1 reakcí na tento příspěvek Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?
2 reakcí na tento příspěvek Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?
assassin píše: hmmm tak to bych nikdy netipnul ze ma hornet takovy problemy, tak nejak sem mel za to ze ty sestky tak malo odlehcuji kolo ze rozkmit nehrozi.. respektive ve vyjimecnejch situacich, horizont pod plnym apod... a ono zda se je to castejsi....
tako n ten hornet bude mit kroutak vic od spodku takze podle me na nahaci to hrozi vic nez u supersportu kde to ma grady az pri vysokych otackach. mam zkusenost ze cbr600F jdou na zadek a sport ani prd (plynem)
Skalda píše: nj, taky je zajimavy, ze v tom clanku z Motocyklu (prvni obrazek) doporucujou zmekcit predpeti prednich pruzin, pritom tim poklesne predek a zavlek se jeste snizi (a uhel hlavy bude strmejsi) - nechapu...
Mně to dává smysl, sice se přiostří úhel při brždění, ale při akceleraci zas kolo zůstane dýl na zemi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?
assassin píše: hmmm tak to bych nikdy netipnul ze ma hornet takovy problemy, tak nejak sem mel za to ze ty sestky tak malo odlehcuji kolo ze rozkmit nehrozi.. respektive ve vyjimecnejch situacich, horizont pod plnym apod... a ono zda se je to castejsi....
Ono spise jde o ten spousteci element v podobe nejake nerovnosti na vozovce na kterem predni kolo nadskoci a pri dopadu na dalsi nerovnost se rozkmita jeste kdyz se treba jezdec snazi to vyrovnat. O vykon podle me neslo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?
SirIndy píše: Ono spise jde o ten spousteci element v podobe nejake nerovnosti na vozovce na kterem predni kolo nadskoci a pri dopadu na dalsi nerovnost se rozkmita jeste kdyz se treba jezdec snazi to vyrovnat. O vykon podle me neslo.
no zas ze by kolo "nadskocilo" tim ze prejede nerovnost, to snad ani v beznejch podminkach neni mozny, rozkmita se to kdyz je kolo odlehcene a to je odlehcene prave v dusledku prudke akcelerace.. pokud se hornet umi rozkmitat jen prejezdem nerovnosti tak tu zacnu o tech hujdach psat i ja, protoze i motorka ktera je "tankslapperama" proslula to dela jen pri ostrejsi akceleraci....
assassin píše: no zas ze by kolo "nadskocilo" tim ze prejede nerovnost, to snad ani v beznejch podminkach neni mozny, rozkmita se to kdyz je kolo odlehcene a to je odlehcene prave v dusledku prudke akcelerace.. pokud se hornet umi rozkmitat jen prejezdem nerovnosti tak tu zacnu o tech hujdach psat i ja, protoze i motorka ktera je "tankslapperama" proslula to dela jen pri ostrejsi akceleraci....
Ja rikam ze nejde tolik o vykon, samozrejme ze to musi byt nerovnost + akcelerace pres ni aby se odlehcilo. Proste neverim ze na krasnem rovnem povrchu by se to na Hornetu stalo jen v dusledku jeho vykonu tak jako na tom videu co se posilal kde to vykonem bylo.
1 reakcí na tento příspěvek Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?
DMC.motobiker píše: Aha, tohle jsem nevěděl! Takže je vlastně dobře, že mám ruce na řidítkách jen položené...
Hmm, ty asi zase budeš z těch chytrých co? Jo, ruce mají být volné, za řidítka se netahá ani se na ně nepřenáší váha. Vondryyy sám píše, že když se řidítka rozkmitala, tak je chytil pevněji. A to byla právě ta chyba, protože kladl odpor tomu aby se kolo samo srovnalo. Svaly totiž tak rychle nereagují a srovnání brzdí, čímž dojde k ještě většímu rozkmitu a následnému pádu.
2 reakcí na tento příspěvek Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?
EDIT: povytahnutim zde myslim opak popusteni (motorky), tzn. savle utahnes ve vyssim miste
Naposledy editováno 20.09.2011 12:29:09
Scratch píše: me se to stava tak pri 80, kdy pustim riditka a jedu se zaklaplym plynem a ulevuji si na ruce, tak mi zacnou riditka klepat jako hovada. Takze je zase rychle chytnu, ale kdyz je drzim volne, tak necitim nic.... Jezdim s 55 l kufrem a obcas s batuzkem....
kdyz zacnou kmitat staci jen polozit prst na konec riditka a prestane to.dela mi to taky..2 reakcí na tento příspěvek Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?
assassin píše: asi bych mel namerit sadu na horneta, zajemcu by bylo koukam dost
ja jsem s tim smirenej.dela mi to od doby co ho mam cca 3 roky.holt nepoustim riditka.. dela to od 80km/h do cca 50. ale uz jsem se s tim setkal i pri 220 a to nebylo prijemny..1 reakcí na tento příspěvek Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?
Možnou obranou je okamžité ubrání plyn a pevné sevření řídítek. Úspěch záleží na zkušenosti jezdce, proto je nejúčinnějším prvkem tlumič řízení.
Jelikož se v tomto případě jedná o konstrukční záležitost motocyklu spojenou s fyzikálnímI zákony, nedoporučuje se jakýkmoli způsobem zasahovat do nastavení stroje, jak tady někteří popisujete. Tento jev se projeví vždy za určitých okolností a jedinou obranou je schopnost vědět, kdy k tomuto okamžiku může dojít a jako jezdce včas reagovat. Nejbezpečnější a spolehlivé řešení je tlumič řízení.
Tým STOP NEHODÁM
Snižme riziko, učme se
Azi. píše: Na svěm SV když předjíždím v úseku B.n.L. - Dřevcice, tak jsou tam vyjetý koleje jako pr.se a vždy to člověka rozhodí, zvlášť při zařazení zpět (rychlost bude okolo 130-140), ale vždy jsem nechával volné ruce na řidítkách, že si to pobere sama koukám dělal jsem dobře, že sjem se na to spolehnul a nebral za ně křečovitě. Jinak díky omezení se mi přizvedává přední kolo, jenom při prudkém rozjedzu na 1. a 2. stupeň nebo s někým za zády. Podle mého názoru, když jsi chytil pevně řidítka, která ti lítala, po celém rejdu, s tebou začala taky mávat, že jsi tím víc šel k zemi. Nekamenovat mě
Přesně táák motky nepadaj,kvůli výkonu,odpružení,nebo dírám na silnici...Vždycky je problém mezi řidítkama a sedlem.Hlavně zaleknutí a následný reakce podmíněný pudem sebezáchovy...(zaklapnutí plynu,brždění,a křečovej ůchop jsou jedním z nich)SMS píše: Flutter řídítek (shimmy) je jedním s fyzikálních jevů kmitání systému jezdec-motocykl. Většinou k němu dochází mezi 60 - 90 km/h při ochablém držení řídítek, maximálním zrychlení na nerovné vozovce, nebo při vysoké rychlosti a následného nájezdu na pravidelné nerovnosti.
Možnou obranou je okamžité ubrání plyn a pevné sevření řídítek. Úspěch záleží na zkušenosti jezdce, proto je nejúčinnějším prvkem tlumič řízení.
Jelikož se v tomto případě jedná o konstrukční záležitost motocyklu spojenou s fyzikálnímI zákony, nedoporučuje se jakýkmoli způsobem zasahovat do nastavení stroje, jak tady někteří popisujete. Tento jev se projeví vždy za určitých okolností a jedinou obranou je schopnost vědět, kdy k tomuto okamžiku může dojít a jako jezdce včas reagovat. Nejbezpečnější a spolehlivé řešení je tlumič řízení.
Tým STOP NEHODÁM
Snižme riziko, učme se
Ty asi nemáš moc v lásce bikery
Projížděl jsem nějak nepozorně přehlednou levotočivou zatáčku. Klopil na stupačku jako běžně, když jsem zjistil, že potřebuju točit ještě víc. Tak stupačka už sklapnutá a nestačilo to a vyjel jsem na trávu. Už skoro za zatáčkou na rovince. V tu chvíli jsem si říkal, že to můžu jedině srovnat nebo v tom náklonu hned poletím. Tak jsem udělal. Naštěstí už jsem byl fakt skoro na rovince a pár metrů jel po pangejtu. Začalo to hrozně házet a koplo mě to zpátky na silnici. V první chvíli radost, pak jsem zjistil, že jsem dopadl pootočený asi o 15° oproti směru jizdy. Ihned rozkmit řidítek. Myslím že až na doraz. Vzpomněl jsem si to puštění řidítek a motorka se tou hybnou rychlostí kupředu vcelku rychle srovnala do směru a řidítka přestali takřka kmitat. Tak jsem je zas chytil a podíval se na tachák. Ještě tam bylo kolem 100. Tak jsem zastavil, sesednul a poprvé v životě se mi klepali kolena. V zatáčce už na mě čekalo auto, které jelo v protisměru, protože čekali že letím.
2 reakcí na tento příspěvek Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?
proste je potreba ten kmitajici obvod v rezonanci rozladit.. zmenou nektereho parametru, tzn treba rychlosti... ta se meni z toho vseho asi nejsnaze...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zkušenosti s Moteacom Honda CB 600F Hornet | Dzindra23 | 5 | Dnes v 09:58 ZdenalH |
Alternativní tacho Honda CB 600S Hornet, Honda CB 600F Hornet | stevenn | 1 | 24.9.2024 v 17:20 nevo7 |
Vůle na spojkovém koši Honda CB 600F Hornet | SisaFree | 6 | 14.9.2024 v 01:18 Shullin |
Karburátory Honda CB 600F Hornet | Pavel0112 | 20 | 12.8.2024 v 10:51 hycomat |
repas vidlic v Českých Budějovicích Honda CB 600F Hornet | kolls | 9 | 12.8.2024 v 07:25 FJRPEPA |