A sice na výrobu padáků, vím, že si je můžu koupit ale radost z vlastní práce je nad všechny koupené výrobky, a taky cenově doufám mě to vyjde lépe..
Nechci aby to přesáhlo cenu padáků již hotových, a navíc nechci jen dva ale tři (třetí na výfuk, jelikož si ho docela cením a přečnívá rovinu motorky.
Přístup k soustruhu nemám, ani k většímu zázemí, tak bych to chtěl splácat doma - alespoň to zkusit.
K materiálu:
Jednoduše přemýšlím o jednom válečku (větším) z jedné strany uzavřeným, z uzavřené strany díru pro šroub, do toho ještě jeden váleček (menší) a mezi ně silon + do toho menšího.
Asi takto (sory za kvalitu, malování, nic lepšího doma nemám........
Rozměry si seženu.. Můj dotaz zní kde můžu sehnat tyto materiály a v jakém rozmezí se pohybuje jejich cena ? A mohl by tento můj výtvor vůbec fungovat ?
Díky.
Naposledy editováno 21.03.2012 18:42:34
1 reakcí na tento příspěvek Materiál a výroba padáků.
1 reakcí na tento příspěvek Materiál a výroba padáků.
1 reakcí na tento příspěvek Materiál a výroba padáků.
http://www.rutan.cz/
Bohužel u CBR 600F budeš muset vyvrtat otvor skrz kapotu. Jak píše Rutan na svých stránkách, nikde jinde protektor nepřiděláš, pokud má mít nějaký význam..
Díky C.J.
Já vím, že to co jsem vymyslel, je cipovina na n-tou, jen se to prostě chtěl zkusit
No a co, komu se to nelíbí a potřebuje se zasmát, tak ať, mě je to jedno
Naposledy editováno 21.03.2012 22:16:21
1 reakcí na tento příspěvek Materiál a výroba padáků.
Takže jsem nakonec rád koupil hotové padáky od Rutana, v sadě bylo naprosto vše, co jsem potřeboval pro montáž, takže byly namontovány za pár minut..
Rutan to má vážně vychytané do detailu U tebe to bude složitější, protože musíš upravit kapoty.. Ale opět - přímo od Rutana si můžeš objednat "vykrajovák" a máš to bez starostí
c.j. píše: Myslím, že většian lidí prvně uvažuje jak si je vyrobit svépomocí.. Je to logické, vypadá to jednoduše, prostě kus nylonového špalku a hotovo.. Ale ona to je celkem věda..
Takže jsem nakonec rád koupil hotové padáky od Rutana, v sadě bylo naprosto vše, co jsem potřeboval pro montáž, takže byly namontovány za pár minut..
Rutan to má vážně vychytané do detailu U tebe to bude složitější, protože musíš upravit kapoty.. Ale opět - přímo od Rutana si můžeš objednat "vykrajovák" a máš to bez starostí
S tímto na 100% SOUHLASIM
2 reakcí na tento příspěvek Materiál a výroba padáků.
Dá se to nějak spočítat? Nebo je tu někdo ochoten mi popsat problematiku padáků a pár vzorečků abych nevyvalil kus tělesa? ... kdybych to nedával na rám, ale chtěl bych alespoň udělat padáky na výfuk ? (Těleso stupačky-uchycení výfuku-padák)
Naposledy editováno 25.03.2012 20:34:50
1 reakcí na tento příspěvek Materiál a výroba padáků.
2 reakcí na tento příspěvek Materiál a výroba padáků.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiál a výroba padáků.
xBaryk píše: To je moc jednoduchý si to koupit, to neberu
Dá se to nějak spočítat? Nebo je tu někdo ochoten mi popsat problematiku padáků a pár vzorečků abych nevyvalil kus tělesa? ... kdybych to nedával na rám, ale chtěl bych alespoň udělat padáky na výfuk ? (Těleso stupačky-uchycení výfuku-padák)
Možná se Ti podaří "uchránit" výfuk, ale s velkou pravděpodobností můžeš poškodit podsedlák(vyrvat z něj stupačku, apod.)...Co máš za skvost, že kvůli tomu chceš zohyzdit motorku?
1 reakcí na tento příspěvek Materiál a výroba padáků.
mike.46 píše:
Možná se Ti podaří "uchránit" výfuk, ale s velkou pravděpodobností můžeš poškodit podsedlák(vyrvat z něj stupačku, apod.)...Co máš za skvost, že kvůli tomu chceš zohyzdit motorku?
To je mi jasné, proto tam dám měkčí materiál, než je materiál tělesa stupačky, a samotnej podsedlák. Hlava padáku bude hliník/dural - silon, tělo asi válcovina hliník? vyplněný silonem, přichycení k opěrnému bodu s co největší dosedací plochou. Spojené patřičnými šrouby. Asi budu potřebovat odstínit síly ne dovnitř, protože těleso stupačky je tvrdé ale křehké. Ale do směru jízdy. Neříkám, že to bude hned, a možná plácám.. ale zkusím to a uvidím, za to nic nedám
E: problém bude spíš délka tělesa, která bude držet hlavičku a na kterou budou působit největší síly, vyřeším to asi výztuhou válcového tvaru.
Naposledy editováno 26.03.2012 08:29:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Materiál a výroba padáků.
mike.46 píše: Možná se Ti podaří "uchránit" výfuk, ale s velkou pravděpodobností můžeš poškodit podsedlák(vyrvat z něj stupačku, apod.)...Co máš za skvost, že kvůli tomu chceš zohyzdit motorku?
jestli je to ten co ma v profilu.. tak to vypada na vydlabanej seriovej vejfuk polepenej "falesnym" karbonem a nanejtovanou plackou gianelli
jinak teda sem fanousek domaciho kuteni, na padacich taky nevidim zadnou extra vedu... ale tak jako delat padak bez jakehokoliv vybaveni a zkusenosti mi prijde lehce mimo. Jako to tady muzu svihnout komplet vykresovou dokumentaci, ale bez soustruhu by me zajimalo jak to kdo bude vyrabet.....
Naposledy editováno 26.03.2012 08:35:09
assassin píše:
jestli je to ten co ma v profilu.. tak to vypada na vydlabanej seriovej vejfuk polepenej "falesnym" karbonem a nanejtovanou plackou gianelli
Ale to nikdo neví, tak pšt.
E:Baví mě to, a to je hlavní, neříkal sem, že to bude hned.
EII: A asi to zapřu volným pojistným tělesem o kyvku.. snad líp rozložím síly, když to bude vypadat hrozně tak to sundám no
Naposledy editováno 26.03.2012 08:41:01