V roce 1929 byla autoklubem ČAMS (Čs. autoklub pro Moravu a Slezsko??) vytvořena komise pro výběr okruhu nedaleko Brna. Trasa je schválena, a tak se 10. dubna 1930 na okruhu začíná pracovat. Termín závodu je určen na 28. září téhož roku, a tak denně pracuje 400-600 lidí
Starý okruh, vlastně v té době ZBRUSU NOVÝ se oproti našim vzpomínkám jezdil OPAČNĚ, do leva, tedy v protisměru hodinových ručiček
Dnes už nám datum 28.9. 1930 přípomíná jen tato pamětní deska na hlavní věži STARÉHO MASARYKOVA OKRUHU Už ji sem taky někdo dával.
Velký dík za tuto desku
Další pěkný příspěvek je od PityhoGPX Dokument z Čt2 o 80tileté historii Masecu str.25 č.749
IvanDvoutakťák sem přidal program se startovkou z 25. září 1949, kdy se v Brně jedinkrát jely opravdové závody F1,...ofi MS měly až o rok později. Str.22 č.632+636
Na konec zde otisknu mapku všech variant starého okruhu i s včleněným novým Masecem Dával to sem Vlastič str.49 č.1444
nad 1500 ccm: 1.von Morgen 2.Burggaller-oba Bugatti 3.Nuvolari Alfa Romeo
do 1500 ccm: 1. von Hardegg Bugatti - hmm, samá modrá krev
Historický okamžik. 28.9. 1930 start třídy nad 1500 ccm. č.2 Lobkowicz č.4 Bondy č.6 Bittman
Jedna z Bugattek v ostrovačických serpentínách
A tady Morgen v plném tempu, asi ostrovačické točky
Druhý v cíli Němec Burggaller Bugatti
Vítěz třídy do 1500 cm, rakouský hrabě Max von Hardegg Bugatti nad Žebětínem
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
Pani Eliška Junková a Tazio Nuvolari jako opravdová dáma , v porovnání s paní předsedkyní poslaneckého kabaretu na Zlaté lyži v N. Městě v neděli při štafetách.
Chiron a Varzi s cigaretou, a mechaniky, před kontrolou svých Bugatti
Start třídy do 1500ccm 1931
H.J.Stuck na Mercedesu dojel fruhý za Chironem. Vpředu havarovaný vůz Maserati Fagioliho.Ví někdo, co je to za úsek?
Vítězný Chiron a Bugatti
V deštivém závodě podruhé za sebou vítězí Chiron, a triumf Bugatti završil vítězstvím v slabší kategori Burggaller, kde byl třetí brněnský jezdec Bruno Sojka
Vítězný Chiron v Pisárkách
Pro poruchu Alfy Borzacchiniho (č.6) vybojoval stříbro na jediné masratce Fagioli (č.28)
Burggaller Bugatti, vítěz kategorie do 1500 ccm
Pokud chceme mít spojení s "okolním světem", tak se musíme prokousávat timto. Před autem jan26.
Další záběry "castička k domovu, známě se vine"
Pokud konečně docílíme rodné vísky, tak nastává "definitivum"
Kousek za oranžovým barákem je naše chaloupka. Toto byla už konečná i pro traktor.
Zde by snad pomohl jedině "velký manitůů"
Těch zbylých cca 60m musíme pěšo ,jiná možnost není. Chlapi, ale jinak v létě, pokud se domluvíme, tak grilované prasátko a bečičky není problém, u lesíčka naprostá idylka 50 bajků a 20 aut není problém.
Tak nezbývá, než zakrojit "dobrýho domácího uzenýho", k tomu nějaký ten "zkapalněný dar zahrady" sednout k oknu, a čekat do jara
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Masarykův okruh a jeho okolí
Myslím, že je to sjezd ze starých Kohoutovic do Pisárek, kousek před křižovatkou, než se napojíš na silnici v Libušině údolí
Honza GSX píše: josef58> máš dotaz co je to za úsek ?
Myslím, že je to sjezd ze starých Kohoutovic do Pisárek, kousek před křižovatkou, než se napojíš na silnici v Libušině údolí
Dík, zřejmě máš pravdu , ikdyž tenkrát se jezdilo v obráceném gardu. Prakticky to tam neznám, za 80 let se toho mohlo hodně změnit, ale jiný úsek mě nenapadá, takže asi ano.
17. září 1933 ani urputný déšť neodradil 200000 diváků, třebaže zde chyběli Nuvolari i Varzi a oběti z předešlé Monzy Barzacchini a Campari
44 vozů , 21 v silné a 23 ve slabší skupině.
Závod opět na 17 kol pro silnou, a 15 kol pro slabší skupinu. Časový limit 6 a 7 hodin platil jen v roce 30 a 31.
Tento rok dociluje Louis Choron hattricku, 31,32 na Bugatti, letos na Alfa Romeo a tak se stává miláčkem publika. Jeho jméno bylo dlouho vžito v paměti lidí Vzpomínám si na přelomu 60tých a 70tých let, když nějaký "starý" chlap řekl: "ten tady letěl jak Širón"
Pak ho vystřídali Pittipaldi a Lauda
Ve slabší skupině havaruje i Edith Frischová, po Mme Anne Itiér 1932 druhá žena na Masecu
Louis Chiron v jízdě, a s vavřínem Celé pódium obsadila ALFA ROMEO
Start třídy do 1500 ccm. Dým prý z amerických vozů Miller
Landi na Maserati vedl tuto slabší skupinu až do 11. kola z 15., kdy havaroval.
A tak slabší skupinu opět vyhrál Burggaller v plné rychlosti před hl. tribunou. Byla to POŘÁDNÁ TRIBUNA Druhý skončil domácí Sojka, oba Bugattti
Josef Brázdil na Maserati z Bratislavy druhý den tréninku zahajuje sám o své vůli kolem sedmé hodiny ráno, když trať ještě není uzavřena pro trénink svoji jízdu. V druhém kole havaruje ve sjezdu mezi ostrovačickými serpentínami a Ostrovačicemi Těžkým zraněním hlavy a páteře na místě podlehl Bylo krátce před osmou, ještě nezačal oficiální trénink.
Mercedesy před startem 1934
Boxy téhož roku
Vítěz dvou předchozích ročníků slabší skupiny Burggaller havaruje v ost. serp., přesto dojíždí ve třídě do 1500 druhý za Italem FARINOU O něm zde ještě bude řeč
Silnou skupinu vyhrál H.J. Stuck na Auto Union
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Masarykův okruh a jeho okolí
jawista39 píše: Pěkné video. Ale... s amplionů je krásně slyšet německého komentátora.. Na naší České velké ceně. A ptám se... zdalipak na velké ceně Německa je aspoň na chvilku slyšet náš český komentář? Vždyť přece i naši lidé navštěvují Sachsenring.. Jsme národ pitomců a tak to asi i zůstane. Jinak nic ve zlém, ale sere mě to.
No tak ono se tam občas hlásá i v angličtině i v maďarštině. Říká se tomu: vyjít návštěvníkům vstříc a myslím si, že je to v pořádku. Oni taky platí. A až bude na Sachsenring jezdit od nás tolik diváků co z Německa sem, tak se to tam třeba taky zavede. Je to prostě servis pro diváky a třeba i proto je naše GP tak vysoko hodnocena mezi pořadateli MotoGP. Nesmíme si prostě myslet, že jsme pupek světa a že se kvůli nám ostatní začnou učit česky.