Jsem velice překvapen, těmito třemi modely, co se na výstavě vyskytly.
Ačkoliv jsem k nim měl předtím mnohé výtky. Vidět je naživo bylo pro mne obrovským zážitkem a velmi příjemným překvapením.
Jawa Sportard|:
Líbí se mi celkové rozvžení palub. desky a displej co bych naopak vytkl jsou ty nevzhledné čísla (otázka vkusu), absence červeného pásma otáček a ty nevzhledné šroubky bych se pokusil zakrýt aby nebyly jako pěst na oko.
Netřeba komentáře, takto to být musí. Asi.
Mé osobní výtky a co bych zlepšil je:
Posaz na spotardu je tvrdý, a řidítka mám daleko od ruk. Na přední masce bych kapotu dotáhl až dolů, tj.: k rámu pod maskou. Celkově je sportard dlouhý a přijde mi poněkud zploštělý.
A drobnosti, které jsou však též důležité jako jsou, viditelné kabely u světel, nejsou to pravé...
stupačky bych též volil jiné, ale nechci bejt rýpal...
Jawa Sportard Adenium:
Tak tahle motorka mě překvapila opravdu hodně, takovou motorku bych s koupil, cesta cestovního endura se mi zamlouvá nejvíc.
Chci motorku se, kterou objedu svět, která mě nikde nenechá, a přitom budu mít úžasný a ojedinělý pocit, že jedu právě na Jawě, že ctím generace minulé s jawou spjaté.
a
I když se jedná prakticky o totéž, vypadá to úplně jinak.
Ačkoliv mám pocit, že kamkoli se podívám, tam na mě vyčuhují díly z třindy, tak to ale má své kouzlo.
Za mě (Přál bych si však opravdové dospělé cestovní enduro, ale o to tu nejde.)
Největším překvapením byl pro mě Calíf!
Jawa 650 Californian:
Budíky jsou... zajímavé... Mě se líbí podání moderního, v retro stylu
Nečekal jsem, že se mi bude až tak líbit.
Jasně, nějaké neduhy to má, ale
Snad největším překvapením, tudíž víc než obrovským pro mě bylo tohle:
Na závěr chci vzdát lidím, co se podíleli na tvorbě těchto motorek obrovský
Jsem opravdu překvapen.
Naposledy editováno 09.03.2012 22:57:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
Drátík píše: sxs525> Obávám se, že nelze definovat standard.
To je, jak kdybych napsal, že XT660 nemá dva kotouče (např.), a že to je dnes takovej standard a to, že to na motorce není, na to jim sere bílej tesák a ať se to naučí, nebo ať se jdou bodnout.
Otázkou je, že takové "standardy" si můžeš definovat možná u sebe v hlavě. Potom se u tebe na to můžou ostatní výrobci vybodnout a ty si takové zboží nekoupíš. Ale on ti to nikdo nutit nebude, koupi si musíš zvážit sám.
Otázkou je, kolik lidí má tvůj "standard" ve své hlavě. To, co je pro tebe nepřekonatelnou překážkou, pro druhého bude třeba výhodou...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
Drátík píše: Jindra650> To rozhodně netvrdím. Ale stojím si za tím, že je vzhled subjektivní a to co se nelíbí jednomu, může se líbit druhému....
ale taky treba nemusi ani tomu druhemu ...jeste je nutny rozlisovat design po strance stylu(moderna, retro ....) a pak designovou sladenost a dotazenost, to jsou troufam si rict dve dost podstatne jiny zalezitosti, ale obe jsou pro prodej dneska dulezity, zvlast pro ty firmy co se teprv prosazujou. Do druhy skupiny prave patri ony odstavajici kabely, bowdeny, hadice, vystupujici konzolky na kde co, nepovedeny polepy, svitici tucty sroubu, pouziti vystouplych sroubu misto zapustenych nebo plochych, mixovani dilu z ruznych motorek s podivnym napojenim do sebe atd.....nevim jakym okem koukas ty na dnesni motorky a auta, ale to je prave to, co dneska je uz brany jako standart, proste takovy ty vzhledovy pesti na oko. Lidi je at uz vedome nebo nevedome sledujou a kdyz je konkurence nema, tak je to vada.
Naposledy editováno 13.03.2012 16:16:05
Drátík píše: Alda> A můžeš být konkrétnější? Resp. co u tebe znamená zpracování? (u mě je to kvalita laku, svárů, kvalita plastů, spasování jednotlivých částí). Pro mě to není třeba použití šroubků na viditelných místech či viditelnost některých hadic pod motorem - to je u mě konstrukční řešení.
Takže prosím o názor, co řadí JAWu na úroveň Yuki?
Tak u me je to to samy jako u tebe + navic pouziti sroubku na viditelnych mistech, hadic pod motorem, viditelnost ruznych vsemoznych dratu.
Asi jsme si vsichni vsimli minimalne spasovani jednotlivych casti - uz to by me odradilo.
A taky jiste vetsina z nas uctivala Californii a urcite nejsem jedinej, kdo si mysli, ze takovej kult by se v retru delat nemel. A pokud ano, nemuze mit takovejhle motor, podle me ani ten stitek a v prvni rade prisernej kufr.
Je to to samy, jako Renault Thalia... je to hnus a vzdycky radsi napr. Fabii, ale Thalii bych si klidne koupil, protoze stoji pulku. To dava smysl.
Nenachazim zadnej duvod koupit Sportarda. Design je sice subjektivni, ale to co jsem napsal vys by melo odradit uplne bez problemu.. a hlavne.. kdyz uz nic jinyho, Brezovar lital po Africe na Tenere 660, vsechny tam mely najeto (90% teren) pres 60tkm a slapaly jak hodinky. Takze aspon je to osvedceny.
A aby nedoslo k omylu, stary jawy jsem mel rad a mam rad dodnes, jeste nedavno mi v obyvaku stal tenhle mazlik
2 reakcí na tento příspěvek Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
Jestli opravdu Jawskej litr bude vychazet z hotovyho motoru MZ, pro Jawu by to bylo jedine dobre. Kdyby se mel vyvijet se stejnym pristupem jako motorky, tak se hrozim toho jak to dopadne. Nicmene ceho se obavam, tak i kdyby ten motor byl takhle uz hotovy a odzkouseny, tak se to doslova "zabije" zas designem nejaky sileny motocyklovy kreatury o kterou nebude zajem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
1 reakcí na tento příspěvek Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
sxs525 píše: jawa je stejně ilustrativní vzorek produktu velkopodnikání jako jsou dálnice a mosty jako je naše celá státní správa porovnávat jawu s okolím je jako jet autem po české a německé dálnici smutné je že jawa jako značka za to nemůže
takze ty jses nasranej cele cesko? ... takze vlastne sam na sebe..
1 reakcí na tento příspěvek Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
sxs525 píše: s jawou 1000 je to jako s tou jitrnicí v pohádce je super užasná prostě taková že jí svět neviděl a asi ani neuvidí ale určitě to bude výborná skovka na peníze z různejch dotací a eurofondů na inovace a zaměstnanost atd. a ve finále ukážou zaprášenou emzetu s jiným víkem na spojce ostatně sportárd není nic jiného než zbytek z mastifa
Tak shodou okolností mz 660 mastiff v úpravě sm má můj brácha a nemůže si ji po xt660 a hlavně mrdce xt750 vynachválit, navíc měl možnost projet i sportarda a jedinej zásadní rozdíl shledal v naladění motoru, takže jesi je podle tebe sportard zbytek z mastifa tak je to ok. Jo ještě drobnost emzeta má starší motor jak jawa takže jiný víko na spojce je to nejmenší.
Přeji také Jawě úspěch a pokud ty motorky budou spolehlivé a za dobrou cenu, neměl bych v budoucnosti problém značku Jawa podpořit. Je to prostě srdeční záležitost - jezdil jsem dlouho na "kejvačce 350".
... OM
Calif je OK, Ctyrka je hezci, promakanejsi, akorat mne trochu zklamala prezentace v Praze, ale OK, kazda aktivita se ceni...
1 reakcí na tento příspěvek Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
1 reakcí na tento příspěvek Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
Calif je fakt pěknej, konečně od Jawy motorka dle mého gusta, nevím proč pořád řešíte výfuky, když je stejně půlka lidí hned sundá...
Pro notorické kritiky: Komu tím jako prospějete?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
Sukin píše: ... Vzhledem k tomu v jakých vznikají podmínkách nejsou vůbec zlé. Jako konstruktér z oboru si dovedu představit, za kolik pracují kolegové z Jawy, takže smekám, musí to být opravdu srdcaři....
Ale to je přesně to, oč tu neběží... na trhu prostě o tyhle věci nejde.
Mašina musí bejt dobrá a sami kupující rozhodují o tom, jestli je nebo není. Proč sem proboha furt někdo tahá to jestli někomu svítilo sluníčko do očí, měl klacky pod nohama, stál v louži atd.
Mají snad u každé motorky v manuálu vyfotit to, kde a za jakých podmínek to dělají, jako omluvu za to, že to prostě tak "dokonalý" jako výrobky od renomovaných výrobců není ??? ..ale vzápětí si za to říct cenu jako oni ? ...
To si snad děláte srandu ... lidi probuďte se...tam venku nikdo nedělá štvavou kampaň proti Jawě ... to jaký má Jawa prodeje a jakou má finanční bilanci, za to si může pouze a jenom Jawa sama ...
Stesky o chudácích srdcařích co ani po 20 letech svobodnýho podnikání, nedokáží najít obchodní, designovou i technickou strategii jsou spíš k pláci...natož, aby někdo svými penězi a empatií měl "klukům z Jawy" za podobný "omluvy" platit ...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
Je vidět, že se to tam hýbe. Po ne moc povedených 650tkách s mnoha mouchama má Sportarda – normální spolehlivou mašinu, kterou loni těch pár majitelů a Jarda Šíma prověřili desitkama tisíc kilometrů. Už jen to je posun k lepšímu.
Teďka přichází s novým Kalifem, kterej má stejně dobrej základ jako Sportard a je podle mě i hezčí - prostě se mi líbí klasika - kulatý světlo, nádrž i blatníky z plechu a minimum plastů. Přitom je to dostatečně velká a vysoká mašina, nic pro skrčky.
Těm, kdo čekali, že to bude vypadat jako Kalif před čtyřiceti rokama, jenom doporučuju, ať si porovnají třeba současný Triumph řady Classic a 40 let starý Triumph - taky nevypadají identicky. Těch pár drobností (tacho, pro někoho výfuky...) si může každý doladit dle svého (když to můžou dělat Harleyáři, kteří své mašiny pořizují ještě dráž, tak proč ne Jawaři). A co si budeme povídat - Jawa nemá a nikdy neměla pověst naprosto dokonalého a nádherného stroje - byť v minulosti o některých modelech jedno nebo druhé platilo.
Že tam je cizí motor mi taky nevadí - v začátcích rovněž používala cizí, dobré agregáty a tohle je furt lepší, než to tahat z Číny, jako u Jawy 250 nebo v případě jiných renomovaných evropských značek (BMW, Triumph...).
Takže za mě přeju Jawě, ať se daří dál kráčet po cestě vzhůru, byť její kroky už párkrát vedly podél propasti, na Kalifa se moc těším a hlavně pak na toho litra!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... | Dolin | 265 | 23.3.2024 v 16:31 Drakl |
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 22 | 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild |
Jawa 650 Style Bing 94/40/146 Jawa 650 Style, Jawa 650 Classic, Jawa 650 Dakar, Ja... | Kamioňák_Petr | 4 | 28.8.2022 v 20:24 kratkej01 |
Ventilek u duše, aneb kam s maticí [1, 2] Yamaha XT 660 R, Jawa 650 Classic | Sofía | 51 | 6.4.2022 v 14:33 Kalasnikov |
Dražba Jawy 650 Limited edition [1 ... 4, 5] Jawa 650 Classic | panTerek | 137 | 4.6.2021 v 06:18 FJRPEPA |