Vysloužil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing
hungadunga píše: Bylo by hodně zajímavé, kdyby se tu objevila třída, kde by pravidla omezili úpravy, a byla by téměř CUPová. Pokud by to měli být Twiny jsem jednoznačně pro. Spousta "stejných" motorek zajistí atraktivitu závodů.
to jsou slova SPZty ne?
3 reakcí na tento příspěvek SP 400 + supertwins NA czech road racing
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing
Veronika-Suzuki píše: je to sotva rok a půl, kdy jsi mě tady označil za "všeodborníka", který jediné co dokázal, je se přilepit na závodníka a dělat chytrolína, a lidé co se mnou souhlasí jsou jen parta análních alpinistů...
dal jsi se na alpinismus, nebo co za tím je?
to myslims me?? mohla bysmi me to prosim najit kde to bylo ?
wusa píše: podle vás je koukám nejlepší nedělat nic...
Kdo nic nedělá, nic nepokazí
Myslím, že je pořád co dělat, ať už na straně jezdců i pořadatelů. Podmínky na jednotlivých podnicích se výrazně liší, když to napíšu moc hezky. Zavedení nové třídy by současnou situaci ještě zkomplikovalo.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing
wusa píše: podle vás je koukám nejlepší nedělat nic...
No, a co umožnit start zájemcům už letos, třeba bez hodnocení a avizovat záměr vypsat samostatnou třídu třeba příští rok? Pokud to letos jde, nevím jestli je to problém řádů nebo zvl. ustanovení. Asi na to nejsou řády, ne?
Imoladu: řády pro Iry, jak tu byly, jsou myslím optimálně liberální. Musíš vycházet ze seriovky, ale možnosti úprav jsou částé, velké, někdy neomezené. Taky jsem proti omezování úprav, pokud se vychází se seriových dílů, mají v podstatě všichni dost podobné možnosti...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing
aprilialibor píše: Ciaoista píše: aprilialibor> Pane vy asi nechápete nebo neumíte číst. Já jsem napsal že SP 125 jsem jezdil dost dlouho. Na 600 nemám ruce ani peníze! Souhlasím s Veronikou. Nejsem tak vyježděnej abych krotil 600 jezdecki i finančně. Nevidím důvod odsuzovat Twiny jak říká Veronika jeto pěkná a zajímavá třída! 400 SP jsem hodil do placu protože jsou to cenově dostupné motocykly s rovnoceným výkonem a esteticky krásný malý superbiky. Takže si mysli o mě co chceš! Já si o vás myslim taky svoje!
to myslims me?? mohla bysmi me to prosim najit kde to bylo ?
Neumíš číst Libore? Je to reakce na Ciaoistu, včetně citace jeho příspěvku...takže ne, tebe fakt nemyslím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing
wusa píše: podle vás je koukám nejlepší nedělat nic...
Tak nám přelož ty Irský tech.předpisy,at máme podle čeho jet a stavět.Až přijedou Irové,at je to srovnatelné.laďa prášil píše: No, a co umožnit start zájemcům už letos, třeba bez hodnocení a avizovat záměr vypsat samostatnou třídu třeba příští rok? Pokud to letos jde, nevím jestli je to problém řádů nebo zvl. ustanovení. Asi na to nejsou řády, ne?
Imoladu: řády pro Iry, jak tu byly, jsou myslím optimálně liberální. Musíš vycházet ze seriovky, ale možnosti úprav jsou částé, velké, někdy neomezené. Taky jsem proti omezování úprav, pokud se vychází se seriových dílů, mají v podstatě všichni dost podobné možnosti...
Zásadní problém je ten, že v současné době nejsou pro tuto třídu technické předpisy, tudíž tyto motocykly by dle stávajících řádů měly startovat ve volné nad 600... Co by to znamenalo, to si asi každý umí představit.
Já nemám nic proti volnosti v možnostech úprav, o sérii jsem mluvil v souvislosti s co nejlevnější a nejdostupnější technikou. Myslím si, že by to v zásadě měly zůstat sériovky s povolenými úpravami třeba na podvozku (vidle), brzdách atp. Ale nikomu to nevnucuju.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing
Rám musí zůstat tak, jak byl původně vyroben výrobcem pro homologovaný motocykl. Držáky mohou být odstraněny a nahrazeny vhodnějšími pro uchycení závodních aerodynamický krytů (kapotáže). Zadní rám (podsedlovka)může být nahrazen nebo změněn. Kyvka může být nahrazena z modelu od stejného výrobce, za předpokladu, že bude zachováno původní homologované zavěšení.
2. Zavěšení:
Vidlice mohou být nahrazeny. Originální vnitřní části vidlic mohou být upraveny nebo nahrazeny. Může být použito libovolného tlumiče řízení. Pružiny předních vidlic mohou být nahrazeny.
3.Brzdy:
Přední a zadní brzdové kotouče mohou být změněny. Jsou povoleny pouze ocelové materiály brzdových kotoučů. Přední a zadní brzdové třmeny mohou být změněny. Přední a zadní brzdové destičky mohou být změněny. Přední a zadní hydraulické brzdové hadičky mohou být změněny. Rozdělení předních brzdových linek na obou předních brzdových třmenech musí být nad dolním můstku vidlice (spodní třmen).
4. Kola a pneumatiky:
Kola mohou být nahrazena. Všechny pneumatiky musí být se vzorky. Hladké pneumatiky nejsou povoleny.
5. Ovládání:
Opěrky nohou a chodidel (stupačky) mohou být nahrazeny nebo přemístěny, ale musí být připojeny k rámu v původních montážních bodech. Řidítka, ruční ovládání a kabely mohou být změněny nebo nahrazeny. Spouštěč, spínač a vypínač musí být umístěny na řídítkách a musí být funkční.
6. Karoserie, nádrž, kapotáž a sedačka:
Kapotáže, blatníky a sedačka mohou být změněny nebo nahrazeny. Čelní sklo, pokud jsou namontováno, může být nahrazeno pouze průhledným materiálem. Původní držáky krytu mohou být odstraněny, nahrazeny nebo doplněny. Benzinová nádrž musí zůstat původní homologovaná výrobcem stroje. Umístění nádrže a montážních bodů na rám musí zůstat standardní. Spodní kapotáž musí být konstruována tak, aby v případě poruchy motoru zadržela alespoň polovinu z celkového množství oleje a chladicí kapaliny motoru kapacitou použité v motoru (minimálně 5 litrů). Spodní hrana otvorů v krytu musí být umístěna minimálně 50 mm nad spodní části krytu.
7. Baterie:
Velikost a typ baterie může být změněn, umístění baterie je libovolné.
8. Motor:
Původní hlava válců, tyče, písty, ventily, válce mohou být upraveny, ale kapacita nesmí přesáhnout 650 ccm. Písty mohou být nahrazeny. Zdvih musí zůstat jako standardní. Kliková hřídel musí zůstat v homologované verzi pro cestovní stroj. Časování vaček může být změněno.
Leštění a zesvětlení částí motoru je povoleno. Vyvažování nebo změny v přívodu paliva a změny spojené s individuálním laděním jsou povoleno. Kompresní poměr motoru je možné změnit. Termostat může být, v případě potřeby, vyňat z pouzdra (pomoc chlazení). Zapalování je libovolné, ale maximální otáčky stroje musí být zachovány. Všechny stroje budou testovány na Dyno a vybrané stroje po závodu s cílem zajistit dodržování, zejména maximálních otáček.
9. Převodovka:
Změny převodovky nebo voliče mechanismu, jako je Quick Shift, jsou povoleny. Spojkové pružiny, třecí a hnací desky mohou být nahrazeny. Přední a zadní vnější hnací ozubená kola, řetěz, šířka a délka mohou být změněny.
10. Elektrika:
Alternátor, počínaje systémem, startovací klikou a startovací hřídelí nemohou být změněny, nahrazeny nebo odstraněny. Motor musí začít používat standardní palubní elektrický startér.
11. Výfukového systému;
Výfukové potrubí a tlumiče mohou být změněny nebo nahrazeny od těch, které jsou montovány do homologovaného motocyklu. Počet konečných výstupů k výfuku může být změněn.
12. Spojovací prvky:
Standardní upevňovací prvky mohou být nahrazeny s úchyty z jakéhokoliv materiálu a designu. Pevnost a provedení musí být rovno nebo vyšší pevnosti než je u standardního spojovacího prvku. Použití titanu na výkyvné rameno a kol je zakázáno. Pro vřetena kol je použití lehkých slitin zakázáno. Použití matic a šroubů ze slitiny titanu je povoleno. Hliníkové upevňovací prvky mohou být použity pouze v nenamáhaných místech.
13. Následující položky musí být odstraněny:
Světlomet, zadní lampy a lampy směrových ukazatelů. Zrcátka, houkačka, držák SPZ, skříňka na nářadí, háčky a nosiče zavazadel, opěrky nohou, bezpečnostní rámy, středové a boční stojany musí být odstraněny (pevné držáky musí zůstat).
14.Následující položky mohou být odstraněny:
Přístroje, nástroje a související s držáky kabelů, SPZ konzoly, nářadí, tachometr, otáčkoměr, ventilátor chladiče a kabeláž, osobní podložky pod nohy a horní kryt řetězu.
15. Řetězový krytů
Ochranný kryt musí být namontován tak, aby se zabránilo odchytu mezi dolní během pohonu řetězu a konečným pohonem ozubeného zadního kola (rozety).
16. Palivo:
Pouze bezolovnaté palivo, použití přísad do pohonných hmot je přísně zakázáno.
17. Chladič a chladič oleje:
Původní chladič a chladič oleje mohou být nahrazeny. Použití chladiva je zakázáno, jako chladící médium smí být použita pouze voda.
Snad je ten překlad OK
Naposledy editováno 14.02.2012 21:25:22
2 reakcí na tento příspěvek SP 400 + supertwins NA czech road racing
imoladu píše: Dík,já jsem pro novou třídu,jednodušší a levnější jak Mona,mohlo by to být České BOT -samozřejmě jen s levnýma motorkama-SV650,KAWA 2Vál,Ducati vzduch chlazené, včetně 400 4 válcu.Po dohodě v rámci Mon by se to dalo jet ihned.
..levný,dostupný,mírné a levné úpravy,a "závodnička" hotová!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing
imoladu píše: Dík,já jsem pro novou třídu,jednodušší a levnější jak Mona,mohlo by to být České BOT -samozřejmě jen s levnýma motorkama-SV650,KAWA 2Vál,Ducati vzduch chlazené, včetně 400 4 válcu.Po dohodě v rámci Mon by se to dalo jet ihned.
Asi jsem něco nepochopil - v Irsku nebo jinde twiny jezdí se 400/4V?
laďa prášil píše: Asi jsem něco nepochopil - v Irsku nebo jinde twiny jezdí se 400/4V?
ono je to s nasazením twinů v Irsku trochu složitější
1) obecně tahle třída jezdí samostatně (tedy bez dalších jiných tříd)
2) někdy se stává, že twiny jedou společně se 125cc (třeba v Tandragee), jinde třeba s 250 (třeba UGP, tam mají ještě svůj samostatný závod), někdy jedou společně s 400cc - to složení je dáno charkteristikou trati, aby všechny motorky dosahovaly přibližně stejných rychlostí
3) zrovna tak třeba 125cc jezdí společně s Moto450 (4T jednoválce, jsou stejné jako naše "malá mona") - v roce 2010 byly tyto třídy dokonce klasifikovány společně, ale bylo kolem toho hodně prostestů, tak od 2011 sice jezdí spolu, ale klasifikují se zvlášť
4) třída Supersport400 vymírá i v Irsku a to i přes to, že motorek s objemem 400cc jezdí po tamních silnicích ještě poměrně dost... Jestli si to dobře pamatuju, tak v celkové klasifikaci této třídy bodovalo loni nějakých 16 jezdců
5) Supersport400 má opodstatnění jen ve třídách Support - něco jako druhá liga (ale ne doslova)
pokud vás to zajímá, tady jsou třeba výsledky loňského irského mistráku, to abyste měli představu, kolik jezdců v jednotlivých třídách boduje
irish championship 2011
Nejlepší by bylo udělat asi technický řád na twiny, schválit to, sledovat ohlas mezi jezdci a pak by záleželo na pořadateli, jestli to vypíše nebo ne.. S tím, že aspoň na jeden - dva závody by to mohlo být jistý předem.
1 reakcí na tento příspěvek SP 400 + supertwins NA czech road racing
proč nejsou klasiky automaticky všechny stroje starší třeba 25 let? tím by se strojový park hodně omladil a zatraktivnil pro diváky...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) SP 400 + supertwins NA czech road racing
wusa píše: nepatří to zrovna do tohodle vlákna, ale může mě někdo zasvěcený vysvětlit, proč máme klasiky jen do roku 1972?
proč nejsou klasiky automaticky všechny stroje starší třeba 25 let? tím by se strojový park hodně omladil a zatraktivnil pro diváky...
1 reakcí na tento příspěvek SP 400 + supertwins NA czech road racing
1 reakcí na tento příspěvek SP 400 + supertwins NA czech road racing
já se v klasicích moc neorientuji, ale logicky vzato,, každým rokem nám přibývají "klasické" motorky, tak nevím proč tady nemohou jezdit i mladší ročníky než 1972 nebo 1978...
nemělo by se tady něco změnit?
2LEKO píše: ..ten rok 1972..se postupem doby bude stále prodlužovat..takže když se někdo normální nezamyslí,a nezvoli tu pevnou hranici, co je a co není veterán a klasik s ohledem na roky výroby ,a aby se mohly objevovat i novější,tedy méně staré,tak ty motorky budou mizet,a nikdo nový už se asi neobjeví!