Na stránkách našich britských přátel XX jsem se dočetl, že přímo výrobce HONDA doporučuje používat obyčejný minerální olej 10W40 (dával se i v japonsku do nových Blacků v prvovýrobě), maximálně že je možné po první výměně přejít na synteticky posílené oleje (semi-syntetic, tzv. polosyntetika) nebo používat dále minerál.
<strong>Výslovně to nezakazují, ale varují "NEPOUŽÍVAT PLNOU SYNTETIKU" !!!</strong>
Odkaz na zdroj: http://www.ixxra.com/oil.htm
Asi se vrátím zpět k DENICOL Biker 10W40 (minerální olej s přísadami), jezdil jsem na něj roky už na Kawasaki GPZ 600 a nikdy nezklamal :(
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!
Pokud se budeme drzet rozdeleni plno/polo, tak 5100 je polo. ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!
Jinak já leju Motul 5100.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!
Mas to stejny jako s benzinem vsechny fimy berou z jednoho "sudu" akorat tam kazda firma cpe ty svoje aditiva a vo tom to je :)
angicky - česky
mineral => minerál
syntetic => (polo)syntetika např. <strong>MOTUL 5100 Ester</strong>
full syntetic => plná syntetika např. <strong>MOTUL 300V</strong>
2 reakcí na tento příspěvek !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!
1 reakcí na tento příspěvek !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!
1 reakcí na tento příspěvek !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!
Jinak dej si tam klidne mogul...Ja jezdim 300v ful syn mam neco kolem 40tis na nem a dam ho zase.Jedna vec je jedna pani povidala a druha je co mas testnute.
Kamos ted koupil nove gsxr 1000 k7 a jako olej mu tam rvou r4 castrol plnou syntetiku.
Primo suzuki mu to tam dala a to za stejnou cenu jak polo.
Proto ne hondu...
Jinak bubrak ze ti napisou ze olej se ma menit po 12ti si nedelej dobre na kule ze to tak je.Ja budu a menim pi 6ti a je.Nech si udelat rozbor toho oleje a oni ti reknou zda ani ci zda uz je po nem.
ty mas na ZX10 najeto 40tis ? a jak ses spokojenej ? spolehlivost ok ?
1 reakcí na tento příspěvek !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!
simisim to neni tatra ktera je zakarbonovana jak stara ryna bordelu...Tedy je jedno zda z polo da plnou...
1 reakcí na tento příspěvek !!! do CBR1100XX nepatří plná syntetika !!!
plně syntetický olej se nedoporučuje používat po dobu prvních najetých kilometrů (počítejme tedy prvních 1500 do garančky, kdy se olej mění. Nepočítám-li ten ničím nepodložený dovětek na konci.
kompletní překlad (logický, ne doslovný, na to jebu!:) ) článku zní takto:
Dotaz:
Zrovna mám najeto na svém XX 500 mil. jaký olej bych měl použít? syntetický?
Odpověď - Neměl by jsi NIKDY použít syntetický olej na svém XX pokud máš najeto málo Km od novoty. Důvod je takový, že hodně komponentů v motoru musí během prvotních km správně "sednout" To je zásadní proces pro výdrž a odolnost motoru. Honda Blackbird opouští továrnu s čistě minerálním olejem v motoru. Části motoru se musí správně usadit, správně "opotřebit" a olej, který mají v převodovce je určen právě na tohle. Pokud se použije kvalitnější /syntetický olej, tak k tomuto nedojde (protože maže lépe), takže se části motoru neopotřebí jak mají a může dojít i k poškození (tohle bylo hooodně volně přeloženo, ale smysl je stejný) . Jinak řešeno motoru spíše uškodíš než by jsi mu pomohl. Tahle informace koneckonců pochází přímo od Hondy. Honda informovala o případech, že se dokonce setkali s tím, že motor spaloval olej, protože použili špatný typ oleje (avizovaný jako syntetický) a přitom...blábláblá nevím jakési oleje "emulzifikatí" (:))) ) a blokují olejové kanály. Proto vždy používej 10/40W minerální olej minimálně pro prvních 8000 najetých mil. Vždy požívej důvěryhodné značky oleje jako jsou třeba MOTUL, CASTROL, SHELL, HONDA nebo SILKOLENE.
¨celý ten článek na mně působí dost neuváženě...někdo něco někde slyšel a teď za každou cenu hlásá, že plně syntetický olej je prostě do tohohle motoru to největší zlo. Zásadně souhlasím s tím, že dokud není zajeto, nedávat suprkvalitní olej, protože to s tím opotřebením v ranné fázi zajíždění smysl dává. nicméně pokud je motor zajetý, proč nepoužívat kvalitní mazivo ke snížení tření? protože ucpává olejové cesty? co to je za kravinu?
dál by mně zajímalo, jaký je zásadní rozdíl mezi konvenčním čtyřválcem od hondy a motorem z blacka...divné...já jezdím plnou syntetiku na cebru v dost drsném řežimu už 25tkm a motor, světe div se, šlape jako hodinky...Osobně si myslím, že kvalitní minerální olej na toto lze použít, ale ten je na takto výkonné motory podle mně docela poddimenzovaný. Kvalitní polosyntetika je podle mně pro tenhle motor naprosto optimální volba. Nic extra předraženého a s jistou kvalitou.
tomuhle článku bych věřil maximálně tak na 30%, nepůsobí na mně moc důvěryhodně.