rád bych se tu dozvěděl nějaké zkušenosti s nákupem nové motorky (0km) ovšem s trochu starším rokem výroby (konkrétně 2007). Rád bych věděl, jestli z toho číhaj nějaký záludnosti (samozřejmě krom toho, že cena po koupi spadne na úroveň obdobných modelů) Např. nějaký problém s tím, že motorka stojí 4 roky atd.
Někdo nějakou osobní zkušenost?
Díky moc za jakýkoli postřehy a připomínky.
Peace
Naposledy editováno 23.09.2011 21:37:14
1 reakcí na tento příspěvek Koupě nové-staré motorky
edit: osobni zkusenost samozrejme nemam.. tohle se nestava kazdy den :)
Naposledy editováno 23.09.2011 21:57:45
1 reakcí na tento příspěvek Koupě nové-staré motorky
1 reakcí na tento příspěvek Koupě nové-staré motorky
3 reakcí na tento příspěvek Koupě nové-staré motorky
1 reakcí na tento příspěvek Koupě nové-staré motorky
1 reakcí na tento příspěvek Koupě nové-staré motorky
Problém může být po nehodě a následnémi pojistném plnění, kdy pojišťovna se na motorku bude dívat ne jako na novou, ale jako na 4 roky starou a podle toho bude i vyplácet ...
Osobně bych do toho šel asi jen s plnou zárukou jako u nové motorky ... o záruce tady nic psáno není, že?
Naposledy editováno 24.09.2011 11:05:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové-staré motorky
bledemon píše: Já už se tu ptal, ale nedozvěděl se jestli nejsou po dlouhé nečinnosti v ohrožení gufera ventilů?
toho bych se nebál,jediné riziko by bylo,kdyby se na ventilech vysrážela vlhkost a lehce orezly.pak by je ta rez vybrousila.
když tak nad tím přemýšlím-rez v důsledku vlhkosti je jediné z čeho bych měl obavy a na co si dal velký pozor.pokud by se našly na motorce nějaké orezlé šroubky,nebo podobné věci-tak je riziko,že těch orezlých věcí bude víc..
všechno závísí na tom kde a jak byla motorka uskladněná...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové-staré motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové-staré motorky
Outlaw píše: dj_hroch> jj, to mě taky napadlo, ale vzhledem k tomu, že moto má STK, tak předpokládám, že přihlášení na mě, nebude probém. nebo se pletu?
pokud už to má doklady,tak NO PROBLEMOMotorkář Pohodář píše: Vyplatí / nevyplatí ... vše je to o ceně a modelu té motorky a to tady nikde napsaný není ...
Problém může být po nehodě a následnémi pojistném plnění, kdy pojišťovna se na motorku bude dívat ne jako na novou, ale jako na 4 roky starou a podle toho bude i vyplácet ...
Osobně bych do toho šel asi jen s plnou zárukou jako u nové motorky ... o záruce tady nic psáno není, že?
vyplatí-nevyplatí mám vyřešeno, něco na tom tratit budu, ale za nový moto mi to stojí. spíš se bojím věcí co se týče techniky, co s tím udělá čas.
jinak záruku má 2 roky, takže by to mělo něco pořešit. jenomže známe pak to dohadování ohledně poruch s těma všema ..... takže bych rád, abych to řešit nemusel.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové-staré motorky
bledemon píše: Já už se tu ptal, ale nedozvěděl se jestli nejsou po dlouhé nečinnosti v ohrožení gufera ventilů?
na dvacet let stare motorce taky fungujou puvodni gufera bez ohromne spotreby oleje ...daleko, daleko vic skodi vysoke teploty a provoz...proste 4 roky stara alew nepouzita motorka je stale nova a ani olej nema cenu na ten prvni tisic km pri zabehu menit, nic mu neni, to by musela stat ve vode, aby to oleji vadilo a i tak se nema jak znehodnotit, v flasce taky stoji v regalu leta
Naposledy editováno 24.09.2011 21:13:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové-staré motorky
Jindra650 píše: na dvacet let stare motorce taky fungujou puvodni gufera bez ohromne spotreby oleje ...daleko, daleko vic skodi vysoke teploty a provoz
...proste 4 roky stara alew nepouzita motorka je stale nova a ani olej nema cenu na ten prvni tisic km pri zabehu menit, nic mu neni, to by musela stat ve vode, aby to oleji vadilo a i tak se nema jak znehodnotit, v flasce taky stoji v regalu leta
a proč si myslíš,že každý výrobce nějakého auta/motorky dává interval výměny oleje buď nějaký počet km,nebo 1-2 roky,podle toho co nastane dřív.....????
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové-staré motorky
Dolph-cz píše: a proč si myslíš,že každý výrobce nějakého auta/motorky dává interval výměny oleje buď nějaký počet km,nebo 1-2 roky,podle toho co nastane dřív.....????
ach jo, to uz jsme tady s dalsima fundovanyma lidma vysvetlovali, proc to tak vyrobce pise.... kdyz ti vyrobce napise, abys po koupi skocil ze skaly, taky skocis?? apropo vyrobce nezna jaky olej do motorky davas ani jakym zpusobem provozujes motorku a tak se sichreuje proti vsem vlivum....vytahy jsou taky 8x predimenzovany proti jmenovity nosnosti, bal si se nekdy pretizit vytah o 50kilo?? ...nebo takhle, kazil by sis 8000km dovolenou shanenim servisu na vymenu oleje, kdybys mel predepsano 6000km? pokud si na jednu z otazek odpovis ano, zapremyslej nad prinosem takoveho zbytecneho a nesmyslneho kroku...1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové-staré motorky
Jindra650 píše: ach jo, to uz jsme tady s dalsima fundovanyma lidma vysvetlovali, proc to tak vyrobce pise.... kdyz ti vyrobce napise, abys po koupi skocil ze skaly, taky skocis?? apropo vyrobce nezna jaky olej do motorky davas ani jakym zpusobem provozujes motorku a tak se sichreuje proti vsem vlivum....vytahy jsou taky 8x predimenzovany proti jmenovity nosnosti, bal si se nekdy pretizit vytah o 50kilo?? ...nebo takhle, kazil by sis 8000km dovolenou shanenim servisu na vymenu oleje, kdybys mel predepsano 6000km? pokud si na jednu z otazek odpovis ano, zapremyslej nad prinosem takoveho zbytecneho a nesmyslneho kroku...
máš pravdu.
degradace oleje vlivem vzdušné vlhosti je blbost... 4 roky
je prd,klidně bych navrhoval měnit po 8 letech,když málo jezdíš...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové-staré motorky
Apropo - když výrobce prohlašuje, že obligátní spotřeba oleje do litru na 1000 km je zcela v pořádku také bereš za svaté, a neklepeš si vůbec na čelo? Třeba to brát s rozumem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové-staré motorky
dj_hroch píše: Dolph-cz> Výrobce neví, jestli mašina bude stát v muzeu, větrané garáži, ve vlhké garáži, venku pod střechou, na dvorku, v kravíně, ... jestli ji otočíš jednou za rok k mořu, 366 dní v roce do rachoty nebo lítáš na okruhu případně pouze město. Jestli jezdíš delší trasy nebo se studeným motorem pro rohlíky. Co liješ za olej, jakého rozashu, jakých aditiv a stability... "Degradace vlivem vlhkosti" nemá cenu uvažovat, za dvě jízdy se studeným motorem po městě dostane olej na prdel mnohem více. Navíc v suché garáží co by tam asi tak kondenzovalo. Zatímco když 3x denně nastartuješ a popojedeš, tak se zahřívá, chladne a kondenzuje furt. Výrobce prostě předepisuje interval pro nejhorší možnost a jako nějaký kompromis - jednou za rok olej vyměnit nebolí, moc to nestojí a určitě je to údržba, kterou se nedá nic posrat. Stejně tak jako předepisuje měnit brzdovku po 2 letech, hadice všechny po 4, pouze autorizovaný servis a blabla... Kolik by vydržel ve skutečnosti je už věc jiná Jestli olej vyměnit už je jen na svědomí každého.
Apropo - když výrobce prohlašuje, že obligátní spotřeba oleje do litru na 1000 km je zcela v pořádku také bereš za svaté, a neklepeš si vůbec na čelo? Třeba to brát s rozumem
podívej,napsat tady toho můžem kilometry.
můj názor vychází s praxe-viděl jsem hromady aut,které jsou po 250 000 km K.O. a jsou i takové které jsou stále v dobré kondici. rozdíl mezi nima je především v údržbě a dodržování servisních intervalů.
nemyslím si,že se něco posere,když se přetáhne interval o 500km,nebo nějaký ten měsíc,ale radit tady někomu,že 4 roky nalitý olej v motoru je ok,ať na něj klidně zajíždí nový motor je zhovadilost.
PS:a co se týká doporučení výrobců na výměnu oleje-v poslední době se karta otočila-u aut teď píšou klidně i 40 000Km!!
Snad to bude ok
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě nové-staré motorky
Ventilovým asi nic nehrozí, zaměřil bych se na přední tlumiče.
Naposledy editováno 25.09.2011 09:40:05
1 reakcí na tento příspěvek Koupě nové-staré motorky
Mě by zajímalo, proč něco k ježdění stojí 4 roky ve skladu, nemůžeš být trochu konkrétnější?
http://www.tipmoto.c...vz-800-marauder.html