kamarádovi se stala noční můra každého motoristy.
Koupi v zimě GS500E,1998,za 33 tisíc. V dobrém stavu. Byla připravená na sezónu, vyměněný olej atd. Jezdila hezky. Bohužel jsme v pátek vyjeli na 3 denní túru po ČR.
Bohužel mu začal kolem řadičky protékat olej. Pomalu, ale přece. Hodně jsme jeli, takže pomalu ukapával na řetez a ničeho jsme si nikdo nevšimli. V neděli vykapal úplně a motor se zadřel. Naštěstí si na tom nerozbil hubu, motor prostě zdechnul. Nebyla v něm ani kapka oleje :( Kamarád teď z toho nespí. S motorkama začínal.
Jak byste postupovali v takovém případě? Sehnat motor na GS500 je docela problém, skoro žádné nejsou a těžko jim věřit. Oprava motoru asi nemá vůbec smysl.
Za kolik by se dalo rozprodat GS500 na náhradní díly? 5000 Kč? Nebo jen zadřený motor na ND? 2000 tisíce?
Naprosto strašné, řeknu Vám...Suzuki teda fakt nezvládla varovnou kontrolku oleje.
Proc by nemela oprava cenu? Jak moc to nechal zadrit? Jestli to jenom tak poklepavalo, kdyz to vypnul, tak by to mohlo spravit presalkovani a prelesteni klikovky... i pokud to nechal kousnout na tvrdo, tak nemusi byt nic ztraceno (je to jenom dvouvalec = polovicni naklady oproti ctyrvalci), neznam GS, ale treba neni klikovka z jednoho kusu a jde precepovat...
Vsechno jde, chce se to trochu snazit - kdyz se na to bude koukat jako na prilezitost se neco naucit, tak na to bude vzpominat v dobrem.
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?
Motor se úplně zakousnul. Prý v něm začalo klepat a pak ztratil výkon a zdechnul. Po zdechnutím už s ním nešlo otočit.
Moto je v servisu, ale prý je lepší sehnat nový motor. Jenže nový motor 10 tisíc a práce tak 5-10 tisíc a je to skoro cena motorky.
Zvažujeme možnosti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?
ZeeDee píše: Dal jsem si inzerát, děkuji za radu...
Motor se úplně zakousnul. Prý v něm začalo klepat a pak ztratil výkon a zdechnul. Po zdechnutím už s ním nešlo otočit.
Moto je v servisu, ale prý je lepší sehnat nový motor. Jenže nový motor 10 tisíc a práce tak 5-10 tisíc a je to skoro cena motorky.
Zvažujeme možnosti.
desitku za prehozeni motoru? dyt to udelas doma za dopoledne, ja jsem takhle menil v suze
kup paroubka a zbytek rozproda, za budiky ti lidi utrhnou ruce
(reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?
DRN. píše: desitku za prehozeni motoru? dyt to udelas doma za dopoledne, ja jsem takhle menil v suze
kup paroubka a zbytek rozproda, za budiky ti lidi utrhnou ruce
+1
A priste vypnout pri jakemkoli naznaku, ze neco neni s motorem v poradku!
Edit: To je to nejrychlejsi pokud chce jezdit tuhle sezonu. Druhy motor si zatim muze pomalinku treba davat do poradku...treba sezene druhy s vadnou prevodovkou atd... ale to hrozne trva...
Naposledy editováno 26.03.2012 09:57:49
Naprosto strašné, řeknu Vám...Suzuki teda fakt nezvládla varovnou kontrolku oleje.
Spíš kamarád naprosto totálně nezvládl základní kontrolu před jízdou Kor u starší mašiny jsou úniky oleje docela běžné -kolem řadičky, u víka ventilů, napínáku, náhonu otáčkoměru etc. Je třeba sledovat kolik to žere. Ta kontrolka je pouze na tlak a varuje před špatným čerpadlem, není na hladinu. V jakém stavu je čerpadlo nevidíš, zatímco olej si zkontroluje každý.
Pohlédni bazar, motorů i dílů na GS je naštěstí dost. Bych se té opravy nebál - smysl to má určitě.
Paroubek se mi nejeví zrovna jako moc dobrá koupě :) spíš zkusím počkat tedy na nějaký motor, pokud říkáte, že to má smysl.
Ale jak jsem psal, zvažujeme možnosti, aby oprava nepřesáhla cenu motorky a GSo nebylo za 60 tisíc...
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?
Takže bych zkusil ten motor, co sem nahodil Dr.Houba, ale vyžádal bych si záruku na vyzkoušení, 7500,- zas taková pálka není, nicméně pozor na zajíce v pytli. Původní motor pak můžete střelit na díly, nebo si s ním vyhrát a zkusit jej opravit. Kupovat celou motorku (to přirovnání ke známé osobnosti mne velmi pobavilo) mi přijde zbytečné.
Jinak je pravda, že kontrolka mazání u GS500 je dobrá maximálně k signalizaci zhasnutí motoru za jízdy (třeba při řazení). Motor GSa je velmi citlivý na hladinu oleje a rozsvítí-li se kontrolka tlaku za jízdy, je téměř vždy už přinejmenším chycená vačka.
Proto kontroluju hladinu před jízdou, někdy i na zastávkách a vždy vozím v kufru flašu oleje.
E: Ohledně toho "aby cena za opravu nepřesáhla cenu motorky"... jiný motor za 7500,- není zas tak moc a pokud jste oba alespoň trochu zruční (kor jestli máte servisní příručku), je výměna motoru, kor ve dvou, otázkou pár hodin a nemusíte utrácet za servis.
Naposledy editováno 26.03.2012 10:47:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?
Navíc to GSo má ten stříbrný motor, typ M502, nevím, jestli je možné dát tam ten černý. Ale asi bych to nedělal.
Na ty díly to rozprodat, kolik myslíte, že by se z toho dalo dostat?
Edit: rozprodávat na díly je ptákovina. Budeš mít zisk nula nul nic po kouskách pokud si někdo koupí některý díl a většinu času se vám bude válet doma než ho prodáš. Rozhodně tím nezaplatíš druhý jetý motor. Navíc u druhého jetého zase nevíš v jakém je stavu. To už je fakt nejvýhodnější když to máš rozdělané tak to vzít celé a pak zase na motor nemusíš sahat a budeš vědět že je v perfekt stavu.
Naposledy editováno 26.03.2012 11:22:09
Jinak jestli se chceš vlézt do 15 tak to honem vytáhni z toho servisu, neb se nedoplatíš a vyjde ti líp koupit novýho Paroubka .
Takže buď kup novej motor, nech si ho otestovat!, a namontujte ho sami, nebo kupte novou mašinu.. V servisu za to bude docela pálka !
Přehozený to máš za dopoledne, prostě odšroubujte starej motor, poznačte si který kabely kam vedou, namontujte novej, a je po srandě
V servise za to dáš v řádech tisíců... Záleží jakej máš servis, já třeba dával motku na opravu do jednoho nejmenovaného servisu, a většinu dílů jsem si sháněl a platil sám, bo by to trvalo aspoň půl roku (už tak to trvalo 2,5 měsíce!!!) navrch mi namontovali blízký/dálkový světla naopak, stator ze starýho typu!! a bylo to v pohodě.. žádnej servis na motce neudělali, jen namontovali díly který jim přišli, a vzali si za to kolik ? 25. tisíc !!! a to jsem já sehnal matroš tak za 15 tisíc, a koupil ho za 6 cca..
Přitom kdybych si to udělal sám, a díly sehnal taky sám tak ušetřím aspoň 15k...
Jenže nemám garáž ani dílnu...
Musíš hledat a najdeš věci který dostaneš za pusu...
E: j. a mn. čísla
Naposledy editováno 26.03.2012 12:12:27
Mně se opravdu jako nejlepší varianta jeví koupit jiný motor - nejlevnější řešení...jak psali kluci o pár příspěvků výš - zvládnete ho přehodit za pár hodin sami, kablíky si označíte...přehodit motor není nic složitého...
Jj, zlaté GS 550 E s lisovanou klikou na kuličkových ložiskách ¨
Jo, jinak na barvu motoru bych hodil bobek, na tu to nejezdí a číslo na motoru (včetně typu) se dá vždycky přebouchat ...ono je stejně fuk, však víme jak se v ČR dělá STK, že
Naposledy editováno 26.03.2012 13:22:42
2 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?
takže to asi uděláme takhle, co jsem pochopil. Když už motorka v servisu je, tak si jen necháme potvrdit, že je motor opravdu KO, to snad nevyjde tak draho. Když bude KO, začneme hledat jiný motor. Bohužel jsou na netu tak 2-3...jeden nemá magnety, ten je tady na motorkarich, druhej na bazosi je v superstavu ale za 15 tisíc a treti je na motoinzerci a je to ten starej typ, cernej. Motor zkusíme přehodit sami. Takže vyhlídky nic moc.
Ale díky moc za rady. Máme zkaženej začátek sezóny, tak snad to nějak dopadne...díky moc....
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?
Jestli opakuji již řečené omlouvám se, nečetl jsem vše.
Naposledy editováno 26.03.2012 16:50:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?
kawajawa píše: Já nevím co řešíš kup jiný motor a věměňteho svépomocí, není nic snažšího, já nevím proč lidi hledají ve všem strašný složitosti, 4 až 6 šroubů, odpojit elektriku, sání, lanovody, řetěz a motor je za hodinu venku, opačný postup a motor je namontovaný, vyladit a hotovo den práce.
Jestli opakuji již řečené omlouvám se, nečetl jsem vše.
Děkuji, ono to asi tak dopadne...ale zní to takhle optimisticky. Takže snad se povede
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?
Jindra650 píše: V pripade mensi zrucnosti je urcite resitelna svepomocna vymena motoru za jiny. Kdyz by se to stalo nekomu zrucnejsimu, tak rozhodne rozebrat a kouknout o co by tam slo. Rozhodne neplati, ze v pripade nedostatku oleje a zadreni na tvrdo je vzdy komplet motor na vyhozeni. Dokud nevybehne ojnice skrz karter, tak se stestim jde treba jen o zadreny valce s pistama, v horsim i klika se salama a v nejhorsim jeste vacky. Pak to chce zvazit ceny dilu. Ale kdo si hraje, nezlobi
Pokud si to ale nechá zkontrolovat v servise (což asi ano) tak ho ta kontrola vyjde jak nový motor.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?
Mrkni sem na tohle vlákno dával sem tam pár fotek jak taková oprava motoru probíhá
Škoda že to máš ke mě daleko, bych ti s tím klidně pomohl
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?
A jinak i děkuji všem za rady.
Naposledy editováno 27.03.2012 17:39:19
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS500, co se zadřeným motorem?
Koukám, že japonci maj všechno drahý a poctivý, ale aby uělali pořádnou kontrolku oleje, to ne
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaký kufr pro 2 helmy Suzuki GS 500E | Dejwidos | 9 | Včera v 21:36 jandaxx |
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 18 | 12.9.2024 v 14:28 tun |
Olej na řetěz [1, 2] Suzuki GS 500E | ViraxRider | 54 | 7.9.2024 v 21:43 TomasRA |
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... | jkprg | 56 | 6.8.2024 v 15:18 TurboLover |
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 6 | 22.6.2024 v 07:45 MungoJerry |