici 2011, ktera se nejak nepovedla, kazdy vychvaluje do nebes ja s ni byl taky spokojen. Jen skoda me neprijemnosti, ale nebudu to hned pripisovat prave jim..
Zeptam se mozna hlope, ale da se zbuchnout na podklouznuti zadniho kola bez hasana? Proste jako na predek..?
Já jsem takhle podobně upadl v Brně na stadionu v nekonečné levé...jel jsem v plném náklonu a naráz jsem se válel v kačírku...ale jak říká Michal Filla: jak jsi moc dlouho v zatáčce, nebo se dlouho nic neděje, tak je něco špatně...
Perňa: Taky jsem dal osobák v Brně na KR 6838... ale po zkušenosti z Pannonky, věřím, že kdybych tam měl 7712, tak jsem zas o vteřinový chloupek rychlejší...
Na Pannonce jsme se první den učili trať a tak jsem si tam dal 6838 a říkám si, to bude stačit. Ale bylo fakt vedro a ta guma klouzala, ani jsem nebyl na koleně. A tak jsem se za celý den dostal na 2:06 a měl jsem z toho fakt mizerný pocit. Celý den furt jednou nohou v kačírku Na druhý den jsem si dal 7712 a hned v prvním tréninku jsem jel 2:04 a smál se do přilby... takový to byl rozdíl... no a do závodu jsem nazul 7813 a to bylo teprve pošušňáníčko... pro mě až zbytečně moc dobrý...
Naposledy editováno 07.09.2011 08:10:32
.Kolda. píše:
Perňa: Taky jsem dal osobák v Brně na KR 6838... ale po zkušenosti z Pannonky, věřím, že kdybych tam měl 7712, tak jsem zas o vteřinový chloupek rychlejší...
Na Pannonce jsme se první den učili trať a tak jsem si tam dal 6838 a říkám si, to bude stačit. Ale bylo fakt vedro a ta guma klouzala, ani jsem nebyl na koleně. A tak jsem se za celý den dostal na 2:06 a měl jsem z toho fakt mizerný pocit. Celý den furt jednou nohou v kačírku Na druhý den jsem si dal 7712 a hned v prvním tréninku jsem jel 2:04 a smál se do přilby... takový to byl rozdíl... no a do závodu jsem nazul 7813 a to bylo teprve pošušňáníčko... pro mě až zbytečně moc dobrý...
To byl jiný případ - horko a přeci jen povrch na Pannonce je jiný. Tam snad nikdo moc tvrdý pneu nepoužívá..
Ty už právě jedeš pilu, takže se přilnavý gumě přizpůsobíš. Já jen popisoval princip, jak konkrétně v Brně se může jet na tvrdší gumě pohodlněji, alespoň mně to tak přišlo. A taky tam vstupuje do hry dobrá výdrž - nebo-li jinými slovy, když si chci celý den zajezdit pěkně a ve stálých časech (bez útoku na vylepšení osobáku o 2s), tak je ideál 6680 nebo to letošní tvrdý.. Jezdit čas na litru 2:18 na špičkový 7712 nebo měkčí je tak nějak škoda...
5 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek
Nemůžu se zbavit dojmu, že to půjde od zadku motorky, možná antihoping.. Jiný vysvětlení nemám..
Pro příklad a podporu mé doměnky uvedu rok 2008, kdy jsem měl problémy v Hořicích, že se mi někdy při brždění z ničeho nic rozkmitaly řidítka a ve finále skoro až od dorazu k dorazu.. Zkoušeli jsme možné i nemožné, měnily kola, kotouče, gumy, destičky, dotahoval se krk a stejně se nic neukázalo. A taky to nebylo při každém brždění. Závod se nejel, tak jsem to pak řešil ještě na Pannonii a tam začala klouzat z ničeho nic spojka - tenkrát to bylo "na štěstí", protože se ukázalo, že byl rozlámaný systém pružinek antihoppingu a celý to blbě fungovalo (možná se to i zakusovalo, to už nevím, škráblý koš od úlomků trochu byl) ...každopádně právě tohle byla příčina vibrací až kmitání předku motorky. Hodně nepříjemný, ale po opravě se to už NIKDY neopakovalo.
Máte někdo podobný bádání za sebou? Čím vším byly způsobený vibrace u vás??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek
Nik333 píše: Perňa_81> Zeptam se mozna hlope, ale da se zbuchnout na podklouznuti zadniho kola bez hasana? Proste jako na predek..?
dá, to ale neni zbuchnutí, nýbrž jemné dolehnutí neb je to také rychlejší způsob zjišťování hranice náklonu a gripu - ovšem obráceně, z tý druhý strany jj, ouplně nejlepší varianta pádu, která povětšinou tobě ani motorce skoro neublíží - takto já teď v létě ustlal již zweimal bitte
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek
Co popisuješ se mi nikdy nestalo, ale je pravda, že jsem jeden přední slick dával Danymu a ten následně přišel s tím, že v Mostě mu to nepříjemně skákalo v zatáčkách... Už nevím zda i na brzdách, ale v zatáčkáchách (hlavně pod boxama) měl pocit, že nemá vyvážené kolo... Guma byla funglovka (bez žmolků), tlak správný... Prostě jí dojezdil a vyměnil a pak vše o.k....
Jinak jak píšeš... Taky až nechápavě kroutím hlavou nad tím, jak gumy řeší střelci co jezdí např. Brno za 2:20 a hůř házejí "špínu" na racery a jím podobné "horší" gumy ostatních značek a doporučujou jen špičku (KR, GP atd.)...
Možná to beru až moc osobně, páč mi z loňska zbylo několik racerů předků a tak jsem je nabídl klukům o kterých vím, že se zatím na "limit" té gumy s časama nedostanou... Zproztředkovaná odpověď mě skoro až urazila, když ty gumy byly označeny "šrot" a absolutně vyhozené peníze ... Trochu jsem si připadal jako debil....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek
no jo hele.. jenze ty uz jezdis ufo style.. nekdo kdo zrychluje, nebo se kocha nadeji ze zrychluje... se mozna snazi jet ty nejlepsi gumy, aby se uchranil pred vlastnbi blbosti.. protoze u takovejch kluku co jezdej brno za dvacet proste ten jemnej fajnovej cit chybi.. me se treba poprve stalo, ze by mi zadek klouzal a ja o tom vedel, aniz by me to vydesilo.. mel jsem za jizdy jen pocit ze tomu tak nejspis je.. to ze me senzory neklamou jsem pochopil z odrenejch kapot.. i jsem pochopil ze jsem spravne zpomalil (na transponderu pak ca. o 1 vterinu) ze jeste kousek a uz mohla bejt zadni guma ve vzduchu moc..
takze se tim netrap.. u vas paranormalnich ofnu typu Ty, kolda, perňa nikdo nepochybuje ze na tom vy umite jet o deset sekund lip nez "my" (dnes.. ) na tom nejlepsim co jde sehnat... vubec si to neber osobne ani k tělu..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek
Je to jako když jdeš do akce s nejlepší pornohvězdou a myslíš si, že z tebe bude borec a nakonec zjistíš, že ta obyčejná holka z ulice tě udělá šťastnějším
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Lozisko starteru Yamaha YZF-R1 | Krugs | 3 | Dnes v 11:18 xb |
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1234, 1235] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 37039 | Včera v 08:10 Kubik19 |
R1 RN49 - problém s motorem Yamaha YZF-R1 | maree | 5 | 11.10.2024 v 14:54 maree |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 27, 28] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 839 | 19.9.2024 v 22:30 Ariete |
Kawasaki Ninja ZX 10R 2016 ukazatel... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Admire | 1 | 29.8.2024 v 07:51 X-tra-X |