Uzavřeno 13.04.2012 v 15:18 uživatelem Lukyvaran1
No motory se vstrikovanim se montuje 'zazracna skatulka' ktera ma nekolik funkci - prodluzuje dobu vstriku, cimz zajistuje nutne obohaceni smesi a fejkuje signal od lambda sondy - biolih ma prakticky nemeritelne emise, proto lambda dava nizke (spis zadne) napeti a ridici jednotka je z toho zmatena - coz vetsinou skonci MIL kontrolkou, popripade i nouzovym rezimem. To vsechno dela v zavislosti na pomeru natankovaneho biolihu a benzinu. Jak to dela, nevim.
Ta skatulka by asi sla pouzit i pro moderni motorky se vstrikovanim.
Tomáš_Repsol píše: Myslím že starý dobrý Pionýr by to přežvejkal s kapkou M2T i bez úprav
Starej dobrej pionyr (a nejen on) jezdil i na naftu s nitroredidlem ... .
Medved má pravdu, u karbcového motoru by se musela poladit směs, předstih a všechno okolo, při přechodu na benzín všechno zpátky. U vstřikování je to horší, ta "řídicí jednotka" sice pomůže, ale už jsem viděl i pár motorů, kde provoz na líh nepřežiy vstřiky. Takže být Tebou se na to vykašlu, kor u motorky.
Medved píše: Starej dobrej pionyr (a nejen on) jezdil i na naftu s nitroredidlem ... .
A co teprve závody na letištích, kde hlavním trumfem bylo namíchat ďábelskou pohonnou směs, většinou s obsahem etheru. Také se na konci sprintu končilo v nejlepším případě se zapečenými kroužky.
J.M.K. píše: Nešel bych do toho. Zvýší se spotřeba u některých motorů trpí ventily a sedla, takže úspora je prakticky nulová a to ještě v dlouhém časovém horizontu. Viděl jsem ve Světě motorů test nějakého Fordu upraveného na E85 a tam se ukázalo, že přestavba se finančně vyplatí až po ujetí snad 700000km.
Medved má pravdu, u karbcového motoru by se musela poladit směs, předstih a všechno okolo, při přechodu na benzín všechno zpátky. U vstřikování je to horší, ta "řídicí jednotka" sice pomůže, ale už jsem viděl i pár motorů, kde provoz na líh nepřežiy vstřiky. Takže být Tebou se na to vykašlu, kor u motorky.
tak Ford to umí z výroby.
na E85 je vyšší výkon
spotřeba je vyšší, ale myslím, že hlavně z důvodu jiné hlavy, silnějších ventilů apod, větší odpor.
U mondea je zkrácenej servisní interval na polovinu, tj 10000km.
do přestavby bych nešel, originál možná.
Zkoušel jsem všechny alternativní pohony a pořád je nej LPG. Pokud se zvětší počet stanic na CNG, tak to.
E85 je eko jako sfině, se všeho udělaj palivo ,až nebude co žrát.(zemědělci prej raději pěstujou hovna pro tohle palivo, než věci k jídlu a proto taky mizí hodně ploch s jedlejma surovinama (na začátku argumentovali, že se to dělá ze zbytků, ale lidi sou vychtralí)
S tou ekologií je to bez diskuse. Samotné emise motoru jsou třeba nízké, ale když se započítají veškeré enegretické náklady na výrobu ehtanolu, vychází to obvykle hůře než spálit v motoru benzín. Bionafta je snad ještě horší. Nejen, že u některých motorů ničí čerpadla, ale hlavně emise z jejího spalování jsou mnohem "jedovatější" než spaliny klasické nafty. O emisích z energie spotřebované na výrobu nemluvě. U elektrického pohonu je zátěž způsobená výrobou a následnou likvidací akumulátorů taková, že několikanásobně anuluje výhodu nulových emisí samotného vozidla.
Čili řečeno ručně stručně... v současnosti stále vychází nejlépe klasický spalovací motor. Johnsonův magnetický motor, jež pracuje bez jakéhokoli napájení (a podobné principy), bude zřejmě ještě dlouho držen ropnými magnáty pod zámkem. O tom je zbytečné spekulovat.
J.M.K. píše: Bidlo> To je také pravda, i když u CNG je překážkou hlavně relativně nízký dojezd.
S tou ekologií je to bez diskuse. Samotné emise motoru jsou třeba nízké, ale když se započítají veškeré enegretické náklady na výrobu ehtanolu, vychází to obvykle hůře než spálit v motoru benzín. Bionafta je snad ještě horší. Nejen, že u některých motorů ničí čerpadla, ale hlavně emise z jejího spalování jsou mnohem "jedovatější" než spaliny klasické nafty. O emisích z energie spotřebované na výrobu nemluvě. U elektrického pohonu je zátěž způsobená výrobou a následnou likvidací akumulátorů taková, že několikanásobně anuluje výhodu nulových emisí samotného vozidla.
Čili řečeno ručně stručně... v současnosti stále vychází nejlépe klasický spalovací motor. Johnsonův magnetický motor, jež pracuje bez jakéhokoli napájení (a podobné principy), bude zřejmě ještě dlouho držen ropnými magnáty pod zámkem. O tom je zbytečné spekulovat.
další věc jsou ony přestavby.
přestavený jedině LPG, to funguje.
E85 i CNG nic moc.
U CNG z výroby je průser, že dávaj benzinovou nádrž třeba 5-10l. a to při četnosti, nebo spíš nečetnosti CNG stanic je průser.
Jel Jsem CNG autem Budějovice a měl se staženou prdel abych dojel, bo tam nide nic nebylo a benzin 5l. na Prahu ale super.
+další poměrně velká nevýhoda CNG je že naplnění vlastních nádrží závisí na aktuálním tlaku čerpačky, když tam před tebou je hromada aut, ty ti to vyčrpaj, tak je nízkej tlak a natankujou ti třeba 60% nádrží, což znovou snižuje dojezd
Medved píše: No motory se vstrikovanim se montuje 'zazracna skatulka' ktera ma nekolik funkci - prodluzuje dobu vstriku, cimz zajistuje nutne obohaceni smesi a fejkuje signal od lambda sondy - biolih ma prakticky nemeritelne emise, proto lambda dava nizke (spis zadne) napeti a ridici jednotka je z toho zmatena - coz vetsinou skonci MIL kontrolkou, popripade i nouzovym rezimem. To vsechno dela v zavislosti na pomeru natankovaneho biolihu a benzinu. Jak to dela, nevim.
Tohle není pravda. Lambda sonda neměří žádné emise. Lambda sonda měří zbytkový obsah kyslíku ve výfukových plynech, proto se jí také někdy říká kyslíková sonda.
Můj názor na E85 je, že je to slepá cesta. Sám ho používám jen do 300+HP auta pro vyšší oktanové číslo, ale přepínám si na něj palivové mapy, které si nastavuji dle širokopásmové lambda a EGT budíku.
Tak jsem už vyjel tři nádrže a spotřeba stejná. Teď jak toploty jsou cca od 0 až 18°C, jsem přidal poměr E85 30% a 70% B95. Při tomto poměru se mi spotřeba pohybuje okolo 6,2 l/100 km. Kilometrový nájezd se mi prodloužil cca o 50 km. Postupně bych chtěl E85 ještě přidat na 35 až 45%. To je odhad co by Honda ještě mohla strávit, bez nějakých obtíží. Jinak ze současných zkušeností, jízda je stejná jako na benzín, spíš bych řekl, že je trochu lepší kroutící moment. Jinak doporučuji jezdit spíše úspornou a plynulou jízdou.
Naposledy editováno 04.04.2012 20:51:35
PAP28 píše: AndělČK> Já jezdim částečně na ethanol ze Civikem i bez úprav. Začal jsem v zimě tohoto roku, kdy jsem to začal míchat v poměru 20% E85 a 80% B95. (Spotřeba i při těch mrazech, které šly k -18°C byla stejná jako na ,,čistý benzín")PS: motor i vtěch mrazech startoval stejně jako na benzín a to parkuji venku.
Tak jsem už vyjel tři nádrže a spotřeba stejná. Teď jak toploty jsou cca od 0 až 18°C, jsem přidal poměr E85 30% a 70% B95. Při tomto poměru se mi spotřeba pohybuje okolo 6,2 l/100 km. Kilometrový nájezd se mi prodloužil cca o 50 km. Postupně bych chtěl E85 ještě přidat na 35 až 45%. To je odhad co by Honda ještě mohla strávit, bez nějakých obtíží. Jinak ze současných zkušeností, jízda je stejná jako na benzín, spíš bych řekl, že je trochu lepší kroutící moment. Jinak doporučuji jezdit spíše úspornou a plynulou jízdou.
Asi máš Civika s jednou lambdou. Tam platí, že pokuď je motor studený, tak se nekouká na lambda sondu a vstřikuje dle map v ecu. Takže je směs chudší než by byla na benzín, ale pokuď je motor v dobré kondici , tak to funguje. Je třeba si uvědomit, že E85 obsahuje benzín a zase benzín obsahuje líh. Takže spočítat přesně kolik je v nádrži benzínu a lihu, je pro plno lidí už matematický problém, ještě když se poměry E85 během roku mění.
Lukyvaran1 píše: Jen me zajímal názor na ty motorky.Vím že to spápne cca o 0.5 až max litr navíc ale u toho auta to neřeším.Varan bude lítat pořád na 95 a basta.Ta firma co me bude montovat ten bazmek tak tvrdí že mužu tankovat obojí že to je jedno.Do dvoutaktu to nejde páč nejde smíchat E85+oil.po čase sedne na dno a je ve vrstvách.
zapomeň že to to bude žrat jen o pul litru miň to ti tvrdi jen oni. Každy kdo na to jezdi ti řekne že se mu spotřeba zvedla dost podstatně...AndělČK píše: Asi máš Civika s jednou lambdou. Tam platí, že pokuď je motor studený, tak se nekouká na lambda sondu a vstřikuje dle map v ecu. Takže je směs chudší než by byla na benzín, ale pokuď je motor v dobré kondici , tak to funguje. Je třeba si uvědomit, že E85 obsahuje benzín a zase benzín obsahuje líh. Takže spočítat přesně kolik je v nádrži benzínu a lihu, je pro plno lidí už matematický problém, ještě když se poměry E85 během roku mění.
Co nespočítá hlava to xcel zvládne.
Absolutní přepočet na nádrž moc rozdílnou hodnotu v tomto poměru co jezdím moc nedá.
Při cca 20%E85
Při cca 30%E85
AndělČK píše: Tohle není pravda. Lambda sonda neměří žádné emise. Lambda sonda měří zbytkový obsah kyslíku ve výfukových plynech, proto se jí také někdy říká kyslíková sonda.
Můj názor na E85 je, že je to slepá cesta. Sám ho používám jen do 300+HP auta pro vyšší oktanové číslo, ale přepínám si na něj palivové mapy, které si nastavuji dle širokopásmové lambda a EGT budíku.
Nejdriv cti, potom se hadej - nepisu, ze lambda sonda meri emise, pisu ze biolih produkuje prakticky nemeritelne emise.
J.M.K. píše: A co teprve závody na letištích, kde hlavním trumfem bylo namíchat ďábelskou pohonnou směs, většinou s obsahem etheru. Také se na konci sprintu končilo v nejlepším případě se zapečenými kroužky.
Jojo - hlavni slozkou bylo palivo do modelarskych motoru . Utavena svicka byla bezna komplikace
Medved píše: Nejdriv cti, potom se hadej - nepisu, ze lambda sonda meri emise, pisu ze biolih produkuje prakticky nemeritelne emise.
Když napíšu kravinu, tak napíšu sorry napsal jsem kravinu. Jasně píšeš, že
biolih ma prakticky nemeritelne emise, proto lambda dava nizke (spis zadne) napeti a ridici jednotka je z toho zmatena
Mám ti udělat jazykový rozbor, aby jsi pochopil, co jsi napsal.
Lukyvaran1 píše: AndělČK> Mám tam 13,50Kw.Dnes me přišel mejl od jedné Pražské firmy a ta me nabízí předelání za 10500kč!!!Myslím si že za tech 4500kč je to dobré ne?A mužu jezdit na to i to.
Dle roku to je MPI. Mohu vědět kolik najezdíš cca ročně km s tou felicií?
1) Jsi Čech - přece nebudeš podporovat nějaký zvrácený programy EU
2) Kdo to vyrábí a z čeho? Babiš z řepky. Chceš snad ještě víc řepky na poli?
3) Proč máš motorku? Abys co nejvíc ušetřil?