Na webu jsou různé typy od super levných http://www.univer.cz/cenovy-hit-tydne až po dražší http://profi-naradi...d-obg-schneider.html
Používáte tyhle pomůcky (a které?), nebo to jde i bez nich? Jako minimum bych viděl pořídit nějakou tu levnou variantu - dá se použít?
Nebo je to vzhledem ke složitosti kombi brzd u VFR lepší hodit do servisu a doma ani nezkoušet?
Předem dík
2 reakcí na tento příspěvek Odvzdušnění brzd VFR 800 vtec ABS
KarlosVFR píše: Pokud budes postupovat presne podle navodu v servisnim manualu, tak bys pri trose sikovnosti nemel nic pokazit. Loni jsem poprve vymenoval brzdovku na svem VFRku (CBS bez ABS) a nemel jsem s tim problem. Co se tyce odvzdusnovaci sady, tak si myslim, ze je zbytecna. Ja jsem si koupil metr pruhledne hadicky v zelezarstvi (tusim prumer 6 mm) a s jeji pomoci jsem to cele odvzdusnil. jen u odvzdusnovani zadniho trmenu to bylo dost krkolomne... Zaroven mackat brzdu a povolovat odvzdusnovak...
Tak já bych asi radši postupoval podle toho servisního manuálu, tam ale právě zásadně popisují postup s odvzdušňovacím přípravkem. Hlavní rozdíl oproti postupům pro jiné motorky, které lze najít na webu, ale je v tom, že podle manuálu se to má nejdřív kompletně (po částech, s pumpou připojenou postupně na různé odvzdušňováky) kompletně vypustit a teprve potom zase po částech naplnit. Plní se to přes nádobku u páčku a pumpou se odsává zase u odvzdušňováků. Výhoda je, že dojde opravdu ke kompletní výměně kapaliny. Ale zase nemusí být snadné se toho vzduchu, který do systému nutně musí vniknout, kompletně zbavit.
Dělal jste to někdo postupem přesně podle servisního manuálu?
Jo a ještě doplňující dotaz - kolik brzdovky cca je k výměně potřeba - pro brzdy i spojku celkem?
1 reakcí na tento příspěvek Odvzdušnění brzd VFR 800 vtec ABS
Přepis z jiného fóra:
pokiaľ ide o Varadero 1000, tak odporúčaný postup je nasledovný: 1. ľavý predný strmeň, horný odvzdušňovák (vonkajšie piestiky), ovládané brzdovou páčkou 2. pravý predný strmeň, horný odvzdušňovák (vonkajšie piestiky), ovládané brzdovou páčkou 3. zadný strmeň, stredný odvzdušňovák (stredný piestik), ovládaný brzdovým pedálom 4. zadný strmeň, zadný odvzdušňovák (vonkajšie piestiky), ovládané brzdovým pedálom (cez sekundárny brzdový valec a PCV ventil) 5. pravý predný strmeň, stredný odvzdušňovák, (stredný piestik), ovládaný brzdovým pedálom (cez oneskorovací ventil) 6. ľavý predný strmeň, stredný odvzdušňovák (stredný piestik), ovládaný brzdovým pedálom (cez oneskorovací ventil)
Zaslal: ne únor 01, 2009 4:25 pm Předmět:
Je to tak preto, lebo CBS na Varadere je zapojený nasledovne:
- predné brzdové strmene majú 3 piestiky. Vonkajšie piestiky na oboch stranách sú ovládané výhradné brzdovou páčkou, tak isto ako na motorkách bez CBS, so zadnou brzdou nie sú nijako prepojené, brzdová páčka hydraulicky ovláda len predné brzdové strmene.
- zadný strmeň má tiež 3 piestiky. Stredný piestik je ovládaný výhradne brzdovým pedálom, s prednými brzdami nemá prakticky nič spoločné, presne tak isto ako je to na moto bez CBS
- stredné piestiky oboch predných strmeňov sú ovládané výhradne brzdovým pedálom. Brzdová kvapalina zo zadného hlavného brzdového valca, ovládaného brzdovým pedálom, je do nich vedená cez tzv."Delay valve", ktorý slúži na korekciu a obmedzenie tlaku vyvolaného stlačením pedálu. Prostredníctvom tohto prepojenia brzdia predné brzdy aj počas brzdenia len brzdovým pedálom
- vonkajšie piestiky zadného brzdového strmeňa sú ovládané brzdovým pedálom spolu so sekundárnym brzdovým valcom, ktorý je spolu s ľavým predným brzdovým strmeňom uložený na spoločnom držiaku tak, aby sa mohol pootáčať, ale piest sekundárneho valca je pevne uchytený na ľavom teleskope. Brzdová kvapalina je do sekundárneho valca privedená zo stredného piestiku ľavého predného strmeňa a zo sekundárneho valca cez PCV ventil k vonkajším piestikom zadného strmeňa, preto to odvzdušňovanie celého zadného strmeňa výhradne cez brzdový pedál. Táto časť brzdového systému zabezpečuje brzdenie zadnou brzdou aj v prípade, že jazdec brzdí len brzdovou páčkou. Funguje to v podstate tak, že stlačením brzdovej páčky začnú brzdiť vonkajšie piestiky predných brzd. Reakčná sila ľavého predného strmeňa pootočí otočne uložený sekundárny valec a tým zatlačí jeho pevne uchytený piest a vyvolá brzdnú silu na zadnom kolese.
KarlosVFR píše: ...přesně, jak to bylo uvedeno v manuálu (mj. uvádějí tam i postup, pokud není k dispozici odvzdušňovací sada)...
Tohle mě zajímá - v manuálu, který mám, se popisuje jen postup s odvzdušňovací sadou. Je to manuál verze 2002 pro VFR800A Interceptor. Žádný novější nemůžu najít - byl by nějaký tip, kde hledat?
Ev. nešlo by poslat aspoň těch pár stránek, které tohle popisují?
1 reakcí na tento příspěvek Odvzdušnění brzd VFR 800 vtec ABS
Jinak já jsem to dělal podle manuálu pro VFR 98-01. V novějších už asi chtějí, aby výměnu dělaly jen servisy, takže verzi s hadičkou již neuvádějí.
Až se dostanu večer domů, tak bych to sem zkusil hodit.
Naposledy editováno 03.04.2012 11:38:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odvzdušnění brzd VFR 800 vtec ABS
VeFeRák píše: Hm...já bych se toho nebál, předepisují i výměnu předních šroubů?
Ne, přední třmeny se sundavají i při demontáži předního kola a nové šrouby se nepředepisují
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hledám svou starou VFR800 SPZ 5T4565 Honda VFR 800 | motokuba | 5 | 1.9.2024 v 17:13 Gahan37 |
Honda vfr800 vtec Honda VFR 800 | wer954 | 4 | 21.8.2024 v 10:47 Gapyra |
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 36 | 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH |
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 | Corlis | 37 | 14.3.2024 v 11:17 Gahan37 |