Naposledy editováno 11.01.2010 03:21:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!
1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
S číslem 62 F.Šťastný "on d džáva"
Naposledy editováno 08.12.2011 21:49:20
1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
Naposledy editováno 09.12.2011 12:16:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!
Retro píše: Šťastný je tam na štvorvalci...
A NEJELO MU TO! On už byl v 41 letech dost za limitem a hlavně hodně rozbitý a Jawa 4V byla hodně poruchová!
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!
AKRO píše: A NEJELO MU TO! On už byl v 41 letech dost za limitem a hlavně hodně rozbitý a Jawa 4V byla hodně poruchová!
no ale ještě by jsi mohl dodat, že i když jak píšeš "On už byl v 41 letech dost za limitem" dokázal být ve špičce v GP a dojet na bedně.
Ty mi s tím hodnocením Franty připadáš jako soudruh Křivka.
1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!
hoff píše: no ale ještě by jsi mohl dodat, že i když jak píšeš "On už byl v 41 letech dost za limitem" dokázal být ve špičce v GP a dojet na bedně.
Ty mi s tím hodnocením Franty připadáš jako soudruh Křivka.
Proč soudruh Křivka? Ten měl sice svého koně Gustava Havla, ale myslím, že o Frantovi snad zas tak špatně nemluvil? On už na to Franta MOC NEMĚL, ona ta motorka měla minimálně na první trojku a s Ivym i na titul! To sedmé místo se z dnešního hlediska vypadá dobře, ale ve 350 nebyla valná konkurence, na rozdíl třeba ve 250kách, kde jelo dost Yamah! Nakonec trochu o úrovni a konkurenci napovídá i to, že byl Franta 2x v depu a stejně dojel v závodě čtvrtý!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!
hoff píše: AKRO> aha, tak vlastně za to že Jawa nezískala titul může Franta
TO SNAD NEMYSLÍŠ VÁŽNĚ? Na titul to nebylo možná ani s Ivym, Ten 4V se hodně sypal! Od dobitého a polámaného 41letého Šťastného se titul nebo umístění do první trojky nedalo čekat! Ivy mu na stejné motorce byl schopný dát i 1 kolo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!
AKRO píše: TO SNAD NEMYSLÍŠ VÁŽNĚ? Na titul to nebylo možná ani s Ivym, Ten 4V se hodně sypal! Od dobitého a polámaného 41letého Šťastného se titul nebo umístění do první trojky nedalo čekat! Ivy mu na stejné motorce byl schopný dát i 1 kolo.
no, končím s tebou diskuzi, protože si ve dvou po sobě jdoucích příspěvcích silně protiřečíš a dopadlo by to zasráním tohoto zatím vynikajícího vlákna
hoff píše: no, končím s tebou diskuzi, protože si ve dvou po sobě jdoucích příspěvcích silně protiřečíš a dopadlo by to zasráním tohoto zatím vynikajícího vlákna
Tak to by sis měl ty dva příspěvky pořádně přečíst, když tvrdíš, že si protiřečím! Nakonec nic ti nebrání, říci svůj názor!
1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
Franta Šťastný byl hrdina mýho bajkerskýho "dětství" a mládí a především poté,co ho tak
sprostě vyhodili z Jawy. Přesto musím říct,že v éře jawského dvoutaktního čtyřválce 350
už byl Franta skutečně za jeho zenitem a to především kvůli všem těm neuvěřitelným zraně-
ním, která v jeho DLOUHÉ kariéře utrpěl. Ani se mně to nechce psát,ale po všech těch jeho
převážně "čtyřtaktních letech", měl z toho dvoutaktního "letadla" strach. Jezdilo to hodně
rychle (mlaďoši,nešklebte se nad těmi 70PS!!), ale ještě rychleji z z toho "lítalo" po
neustále se opakujícím "kousání"DOLNÍHO ojničního ložiska ! To nebylo,jako když se zadře
píst, kdy to začne jako by někdo chytl za sedlo a kdo má pro toto cit, dokáže i něco ještě
udělat(vyhmátnout spojku). Když se "raflo" ojnič.ložisko, tak to byla rána a jezdec letěl!
Viděl jsem,jak "letěl" na brněns.okruhu těsně před Veselkou Jack Findlay... Měl kliku,
u něj to odnesla"jen"klíční kost a v závodě jel "kousavku" Ginger Molloy.
Snad jen Bill Ivy měl"pro strach uděláno", protože byl vyučenej na Yamahách,taky čtyřvál-
cích, ovšem ty se TAK ČASTO,JAKO Jawa,"neňafaly . Jawu "odjezdila" řada jezdců,např. Bíma,
Grasseti a další,ale v cíli bývali jen sporadicky.Jawa buďto jela"jako vítr" anebo rána...
A co bylo jádro pudla - to není z mojí hlavy,ale v té době pečlivě utajovaná skutečnost,
že OKOPÍROVANÁ koncepce dvoutaktního V4(podle YAMAHY), holt byla pouze "zevní kopií" - do
útrob motoru Made in Yamaha pochopitelně technici Jawy neměli šanci nahlídnout !
Namazat DOSTATEČNĚ dolní ojniční ložisko DVOUTAKTU, točícího a s velkým výkonem,není totiž
jen tak. Jawa nakupovala,tehdy nejlepší,jehlová ložiska Dürkopp a z nakoupených ještě vybírali, JENŽE : jaké konstrukční řešení Yamahy "dostávalo" do DOLNÍCH ojnič.ložisek dosta-
tek oleje(ve směsi s benzinem!!!), to pochopitelně Jawa okopírovat nemohla.
Ten "průvan" směsi benzinu s olejem přes dolní oko ojnice je u výkonného DVOUTAKTU tak
"háklivej", že se u motorů naladěných (bohatostí směsi) "na hraně" stávalo, že docházelo
k zadírání PÍSTů při pouhém DELŠÍM zavření plynu, nebo na konci delšího úseku"na plnej plyn"
stačilo jen "přivřít"...
No a TAKTO se stalo, že "čtyřválec" likvidoval jedno ojniční ložisko za druhým a Bill Ivy
zaplatil nejvíc,když na Sachsenringu(všichni tvrdili,že jezdeckou chybou!) trefil v rych-
lé zatáčce plot. Stejný jako nějakej rok předtím i Mike Haiwood, jenže Bill neměl kliku
jak Mike a místo dřevěných tyček trefil sloupek...