Aprilia Tuono 1000R
Supersportovní bike, pro který není problém atakovat rychlosti přes 250km/h. Posez je vyloženě „na motorce“ a nezasvěcenému se může zdát, že sedí na prkenné lavici. Super pevný a přesný podvozek. Uvolněná jezdecká pozice, příjemně tvarované široké řidítka dobře padnou do ruky, avšak pilot má docela sportovně zalomené nohy. Jako na superbiku. Všude dostatek prostoru a tuono navozuje pocit „velké motorky“. Dostačující, ikdyž ne příliš kousavé brzdy. Hodně atraktivní look díky válečnému lakování. Celkově kvalitně postavený bike s dobrou ochranou proti větru. Vítěz srovnávacích testů v letech 06-07-08. Výkon 138PS.
Triumph Speed Triple 1050
Více univerzální stroj ne tak atraktivního vzezření, obzvlášť když stojí vedle sebe. Vzhledově i pocitově menší (kratší) motorka. Nádrž kratší, ale stejně široká jako na Tuona. A posez? Jezdec sedí jako by v motorce, s podobnými řidítky jak na Tuonu, avšak s méně zalomenými nohami. Účinnější brzdy díky radiální pumpě a krásné, letmo uchycené zadní kolo. Zepředu více „ufo“ vzhled a celkově nepůsobí tak agresivně jako Tuono. Vítěz srovnávacího testu 2011. Výkon 135PS.
DUCATI STREETFIGHTER/S
...a jeho dvouválcových 155PS. Vrchol evoluce. Nejnašlapanější naked, který stál nový 489tisíc Kč. Motorka, která nutí jezdce jet strašnou pilu a stroj, který neodpouští chyby. V běžném provozu nebezpečná zbraň, která zesměšní vše ostatní a z aut udělá pomalu se šinoucí a zavazející figurky. Brutální posez, vzhled a jízdní parametry. 155 koní, kovaná kola MARCHESINI, brzdy Brembo monoblok a kompletní šasi od Ohlinsu. Nic lepšího v roce 2011 po zemi nejezdilo. Vrchol pyramidy, luxusu a sportovních vlastností, které ovšem průměrně zdatný pilot ani z poloviny nemá šanci využít. Nevhodný pro jízdu ve dvou a pro delší trasy a klidnější jízdu „na kochačku“ naprosto nepoužitelný. Buď jedeš na hraně a nebo se trápíš. Přes všechny malé nedostatky radikální bike se kterým leze kdykoliv a kdekoliv udělat hodně parády.
Naposledy editováno 18.05.2015 21:14:43
1 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
17.3.2012 Dnes první „řádná“ vyjížďka na novém stroji. Podotýkám, že stále v zajížděcím režimu, konkrétně do 5tis.ot./min. Posez je vynikající. Kdybych zavřel oči, myslím si, že jedu na „starém“ Tuonu. Podotýkám ještě jednou, že tento test nebude příliš objektivní, ale bude to spíše srovnání s mými bývalými stroji, tedy aprilia Tuono 1000R (07) a DUCATI Streetfighter 1098S. Ochrana před větrem je překvapivě dobrá, SF na tom byl o poznání hůře, Tuono dost podobně. Výkon motoru nebudeme zatím srovnávat. Táhne velice pěkně a i na šestku zrychluje prakticky od volnoběhu neuvěřitelně! Párkrát jsem tam hledal sedmý kvalt. Je fakt, že brutální nárust výkonu jako tomu bylo u testastretty se zatím ani v těch 5tis. nekoná, ale uvidíme co Speed předvede, až mu dáme „pod vocas“ po zajetí. Ergonomie tedy výrazně pohodlnější než na DUCATI. Co mi trošku vadí , jsou delší dráhy řazení. Přeci jen titěrné páčky na Streetfighterovi a jeho tvrdá a krátká převodovka mi seděla víc. To je ale otázkou zvyku. Jinak převodovka je sametová a rychlosti padají jako nůž do másla. A to doslova. V tomto Speed předčí svoje dvě rivalky. Řazení samotné je lehčí než u Aprilie i DUCATI. Jízda je daleko pohodovější, motorka se mě nesnaží shodit na každé nerovnosti, ale podvozek je dost pevný na to, aby se nenechal vyvést s míry ve větších náklonech, na brzdách či tehdy, když pilot začne tlačit na pilu. Tak to mám rád. Žádná žvýkačka ale pěkně pevné sportovní šasi. Opět srovnatelné spíše s Tuonem, komfortnější a klidnější než na SF. Brzdy si už trošku sedly a brzdí o něco lépe než stejné třmeny na Aprilii, ovšem do brutálního zákusu monobloků mají daleko. Alespoň si tak brzo nenabijem držku. Když Speed Tripla shrnu jako jeden celek, dovolím si tvrdit, že se jedná o sportovně zaměřeného naháče, který je ovšem na druhou stranu i trochu pohodlný a nenutí svého jezdce atakovat nelegální rychlosti jen pro to, aby jízda na něm dávala smysl. Ovšem když je potřeba, umí vystrčit růžky a zle zatopí nejednomu kapotovanému superbiku! V Hinckley mají ode mě pět hvězdiček!
Triumph závěr…
V porovnání s mými předešlými dvouválcovými bestiemi je krapet "hodnější" a jeho "funky factor" je tímto nepatrně snížen. Mám na mysli sólo střelbu na okreskách s kvalitním povrchem. Ovšem všude jinde (utažené zatáčky, vracáky, horší povrch, jízda se spolujezdcem, delší trasy, průjezd měřeným úsekem, jízda v koloně,...) všude tam exceluje a své dva předchůdce svojí univerzálností zastiňuje! V Hinckley mají ode mě pět hvězdiček!
Nemá sice takový brutálně sexy look jako Streetfighter a ani není tak sportovně laděný jako Tuono. Chybí mu dusot dvouválce a brutální projev dvouválcového agregátu. Na druhou stranu své dvě rivalky předčí svými schopnostmi, svou univerzálností, kvalitním zpracováním a život s ním bude snadnější.
Řekl bych že tentokrát to byl svazek z rozumu, zatím co DUCATI je čistě emoční a nepraktická záležitost. Něco jako hodná, ikdyž krásná a poslušná manželka a nebo rozežraná a rajcovní milenka!?
1 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
naneštestí tahle otzka pro mě nebude do příští sezóny aktuální
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
1 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
Každopádně, v čem má Speed navrch je fakt, že ze mě udělal jaksi nechtěně o jeden level lepšího jezdce. Průjezdy zatáček byly plynulé a snad i rychlejší. Důvod? Nemusel jsem se tolik soustředit na motocykl jako takový, ale stačilo dobře trefit stopu a Triumph vše ostatní vyřešil za mě. Když vzpomenu na ten samý úsek jetý na streetfighteru, jízda vyžadovala mnohem více práce, soustředění, trefit kvalt, otáčky, rychlost a stopu. Zavřený plyn znamenel hák ze zadu a mnohdy jsem zbytečně před zatáčkou ztratil rychlost, naopak přechod do akcelerace v náklonu doprovázený mocným škubnutím taky nic moc. A nedej bože trefit nějakou nerovnost a cuknout nechtě plynem. Okamžitý zásah DTC (level6) za mě vyřešil nejednu krizovku. Na Triplovi nic podobného není, ale ono to ani není potřeba. Všechno dělá tak nějak samozřejmě a v klidu.
Zkrátka a dobře Speed Triple je na takové to "domácí ježdění" lepší. Pokud bychom se pohybovali na super kvalitních silnicích s dobrým výhledem a v rychlostech nad 170km/h, měla by DUCATI navrch. O tom žádná. Otázkou zůstává, v jakých rychlostech jsme schopni se na našich silnicích pohybovat.
Asi ještě nějdem tak dobrý pilot, abych ze STREETFIGHTERA dostal maximum a jízdu si v klidu užíval. Na Speedovi to jde. Hold každý mají něco. Co nabídne Triumph nezvládá s takovou samozřejmostí DUCATI a naopak. Tam, kde Speedovi dochází dech, Streetfighter nastupuje. Tuono je někde mezi nima. Asi blíž ke Triumphovi. Ovšem co se týče obdivných pohledů, dotazů kolemjdoucích a otočených hlav, nemá SF konkurenci. A to se taky počítá!
HOWG!
Jo a ještě jeden postřeh. Ze Streetfightera mě bolely ruce, taky mě zas bolí prdel. Tak nevim, co je lepší... :D
Naposledy editováno 18.03.2012 20:22:06
2 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
drippera píše: ... Převodovka je sametová, její chod mi připomíná skříně BMW. ...
smajlikcohroznekouliocima
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
Pylot už ho nechce, protože jsou u nás všude kvalitní silnice a jezdíme jak hovada
Naposledy editováno 19.03.2012 11:57:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
MilanTST píše: drippera> Pokud bychom se pohybovali na super kvalitních silnicích s dobrým výhledem a v rychlostech nad 170km/h, měla by DUCATI navrch.
Pylot už ho nechce, rotože jsou u nás všude kvalitní silnice a jezdíme jak hovada
Tak ono je potřeba brát ty moje "moudra" samozřejmě trošku s nadhledem. Dobře víme, jak to doopravdy je. Někdo brečí, že nemůže na nahaté šestistovce dojet do Chorvatska a můj tchán, nebožtík to zvládal 2x ročně na skůtru ČZ175!!!!!!
Jestli už náhodou nejsme tak trošku rozmlsaní, že jo?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
drippera píše: pylot> Dle vkusu každého soudruha. Důvod???
No dole to nema ten tvrdej projev dvouvalcu, nahore to nema kopanec ctyrvalce a motorka udela pul veci za tebe, hrozne moc odpusti a jezdit na ni je strasne jednoduchy. Co by me na tom sakra mohlo bavit?2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
pylot píše: No dole to nema ten tvrdej projev dvouvalcu, nahore to nema kopanec ctyrvalce a motorka udela pul veci za tebe, hrozne moc odpusti a jezdit na ni je strasne jednoduchy. Co by me na tom sakra mohlo bavit?
Nemluvíte náhodou o Hondě?
Takhle se muj speed vůbec nechová, pořád se mi zvedá na zadní, zatáčky chce projíždět rovně, a ten motor má sílu jak bejk
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
MilanTST píše: Nemluvíte náhodou o Hondě?
Takhle se muj speed vůbec nechová, pořád se mi zvedá na zadní, zatáčky chce projíždět rovně, a ten motor má sílu jak bejk
Brzdný účinek motoru není tak brutální jako u dvouválce a já na něm za těch prvních pár km udělal daleko míň jezdeckých chyb, než na streetfighterovi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
MilanTST píše: Nemluvíte náhodou o Hondě?
Takhle se muj speed vůbec nechová, pořád se mi zvedá na zadní, zatáčky chce projíždět rovně, a ten motor má sílu jak bejk
taky jsem v tom svýho speeda ale vůbec nepoznával ,
jestli soudruzi v Hickley tý 2011 nesebrali ten chuligánskej projev
myslím že to Dripera dopíše až bude moct pořádně točit ,
vždyt přes 6tis otáček ten třívál krásně kopne