tak sem se odhodlal a rozhodl se pořídit motorku. Je mi 19 a tak bych si mohl pořídit něco silnějšího, ale na naučení a rozhodnutí jestli v motorkařině pokračovat jsem se rozhodl pro minimální kubaturu. Předpokládám že 125 motorka je na naučení ideální - lehoučká, malá náročnost i spotřeba a nesvádí k agresivnímu předjíždění. Stejně se chci krajinou jen tak pomalinku projíždět kochat se krajinou.
Vybral sem pro začátek Hondu CBR 125R co vy na to? Dobrá volba? Uvažuji o nějaké ojeté. Podle inzerátů bych za ni měl dát +-30 000Kč. Vzhledem k tomu že motorkám zatím moc nerozumím tak si ji nechám prohlídnout v nějakém značkovém servise. Doufám že tam mi poradí.
Dál bych se zkušených jezdců rád zeptal na kolik mě vyjde provoz takovéhle motorky, když za sezónu najedu takovejch 5000 km a budu se k motorce chovat ohleduplně.
Nakonec bych se rád zeptal na kolik mě vyjde kvalitní kompletní oblečení na motorku.(helma, bunda, páteřák, kalhoty, boty, rukavice...)
Díky moc za ochotu a rady :D
U nás u gymplu stává boreček s takovoudle yamahou a řeknu vám, mě být 16 tak mu závidím až za hrob. Je to moc hezká mašina co vypadá na větší kubaturu. Seděl sem na ní na výstavě a fakt to není "do ruky" takový motokolo jak cbr 125.
Když sem chtěl první "větší" moto měl sem taky v hledáčku er 5 a gs 500, ale za trochu hezký mašiny chtěli hrozný pálky, tak to nakonec vyhrálo SV 650, protože za stejný peníze bylo víc muziky (kobylek). Já měl výhodu, že sem měl do uplnýho začátku po tátovi fichtla na polňačky a čz 175 na první sezonu. Takže pokud někde u kmotra ve stodole narazíš na nějaký zachovalejší kousek, tak se být tebou vůbec neostejchám, investuju pár korun za nový gumy, svíčky, vzduch. filtr a baterku a ta stará mašina ti na první rok udělá takovou službu, že pak budeš ještě vzpomínat. (Třeba jaks chtěl svézt mladou k rybníku a zaboha ti to nechtělo chytnout )
EDIT: Ještě sem si vzpoměl na malýho varana , jeden kluk z vesnice to má, vozí na tom kočky na koupák, taťka mu na to namontoval Leo Vince a když jede kolem, tak se stydim, že mu to rachoce víc než mě . Navíc s dvouválem se neztratíš
EDIT2: Pro ty co tvrděj že pod 500ccm to není motorka: V létě sem potkal tři výletníky, jeden měl NSR 125, druhý yzf 125 r a třetí varadero 125. Když z toho slezli, ukázalo se, že to sou strýcové cca 35 let, ale ta čirá radost co měli v očích, tu v životě neuvidíš u borců v bílejch la coste botkách a vyšisovanejch džínách co to pálej na yamaha r6 nebo na ninja6r (no ofense, bez urážky, nevím proč zrovny tyto dvě motorky přitahujou podobný individua) přes vesnici kilodvacet (120km/h)- Takových sem o prvním hezkým víkendu potkal tak osm).
Naposledy editováno 24.03.2012 00:12:08
1 reakcí na tento příspěvek první motorka
Saly89 píše: Já měl výhodu, že sem měl do uplnýho začátku po tátovi fichtla na polňačky a čz 175 na první sezonu. Takže pokud někde u kmotra ve stodole narazíš na nějaký zachovalejší kousek, tak se být tebou vůbec neostejchám, investuju pár korun za nový gumy, svíčky, vzduch. filtr a baterku a ta stará mašina ti na první rok udělá takovou službu, že pak budeš ještě vzpomínat. (Třeba jaks chtěl svézt mladou k rybníku a zaboha ti to nechtělo chytnout )
Začít na Jawě nebo Čz je to nejlepší co můžeš udělat !!!
Naposledy editováno 24.03.2012 00:05:48
Přeji všem hezké jarní kilometry
A ptal jsi se na ceny : tak nova CSR250 39.900,-
Drobnosti náhradní žarovky, pojistka,
Lekarnička,Havarijni pojistka na rok , přihlašení atd 3,000,-
Přilba raději novou tak minimálně 2,500,-
V každém případě bundu a rukavice
Muže být i dobra plátěná třeba bazar, důležité, ochrana loktů
Páteřák je taky dobrej. Rukavice, když nejhůř,
tak dobré cyklistické, plnoprsté . Je v nich cit , nekloužou ,
mají vrstvu i proti vibracím ,ale při nehodě moc neochrání.
Kdo zažil silniční lišej tak ví, že texasky nejsou to pravé.
Na oblečení se ušetří jen jednou. A mimoto, když je člověk
mokrej a skřehlej a má před sebou sto kilometrů,
tak to je i nebezpečné.
A tenisky rozhodně ne , chce to kotníčkové
Tak takových ……………………………………………….. 7- 15,000,-
První servis 500 km výměna oleje 500,-
Druhý servis 5000km olej seř. ventilů 1,200,-
Naposledy editováno 24.03.2012 11:46:47
No řekl jsem si, že vyzkouším osvědčený čtyřlístek CB500, GS500, GPZ500 a ER5. Tohle už jsou prostě motorky, a budou Tě bavit víc. Sice budeš mít větší respekt ale je tu vyšší pravděpodobnost, že motorku využiješ variabilněji. Zjistíš, co se Ti líbí (jaký styl) a zažiješ si s nima hodně zábavy. Bude na Tebe působit rozhodně víc majestátním dojmem než CBR 125R.
Jinak motorka sama o sobě k agresivitě nesvádí, to až Tvoje chování a Tvůj mozek. Zase z druhé stránky, když budeš už nucen předjíždět tak to bude rychlejší a bezpečnější na pětikilu než na malorážkách.
Hlavně se neboj zkoušet a projeď si klidně i víc strojů. Vyplatí se to. Vždycky můžeš říct před koupí, že Ti motorka nevyhovuje. Oblečení je dobré nepodceňovat, ale zase i zde neplatí že čím vyšší cena tím kvalitnější.
Hodně zdaru!
1 reakcí na tento příspěvek první motorka
To je můj názor a ten mi nikdo nevezme Tvůj je mi putna, ale nebudu Ti za něj nadávat
Asi máš mindrák
Jawka nebo Čztka Tě na začátek vyškolí ze všeho nejvíc
xBaryk píše: italšrot>
To je můj názor a ten mi nikdo nevezme Tvůj je mi putna, ale nebudu Ti za něj nadávat
Asi máš mindrák
Jawka nebo Čztka Tě na začátek vyškolí ze všeho nejvíc
........... a prosím tě proč by jsi mi měl za to nadávat? Jawa i ČZ byly dobré ve své době, ale dnes tě opravdu leda tak vyškolí. Na naučení jsou dneska daleko vhodnější motorky. Potřebuje získat návyky na 4T moderní motorku, protože tu předpokládám bude mít. A né získat návyk na starý 2T. Pokud jednou bude chtít sporta doporučil bych mu Kawasaki 250 Ninja a pokuk chce naked bike tak seškrcenou Kawasaki ER5. I proto je využívají autoškoly... jsou vhodné na naučení.
Naposledy editováno 25.03.2012 19:02:52
1 reakcí na tento příspěvek první motorka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) první motorka
Kov píše: Toto téma se pořád dokola opakuje a pořád dokola se u toho utkávají dva tábory. Jeden tvrdí silnou od začátku,druzí znalí praxe doporučují postupně.
Omyl,vetšina lidí tvrdí jednoznačne do začátků slabou a lehkou, problém je že definice "slabé a lehké" je pro někoho silná a těžká. On tu totiž nikdo nedoporučuje ani ostrou šestku natož něco nad litra. Dle mého máš jezdit přibližně na tom na co máš papíry (v případě omezených papírů) a z této nabídky hledat optimum tak aby jsi se nenabil, nevykrvácel jak na silnici, tak i finančně.
je to stejné jako s lidmi co jsou 10let spokojeni s ER5 a mluví o přebytku výkonu vs GSXR co nemá výkonu dost. Dle mého jsou oba ytto tábory minoritní tj vetšinový názor je mezi nimi. I já , když nemám výkonu nikdy dost se považuji v tomto srovnání za člověka někde v průměru, možná vyšším.
...to jen na doplnění
Každopádně bych se touhle otázkou zabýval až budou papíry - až bud vědět jak se k motce stavím.
jede to dost rychle, aby jsi byl nad povolenou rychlost všude kromě dálnic, prd to žere, gumy/řetěz/desky na to nestojí raketu a když tě omrzí, tak ji snadno prodáš s minimálním prodělkem.
můj názor: zkus to
P.S. na tuhle otázku ti stejně žádný fórum nedá odpověď,protože každej šel jinou cestou
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) první motorka
...to že je to pořád dokola je samo pravda
Já začínal (po 15ti letech co jsem slezl z pincka a jawky) na TDM850 - solidní výkon, ale vysoko těžiště a velký brzdný učinek motoru takže mi jako úplný ideál pro nováčka nepřijde, ale od té doby jsem jel vcelku na slušném výčtu strojů a tak myslím mohu srovnávat. Stejně tak jezdím poměrně dost a jezdíme ve skupinách různých strojů i kvalit jezdců, právě tam pak pramení negativní postoj k jízde na motce zbytečně slabé. Konkretně mladej lehnul jen proto že to hnal jak šílenej jen aby nezdržoval - a to že mu 10maníků furt opakovalo ať se sklidní , že neni kam spěchat bylo fuk.
Takže růst samozřejmě ano, ale rozumně, nesedat na kolo když mne vyjde na stejný peníz jako motorka...
Naposledy editováno 26.03.2012 12:47:44
1 reakcí na tento příspěvek první motorka
Prostě je to malé, pomalé, musí se to točit, a pak když jde do tuhého tak je i na mém horské kole lepší podvozek a brzdy ani nemluvím...
Možná si myslíš, že Tě 500 potahá, ale to vůbec. Taky jsem začínal na 400(měla ještě víc kw jak 500) a v pohodě a navíc tam máš všechno lepší(je to větší, podvozek, brzdy atd.). A hlavně to nevyměníš za měsíc, ale do 2 let.
Naposledy editováno 26.03.2012 14:14:43
dareckov píše: 125 bych si nekoupil a jsem rád, že mi to tady všichni při koupi první motorky vymluvili!!!!
Prostě je to malé, pomalé, musí se to točit, a pak když jde do tuhého tak je i na mém horské kole lepší podvozek a brzdy ani nemluvím...
Možná si myslíš, že Tě 500 potahá, ale to vůbec. Taky jsem začínal na 400(měla ještě víc kw jak 500) a v pohodě a navíc tam máš všechno lepší(je to větší, podvozek, brzdy atd.). A hlavně to nevyměníš za měsíc, ale do 2 let.