DMC.motobiker píše: Tak určitě se s ní dá dostat i na 2 litry , ale co je to pak asi za jízdu?
Vždyť to nejede ani na full-gas
, natož tomu ještě chudit směs, řadit při 1500 otáčkách a jezdit po dálnici 70 Km/h...
Jinak dříve se co vím u nás konaly "závody spotřeby" a jeden pán na Nortonu ES2 tam prý pravidělně vyhrával se spotřebou kolem 1.5 litru!
Ale ona ta mašina jezdí i normálně bez nějakýho ladění za 3.5 a ani se nemusí moc šetřit!
po dálnici jsem jel 80 - 110 max 1/4 plynu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mz etz 150 spotřeba
Mike70 píše: S tou uváděnou spotřebou výrobce a i některých majitelů je to divný. Nevím, jak bych musel na svojí nynější CBF 500 jezdit, abych jezdil za 4 litry. Asi bych nesměl točit víc jak 4000 otáček. Se svojí miunulou CBF 250 sem jezdil nejméně za 3,8 litru a taky za 4,6 litru. A to si často hlídám pravou ruku, aby se moc netočila
Není to je o hlídání si heftu plynu. jde hlavně o plynulost a pak člověk nemusí jet nai nutně nějak pomalu. Plno lidí si myslí, že jízda na spotřebu=rychlost jako šnek. JAsně, že šlověk nedosáhne na půůlitru spotřeby 4 litrů při rychlosti kolem 150 km/h, jelikož velkou roli hraje odpor vzduchu. Takže ideálně jet pořád 90-100 km/h a pak se dostaneš na dálnici při dlouhý trase i na 3,5. Další věc- nehrát si moc s heftem- spíš si najít konstatní rychlost a decentně ubrat plyn. Ono obecně platí, že na udržení rychlosti je třeba míň plynu než lidi držej- to chválně vyzkoušej- pokud ubereš nepatrně plyn, rychlost zůstane stejná, ale zašně to žrát míň. Stejně tak dost ušetříš, když se vůbec nemusíš rozjíždět, takže než jak trotl přilítnout k semaforům, plný brzdy a pak zase full gas při rozjezdu, je lepší pomaloučku přijíždět k semaforu a nemuset zastavovat- A takovejhlech pouček co ti ušetřej benál a vůbec tě nezdržej, ba naopak, je mrtě. Jen to chce ze začátku trochu myslet hlavou, pak už si to zautomatizuješ a vůbec o tom nepřemejšlíš. Pokud se nepletu, tak při devadasáti to točí už kolem 4500. A motor táhne v pohodě bez jakejcholiv prostů od 3500, takže nevím, co by mělo byjt špatnýho při jízdě na 4000 otáček, jak píšeš. Ale opět opakuju- vůbec nejde o otáčky ale o to, aby is zbytečně nemusel překonávat vysoký odpory vzduchu, který narůstaj kvadraticky (druhýá mocnina rychlosti).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mz etz 150 spotřeba

S motkou teda na spotřebu už nejezdím..to mě nějak přešlo..protože tam je to fakt spíš o zážitku, pokud teda nejedu vyloženě někam na dovolenou.
Ale v autě se snažím...přesně to dojíždění k semaforům...pozvolný přidávání..jízda podle předpisových rycholostí...včasný řazení vyššího převodovýho stupně(ale aby se motor netrápil) a jsem v pohodě pod kombinovanou spotřebou, kterou uvádí výrobce(a to víme že to výrobci už tak podceňujou)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mz etz 150 spotřeba
Jinak pokud by to někoho zajímalo víc, doporučuju publikaci Jezdíme ekonomicky od Jana Horníčka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mz etz 150 spotřeba






Naposledy editováno 20.09.2011 13:43:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mz etz 150 spotřeba








1 reakcí na tento příspěvek Mz etz 150 spotřeba



Jinak miluju tyhle debaty o spotřebách, čísla na 3desetiný místa...kniha"ekonomická jízda" pro motocykl to mě bere úplně nejvíc...




Jako když někdo napíše že jezdí s S4Rkem za 5l/100 ...to je prostě nehorázná lež!!! A jestli k tomu snad nedej bože někdo ten krásnej motor "přinutil" zlámal bych mu ruce a zabavil ten motocykl protože si ho nezaslouží !!!


Džawa 350ccm za 2,5l/100km...ano, bez počáteční akcelerace do 80km/h a pak pouze v úseku dálnice s dorazem plynu na 2/5otočení.
Naposledy editováno 20.09.2011 16:02:40
Jink myslím, že to zbytečně bagtlituješ (sotva změříš spořebu s takovou přesností, nehledě na to, že niko není takovej hnidopich, aby řšil kapky benálu) a já zase trohu přeháním. Ale fakta jsou jasný, mírným ubráním plynu při stejný rychlosti ti spotřeba v autě klesne od litru .vejš (záleží na motoru, a platí to pro benzíny, u dieslu je tenhle efekt daleko menší). N mašině to změřený nemám, ale když už člověk jede mrtě kiláků po dálnici , tak proč neodlehčit trochu peněžence a zároven zasírat o něco mít ovzduší?



1 reakcí na tento příspěvek Mz etz 150 spotřeba









1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mz etz 150 spotřeba


1 reakcí na tento příspěvek Mz etz 150 spotřeba


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mz etz 150 spotřeba



Naposledy editováno 26.02.2014 18:05:35
Hofner píše: Není to je o hlídání si heftu plynu. jde hlavně o plynulost a pak člověk nemusí jet nai nutně nějak pomalu. Plno lidí si myslí, že jízda na spotřebu=rychlost jako šnek. JAsně, že šlověk nedosáhne na půůlitru spotřeby 4 litrů při rychlosti kolem 150 km/h, jelikož velkou roli hraje odpor vzduchu. Takže ideálně jet pořád 90-100 km/h a pak se dostaneš na dálnici při dlouhý trase i na 3,5. Další věc- nehrát si moc s heftem- spíš si najít konstatní rychlost a decentně ubrat plyn. Ono obecně platí, že na udržení rychlosti je třeba míň plynu než lidi držej- to chválně vyzkoušej- pokud ubereš nepatrně plyn, rychlost zůstane stejná, ale zašně to žrát míň. Stejně tak dost ušetříš, když se vůbec nemusíš rozjíždět, takže než jak trotl přilítnout k semaforům, plný brzdy a pak zase full gas při rozjezdu, je lepší pomaloučku přijíždět k semaforu a nemuset zastavovat- A takovejhlech pouček co ti ušetřej benál a vůbec tě nezdržej, ba naopak, je mrtě. Jen to chce ze začátku trochu myslet hlavou, pak už si to zautomatizuješ a vůbec o tom nepřemejšlíš. Pokud se nepletu, tak při devadasáti to točí už kolem 4500. A motor táhne v pohodě bez jakejcholiv prostů od 3500, takže nevím, co by mělo byjt špatnýho při jízdě na 4000 otáček, jak píšeš. Ale opět opakuju- vůbec nejde o otáčky ale o to, aby is zbytečně nemusel překonávat vysoký odpory vzduchu, který narůstaj kvadraticky (druhýá mocnina rychlosti).
Tak takhle by mě na motorce fakt jezdit nebavilo. Rád cejtím to zatahání za ruce nad 7000 ot. A ten zvuk kolem 9000. Taky rád předjíždím... Ani při cestě po dálnici ve dvou a s plnou bagáží do HR sem se neudržel a jel 150 km/h.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jaká indučka patří do MZ 150 ETZ MZ ETZ 150 | skypan | 10 | 26.2.2025 v 18:16 combust |
Mz 150 nedobíjí MZ ETZ 150, MZ ETS 150 | simon123 | 8 | 9.11.2024 v 16:10 MZ_Mlok |
Enduro pneu na mz etz 150 pomoc s v... MZ ETZ 150 | DejvSimal | 1 | 2.8.2024 v 13:27 Krautkopf |
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... | Apo-Rider | 48 | 22.5.2024 v 19:37 Apo-Rider |
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... | Apo-Rider | 9 | 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976 |