uvažuji o koupi elektro skútru pro manželku na jízdu do práce.....
Budu rád za Vaše doporučení a postřehy ! !

a jinak jel jsem a videl na vlastni oci tohle a docela huste:D http://www.guewer.cz/download/RETRO.pdf
Naposledy editováno 20.09.2011 12:08:08
2 reakcí na tento příspěvek elektro skútr ? ? ?
prý to jede 200kmh
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektro skútr ? ? ?
Hofner píše: Hlavně si dej pozor na to, aby elektrický skůtr zhruba odpovídal omezením pro skupinu AM!! Teda pokud nemá manželka skupinu A, pak se dá vybírat ze všeho. Mít na to peníze a kde to parkovat a dobíjet, jezdím na tom hned. Resp jezdím na nějakým modelu, který výkonostně odpovídá 125tce/250tce v benzínu. Co se týče provozních nákjladů, vychází to pomalu levnějc jak ježdění MHDčkem, natož pak linkovejma autobusama. Normální auto a motorku to válcuje neskutečným způsobem. A ačkoliv plno z vás bude tvrdit, že i když to nezasírá vzduch přímo,l tak se elektrika někde musí vyrobit. Dobře- pokud bereme účinnost tepelné elektrárny a ještě pak přenosy energie a účinnost elektromotioru, jsme zhruba na stejným čísle jako u benzíňáku. Rozdíl nastává u jaderý elektrárny, kde jsou emise nulový. NAvíc se spalovákem je problém, že ideálních podmínek, kdy má účinnost 40% se dosáhne málokdy (je třeba aby byl pod plným zatížením, aby měl sprácný provozní teploty atd.). To je tak trocha teorie :)
K tý "účinnosti" a "ekologický stopě".Bavil jsem se o tom s člověkem, kterej šéfuje vývoji elektroaut Škoda - když se porovná třeba jen zátěž CO2 způsobená ujetím 100km, vychází cca 60g pro elektroauto - cca 700g pro spalovací motor - to jen tak na okraj

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektro skútr ? ? ?
Hofner píše: Hlavně si dej pozor na to, aby elektrický skůtr zhruba odpovídal omezením pro skupinu AM!! Teda pokud nemá manželka skupinu A, pak se dá vybírat ze všeho. Mít na to peníze a kde to parkovat a dobíjet, jezdím na tom hned. Resp jezdím na nějakým modelu, který výkonostně odpovídá 125tce/250tce v benzínu. Co se týče provozních nákjladů, vychází to pomalu levnějc jak ježdění MHDčkem, natož pak linkovejma autobusama. Normální auto a motorku to válcuje neskutečným způsobem. A ačkoliv plno z vás bude tvrdit, že i když to nezasírá vzduch přímo,l tak se elektrika někde musí vyrobit. Dobře- pokud bereme účinnost tepelné elektrárny a ještě pak přenosy energie a účinnost elektromotioru, jsme zhruba na stejným čísle jako u benzíňáku. Rozdíl nastává u jaderý elektrárny, kde jsou emise nulový. NAvíc se spalovákem je problém, že ideálních podmínek, kdy má účinnost 40% se dosáhne málokdy (je třeba aby byl pod plným zatížením, aby měl sprácný provozní teploty atd.). To je tak trocha teorie :)
jak pises o tech emisich a elektrarnach tak myslim ze to co v mexickem zalivu a jinde na svete udelala tezba ropy za hnoje by elektrarna na hnede uhli delala pul stoleti,takze elektrika vede na plne care. pro takove ty hnidopichy:vse neco produkuje,jde jen o to co je mensi zlo.a jestli jezdit za 3kc km a nebo par haliru a neprodukvoat ani gram cmoudu je jasny argument..ale ekologii vem cert,me jde stejne jen o to aby to jelo za mene penez,tot vse.
Naposledy editováno 20.09.2011 13:59:11
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektro skútr ? ? ?
BagoBorec píše: K tý "účinnosti" a "ekologický stopě".Bavil jsem se o tom s člověkem, kterej šéfuje vývoji elektroaut Škoda - když se porovná třeba jen zátěž CO2 způsobená ujetím 100km, vychází cca 60g pro elektroauto - cca 700g pro spalovací motor - to jen tak na okraj
Tak k té "ekologické" stopě ještě připočti výměnu akumulátorů po několika letech a hlavně stopu při výrobě třeba právě ty baterie to bude taky lahůdka
prostě brát jen jedne ukazatel a to ještě ten snad nejvíce sporný jako je CO2 je klasickou kázkou účelového zjednodušení

BagoBorec píše: K tý "účinnosti" a "ekologický stopě".Bavil jsem se o tom s člověkem, kterej šéfuje vývoji elektroaut Škoda - když se porovná třeba jen zátěž CO2 způsobená ujetím 100km, vychází cca 60g pro elektroauto - cca 700g pro spalovací motor - to jen tak na okraj
hele a jako jak zjisti jak se ta elektrina vyrobila? kdyz budu uvazovat ze sem to auto nabijel v zemi kde jedou jen tepelny elektrarny tak to bude asi trosku jinde ne? navic bych mozna do te eko-stopy mohl zapocitavat i to ze po 2letech odejdou baterky a ty se nekam zahodej, nebo nejak recyklujou, ale vzhledem k tomu ze jsou vsechny na bazi tezkejch kovu.. lithium, kadmium apod tak to si priroda posusna... tzn rekl bych klasickej blaf nekoho kdo vyviji/prodava neco "zelenyho", data se prekroutej jak se mi hodi.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektro skútr ? ? ?
enusim2 píše: jak pises o tech emisich a elektrarnach tak myslim ze to co v mexickem zalivu a jinde na svete udelala tezba ropy za hnoje by elektrarna na hnede uhli delala pul stoleti,takze elektrika vede na plne care. pro takove ty hnidopichy:vse neco produkuje,jde jen o to co je mensi zlo.a jestli jezdit za 3kc km a nebo par haliru a neprodukvoat ani gram cmoudu je jasny argument..ale ekologii vem cert,me jde stejne jen o to aby to jelo za mene penez,tot vse.
zase kdyby vsichni razem vymenili spalovaci auta za elektro tak bude kazdejch 50km temelin.. to jsem zvedav kam by to vyhnalo cenu elektriny.. navic kde brat palivo a kam davat vyhorele? tohle proste neni cesta....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektro skútr ? ? ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektro skútr ? ? ?
prostě elektomobil = auto s výfukem na komínu elektrárny, o problematice rozvodné sítě při výrazném nárustu elektormobilů či o tom že efektivita ukládání energie do akumulátorů a jejich živnotnost není pořád něco extra ani nemluvě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektro skútr ? ? ?
Honza-TA950 píše: Tak k té "ekologické" stopě ještě připočti výměnu akumulátorů po několika letech a hlavně stopu při výrobě třeba právě ty baterie to bude taky lahůdka
prostě brát jen jedne ukazatel a to ještě ten snad nejvíce sporný jako je CO2 je klasickou kázkou účelového zjednodušení
meles omlete naucene fraze z novin.jako rikas o vymene baterii?nerekl bych ze to je horsi jak to co vsespali 2 a 4takty. + si pripocti co 6000km to vymena 3litru oleje.a u endur casteji.
assassin píše: zase kdyby vsichni razem vymenili spalovaci auta za elektro tak bude kazdejch 50km temelin.. to jsem zvedav kam by to vyhnalo cenu elektriny.. navic kde brat palivo a kam davat vyhorele? tohle proste neni cesta....
hele jak to bude s temelinama je vec druha,ale nezda se mi ze by to sezralo az tolik proudu,pokud vim je spousta prebitkove energie.takze pokud by se melo postavit o par temelinu vic..a nerikam ze je to reseni ale pro me jisty smer do budoucna jak by se mozna dalo jezdit levneji nez za 34,- 1L benzinu. Az se bude jezdit na elektriku tak zase bude proud atd a vznikne spousta jinych dani a smejdu co se an tom napakuji a oskubou nas.je to zacarovany kruh.doprava je segment ktery bohuzel musi fungovat a spousta lidi proste musi jezdit,a jak je znamo kdyz nekdo neco musi a potrebuje tak se to osoli..opravdu nijak neresim co je vic ekologicke,ale sere me cena benzinu,ktera je dle meho nazoru vysponovana jen diky tomu ze se musi odebirat.
má své výhody i nevýhody a to jak praktické tak řekněme společenské viz diskuze výše
praktické jsou ty co konrétně ovlivňují používaní dané věci
pokud bych vybíral tak bych bral s co nejvýkonnějším aku kvůli dojezdu a pokud možno se snadno vyměnitelným aku - vyndat odnést nabít mimo skůtr
zvažoval bych celkové náklady provozu - tj. zda mohu využít nějakou pro mě výhodnou externalitu (nabíjení v práci např.) a jaké bude využití (kolik km a v jakém terénu a nutný požadovaný dojezd)
elektroskůtr má má zásadní specifikum v dojezdu a nabíjení - když ti dojde šťáva cestou tak máš smolíka, dobíjení trvá poměrně dlouho - natankovat pár litrů benzínu je proti tomu otázkou minut, takže pokud někam dojedeš a chceš jet zpátky tak musíš čekat 4 až 6 hodin na nabití tak to není ono
Zapoměň na dlouhé odložení bez údržby třeba přes zimu, musíš brát v úvahu pokles kapacity při delší odstávce samovybíjením - není tedy vhodný jako přibližovadlo na chalupu
časem se snižuje kapacita baterie - nádrž se nezmešuje
zapomeň na doplňky jako vyhřívané hefty ketré jsou příjené pro používní na jaře či na podzim
ono ze dojde ropa je jasny, ale ono v tech jaderkach taky nejde "rozbijet atom olova"....
elektrickej skutr uz je dneska asi realne pouzitelnej, pro par nadsencu, proc ne.. ale jako globalni reseni do budoucna to nepujde. stejne jako benzinak na LPG je dneska relativne levny jezdeni, ale taky je bez sance predelat vsechny auta na lpg/cng s vyhlidkou jak budem jezdit vsichni za pul....
jinak konkretne k tomu skutru, pokud to bude mit nejaky "pekny" parametry bude to drahy... a v konecnym souctu uz se to ani s tou "levnou" elektrikou nevyplati... aby vysla rozumna hmotnost, slusnej vykon a nabijeci cas tak by bylo nejlepsi tam mit LiFePO4 baterky, ktery ale stojej balik.. nabijecka ktera dokaze nakej velkej balik namlatit za pul hod -hodku - coz tyhle aku proti obyc olovenejm dokazou, taky nebude zrovna bezna=levna zalezitost... a pokracovat muzem vesele dal pres nakej vykonejsi elektromotor a obsluznou elektroniku...
1 reakcí na tento příspěvek elektro skútr ? ? ?
Honza-TA950 píše: Tak k té "ekologické" stopě ještě připočti výměnu akumulátorů po několika letech a hlavně stopu při výrobě třeba právě ty baterie to bude taky lahůdka
prostě brát jen jedne ukazatel a to ještě ten snad nejvíce sporný jako je CO2 je klasickou kázkou účelového zjednodušení
Nene netí to pravda. CO2 je sice zjednodušující, jde ale o to, že když vyrábíš elektřinu v centrálním zdroji, tak ve velkém ty emise lépe vyčistíš a to samé platí i pro likvidaci akumulátorů. Potom xx aut a motorek nebude smrdět v centrech měst atd.
---
V současnosti jsou různé elktroauta atd. spíš výsadou pro nadšence, jedině díky nim a díky jejich poptávce v budoucnu klesne cena pro ostatní, pakliže bude ropa apod.
---
Edit:
Jak píše Ymps jo to je pravda 3 tankery toho opravdu hodně vypustí, ale kde ? Co vypouští rádoby moderní TDI v centu měst ? No třeba polyaromatické uhlovodíky, které jsou naadsorbované na mikročásticích a potom takovejhle volítanej a i novej krám, když navíc nemá filtr pevných části (ten teda na mikročástice moc nezabírá) stačí minimálně na znepřijemnění chvíle za volantem, když za tím člověk jede - obláčky.
Je mi úplně jedno jak mi bude motor vrčet. Hlavně ať je dojezd cca 200 km a doba doplnění energie trvá pod 15 minut a je za přijatelnou cenu a když bude jako bonus čistší životní prostředí, tak za to budu rád.
Naposledy editováno 24.09.2011 08:21:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektro skútr ? ? ?
Ymps píše: Tyhle elektro věci já moc rád nemám a to se od střední školy učím jak pečovat o životní prostředí... My vidíme tu "zelenou" snahu v moc pěkném světle. Někde se to Ni a Cd musí vytěžit (země třetího světa) někam dovést (Kanada) aby se to upravilo, pak to jde k výrobci (Čína, Japonsko, Thajwan, ...) a pak hurá do Evropy k zákazníkovi. To se bavíme jen o baterce. Tahle ekologická stopa je daleko větší než 4T padesátka se spotřebou 2,5 litru benzínu na 100km. Navíc propagace vypouštěného CO2 do ovzduší automobilovou dopravou... kecy, kecy kecy! Jen to co vypustí všechny auta světa za rok, vypustí 3 největší dopravní tankery světa! A že jich takových je! Začínáme na špatné straně!
plně s tebou souhlasím.
jde jen a jen o bysnys.
PS:dnes mám kousek od baráku dny NATO(mošnov).když se nad tím zamyslím-kolik se za ty 3dny úplně zbytečně spálí "benzínu",kolik sraček jede do vzduchu-takhle si teda boj za ekologii nepředstavuju....z tohoto úhlu pohledu jsou všechny elektromobily a elektroskůtry co unás jezdí výsměch-jsem přesvědčený,že to co za celý rok "ušetří" tak se tady za víkend prolítá...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektro skútr ? ? ?
Dolph-cz píše:
Někde se začít musí. Zbytečné to podle mě není. Řekl bych, že to je vývoj. "Před 100 lety" také musel před autem někdo běžet s praporkem, aby auto někoho neohrozilo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektro skútr ? ? ?
babuka píše: Někde se začít musí. Zbytečné to podle mě není. Řekl bych, že to je vývoj. "Před 100 lety" také musel před autem někdo běžet s praporkem, aby auto někoho neohrozilo.
vím jak to myslíš,ale to není stejný případ....už x-krát se řešilo,že technolie jak na to už dávno jsou-ale drží se pod pokličkou,protože na ropě stojí ekonomika celého světa.
to,že by jsme ve městech pochcípali-kdyby jezdily stejné dýmovnice jako před 20ti lety-to s tebou plně souhlasím,ale ve světovém měřítku je to kapka v moři a elektrostroje už vůbec nic....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektro skútr ? ? ?
Dolph-cz píše: vím jak to myslíš,ale to není stejný případ....už x-krát se řešilo,že technolie jak na to už dávno jsou-ale drží se pod pokličkou,protože na ropě stojí ekonomika celého světa.
to,že by jsme ve městech pochcípali-kdyby jezdily stejné dýmovnice jako před 20ti lety-to s tebou plně souhlasím,ale ve světovém měřítku je to kapka v moři a elektrostroje už vůbec nic....
Ne nevíš jak to myslím, protože bych nikdy nenapsal něco jako "technolie jak na to už dávno jsou-ale drží se pod pokličkou,protože na ropě stojí ekonomika celého světa" ... to je prostě nesmysl. Ropovod ničím nenahradíš, ale pokud by byla ropa hodně drahá, tak se s alternatic stanou normální paliva a díky úspoře z rozsahu i zlevní. Ropa je cenná petrochemická surovina a její pálení je možné pokud je jí relativní dostatek. Problém je, že na ropu je dnes nastavená veškerá infrastruktura, tak by bylo neekonomické toho patřičnně nevyužít.
Co se týče těch dýmovnic, tak to tak zase není - moderní TDI je problém, z těch dýmovnic zas tolik mikročástic nebude.
-------------
BMW mělo už hodně dávno klasický spalovací motor na vodík. V dnešní době se spíš mluví o palivových článcích a o vodíků a potom běžný elektromotor. Vodík ale není dobrý pro konečné spotřebitele, protože je nebezpečný a navíc má velký emisní faktor, kdy prostupuje i kovy - pokud by se najednou přešlo na vodík, tak hrozí likvidace ozónové vrstvy. Spíš jsou ve stádiu úvah projekty, kdy by se vodík vyráběl pomocí elektolýzy tak kde hodně svítí nebo tam kde maj mimo špičku přebytek elektřiny, ve velkém by se dopravoval do Evropy atd. a u nás by se pro konečného psotřebitele přetransformoval na např. methanol a ten buď do palivových článků nebo rovnou do motoru. Otázkou je také ekonomika výroby paliv atd. atd. existuje mnoho alternativ.
Naposledy editováno 24.09.2011 20:32:10
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
batúžek Adamoto Cetos 125 | Bobosan | 6 | 2.11.2024 v 17:32 krokoš |
Vybrovanie Adamoto Cetos 125 | hanusek | 3 | 26.2.2023 v 15:55 hanusek |
Kouř od chladiče + bublající kapali... Adamoto Cetos 125 | Dumb | 13 | 5.1.2023 v 23:40 ramlik |
R Adamoto Cetos 125 | TeamGrass_CZ | 2 | 5.8.2020 v 08:56 MatesX |
olej motul 5100 mužu dolejt do dies... [1, 2] Adamoto Cetos 125 | zdenysrx6 | 35 | 12.4.2020 v 16:42 zdenysrx6 |