Chci se zeptat,nejlépe majitelů Jaw 550,zda jezdí na tomto veteránu s klasickým TP+SPZ,nebo je potřeba jen jakási kartička a povinné ručení?
Děkuji!
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 550 (pařez)-je potřeba TP a SPZ ?
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 550 (pařez)-je potřeba TP a SPZ ?
Nebo se prodávají nové hliníkové štítky,kde je možné vyrazit potřebná čísla,koupit nýtky a je to jak origoš.
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 550 (pařez)-je potřeba TP a SPZ ?
nepodléhájí ze zákona povinné registraci vozidel tzn. nemusí být vybaven registrační značkou, nemusí mít technický průkaz, osvědčení o technické způsobilosti a nevztahují se něj žádné technické prohlídky a měření emisí.
V praxi je tady potřeba pouze pojištění a tzv. typový list. ( zkouším ho seznat)
S pozdravem Lerak
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 550 (pařez)-je potřeba TP a SPZ ?
Něco ze zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích č. 56/2001 Sb. (aktuální znění k 11/2007)
Dvoukolové mopedy jsou dvoukolová vozidla s objemem válců motoru nepřesahujícím 50 cm3 v případě spalovacího motoru a s maximální konstrukční rychlostí nepřesahující 45 km/h při jakémkoli druhu pohonu.
Vozidla, na která se nevztahovala povinnost registrace podle právních předpisů platných do účinnosti tohoto zákona, musí být zaregistrována v registru silničních vozidel nejpozději ve lhůtě tří let od účinnosti tohoto zákona. Pokud takovým vozidlem je dvoukolový moped nebo motokolo (vozidla patřící do kategorie L podle přílohy tohoto zákona) nebo pracovní stroj samojízdný (vozidlo patřící do kategorie S podle přílohy tohoto zákona), registruje se jen na žádost vlastníka.
Ale jak jsi správně napsal, pařez je vozidlo kategori L1, tedy motocykl, ne moped.
Pokud chceš mopeda, tak jawetu, která má motor z pařeza, ale se šlapkama.. Za tučný obnos prodám
Zdar kravina nekravina, naprosto souhlasím s citací zákona i já ho uvádím.
Nicméně pařezy s karburátorem Jikov 2912 mají max.konstukční rychlost 45km/h (Původní karburátor určený pro typ 550 Jikov 2912 s odkapávací miskou měl zaplavování plovákové komory vyvedené přes kapotáž táhlem z drátěného profilu. Provádělo se tahem nahoru. Sací filtr (vyráběl se ve dvou verzích viz. obrázky karburátorů) měl průduchy na rubové straně a zavíraly se pootočením celého tělesa filtru. Karburátor montovaný na válec byl nasměrován na levou stranu ve směru jízdy)., ty novější s karburátorem Jikov 2914 mají konstruční rychlost 55km/h. Obsah válce je u bobou 49,8 ccm.
Takže můj pařez podmínky splňuje, má levej karbec 2912, max rychlost 45km/h, (nemá tachometr r.v. 1955.)