Téma: Jak funguje tento motůrek?
10.12.2011 v 16:08
Zdenalbenal> Dík za vysvětlení
Ty převodovky jsou vážně dokonalé,škoda že je Jawa dnes nemá kde využít
Jinak si myslím že dnes Češi nemají na špičku nejen proto že se nepodvádí,ale proto že jsme malí a ne každý má x statisíců na sponzorování světového Endura.Škoda,kdyby Jawa dále dělala soutěžní Endura a byl pořádnej českej tým mohlo by to být jinde,ale to je jen polemizování které je dnes mimo mísu.
Naposledy editováno 13.12.2011 16:37:30


Jinak si myslím že dnes Češi nemají na špičku nejen proto že se nepodvádí,ale proto že jsme malí a ne každý má x statisíců na sponzorování světového Endura.Škoda,kdyby Jawa dále dělala soutěžní Endura a byl pořádnej českej tým mohlo by to být jinde,ale to je jen polemizování které je dnes mimo mísu.

Naposledy editováno 13.12.2011 16:37:30
Jen takové upřesnění - do konce oficiální účasti továrny v soutěžích mezi našimi jezci a zbytkem světa propast nebyla, furt jsme špičce stačili...to abych nedostal od Cara po hubě
.
No a jak pomalu ubývají jezdci, kteří prošli systémem přípravy v Dukle a nebo ve Střediscích vrcholového sportu, jde to s naší reprezentací čím dál víc z kopce...
Že měli funkcionáři z peněz pro reprezentaci zlatý důl, jsem se přesvědčil v Holansku - jaké sme měli my, klubáci, oblečení a v jakých hadrech jel trofík i váza...sem se styděl, že su Čech! Přitom ti hoši by si zasloužili kombinézy ze zlata...i přesto ale jeli dobře jak sviňa!
Dnes je to obráceně - vybavení špica, motorky jakbysmet a jedou o mrtvou vránu
.
Pokud se bavíme jen o jednom "uzlu" motocyklu, převodovce, tak ta nejenom že byla dobře vymyšlená (kromě umístění řadicího automatu pod ní, třeba na motokrosové motorce je nad kolama, aby omrvinky z koleček do něj nepadaly), ale i odolná.
Schválně - kolik přeřazení pod plným plynem, pod zatížením, bez spojky by vydržela třeba KTM? Jestli by tak vůbec šlo řadit...viz poznatky z Erzbergu...
Na Jawě jsem s ní nikdy potíže neměl, na Hondě (CR 250) vydržela cca rok (vylámané zuby). Tam jsem přitom řadil se spojkou, na Jawě, s vyjímkou akceleračky (tam se řadilo s plným plynem, o spojku se při řazení jen "brnklo"), nikdy.

No a jak pomalu ubývají jezdci, kteří prošli systémem přípravy v Dukle a nebo ve Střediscích vrcholového sportu, jde to s naší reprezentací čím dál víc z kopce...

Že měli funkcionáři z peněz pro reprezentaci zlatý důl, jsem se přesvědčil v Holansku - jaké sme měli my, klubáci, oblečení a v jakých hadrech jel trofík i váza...sem se styděl, že su Čech! Přitom ti hoši by si zasloužili kombinézy ze zlata...i přesto ale jeli dobře jak sviňa!
Dnes je to obráceně - vybavení špica, motorky jakbysmet a jedou o mrtvou vránu

Pokud se bavíme jen o jednom "uzlu" motocyklu, převodovce, tak ta nejenom že byla dobře vymyšlená (kromě umístění řadicího automatu pod ní, třeba na motokrosové motorce je nad kolama, aby omrvinky z koleček do něj nepadaly), ale i odolná.
Schválně - kolik přeřazení pod plným plynem, pod zatížením, bez spojky by vydržela třeba KTM? Jestli by tak vůbec šlo řadit...viz poznatky z Erzbergu...
Na Jawě jsem s ní nikdy potíže neměl, na Hondě (CR 250) vydržela cca rok (vylámané zuby). Tam jsem přitom řadil se spojkou, na Jawě, s vyjímkou akceleračky (tam se řadilo s plným plynem, o spojku se při řazení jen "brnklo"), nikdy.
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje tento motůrek?
Když jsem vzpomněl Cara, tak ten mě říkal:"...co, ty jedeš?!Klubák a nebo jako jednotlivec? Víš, to si můžeš jet jak chceš. Trofík nesmí chytit minutu."
A vůbec, měl ses koho zeptat a od koho se učit. Dnes není nic, kromě pár "enduroškol", kde Tě za balík peněz naučí, že na motocyklu se sedí obkročmo hlavou ve směru jízdy
. Někdy ani to ne.
V dřevních dobách soutěží se jezdilo na upravovaných sériových strojích, se stoupající obtížností se začaly používat speciální motocykly a s rozvojem techniky se tyto speciály začaly vyrábět velkosériově...
Na ploché dráze to jde (šlo), protože pro těch pár "magorů" (v dobrém) se velké série nevyplatí...
A vůbec, měl ses koho zeptat a od koho se učit. Dnes není nic, kromě pár "enduroškol", kde Tě za balík peněz naučí, že na motocyklu se sedí obkročmo hlavou ve směru jízdy

V dřevních dobách soutěží se jezdilo na upravovaných sériových strojích, se stoupající obtížností se začaly používat speciální motocykly a s rozvojem techniky se tyto speciály začaly vyrábět velkosériově...
Na ploché dráze to jde (šlo), protože pro těch pár "magorů" (v dobrém) se velké série nevyplatí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje tento motůrek?
Zdenalbenal> Moc děkuji za příspěvky,je to radost takové věci číst
Rád bych taky jednou byl v tomto sportě dobrý,ale je tu problém jako všude a to peníze
pak mě ještě štve že bych nemohl sedlat motorku na kterou bych mohl být hrdý že je česká,bohužel



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje tento motůrek?
czechino> i na starý ČZ se dá dobře zajet, když ji vodí dobrej pilot, tady se podívej:
,


1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje tento motůrek?
Když se Brad Lackey stal jako první Američan mistrem světa v motokrosu dostal otázku kdy a jak začínal? Odpověděl: Začínal jsem domu v Americe před xx? lety na motocyklu ČZ !!!
Udivený novinář doplnil otázku: Proč na ČZ? A Brad odpověděl: Protože v té době to byla nejlepší motorka na světě!
Udivený novinář doplnil otázku: Proč na ČZ? A Brad odpověděl: Protože v té době to byla nejlepší motorka na světě!

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje tento motůrek?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje tento motůrek?
czechino> Tak v pátek jsem na firemním večírku opět jako vždy pokecal s bývalým závodákem který jezdil lépe řečeno byl ve stejné skupině jako Mašita,Válek,Císař,Češpiva,atd.A na dotaz co tehdejší Jawy odpověděl - naprostá hrůza - Jawa měla štěstí,že v té době měla špičkové jezdce,kteří byli navíc špičkovými mechaniky. A přesně jak už tu zaznělo co soutěž to podvod.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje tento motůrek?
PEPAFJR> mam pocit ze v 80 tych letech se privezli do ceskoslovenska 2 titul mistra evropy v motokarach
tam se tezko podvadelo...app...nevis co tam meli za motory ?
si nejsem jistej jestli to nebyly CZ nebo uz rotax

Naposledy editováno 21.12.2011 12:56:47






Naposledy editováno 21.12.2011 12:56:47
2 reakcí na tento příspěvek Jak funguje tento motůrek?
Jak se měnila pravidla FIM (rušily objemové třídy 75,175,350 atd.) tak bylo nutné "vymyslet" Jawu v "netradičním" objemu, pro trofík.
Zkoušela se osmdesátka, dváca a 4T. Dváca měla původně jawský dvoutakt, který přes vysoký potenciál dalšího vývoje byl nahrazen Rotaxem a pro třídu přes 500 4T byl rotouš od začátku.
V TT jely jen dváca a 4T přes 500, možná, že i 4T do 350 Rotax (Oťas), ale to nevím určitě.
Ještě jeden přípodotek - za doby největší slávy Mašity, Čepce, Mrázka, velkýho Cara a spol. lepší motorka pro soutěže než Jawa byla prakticky nedostupná. V těchto objemech byly jen Puchy, velké Zundappy, MZty a dál prakticky už nic (použitelného).
V domácím Mistráku nic jiného než Jawy nebylo a pokud náhodou jo, bylo to odsouzené k nezdaru. Třeba i proto, že tehdejší soutěže vypadaly trochu jinak...než dnes
.
Naposledy editováno 21.12.2011 13:53:19
Zkoušela se osmdesátka, dváca a 4T. Dváca měla původně jawský dvoutakt, který přes vysoký potenciál dalšího vývoje byl nahrazen Rotaxem a pro třídu přes 500 4T byl rotouš od začátku.
V TT jely jen dváca a 4T přes 500, možná, že i 4T do 350 Rotax (Oťas), ale to nevím určitě.
Ještě jeden přípodotek - za doby největší slávy Mašity, Čepce, Mrázka, velkýho Cara a spol. lepší motorka pro soutěže než Jawa byla prakticky nedostupná. V těchto objemech byly jen Puchy, velké Zundappy, MZty a dál prakticky už nic (použitelného).
V domácím Mistráku nic jiného než Jawy nebylo a pokud náhodou jo, bylo to odsouzené k nezdaru. Třeba i proto, že tehdejší soutěže vypadaly trochu jinak...než dnes

Naposledy editováno 21.12.2011 13:53:19
Zdenalbenal> No, trochu mimo, ale k soutěžím: Mám doma itenerář Velké zimní soutěže Jeseníky, kolom 1950, když si představím to projet třeba na Zetce 125 v zimě, v koženém kabátu a rádiovce... :) Klobouk důle! 
Naposledy editováno 22.12.2011 16:42:33

Naposledy editováno 22.12.2011 16:42:33
Mívali jsme předsezónní soustředění, třeba v Beskydech. To byly takové "poruchy", že po průjezdu brodem se klíč přední brzdy obalil ledem a pak to jaksi nefungovalo
.
Ale zima nám nebylo, páč se furt "makalo" na trati...a eště taky to mládí
...no jó...

Ale zima nám nebylo, páč se furt "makalo" na trati...a eště taky to mládí

nejtek> Káry jezdil kamarád, měl ji snad po Dykastovi. Taky nevím, jestli tento pán (Dykast)jezdil mezinárodně, ale Mistrovsví ČSSR, tuším, vyhrál.
Měl tam "lehce vytuněný" motokrosový pětikvalt ČZ (klapka do kartru atd.).
V pozdějších letech se Rotaxy v kárách používaly a snad i s těmito motory to ME vyhráli, nevím...moc Ti nepomůžu.
Na okraj jednu perlu - jelikož ty rotouše byly dobré (a drahé), sehnal jsem od svýho kámoše z NL motor z Hondy 125. No a kára s ním v závodech v druhém kole mívala náskok půl startovní roviny
.
Bodejť by ne, ten motocykl byl v MS v motokrosu 87 na čtvrtém místě...
Škoda, že ten fára kára byl "mechanicky méně zručný" a po pár závodech motor zničil.
Naposledy editováno 23.12.2011 10:34:09
Měl tam "lehce vytuněný" motokrosový pětikvalt ČZ (klapka do kartru atd.).
V pozdějších letech se Rotaxy v kárách používaly a snad i s těmito motory to ME vyhráli, nevím...moc Ti nepomůžu.
Na okraj jednu perlu - jelikož ty rotouše byly dobré (a drahé), sehnal jsem od svýho kámoše z NL motor z Hondy 125. No a kára s ním v závodech v druhém kole mívala náskok půl startovní roviny

Bodejť by ne, ten motocykl byl v MS v motokrosu 87 na čtvrtém místě...
Škoda, že ten fára kára byl "mechanicky méně zručný" a po pár závodech motor zničil.
Naposledy editováno 23.12.2011 10:34:09
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje tento motůrek?
v roce 83 jsem mel cz 5kvalt,uz to jezdil malokdo....cz 6 kvalt byl uz nekde jinde a ten kdo mel rotax!
..skoda mluvit..ale sportovni vyziti to bylo super...
Ale chtel jsem vedet jesti ty evropsky pohary udelali s CZ nebo uz rotax...

Ale chtel jsem vedet jesti ty evropsky pohary udelali s CZ nebo uz rotax...
Když už jsme u těch krásných soutěžních motorek, tak přidávám něco pro potěchu oka. Před lety se mi podarilo nafotit závod mistrovství světa veteránů, který se jel kousek od nás ve Stříbře na terénech Svatého Petra. Ti dříve narození určitě poznají (dnes již bohužel nebožtíka) velkého závodníka co vodil originálního jawskýho půllitra.
klikni MS stříbro
klikni MS stříbro

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje tento motůrek?
Také jsem dvakrát navštívil sraz a přátelské klání soutěžáku na Kavčáku. Zdenál určitě zná.
Kavčák 2009


A rok 2010. ed250.rajce.idnes.cz/Benesov%2C_Kavcak_2010/

nejtek> Myslím si, že s Rotaxem, protože Zetka by nestačila.
V té době to byl tuším Sedlář...Agrotým JZD Štěpánov (bez záruky)
.
V tom kolchozu s ním byli ještě i jiní jezdci a všecí už měli Rotouše.
Dělali tam i rámy na káry.
Někde v depozitu mám staré Světy motorů a tam to určitě někde je...bylo to někdy kolem osmdesátého roku...
V té době to byl tuším Sedlář...Agrotým JZD Štěpánov (bez záruky)

V tom kolchozu s ním byli ještě i jiní jezdci a všecí už měli Rotouše.
Dělali tam i rámy na káry.
Někde v depozitu mám staré Světy motorů a tam to určitě někde je...bylo to někdy kolem osmdesátého roku...
MartinED250 píše: Také jsem dvakrát navštívil sraz a přátelské klání soutěžáku na Kavčáku. Zdenál určitě zná. Kavčák 2009
To víš, že jo.
Největší prdel je stejně vždycky na Pincku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje tento motůrek?
czechino> Coby,chodili po depu s notýskama a foťákama,aby nám pak na konci 80tých let "ujeli" a to skoro vždy na našich patentech...
P-H

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 12 | 8.1.2022 v 17:43 Gahan37 |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |
Přední a zadní brzdová pumpa ČZ 125... ČZ 125/519 | jannoves | 1 | 22.1.2020 v 07:57 MaTTyS |
ČZ Strakonice 100 let ČZ 175/477, ČZ 175/487, ČZ 125/473, ČZ 175/450, ČZ 1... | trigr | 4 | 15.9.2019 v 10:27 Vlasťák1973 |