1 reakcí na tento příspěvek Rozeta
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozeta
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozeta
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozeta
fomachrom píše: dva_hrnce> nepotřebuju, jawácký československý vydrží min 50 000 při správný údržbě...
Tady se asi řeší jiný převodový poměr, nemyslíš? A hlavně-ty máš dvěpade travelku?1 reakcí na tento příspěvek Rozeta
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozeta
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozeta
Aby byla cena "přijatelná" (upravený převodník bez ložiska, ségrovek a těsnění stojí 999,- Kč), představoval bych si to tak, že zájemce mě pošle balíkem kompletní rozetu i s převodníkem, já mu převodník upravím a namontuju mu malou rozetu a pošlu mu to zpět na dobírku. Cena pro konečného spotřebitele je 1.066,- Kč vč. DPH + poštovné.
Je nutné zkrátit řetěz o jeden článek.
Tímto se z Travelky stane motorka (né tím zkrácením řetězu, ale tou úpravou) .
Rozeta není jen ozubený věnec, její nedílnou součástí je přinýtovaná a společně obrobená distanční a středicí podložka (moje 32z je z jednoho kusu).
Převodník (unašeč) z hliníkové slitiny má průměr 160mm a patní průměr ozubení (33z)je 156,8mm Nejedná se tedy o pouhé "přešroubování" .
Obrázek je udělaný tak, aby nebylo nic moc vidět, ale aby se vědělo, že se rozety vyrábějí.
Na tom prvním obrázku to větší je originál 37z.
Materiál rozety je stejný jako v sérii, protože je i výrobce stejný (Jawa). Materiál musí být obrobitelný, ten Hardox zřejmě je, ale ne s HSS... .
Laserem se boky zubů "povrchově zakalí" (skutečně, asi do hloubky 0,3mm je to trdé jak sviňa). To sem poznal při soustružení díry 122H9...
Naposledy editováno 08.12.2011 22:02:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozeta
Rozeta se musí udělat co nejmenší, u těch 33z to eště vychází dobře. U mé o zub menší už musí být unašeč ošudlený tak, že jsou vidět připevňovací šrouby. Míň zubů by teda eště šlo, ale musel by se zmenšit jejich roztečný průměr. A to by vyžadovalo jinak obrobený odlitek a to už by byl asi problém.
Takže jsem zvolil tuhle variantu s tím, že to pojede i s třema metrákama nákladu .
1 reakcí na tento příspěvek Rozeta
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozeta
1 reakcí na tento příspěvek Rozeta
Změna rozety o dva zuby - možná, že se něco pozná, ale vpodstatě to nic neřeší. Motorka totiž potřebuje "další kvalt".
S rozetou o hodně menší jede motorka tak,jak má - při cestovní rychlosti okolo stovky se točí motor v oblasti nejvyššího krouticího momentu a maximální rychlosti motocykl dosahuje v otáčkách maximálního výkonu motoru.
Výsledkem je zcela jinak se chovající stroj!
Bert si to vyzkoušel a ze zkušební jízdy se vrátil s nadšením.
S původním zpřevodováním používat motorku na cestování nejde . Pro cesty do práce jo, ale delší cesty jsou utrpením pro stroj i jezdce.
Například při běžné rychlosti neznám nepříjemné vibrace ve stupačkách...protože se jednoduše v takových otáčkách nejezdí...a když jo, jede se úplně jinou rychlostí a, světě div se, nic se netřepe...
Teď ještě kolínka výfuků .
Protože nejenom, že vypadají nevzhledně, ale začínají vadit, protože se podstatně zvedly jízdní výkony stroje.
Naposledy editováno 12.12.2011 18:16:35
Je tam použitý motor na stejnosměrný proud (zkrz snadnou reverzaci) 220V 400W a regulátor reguluje proud střídavý.
Servis mě nabídl regulátor - za 3.000.- Kč . Navíc pouze k motoru 300W.
Tudy cesta nevede.
Použil jsem tedy triak (regulátor) z vysavače (1.400W), jeho rozsah jsem zvětšil potenciometrem s dvojnásobným odporem (1 megaohm)a jako usměrňovač grecák na 25A. Přepínač na změnu otáček jsem použil.
Takto "upravený" regulátor ovládá otáčky motoru plynule od nuly do aleluja.
Na fotkách je v původní škatuli tuningový regulátor, vedle je originální "rádio", ve kterém je milion součástek, o jejihž funkci nemám nejmenšího tušení. Proč to použili, nevím - asi jim to zbylo ze systému řízení protiletadlových raket či co...
Napsal jsem to proto, že se nejedná o nahodilý jev, tak jsem chtěl přispět svým řešením.
Nebyl-li by v dosahu regulátor "zadarmo", dá se koupit stavebnice triaku (do 10A) za nějakých 230,- Kč. Gretzův můstek stojí 65,- Kč.
Jak vidno, při troše snažení se je porucha opravitelná, náklady mírné.
Navíc se mě rozšířily obzory v "elektrotechnice", takže přínos je i stran celoživotního vzdělávání se...
1 reakcí na tento příspěvek Rozeta
Zápasil sem s tí číňanem a zvítězil sem.
Jeden unašeč je z nějaké první Travelky, páč má v sobě zalité železo - zbytek rozety. Do "mašiny" ho upnu, ale musím brát pidišpónu, tlačím naň křivákem a on uhne, páč to upnutí nemůže být tuhé...no a jak přitlačím na pilu, nůž se hryzne a je vymalováno. Dnes večer sem to dal kamošovi, má takový menší karusel a tož se uvidí. Zbylé unašeče byly bez problémů, neb tam žádné želézko nebylo.
Když se to podaří a uspěje, pak je další záležitost věcí služby spojové (pošta) a dá-li Pámbu, v pátek by to mohlo být u něj. Rozuměj u Matesa .
1 reakcí na tento příspěvek Rozeta
Sů třeba problémy s nestejnou délkou nýtů, stačí prd a je jiná závěrná hlava .
Proto sem to zahloubil, aby to tak neřvalo. Svařit to nejde, to by bylo jak paragraf.
Mělo by se taky pořádně vyzkoušet, jak se to bude chovat po delším provozu, neb já mám rozetu z jednoho kusu, tam se nic stát nemůže.
Výhoda takové malé rozetečky je i ta, že je tam málo materiálu, že se nemusí rovnat, protože ji vyrovnají upevňovací šrouby podle unašeče...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
Jawa 250 VB Jawa 250 Travel | suzu750 | 28 | 23.12.2022 v 11:17 jandaxx |
Tovární známka Ing František Janeče... Jawa 250 Pérák, Jawa 175/356, Jawa 250 NTF, Jawa 250... | Radouš5 | 5 | 8.11.2022 v 19:48 sardel |
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 12 | 8.1.2022 v 17:43 Gahan37 |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |