nakupuji občas v německém louisu, kde nabízejí tento olej:
Procycle 10W40
Znáte ho někdo? Použili jste ho? A vaše zkušenosti jsou pozitivní nebo negativní? V čem?
Říkal jsem si, že bych ho koupil do svého SV, ale abych se přiznal, nemám k němu až takovou důvěru. I když podle popisu by měl být zcela standartní a motorce i mně dostačující.
Jen mě zajímají reference - abych zjistil, zda se mu radši nevyhnout.
Díky všem za postřehy.
Naposledy editováno 25.01.2012 22:33:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
Naposledy editováno 27.01.2012 12:32:04
Bosch GmbH Multifunction Oil Condition Sensor
The oil condition sensor will constantly measure the oil’s viscosity, permittivity, conductivity and temperature. The measured viscosity and permittivity (or dielectric constant) are the primary values supporting the oil condition evaluation. Commonly, chemical oil deterioration is associated with an increase in viscosity, whereas mechanical wear (shear) and fuel dilution lead to a decrease in viscosity.
Upřesněni:
A novel microacoustic device determines the viscosity. This device utilizes the piezoelectric effect to electrically excite high-frequency mechanic (or acoustic) vibrations at a sensitive surface. When this sensitive surface comes into contact with the oil, the electrical device parameters, such as oscillation frequency and damping, are changed according to the oil’s mechanical properties, especially viscosity. Thus, the viscosity can be electrically detected by measuring these parameters. In contrast to conventional viscometers, which are commonly used in laboratory applications, the microacoustic sensor does not contain any moving parts. Furthermore, due to its small size, it can be easily incorporated into the multifunctional oil-level and condition sensor.
Bosch’s multifunctional oil sensor is suitable for spark-ignition and diesel engines.
Naposledy editováno 27.01.2012 12:36:10
Doporučený interval výměny se ale zvyšuje, nebo spíše snižuje s prostředím a stylem jízdy. To samé pneumatiky, pokud budu vážit 150kg těžko si nafoukám 2,5. Osobně vážím skvělých 67kg, když nafoukám 2,5 jezdím jak na vomastku, takže standard je 2,2-2,3. To samé je s tím olejem.
V každém případě v tomhle opravdu Hondě nevěřím, a souhlasím s názorem, že asi v tom motoru nemaj nic jinýho než ostatní výrobci, co doporučují 6000km. Spíše je to marketingový tah, protože všichni víme, že ten olej by vydržel i 15tis. km. Jinak diskuse je o tom, zda nalít či nenalít, protože šetřit na oleji se opravdu nedá, to bych musle najet 20 tisíc za sezónu, abych něco ušetřil. Za 1 hospdou vypiju za víc, než je rozdíl v ceně oleje
-Když studené starty zapříčiňují až 80% opotřebení motoru, zapletl bych do tohoto tématu i zahřívání motorky před rozjezdem. Skoro všude na toto téma čtu "nastartovat, zařadit a netočit než se motor ohřeje a poté teprve osolit".
V tomto případě by ale asi bylo lepší motor ohřát na cca 60-70 st. poté se pomalu rozjet doohřát zbylé součástky, které se prohřejou až jízdou a poté teprve jet na vyšší otáčky ???
-Je pravda, že u toho bude trpět a pravděpodobně se i zbarvovat výfukový systém, ale zase by se teoreticky neměl ničit motor, protože kde kdo za to nebude tahat na 40 st.. Mimochodem, když stojím v koloně 1/2 hodiny popojíždím s teplotou která kolísá mezi 103-106 st. tak u toho se svody snad nezbarvují ? Takže co je lepší, neničit motor, nebo neničit svody ?
Další věc, v manuálu také píšou, že se s moto nemá vyjíždět hned po nastartování, ale má se nějaký čas počkat - spousta sportovců toto ignoruje a navrhují opak.
1 reakcí na tento příspěvek Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
Naposledy editováno 27.01.2012 13:59:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
Důležité je se jen podívat do manuálu pro tvou motorku a zjistit si, parametry oleje doporučené výrobcem motorky.
Pokud splňují, tak se toho nemusíš bát.
Jak už tady zaznělo, moc se mi líbí prohlášení-kecy těch, co "něco" pochytili od různých automechaniků a motomechaniků - zvlášť mne pak berou výroky jako: "..jedině full syntetika"!
Odkaz, který někdo dal na www.oleje. cz je správný, ale nechce to číst ony diskuse a už vůbec né všeználka co se montuje do všeho - pokud ještě přispívá - "Jiříček" tak se myslím jmenuje.
O olejích je tam toho napsáno dost od našeho předního tribotechnika z VŠCHT - má to několik dílů to jeho povídání a je to psáno formou naučnou, kdy tomu porozumíme i my vidláci z venkova.
Jedno shrnutí od něj:
Dnes už nejsou špatné oleje a dobré oleje. Jsou jen dobré oleje a pak ještě ty lepší.
A všechny se dnes vyrábí na minerálním základu (z ropy) přídavkem (aditivem), který je jakoby zesyntetizovává - a podle množství tohoto aditiva pak mají výrobci tendenci je označovat na full syntetiku, semisyntetic a mineral.
Já osobně už jsem dnes dalek toho, abych cpal do auta či motorky extra drahé oleje a jel onou tzv. evropskou cestou - snížení nákladů dlouhým intervalem provozních náplní. Blbost! Jak takové motory vypadají? Většinou jejich životnost končí současně se zárukou na vůz danou výrobcem.
Olej do motorky dávám na jednu sezonu - levnější a v příslušné třídě.
Je zvěrstvo si myslet, že čím dražší olej dám, tím víc na něj buď ujedu a nebo že šetří motor. Jedna zima, jedno odstavení motorky a olej se má vyměnit. O různých kyselostech, který ten olej pochytal provozem zde hovořit nebudu.
Naposledy editováno 27.01.2012 15:17:55
Je obecně známo, že náš spotření trh je předraženej až běda.
Já osobně si jezdím např. oblečení kupovat zásadně do Dojčlandu, protože stejnou věc koupím za polovinu a prodavačka se netváří znuděně, ale usmívá se a když poděkuji "danke schon" , tak mi odpoví "prooosím a nashledanou".
A tohle samé je s oleji a jejich propagací.
Kdyby se ten olej od Louise prodával na internetovém obchodu tady u nás s prohlášením "špičkový olej" novinka pro 4takt a za mnohem větší cenu než v onom Německu, tak by jej spousta zdejších lidí kupovala a vůbec by se nezamýšlela nad tím, jaký je a už vůbec ne, zda je špičkový či nikoliv.
Český národ je zblblý reklamou a cenami, kdy všechno co neřekl někdo známý a u čehož není nějaké "peer oral" /přitom bez záruky) prohlášení, tak je to shid!
Naposledy editováno 27.01.2012 15:31:03
1 reakcí na tento příspěvek Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
Jo a nalil by sis něco podobnýho do auta???
2 reakcí na tento příspěvek Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
felixxx píše: Jindra650> taky dorý bábol
tak poucuj, rad se vzdelam ....protoze verejny mineni o olejich do motorek je znacne zkresleny, pro 99% lidi neni potreba absolutne zadnyho rejsink oleje ....to tak na okruh a mozna do poslednich modelu 6tek s otackama 15tis/min+, jinak pouze vyhozeny penize ...12tis/min tocily motorky uz pred vic jak 20 lety a konstrukce vlastniho motoru se taky v podstate nezmenila a zmena v pouzitych materialech je minimalni. Pred onema 20 lety nebyl k dispozici zadny dnesni hyper olej, presto ty motorky najely 100, 150 a nektery pres 200tis km bez uhony, ale pardon, to vlastne neni mozny podle mistnich odborniku. Ale jak pravi klasik (Pulp Fiction) ..."co mi neni rovno, po tom je mi hovno"Naposledy editováno 27.01.2012 22:13:17
(reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
Naposledy editováno 27.01.2012 22:10:41
prackarr píše: Durex- 30000 na olej je zvěrstvo? Aha,škoda že ten výrobce nemluvil s tebou,to by jistě zkrátili.
Ty si myslíš,že ti výrobci ty intervaly střílí od pasu?
Ti mají sakra ověřeno,kolik mají dát,aby nemuseli řešit reklamace a špatné jméno značky.
upřímně řečeno je jim zákazník víš kde... 1.2HTP se sere a jezdilo furt... 2.0TDI některé žere od novoty olej jak prokoplý... víš co má ten pečovatel o zákazníky v manuálu?? "Spotřeba oleje 1l/1000 km je v normě, dáno konstrukcí motoru"... přejedeš LL olej a žere, reklamace?? prý záležitost 30 tis. za překroužkování, přetěsnění a záruku ti na to nedá nikdo... vzduchový podvozky audiny průser, automatické převodovky apod. záruku to přežije pak tahej kešeňu
špatné jméno značky?? jakože franta v hospodě bude kecat jak koupil nový auto a sere se?? prodaj stovky tisíc aut ročně, jak ovlivníš pověst značky??
1 reakcí na tento příspěvek Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
Naposledy editováno 27.01.2012 23:05:10
Jindra650 píše: Jo a pred tejdnem jsem proplachoval ziskany delsi dobu stojici motor po vypusteni humus oleje vlitim "znackovyho" oleje M6A se kterym jsem nechal motor zahrat na provozni teplotu aby se vyplavil zbyly humusolej .....jejdananku ten bude tedka na odpis, protoze tam nebyl pul hodiny plnne synteticky Motul ....copak na to mistni odbornici??
tak to je ovšem skandál
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
prackarr píše: Durex- 30000 na olej je zvěrstvo? Aha,škoda že ten výrobce nemluvil s tebou,to by jistě zkrátili.
Ty si myslíš,že ti výrobci ty intervaly střílí od pasu?
Ti mají sakra ověřeno,kolik mají dát,aby nemuseli řešit reklamace a špatné jméno značky. Věř,že opak je pravdou,než to,co jsi psal ty- pokud výrobce napíše na olej 6,vydržel by klidně 8. Pokud dá 30,jistě by vydržel 40. Nevím,ale ty jsi dělal ty rozbory olejů,že toto tvrdíš? Jsem 100% přesvědčenej,že výrobci aut ano,ale u tebe nevím...
necetl jsem to cele, ale jestli se v tomhle pripade bavite o automobilovych olejich, coz predpokladam, tak ve zdejsich podminkach nafty s vysokym obsahem siry je jezdeni na prodlouzeny interval vymeny oleje dost "vo hubu". coz uz vedi i vyrobci a v servisnich knizkach a manualech opravili informaci o 30 000 intervalu vymeny oleje a zkratili ho az na 7 500 km. takze neco na tom bude jinak pri provozu za normalnich podminek neni problem, aby ten olej vydrzel deklarovanych 30 000 km.
Naposledy editováno 27.01.2012 23:20:57
Durex píše: Jenže vyhodnocení oleje u aut je z údajů v řídící jednotce. V oleji není žádné čidlo,které by něco měřilo! To by ani nešlo. Ale i ten vypočítaný údaj z řídící jednotky je hodně orientační. Nejlepší je opravdu ten rozbor. Proto ho také firmy,co maj stroje a auta,kde jsou desítky litrů oleje používají. V průmyslu,kde je kladen důraz na životnost nenajdeš nějaký budík,který ti řekne,kdy máš měnit olej. To je jen hezký divadlo pro zákazníka,kterej dal šílený prachy za auto ...
Máš pravdu a nemáš. Já tam to čidlo mám. Místo po 30 měním raději po 15. Jednou jsem to přetáh na cca 23, rozsvítila se mi kontrolka oleje, auto jelo jen na nízké otáčky, displej pípal a psal něco o servisu. V dílně jsem si olej vyměnil a po cca 20 vteřinách od nastartování varování zhalso a motor najel do normálního režimu. V manuálu jsem se dočetl něco o čidle, které hlídá sirnatost oleje a ještě něco. A to jen proto, že mám DPF a ten právě "síru" asi nemá rád.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
Mike70 píše: Otázka je, jestli je to polosyntetika či plná a jestli má v sobě estery apod. Jezdám už pět let na Silkolene od Fuchse a litrovka vyjde na 260 Kč (Road 10W-40), ale má v sobě estery a spojka mi nikdy neklouzala. Už jsme chtěl začít jezdit na levnější Motul, ale s esterama je MOTUL 5100 a ten stojí stejně. Takže proč Motul?
Kdyz dobre hledas tak nestoji stejne ale ve ctyrlitrovce vyjde dokonce za 200 Kc/l.
Jindra650 píše: Procycle je uplne normalni olej. Kupujou si ho v rajchu hlavne lidi, ktery moc dobre vi, ze reklamy lzou a motoru se nic nema jak stat pokud ma olej dostatecnou specifikaci. Osobne bych nikdy do motorky nekoupil ne neznackovej olej, ale nejaky staceny pancovany mocky nebo hyper-super motuly, motorexy za 300kc/litr. Proc? Protoze diky mokrym spojkam jsou vlastnosti motorkovejch oleju dost limitovany a zdaleka nedosahuji parametru modernich auto-oleju. Co teda leju? Mam nejakej motorkovej Castrol, jen proto, ze je za 160,- a nemusim nic schanet, jednu dobu jsem mel kazdou vymenu jinou znacku oleje, podle toho co se zrovna naskytlo a uskodil jsem snad necemu? No to fakt ne, spousta motorek ma psany vymeny filtru ob vymenu oleje, vymena pri kazdym novym oleji je lepsi investice jak do predrazenyho oleje - "znackovy syntetiky"
celkem vzato bys tam ani nemusel lejt olej do motorky, stačí i auto olej kterej má API SG, třeba tenhle. Případně se podívej na Q8 oils co doporučujou za oleje na konkrétní motorky, jeden z doporučenejch pro VTR byl olej 15W40 pro náklaďáky (ty se často používaj do motorek v US, shell si dokonce nechal jeden takovej olej otestovat na JASO a prošel, shell rotella - důležitý je aby olej neobsahoval modifikátory tření).
Ovšem takovýhle "rady" jsou jen pro odvážný co se nebojej a rozuměj tomu. Já leju několik let poloester olej pro motorky kterej kupuju za 130/L, a u toho i zůstanu protože není důvod měnit.
e: píšu o olejích pro starší nebo málo výkonný stroje ...
Naposledy editováno 28.01.2012 09:17:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
Eso_Rimmer píše: necetl jsem to cele, ale jestli se v tomhle pripade bavite o automobilovych olejich, coz predpokladam, tak ve zdejsich podminkach nafty s vysokym obsahem siry je jezdeni na prodlouzeny interval vymeny oleje dost "vo hubu". coz uz vedi i vyrobci a v servisnich knizkach a manualech opravili informaci o 30 000 intervalu vymeny oleje a zkratili ho az na 7 500 km. takze neco na tom bude jinak pri provozu za normalnich podminek neni problem, aby ten olej vydrzel deklarovanych 30 000 km.
Jak jsi prisel na vysoky obsah siry proboha? To je kolem dokola omilana blbost. V soucasnosti ma nafta 10 mg/kg
Naposledy editováno 28.01.2012 09:32:01
1 reakcí na tento příspěvek Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
Když občas pročítám debaty o olejích, tak moc lidí upřednostnuje Castrol, Motorex nebo Motul.(Viz taky anketa nahoře.) Málokdy se ale zmiňuje Repsol,přitom já už na tento olej jezdím několik let na Varaderu, mí kluci ho lijou do R6 a Ninji 600, každý rok ho samozřejmě měníme a zatím se nezdá,že by byl nějaký problém. Můžete se tedy prosím vyjádřit k vhodnosti tohoto oleje a třeba i v čem je třeba horší než Castrol,...atd? Cena je v pohodě,dá se sehnat kolem 165kč/l,což je cena ,,bezejmenných olejů"....
Dík.
http://www.oleje-adi...ntetico-4t-10w-40-4l
Naposledy editováno 28.01.2012 10:24:11
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalili byste si tento olej do svojí motorky?
petrvtr_new píše: Jak jsi prisel na vysoky obsah siry proboha? To je kolem dokola omilana blbost. V soucasnosti ma nafta 10 mg/kg
jak jsem na to prisel? no ja to nebyl... to je vec, ktera je znama uz mnoho, mnoho let pral bych ti videt komponenty motoru (vacky, zdvihatka), ktere diky spalovani nafty z vysokym obsahem siry odchazeji jako kdyby je nekdo vzal na frezu. na vine jsou latky (tvrde castice, kremik a pod.) vznikajici pri spalovani prave tehle nafty, ktere kvalitni olej na sebe navaze a pak je to v motoru jako brusna pasta. doslo to tak daleko, ze uz to napr.koncern VW pise i do servisnich knih. vymysli si snad i on?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Měnění oleje a Coyote 10W40 Suzuki SV 650S | Dandos489 | 10 | 19.8.2024 v 20:23 ALFA70 |
Kapotáž Suzuki SV 650S | Lála_ | 2 | 31.7.2024 v 17:42 Lála_ |
Moto po silném zmoknutí nedrží otáč... Suzuki SV 650S | johny6nine | 7 | 29.6.2024 v 12:29 ja1 |
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S | hellboy265 | 11 | 27.4.2024 v 15:13 ja1 |
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S | johny6nine | 2 | 9.4.2024 v 05:29 Destroyer |