Jinak si myslím že dnes Češi nemají na špičku nejen proto že se nepodvádí,ale proto že jsme malí a ne každý má x statisíců na sponzorování světového Endura.Škoda,kdyby Jawa dále dělala soutěžní Endura a byl pořádnej českej tým mohlo by to být jinde,ale to je jen polemizování které je dnes mimo mísu.
Naposledy editováno 13.12.2011 16:37:30
No a jak pomalu ubývají jezdci, kteří prošli systémem přípravy v Dukle a nebo ve Střediscích vrcholového sportu, jde to s naší reprezentací čím dál víc z kopce...
Že měli funkcionáři z peněz pro reprezentaci zlatý důl, jsem se přesvědčil v Holansku - jaké sme měli my, klubáci, oblečení a v jakých hadrech jel trofík i váza...sem se styděl, že su Čech! Přitom ti hoši by si zasloužili kombinézy ze zlata...i přesto ale jeli dobře jak sviňa!
Dnes je to obráceně - vybavení špica, motorky jakbysmet a jedou o mrtvou vránu .
Pokud se bavíme jen o jednom "uzlu" motocyklu, převodovce, tak ta nejenom že byla dobře vymyšlená (kromě umístění řadicího automatu pod ní, třeba na motokrosové motorce je nad kolama, aby omrvinky z koleček do něj nepadaly), ale i odolná.
Schválně - kolik přeřazení pod plným plynem, pod zatížením, bez spojky by vydržela třeba KTM? Jestli by tak vůbec šlo řadit...viz poznatky z Erzbergu...
Na Jawě jsem s ní nikdy potíže neměl, na Hondě (CR 250) vydržela cca rok (vylámané zuby). Tam jsem přitom řadil se spojkou, na Jawě, s vyjímkou akceleračky (tam se řadilo s plným plynem, o spojku se při řazení jen "brnklo"), nikdy.
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje tento motůrek?
A vůbec, měl ses koho zeptat a od koho se učit. Dnes není nic, kromě pár "enduroškol", kde Tě za balík peněz naučí, že na motocyklu se sedí obkročmo hlavou ve směru jízdy . Někdy ani to ne.
V dřevních dobách soutěží se jezdilo na upravovaných sériových strojích, se stoupající obtížností se začaly používat speciální motocykly a s rozvojem techniky se tyto speciály začaly vyrábět velkosériově...
Na ploché dráze to jde (šlo), protože pro těch pár "magorů" (v dobrém) se velké série nevyplatí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje tento motůrek?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje tento motůrek?
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje tento motůrek?
Udivený novinář doplnil otázku: Proč na ČZ? A Brad odpověděl: Protože v té době to byla nejlepší motorka na světě!
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje tento motůrek?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje tento motůrek?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje tento motůrek?
Naposledy editováno 21.12.2011 12:56:47
2 reakcí na tento příspěvek Jak funguje tento motůrek?
Zkoušela se osmdesátka, dváca a 4T. Dváca měla původně jawský dvoutakt, který přes vysoký potenciál dalšího vývoje byl nahrazen Rotaxem a pro třídu přes 500 4T byl rotouš od začátku.
V TT jely jen dváca a 4T přes 500, možná, že i 4T do 350 Rotax (Oťas), ale to nevím určitě.
Ještě jeden přípodotek - za doby největší slávy Mašity, Čepce, Mrázka, velkýho Cara a spol. lepší motorka pro soutěže než Jawa byla prakticky nedostupná. V těchto objemech byly jen Puchy, velké Zundappy, MZty a dál prakticky už nic (použitelného).
V domácím Mistráku nic jiného než Jawy nebylo a pokud náhodou jo, bylo to odsouzené k nezdaru. Třeba i proto, že tehdejší soutěže vypadaly trochu jinak...než dnes .
Naposledy editováno 21.12.2011 13:53:19
Naposledy editováno 22.12.2011 16:42:33
Ale zima nám nebylo, páč se furt "makalo" na trati...a eště taky to mládí ...no jó...
Měl tam "lehce vytuněný" motokrosový pětikvalt ČZ (klapka do kartru atd.).
V pozdějších letech se Rotaxy v kárách používaly a snad i s těmito motory to ME vyhráli, nevím...moc Ti nepomůžu.
Na okraj jednu perlu - jelikož ty rotouše byly dobré (a drahé), sehnal jsem od svýho kámoše z NL motor z Hondy 125. No a kára s ním v závodech v druhém kole mívala náskok půl startovní roviny .
Bodejť by ne, ten motocykl byl v MS v motokrosu 87 na čtvrtém místě...
Škoda, že ten fára kára byl "mechanicky méně zručný" a po pár závodech motor zničil.
Naposledy editováno 23.12.2011 10:34:09
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje tento motůrek?
Ale chtel jsem vedet jesti ty evropsky pohary udelali s CZ nebo uz rotax...
klikni MS stříbro
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje tento motůrek?
V té době to byl tuším Sedlář...Agrotým JZD Štěpánov (bez záruky) .
V tom kolchozu s ním byli ještě i jiní jezdci a všecí už měli Rotouše.
Dělali tam i rámy na káry.
Někde v depozitu mám staré Světy motorů a tam to určitě někde je...bylo to někdy kolem osmdesátého roku...
MartinED250 píše: Také jsem dvakrát navštívil sraz a přátelské klání soutěžáku na Kavčáku. Zdenál určitě zná. Kavčák 2009
To víš, že jo.
Největší prdel je stejně vždycky na Pincku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje tento motůrek?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 12 | 8.1.2022 v 17:43 Gahan37 |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |
Přední a zadní brzdová pumpa ČZ 125... ČZ 125/519 | jannoves | 1 | 22.1.2020 v 07:57 MaTTyS |
ČZ Strakonice 100 let ČZ 175/477, ČZ 175/487, ČZ 125/473, ČZ 175/450, ČZ 1... | trigr | 4 | 15.9.2019 v 10:27 Vlasťák1973 |