1 reakcí na tento příspěvek Neplaceni pojistky
Pojistku řeší zásadně ČKP.
Tipnul bych si že se to bude týkat nedokončení přepisu, prostě že sis to nepřihlásil.
Na přihlášení máš ze zákona 10 dnů, když to však neuděláš, neexistuje za to žádnej postih.
Tudíž za nepřihlášení nedostaneš pokutu žádnou, ale můžou Ti napařit 1500 Kč za správní řízení.
NOMEX-Jestli sem to všechno pochopil dobře a Ty máš na sebe motorku jen odhlášenou tak opravdu stačí na tom úřadu kam jdeš sepsat čestné prohlášení jak už nade mnou někdo psal,že jsi měl motorku někde v garáži a když budou chtít proč jako,že asi jo tak třeba proto,že nemá technickou.Tohle,ale můžeš použít jen v případě,že si na 100% nikde nejel rychle nebo nestál kde neměl jinak Tě nikdo fotit nebude.
1 reakcí na tento příspěvek Neplaceni pojistky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neplaceni pojistky
Naposledy editováno 12.04.2012 10:37:50
Naštěstí mě to už nechává klidným. Obrátil jsem se totiž na kancelář Veřejného ochránce práv (ombudsmana), kde mi poradili jednu velmi zásadní věc.
Evidence vozidel je prostě jen evidence. Není závazná například jako je Katastr nemovitostí. To že jsem v Evidenci vozidel stále evidovaný jako vlastník vozidla neznamená, že jsem jeho skutečným vlastníkem a provozovatelem. Je to prostě jen evidence. Nemá žádnou právní váhu. Ani policie, ani Česká kancelář pojistitelů ani nikdo jiný, nemůže prostě někoho považovat za vlastníka jen na základě této evidence a už vůbec ho nemohou na základě ní sankcionovat.
Jednoduše jsem napsal na Českou kancelář pojistitelů tento fakt a mám vyhráno. Po pár týdnech špatného spaní mi přišel dopis, že řízení se mnou zastavují a sankci po mě vymáhat nebudou a to i přesto, že jsem jim nedoložil kupní smlouvu, kterou po mě borci z telefonické podpory tak houževnatě vyžadovali.
To je totiž druhá věc, kterou mi pracovníci ombudsmanovi kanceláře poradili. Kupní smlouva lze uzavřít i ústně a vyžadovat ji po mě jako důkazní materiál v písemné podobě nikdo nemůže a už vůbec ne na základě jejího nedoložení mě sankcionovat. Pouze jsem do toho mého dopisu uvedl tato fakta, připojil jméno a adresu oné kupující a je na nich, jak se s tím poperou. Ať si ji hledají oni.
Takže můj první boj je za mnou. Padesát kaček denně do konce života nikomu platit nemusím.
1 reakcí na tento příspěvek Neplaceni pojistky
Na rozdíl od teorie autora článku existuje písemný doklad (ne jen v počítači na registru) o tom, že se stal vlastníkem nebo provozovatelem. Jistě si to pamatujete, když jdete vyzvednout malý TP, podepisujete formulář A5, kde vlastnoručně vyplňujete, že jste vlastník nebo prozovatel.
chiro: "mluvil s kámošem" - to je přesně ten zdroj klepů a nepodložených informací. Sám píšeš, že mu přišlo cosi před 3 lety, to znamená na zač. roku 2009 a to ČKP teprve začínala fungovat, ergo nebylo to od nich. Nebo kámoš jen prostě kecá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neplaceni pojistky
rrss píše: ...Jistě si to pamatujete, když jdete vyzvednout malý TP, podepisujete formulář A5, kde vlastnoručně vyplňujete, že jste vlastník nebo prozovatel..
A co to meni na podstate veci?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neplaceni pojistky
hondabanán píše: Anacron> jo, akorát máš štěstí, že tě za ten rok asi nechytli policajti, protože pokud máš vozidlo v odhlášce, tak " malej" techničák ti platí jen 10 dnů... a kdyby tě chytli po roce s prošlým malým TP, tak ti pravděpodobně seberou i rodnej list...
jj, to vim, i když...v pondělí mě chytli policajti s bratrovou Lagunou, která je v polopřevodu asi 3/4 roku a nic neříkali, ale naděláno sem měl
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neplaceni pojistky
Dawe02 píše: A co to meni na podstate veci?
Autor článku blábolí "Evidenci vozidel stále evidovaný jako vlastník vozidla neznamená, že jsem jeho skutečným vlastníkem a provozovatelem" - má jeho povinnosti a najdi mi zákon, který určuje něco jiného. A k vlastnictví/provozování se jednou dobrovolně přiznal, na příslušné kolonce podepsal. Dokud neprokáže převod na někoho jiného, je Černý Petr jeho.
O povinnostech osob ve vztahu k registru hovori paragraf 11 zakona 56/2001Sb.
Na tom ze zakon 56 nijak neupravuje majetkove pomery se asi shodneme.
Podstatny je zde zakon 168/1999Sb ktery stavi na vlastnictvi a ne udajich v registru.
Povazuju teda za zjevne, ze jakykoliv zaznam registru nema vahu vzhledem k pravum a povinnostem. Tedy neni dulezite kdo je provozovatelem vozidla ani kdyby se k tomu 3x priznal.
Takze zbyva ono vlastnictvi, ktere se ovsem neda nijak 'priznat'. Muze vzniknout, muze zaniknout a to vzdy smlouvou (at uz ustni nebo pisemnou).
Taktez nechapu tvuj myslenkovy pochod. Proc by mel fakt podepsani prohlaseni v minulosti zpochybnovat vlastnictvi v dobe nasledujici, kdyz to stoji proti tvrzeni ze byla uzavrena jina kupni smlouva a tedy se zmenily podminky vlastnictvi.
Naposledy editováno 12.04.2012 15:51:41
chiro2 píše: nad 350 ccm? To jsi četl kde? Na jakou koliv kubatůru!!!
Edit: Manželka si koupila motku v pátek. Než jsme dojeli domů byl večer (300km) Pojistku jsem udělal hned v Pondělí. Kdybych měl tenkrát přístup k netu, udělal bych ji hned v pátek přes net. No a jelikož ji majitel ještě ten den zrušil, za půl roku přišlo z ČKP 60 kč za 2 dny nepojištěné motky + 150 kč zprávní poplatek. Motorka byla 125 ccm.Jsou fakt poctiváci v té ČKP
kdepak ČKP, zákon 168/1999 sb. je ten poctivák....
máte-li cokoliv co podle platného silničního zákona podléhá evidenci v "polopřevodu" tzn. je na Vás odhlášeno, jste v evidenci vozidel, která se pravidelně denně zasílá do ČKP na porovnání s databází vozidel pojištěných na Odpovědnost za škody způsobené provozem motorového vozidla (znáte pod pojmem Povinné ručení, přestože se už od konce 30. let nejedná o povinné ručení).
Tzn. že za každý den, kdy neplníte povinnost zákona 168/1999 sb. ... že vlastník vozidla je povinnen sjednat povinně smluvní pojištění Odpovědnosti bla bla bla...
k otázce promlčení a vymáhání je to ještě složitější... současný občanský zákonník sice mluví o promlčení ve smluvních vztazích, ale tohle je promlčení zákonné povinnosti a to je v podstatě dost v prdeli....
Takže rada z oboru... ihned podat vysvětlení ČKP, udělat ze sebe debila co si neuvědomil možnost dát značky do depozitu a bla bla a doufat v odpuštění poplatků za vymáhání....
PS. Chlapci, kteří jste starších ročníků jako já, zavzpomínejte na všechny ty rozmydlené 120, trabanty, pionýry a další lahůdky, po kterých Vám doma jako vzpomínkový artefakt leží TP a taky na ty naže ČZ a MZ co jsme prodávali za z ruky do ruky bez převodu, protože, kurva, dávno nevíme, kde se ty "papíry" válej.... Tak se právě porovnává tato evidence a s ohledem na to, že od 1.1.2000 do dnešního dne uběhlo 4.485 dní á 30,- Kč (tedy za moto) jsme na kulantní sazbičce 134.550,- za našeho pionýra..... a je jedno, že úhradová povinnost nám běži od 1.1.2009... stačí změnit větička v zákoně a nakrmíme rozpočet víc než spotřební daň
Naposledy editováno 12.04.2012 16:11:41
3 reakcí na tento příspěvek Neplaceni pojistky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neplaceni pojistky
Cestne prohlaseni o tom, ze jsi vozidlo neprovozoval na verejnych komunikacich, nebo podobne smirne reseni ti CKP jiste smete ze stolu. Jsou neustupni.
Mne by ten podvod rozhodne nestal za to.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neplaceni pojistky
Já sám spíš čekal, že si ho na úřad předvolali ohledně neuložení značek do depozitu ve lhůtě 14 dnů po zrušení povinného ručení. Opět, jako v předchozích vláknech, toto by bylo pochopitelné a ČKP po tom nic není.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neplaceni pojistky
Čestné prohlášení samo o sobě, dejme tomu, ale pokud se bude bránit dál, řekl bych, že osobně v tom taky zkušenost nemáš...
bohuzel mam. Dve, z cehoz jedna byla presne jak pisu. Mel jsem kratickou proluku v pojistenich auta bez STK, pricemz ja jsem byl prokazatelne mimo CR a auto nejezdilo. Neprijato, sli by k soudu.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neplaceni pojistky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neplaceni pojistky
(1) Při posuzování přestupku osoby, která v době jeho spáchání dovršila patnáctý rok a nepřekročila osmnáctý rok svého věku (dále jen "mladistvý"), se přihlíží ke zvláštní péči, kterou společnost věnuje mládeži.
(2) Přestupek mladistvého nelze projednat v příkazním řízení.
(3) Horní hranice pokuty se u mladistvých snižuje na polovinu, přičemž však nesmí být vyšší než 2000 Kč. V blokovém řízení nelze uložit mladistvému pokutu vyšší než 500 Kč; pokutu až do výše 1000 Kč lze uložit mladistvému, pokud tento zákon nebo zvláštní zákon připouští v blokovém řízení uložit pokutu vyšší než 1000 Kč.
(4) Zákaz činnosti lze mladistvému uložit nejdéle na dobu jednoho roku, nebránil-li by výkon této sankce jeho přípravě na povolání.
Tohle stále neví plno mladistvých. V tvém případě bych teď určitě nedělal nic. Čekal bych, jestli přijde dopis od ČKP. Na nějaké falešné smlouvy a podobně rovnou zapomeň. Ty jsi dnes byl předvolán na úřad, kde jsi jim vypověděl, že jsi vlastník.Až ti přijde dopis od ČKP, tak svou obhajobu pro neplacení příspěvku postavíš na neprovozování vozidla na veřejné komunikaci a ani stání. Máš výhodu, že nevlastníš řidičský průkaz, takže provozovat ho vlastně nesmíš. Přidáš k tomu čestné prohlášení pár sousedů a fotky motorky, která bude zaparkovaná na soukromém pozemku. Jak jsi psal, tak nemá po celou dobu STK, takže zase další věc, proč jsi nemohl motorku provozovat. Do dopisu i rovnou napíšeš, že jsi vozidlo používal jen mimo veřejné komunikace. Šance na úspěch 99%.
Teda pokuď jsi motorku 100% neprovozoval na veřejné komunikaci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neplaceni pojistky
Dawe02 píše: Nomex>
Cestne prohlaseni o tom, ze jsi vozidlo neprovozoval na verejnych komunikacich, nebo podobne smirne reseni ti CKP jiste smete ze stolu. Jsou neustupni.
Nemáš pravdu. Mě ustoupili.