Přesto že má výbrus najeto jen cca 2 tisíce,už je na něm v pracovní oblasti patrné opotřebení.Nejzvláštnější je fakt,že ten úbytek materiálu má podle pozice mazací kroužek!
Nikdy jsem se s tímhle nesetkal a vrtá mi hlavou čím by to mohlo být způsobeno.Mazací a těsnící kroužek už mají vůli přes milimetr,těsnící je ještě v normě,cca 0,7 mm.Ve válci je v pracovní části cítit na horní i dolní úvrati "rantl",na dolní úvrati je o něco větší.Píst je netknutý,má zatím jen částečně ošoupaný grafitový nástřik.
Setkal se s tímhle někdo?Jaké mohou být příčiny?
1 reakcí na tento příspěvek Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?
Jinak taky mi to začlo trochu brát olej, zatím typuju že plně sintetickej 10w40 od shellu je moc řidký a na jaře ho radši vyměním.
1 reakcí na tento příspěvek Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?
....muj nazor je teda, ze to bylo takhle...
Naposledy editováno 03.02.2012 20:42:44
1 reakcí na tento příspěvek Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?
1 reakcí na tento příspěvek Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?
Pokud by to bylo jak píše Jindra650,tak to by to vysvětlovalo.Ale v žádných aplikačních poznámkách jsem zmínku o břitech na mazacích kroužcích nenašel.
kamošovi když se přidřela R6 tak sme zjistili že měl v hajzlu i čerpadlo na olej
1 reakcí na tento příspěvek Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?
Anti píše: Značkování bylo na prostředním stíráku,to jsem dodržel.Skládaný je mazací a tam jsem o značkách nečetl.Oni jsou tak tenký že pochybuju že by tam nějaké břity udělali...
No, druhej krouzek je zpravidla tesnici a zaroven stiraci, ten musi bejt taky spravne nasazenej aby fungoval, ja mel na mysli hlavne stiraci posledni krouzek(ty ho nazyvas mazaci), kterej proste je vzdycky rozlozenej na dva brity a perforovanou pruznou rozpernou vlozku, prave ty dva brity maji znacenou stranu se srazenim.....jen takova vsuvka, na turbinovejch motorech se pouzivaji labyrintovy tesneni, kde tlak nekolik atmosfer se tesni radou kruhovych sterbin s vuli radu desetin a kazda takova sterbina je realizovana "zebrem" s tloustkou 0,5mm a vyskou cca 4mm, na strane nizsiho tlaku je srazena hrana pod ostrym uhlem aby se vytvoril "brit" ....staci tohle srazeni otocit na druhou stranu a labyrint nefunguje, to samy, kdyz se zakulati ostra hrana ze strany pretlaku ....tim chci rict, ze na funkci stiraciho prouzku ktery ma dva brity s tloustkou radove 0,5mm hraje roli i takovahle "blbost" - miniaturni srazeni 0,2x45°
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?
Anti píše: Nevím kdy to začalo chlastat,neřešil jsem to s tím,že to ze začátku chlastat bude.
Pokud by to bylo jak píše Jindra650,tak to by to vysvětlovalo.Ale v žádných aplikačních poznámkách jsem zmínku o břitech na mazacích kroužcích nenašel.
Nevím, co je mazací kroužek, ale určitě máš na mysli skládaný stírací kroužek. U něj bych řekl, že ty ocelový kroužky nejsou značený (ani v manuálu o tom není zmínka) a můžeš je dát libovolně. Jen se musí dát správně "zámky" u ocelových kroužků a prostředního expanderu.
Označenou polohu mají jen dva horní těsnící kroužky. Taky píst by měl mít značku
Vcelku je to hodně nemilý , ale příčinu problému nevím. Napadá mě nevyúhlovaná ojnice nebo špatný výbrus.
Kdyby bylo špatný čerpadlo, tak by to prvně odnesly vačky. Stěna válce bude nejvíc mazaná rozstřikem oleje.
No, moc jsem ti neporadil , sám o tom víš hodně. Zkus písnout na nicky Dřík nebo MikiberG . Motorům dost rozumí, myslím .
Nevyúhlovaná ojnice mě taky napadla,ale to by znamenalo asymetrii odebraného materiálu a ten je odebrán vcelku symetricky.
Válec je v podstatě mazán rozstřikem z otvorů v ojnici.Pokud by měl okruh menší tlak,stalo by se to,že na vačky by to stačilo,ale rozstřik na stěnu válce by byl nedokonalý,hypoteticky...
Sám nevím co si o tom myslet.Nikdy jsem nic podobného neviděl,a ani o tom neslyšel.Teoreticky by to ale vysvětlovalo to co psal Jindra650.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?
Janek píše: Nevím, co je mazací kroužek, ale určitě máš na mysli skládaný stírací kroužek. U něj bych řekl, že ty ocelový kroužky nejsou značený (ani v manuálu o tom není zmínka) a můžeš je dát libovolně. Jen se musí dát správně "zámky" u ocelových kroužků a prostředního expanderu.
Označenou polohu mají jen dva horní těsnící kroužky. Taky píst by měl mít značku
Vcelku je to hodně nemilý , ale příčinu problému nevím. Napadá mě nevyúhlovaná ojnice nebo špatný výbrus.
Kdyby bylo špatný čerpadlo, tak by to prvně odnesly vačky. Stěna válce bude nejvíc mazaná rozstřikem oleje.
No, moc jsem ti neporadil , sám o tom víš hodně. Zkus písnout na nicky Dřík nebo MikiberG . Motorům dost rozumí, myslím .
Já tedy nevím, jak to má KLR, ale třeba u KTM LC4 jsou dvě olejová čerpadla. Jedna na vršek a druhá na spodek. Kámošovi kleklo jen jedno čerpadlo a zjistil to až při generálce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?
Kazy píše: Já tedy nevím, jak to má KLR, ale třeba u KTM LC4 jsou dvě olejová čerpadla. Jedna na vršek a druhá na spodek. Kámošovi kleklo jen jedno čerpadlo a zjistil to až při generálce
Opotrebeni valce rozhodne nema nic spolecnyho s nefunkcni mazaci soustavou. V pripade nedostatku oleje na stene valce proste dojde ke klasickymu zaderu jak u nam vsem znamych jawek, dokonce dnesni oleje jsou tak vyborny, ze kdyz prestalo mazat FJcko kvuli ucpanymu sacimu kosi, tak se zadrely dva valce temer na tvrdo a klika to prezila a dodnes jezdi jak vino.....Jinak to opotrebeni vlivem uvolnenyho chromu z kliky zni zajimave, ale nevysvetluje plne proc opotrebeni zacina az na poslednim stiraku i kdyz na druhou stranu tudy odchazi vetsina oleje ze steny valce
1 reakcí na tento příspěvek Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?
KLR má jedno čerpadlo,okruhy se rozdělují hned za filtrem.Jeden vstupuje přes gufero do kliky a maže ojnici a válec.Druhý vede k hlavě a převodovce.
Jindro,nejspíš máš pravdu,když nad tím tak uvažuji,tak první co by následovalo,by asi fakt byl záděr.
Opotřebení je na dolní úvrati zajímavé-je tam vidět první rantl od prvního dílu kroužku,poté následuje "rovinka" v tloušťce druhého dílu a pak další rantl od posledního dílu.Takže vydírali to společně.
Co si myslel tím chromem z kliky?
Naposledy editováno 04.02.2012 13:03:40
1 reakcí na tento příspěvek Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?
Jindra650 píše: Opotrebeni valce rozhodne nema nic spolecnyho s nefunkcni mazaci soustavou. V pripade nedostatku oleje na stene valce proste dojde ke klasickymu zaderu jak u nam vsem znamych jawek, dokonce dnesni oleje jsou tak vyborny, ze kdyz prestalo mazat FJcko kvuli ucpanymu sacimu kosi, tak se zadrely dva valce temer na tvrdo a klika to prezila a dodnes jezdi jak vino.
....Jinak to opotrebeni vlivem uvolnenyho chromu z kliky zni zajimave, ale nevysvetluje plne proc opotrebeni zacina az na poslednim stiraku i kdyz na druhou stranu tudy odchazi vetsina oleje ze steny valce
To jsem reagoval na to, že když by to špatně mazalo, tak by to nejdříve odnesla vačka a že píst je mazaný ostřikem. Jak jsem psal, tak jsem nevěděl, že má KLR jen jedno čerpadlo. V mém případě u KTM můžou být, při závadě jen jednoho čerpadla, vačky mazané a píst bez ostřiku.
Naposledy editováno 04.02.2012 14:33:25
AJS2>Vůle kroužků jsem měřil jak na opotřebovaném,tak na neopotřebovaném místě.Rozdíle je cca 1 desetina nahoře a 2 desetiny dole.Je jasné,že opotřebení válce je tudíž v řádu stovek,ale je tam prostě citelný rantl.
Klika je volnější,nicméně ještě v normě.
V oleji žádné příměsi nebyly
Pracovní plocha je matná
Před instalací výbrusu jsem vůle neměřil.Spolehl jsem se na tvrzení brusiče,že vůle je dle doporučení výrobce pístní sady.
Co vím,tak KLR nemá zušlechtěný povrch válce.Ale je fakt že to vypadá,jako by byl válec po výbrusu měkčí.Na druhou stranu by ten materiál bral už první kroužek.
Janek>Díky,reakce Mury mi nějak unikla.Moje klika se zdá v pořádku.
Teď jsem si šel sáhnout na kliku.Kdyby z ní vylítalo tolik materiálu aby to vydřelo válec,bylo by to určitě poznat...
Naposledy editováno 04.02.2012 17:12:34
1 reakcí na tento příspěvek Válec po výbrusu s vůlí-kde je chyba?
Na válci rantl,menší v horní úvrati,větší v dolní.Je to v řádů stovek,protože vůle kroužků je ccca o dvě desetiny větší než na neopotřebovaném povrchu.
Co se týká kroužků,první chromový má větší vůli(přes milimetr),druhý je vcelku v normě(0,7) a třetí skládaný má břity opatřebované tak,že se skoro neudrží ve válci a vůli asi jako první.
Zámky to nemá,nová kroužek by měl mít(pokud jsem dobře pochopil aplikační list wossnera) kolem 0,5mm,dle manuálu na motorku 0,7 mm.
Tak,pánové,myslím že je konec dohadům.Před chvilkou jsem přišel z dílny.Napadlo mě kouknout se na olejový filtr,jestli v něm budou šupinky kovu.Ano,byly tam šupinky ale co především,tak nějak podvědomě jsem vzal do ruky přepouštěcí ventil olejového filtru a první pohled naznačil,že něco není v pořádku.Zjistil jsem,že ventil je zaseklý v otevřeném stavu!Z čehož plyne,že olej putující do mazacího okruhu nemusel přes filtr!Vzhledem k tomu,že jsem spolu s výbrusem osadil dvě nová ozubená kola,je v podstatě jasné,co se stalo...
Naposledy editováno 04.02.2012 18:19:13
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna zadního tlumiče KLR 650 (+vi... Kawasaki KLR 650 | KubAiS | 6 | 9.5.2024 v 15:19 Anti |
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 | KubAiS | 6 | 19.2.2024 v 21:27 KubAiS |
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 | KubAiS | 8 | 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM |
Kkk Kawasaki KLR 650 | KubAiS | 11 | 16.5.2023 v 20:13 Julip2 |
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... | Perkz | 2 | 24.10.2022 v 14:02 Eddie83 |