1 reakcí na tento příspěvek Cena jawy 90 roadster
Naposledy editováno 02.11.2011 16:13:30
INSPIRACE:
č.i.: 0000284351(i-veteran) Prodám Jawa 90 Roadster, 1969, platné TP, SPZ v depozitu, vše originál-původní, delší dobu odstavená, nutno zprovoznit, velmi zachovalá,původní lak, najeto pouze 8500 km, cena 13000
2.10.2011 23:44:08 Tel.: 00420-777845367 Kraj: ČR - Moravskoslezský kraj 213.29.xxx.xxx
Naposledy editováno 02.11.2011 16:24:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cena jawy 90 roadster
1 reakcí na tento příspěvek Cena jawy 90 roadster
1 reakcí na tento příspěvek Cena jawy 90 roadster
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cena jawy 90 roadster
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cena jawy 90 roadster
a barva vypadá originál..
jestli s tim nesouhlasíš, nemusíš mi to vyvracet, protože hádat se nebudu, když mám pravdu
Naposledy editováno 02.11.2011 18:41:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cena jawy 90 roadster
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cena jawy 90 roadster
1 reakcí na tento příspěvek Cena jawy 90 roadster
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cena jawy 90 roadster
Brouk_Malouch píše: 10 litrů bych za ni taky klidně dal. Ptal jsem se ho ale chce za to 20 tisíc, což mi přijde moc. Díky za reakce, taky jsem si myslel že 20 je moc. Takže se na to asi vykašlu. Chci sehnat nějakou starou motorku do 125 jako je jawa 90,355,351,čz 473 nebo 453, ale většina je předražená nebo bez TP .
Za 20 se na to vyser. Co CZ 476? Nevim jak jsou ceny, ale 476/477 byly alespon podle mne vcelku povedene motorky - ve srovnani s Jawami te doby. Mel jsem 477 a nemel jsem s ni jediny problem (na rozdil od Jawy 90, kterou jsem taky mel) - dodnes jezdi (stridaji se na ni synovci a ted si zuby brousi uz i syn ) v podstate v puvodnim stavu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cena jawy 90 roadster
5511 píše: Kdysi jsem ji jako mladý kluk moc chtěl, jenže pak si ji koupil můj kamarád a začalo jeho velké trápení. Odešla mu převodovka (mělo to, tuším, 5 kvaltů) a protože na to nebyly už tenkrát součástky, prodal ji jako vrak za pár šupů. Nechci radit, ale nekupoval bych to ani náhodou. Chceš na ni přece jezdit, ne? Slovenské motorky z Povážské Bystrice se moc nepovedly (Skúter Manet 100, 125 nebo Mustang 50...).
Presne - kazdy ji chtel ... do te doby nez si ji koupil . Mam naprosto stejnou zkusenost - bohuzel na vlastni kuzi, ne na kamaradovu .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cena jawy 90 roadster
1 reakcí na tento příspěvek Cena jawy 90 roadster
pár motorek už sem měl, ale žádná se zatim nevyrovnala jawě 90. Všecko nemastný, neslaný.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cena jawy 90 roadster
mi-psi píše: já na tom teda už tolik nenajedu, ale převodovka v pohodě přes 10tis po složení prasáckym způsobem. Klika taky drží. Pravdou je, že mi trvalo asi 4tis km vychytat všechny mouchy. Od tý doby je to spolehlivá motorka. Na rozdíl od ostatních jaw je totiž třeba se při skládání převodovky zamyslet a ne to tam naházet vidlema. Takže komu to nejezdí neumí to složit, ale to je jako u všeho
pár motorek už sem měl, ale žádná se zatim nevyrovnala jawě 90. Všecko nemastný, neslaný.
no ono by asi bylo dobry kdyby ty mouchy vychytali uz ve fabrice:) co ja vim tak to nebylo moc slavny ani novy... ale osobne mam zkusenost jen s ojetinou... taky tu pise clovek ze ma solehlivy OHCcko.. zlobil se kdyz par lidi psalo ze to zadnej zazrak nebyl.. ale pak se doslo k tomu ze to sam peclive preskladal a od te doby je to ok... ono kdyz je clovek sikovnej tak jde dneska udelat spolehlivej stroj z kdejakyho srace
Medved píše: Za 20 se na to vyser. Co CZ 476? Nevim jak jsou ceny, ale 476/477 byly alespon podle mne vcelku povedene motorky - ve srovnani s Jawami te doby. Mel jsem 477 a nemel jsem s ni jediny problem (na rozdil od Jawy 90, kterou jsem taky mel) - dodnes jezdi (stridaji se na ni synovci a ted si zuby brousi uz i syn ) v podstate v puvodnim stavu.
Čz 476 bych si koupil, akorát už mám ČZ 477 ( dostal jsem ji od strejdy jinak bych si koupil 476 ) a mít dvě vlastně stejný motorky nechci. Zatim na ní ale nemůžu jezdit, protože mám jen řidičák A1.
Jinak to že je jawa 90 poruchová by mi zas tak nevadilo. Chci to spíš jako veterány než na ježdění a baví mě to opravovat a vychytávat. Mám ještě tatran 125 a zatím trávím o dost více času v garáži
assassin píše: no ono by asi bylo dobry kdyby ty mouchy vychytali uz ve fabrice:) co ja vim tak to nebylo moc slavny ani novy... ale osobne mam zkusenost jen s ojetinou... taky tu pise clovek ze ma solehlivy OHCcko.. zlobil se kdyz par lidi psalo ze to zadnej zazrak nebyl.. ale pak se doslo k tomu ze to sam peclive preskladal a od te doby je to ok... ono kdyz je clovek sikovnej tak jde dneska udelat spolehlivej stroj z kdejakyho srace
ono je to v podstatě to co píšu. Bylo to prodávaný holt dřív, než stihli všecko vychytat a v průběhu výroby na to srali. Export se vracel jako reklamace atd atd. Ale všeobecně se o nedostatkách 90tky ví a neni nic složitýho je odstranit. Dtto jako starý jawy mizerně, nebo vůbec nedobíjej, taky si tady kvůli tomu lidi moc nevyskakujou. Jinak u jawy 90 se vyplatí koupit jednu pojízdnou a tak jednu či dvě další na díly Pak z toho uděláš cokoliv. Já složil dvě a díly mám ještě na jednu a půl. Jo a kdo píše, že se musí točit, tak na ní asi nikdy nejel
476 jako veterána? a) je to hnusný, b) je to ještě míň ceněný jak 90tka
Naposledy editováno 03.11.2011 18:37:08
3 reakcí na tento příspěvek Cena jawy 90 roadster
Motorka je to skutečně na svůj věk hodně pokroková a tím pádem méně "blbuvzdorná", není dosahováno spolehlivosti předimenzováním - tedy způsobem době výroby před > 40 lety tak obvyklým v socialistickém společenství.
Druhá strana mince byla, že strojek byl původně projektován jako 50ccm tedy od 15 let! Prakticky v době, kdy už stála výrobní linka před dokončením, bylo politicky rozhodnuto, že takový stroj nelze dát do rukou dětem, protože bude schopen dosáhnut vysokých rychlostí a 15-ti leté děti by se na silnicích zabíjeli!
Linka však byla poměrně nákladná a tak bylo rozhodnuto povolit úpravu obsahu a tak se z dlouhozdvihové padesátky stala téměř "čtvercová" devadesátka. Prý se vyrobenou sérií prakticky pouze zaplatila výrobní linka.
Tyto informace nejsou nikde moc publikovány a já je mám z Povážských strojíren od "kolegů" konstuktérů - praxe ve výrobním závodě v roce 1986. Udělat z projektované padesátky narychlo devadesátku = na takovou chujovinu se prakticky zas tak moc nesere !
Každopádně únava materiálu je neúprosná a ve svém věku si bude muset tento starší strojek zasloužit odpovídající zacházení = které většina lidí neovládá!
Mimochodem o 15 let později od Jawy 90 se rozšířila na západ od našich hranic také díky věkové hranici 16 let a daňovému zvýhodnění kubatura 80ccm - říkalo se "ve znamení 8", osm koní, osm desítek kubíků, osm desítek km/h. A dělali se krásné stroje zprostředkovávající parádní požitek z jízdy = jako už prakticky mrtvá značka Hercules K 80 Ultra s celokapotáží, včetně neintegrovaných kufrů!, nebo Honda MBX 80.
Tehdy mi občas kamarád půjčil Yamahu RD 80 LC=peklo stroj! Při přeřazení na dvojku, když se správně pobídl, dokázal pelášit i po zadním kole! A jak se při honění krásně od spodu sbíral díky rozvodu upravovanému jazýčkovým ventilem a využitím vyrovnávací nádobky výfuku !
Franky píše: Rozvod kotoučovým šoupátkem místo pístu.....atd.
Motorka je to skutečně na svůj věk hodně pokroková a tím pádem méně "blbuvzdorná", není dosahováno spolehlivosti předimenzováním - tedy způsobem době výroby před > 40 lety tak obvyklým v socialistickém společenství.
Druhá strana mince byla, že strojek byl původně projektován jako 50ccm tedy od 15 let! Prakticky v době, kdy už stála výrobní linka před dokončením, bylo politicky rozhodnuto, že takový stroj nelze dát do rukou dětem, protože bude schopen dosáhnut vysokých rychlostí a 15-ti leté děti by se na silnicích zabíjeli!
Linka však byla poměrně nákladná a tak bylo rozhodnuto povolit úpravu obsahu a tak se z dlouhozdvihové padesátky stala téměř "čtvercová" devadesátka. Prý se vyrobenou sérií prakticky pouze zaplatila výrobní linka.
Tyto informace nejsou nikde moc publikovány a já je mám z Povážských strojíren od "kolegů" konstuktérů - praxe ve výrobním závodě v roce 1986. Udělat z projektované padesátky narychlo devadesátku = na takovou chujovinu se prakticky zas tak moc nesere !
Každopádně únava materiálu je neúprosná a ve svém věku si bude muset tento starší strojek zasloužit odpovídající zacházení = které většina lidí neovládá!
Mimochodem o 15 let později od Jawy 90 se rozšířila na západ od našich hranic také díky věkové hranici 16 let a daňovému zvýhodnění kubatura 80ccm - říkalo se "ve znamení 8", osm koní, osm desítek kubíků, osm desítek km/h. A dělali se krásné stroje zprostředkovávající parádní požitek z jízdy = jako už prakticky mrtvá značka Hercules K 80 Ultra s celokapotáží, včetně neintegrovaných kufrů!, nebo Honda MBX 80.
Tehdy mi občas kamarád půjčil Yamahu RD 80 LC=peklo stroj! Při přeřazení na dvojku, když se správně pobídl, dokázal pelášit i po zadním kole! A jak se při honění krásně od spodu sbíral díky rozvodu upravovanému jazýčkovým ventilem a využitím vyrovnávací nádobky výfuku !
netusil jsem, ze to mela byt puvodne 50 ... diky za info - ja mel dve: Roadstera i Crossku, sraly se obe neuveritelne - ale je fakt, ze kdyz to clovek vychytal tak to chvili jelo - nez se posralo neco dalsiho . Treba prevodovku jsem dokazal rozebrat a poskladat snad i poslepu - vymezovaci podlozky jsem mel ve vsech moznych tloustkach rozvesene po garazi na hackach, vyrabel jsem, si je ve skole na magneticky brusce po kilech . Na druhou stranu z dnesniho pohledu je treba priznat, ze si to tenkrat porizovali hlavne hodne mladi kluci (me bylo 14, kdyz jsem si koupil 10 let stareho Roadstera) - tak treba by to pod nekym zkusenejsim bylo lepsi.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kíček zapalování Jawa 90 Roadster | Jomardo | 3 | 29.7.2024 v 13:29 kokoška. |
Převod motorky Jawa 90 Roadster | loguran | 7 | 6.3.2023 v 17:22 Fyro |
Jawa 90, nestartuje Jawa 90 Roadster | David8888 | 18 | 21.1.2022 v 18:52 Zdenalbenal |
JAWA 90 roadster - barva držáku pře... Jawa 90 Roadster | Allahnabar | 5 | 24.11.2021 v 16:38 Allahnabar |
Problém s laminátovou nadrzou Jawa 90 Roadster | Zenda11 | 1 | 28.7.2021 v 10:20 gugo |