1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje tento motůrek?
Ten karbec je taky zajímavej,hlavně ta plováková komora.
Naposledy editováno 10.12.2011 16:41:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje tento motůrek?

Každopádně kdyby někdo vědel více o karbecu a motoru sem s tím

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje tento motůrek?

2 reakcí na tento příspěvek Jak funguje tento motůrek?
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje tento motůrek?

To ale nepatri k tomu motoru


Paráda

Naposledy editováno 10.12.2011 23:54:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje tento motůrek?
czechino píše: karlos650> Jn oboje je to velmi zajímavé,opět jsem se přesvědčil že Češi uměli motorky nejlépe na světě,bohužel "uměli"
Každopádně kdyby někdo vědel více o karbecu a motoru sem s tím
To,že dle Tebe uměli Češi motorky nejlépe na světě je úsměvné. Jen od roku 1885 až do roku 1990 bylo po celém světě 3463 výrobců motorek. A nikdo z nich dle Tebe to neuměl lépe.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje tento motůrek?

karlos650 píše: Zřejmě ozubená kola,převod 1:1 a úhel 90stupňů.
Tak nečekaně že jo
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje tento motůrek?
Mašita, dosud nepřekonaný a na čem jezdil????
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje tento motůrek?

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje tento motůrek?

czechino píše: 126_NM> A nejenom Enduro, Čezeta má nespočet vítěztví v mistrovství světa, ani zvučné značky japonské výrobi na to ještě nedosáhly.Netvrdím že jsme uměli nejlepší motorky na světě,ale na to jak jsme byli malí,tak jsme měli neuvěřitelně silnou technickou úroveň a to nejen v motorkách,ale v ticíce dalších věcech
Nějak si odporuješ ještě před chvílí jsi dvakrát tvrdil,že Češi uměli motorky nejlépe na světě a teďka již z toho slevuješ.
A těch tisíce dalších věcí je zase to hodnocení malého zaprděného čecháčka
1 - vaříme nejlepší pivo na světě
2 - máme nejhezčí holky
3 - Tatra nejlepší náklaďák
4 - nejlepší hokej
5 - nejlepší fotbal
6 - nejlepší kutilové a řemeslníci
7 - nejhezčí příroda a země
8 - nejlepší lidi
atd.
a do toho zapadají i ty nejlepší motorky
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje tento motůrek?
PEPAFJR:Tyhle mašiny se dělali právě pro šestidenní.A podle té publikace je Jawa prozatím nejúspěšnější značkou-tudíž v této kategorii nejlepší na světě.

Máš nějaký mindrák?
Naposledy editováno 12.12.2011 13:02:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje tento motůrek?
Anti píše: O těchto zajímavých konstrukcích jsem četl v jedné knížce,jmenovala se myslím "Šestidenní" nebo tak nějak.Fakt zajímavé čtení...
PEPAFJR:Tyhle mašiny se dělali právě pro šestidenní.A podle té publikace je Jawa prozatím nejúspěšnější značkou-tudíž v této kategorii nejlepší na světě.
Máš nějaký mindrák?

Ale mě nezajímá pár motorek co udělá nějaká firma pro speciální závod. Mě zajímají motorky pro normální provoz a v tom byla Jawa k ničemu. A jináč na Jawě jsem najezdil asi tak 120 000 km. A v muzeu jich mám tak 30 ks. To ovšem nemění můj názor,že Jawa byla až motorka druhé třídy.
A v tej době vítězství Jawy v šestidenní to byl jeden velkej podvod. Deset předjezdců a vítěz do cíle dojel na čtvrtej vyměněnej motorce a nějaký blomby dokázal ošidit každej.
Naposledy editováno 12.12.2011 14:24:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje tento motůrek?
Pokud složenina tvé přezdívky znamená motocykl který sedláš,tak ten zas já nepovažuju za motorku pro normální provoz...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje tento motůrek?
PEPAFJR: Ano bylo to velmi unáhlené tvrzení od člověka, který má velmi rád svojí zemi.
Ale pořád si budu stát za tím že když jsme v letech 00-70 minulého století dělali motorky,tak se jim cizí možná vyrovnali,ale nebyli lepší.
Co se týče Endura tak jsme měli nejen nejlepší stroje na světě ,ale i jezdce!
O podvodu silně pochybuji a jestli se někdy staly tak max. v Považské bystrici kde jsme jeli doma a dalo by se to nějak zakamuflovat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje tento motůrek?


Třeba jedna motorka a dva piloti - ten druhý jede jen krosovou vložku a ten druhý zbytek...atd.
Technika?
Měls vidět japonce, jak čuměli na jawskou soutěžáckou převodovku...
Měls vidět mě, jak sem čuměl na rozdělanou hlavu japonské motorky (třeba jen poměr průměrů talíře a dříku ventilu...například...
V té době nikdo na ničem jiném nemohl jezdit, než na ČZ a nebo na Jawě, protože nic jiného nebylo...teda pár exotů jo, ale to nic neznamenalo. I když musím uznat, že Jawa není špatná, ale tvrdit, že je nejlepší...no...
V těžkých podmínkách, v jakých se tehdy soutěže jezdily, jednoduchá, robustní, opravitelná a odolná Jawa byla výhodou...ale pak se začaly měnit pravidla, nerozhodovalo se na trati, ale na vložkách...
Jezdci?
Jezdce jsme měli dobré zejména proto, že byl dobrý systém jejich výchovy. Mašita, Mrázek a spol. jsou navíc talenti od Pánaboha. Systém, talent, spousta dřiny a trocha štěstí - to jsou potřebné ingredience k úspěchu.
Stroje na trati?
No, - byls na některém podniku Mistrovství Evropy a nebo Světa? (tak 1974-1981)? Viděls, jak v těžkém terénu jedou třeba Emzety, Simsony, Maica a nebo Zundappy a jak "brečí" Jawy??!!
Trocha objektivity neuškodí.
Řešení rozvodu řemínkama měl lodní motor Koenig (licence Jawy), byla to velmi úspěšná konstrukce!
Údajně to použili aj na motorce, ale bylo to tak příšerně komplikované...že se na to vyignorovali.
Šoupátko i plochý šíbr fungují, ale nesymetričnost rozvodu je furt stejná v celém spektru otáček...
Lepších výsledků se dá dosáhnout klapkama (Yamaha, že

Naposledy editováno 12.12.2011 17:53:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje tento motůrek?

Jinak těžkopádnost Jaw si myslím byla nejvíce znát ke konci její účasti na ISDT,tedy v letech osmdesátých, značky Simson a Zundapp byli poměrně malé obsahy,u kterých byli hlavními konkurenty Tatrany. Vše co vím je z dobového čtiva,nebo internetu. V té době jsem nežil,bohužel.


Naposledy editováno 12.12.2011 18:05:47
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje tento motůrek?
Vůbec konstrukce bloku je geniální, měli třeba dvouválec stopětadvacítku, šoupě a kliky byly spojené tak, že kola na klice zabírala do jednoho primáru...fungovalo to.
Zundappy přímo konkurovali ve třídě 175, ta se jezdila ve Váze.
Při vší úctě, Tatrany ani pro ně, ani pro Simsony konkurencí nebyly. Kdybys to viděl v reálu, pochopil bys.
Samozřejmě, že velkou roli hraje i jezdec (Bohouš Poslední tuším na 6D v roce 85 byl ve třídě 500 nejrychlejším jezdcem na Tramvaji, když ostatní měli o generaci lepší stroje, stejně jak Povarov ve Švédsku (?) na sériové dvěpade stačil na světovou špičku, než mu natankovali naftu, Franta Hrobský zle trápil motokrosaře na stadiónkrosech s dvěpade a ještě bych vzpomenul Péťu Šichtu, jak ve fáračkách zostuzoval namistrované piloty s funglovkama z Japonska, jak na soutěži v Rakousku byli jezdci KTM vyvalení, když jim Jawy na silnici zle ujely, jak jawský půllitr ujede krosové motorce na trojku), ale...
Podfuky - stávalo se, že to, co náš jezdec (i obyčejný "klubák") dokázal na motorce opravit, byl pro zbytek světa konec závodu. I proto museli někdy podvádět...
Teď mají všichni "stejné" motorky, ale zajeď se podívat na vrcholnou soutěž a uvidíš, jak jedou naši a jak světová špička. Propast ukrutná...Ta propast je daleko větší, než v době, kdy Jawa v soutěžích končila...čím to asi je?
Naposledy editováno 12.12.2011 22:39:08
Anti píše: PEPAFJR> Každý máme jiné parametry podle kterých soudíme.A to co jsi napsal o závodech,tomu moc nevěřím.Nicméně,nepotřebuji vytrubovat svůj názor a poukazovat na nějakou "zaprděnost".
Pokud složenina tvé přezdívky znamená motocykl který sedláš,tak ten zas já nepovažuju za motorku pro normální provoz...
Máš pravdu,že každý máme jiné parametry podle kterých se soudí motorka, ale vždy by to mělo být podle nějakých zkušeností a jak již jsem psal na Jawách mám najeto tak 120000 km. Takže si myslím,že je můžu posuzovat a říct,že byly dobré v určité době patřily i ke špičce ale nikdy bych nenapsal,že to byly nejlepší motocykly na světě.
A na FJR mám najeto tak 180000 km. A co Ty máš najeto na Jawě a FJR ,že dokážeš posoudit k čemu která motorka je. Jináč celkově mám na moto najeto přes 600 000 km.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 12 | 8.1.2022 v 17:43 Gahan37 |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |
Přední a zadní brzdová pumpa ČZ 125... ČZ 125/519 | jannoves | 1 | 22.1.2020 v 07:57 MaTTyS |
ČZ Strakonice 100 let ČZ 175/477, ČZ 175/487, ČZ 125/473, ČZ 175/450, ČZ 1... | trigr | 4 | 15.9.2019 v 10:27 Vlasťák1973 |