dík
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení při vysokých otáčkách
Z fyzikálního hlediska (a rozebíralo se to tu vícekrát) je řazení bez spojky vždycky škodlivější než bez ní, akorát se to projeví až po dlouhé době. Kdo to umí, tomu opotřebení trvá dlouho, kdo to neumí, zničí převodovku rychleji.
Ale abych napsal něco k tématu - jak už psali jiní, plyn při přeřazení není dobré zavírat. Jen lehce ubrat, aby motor ztratil tah, a do toho rychle přeřadit. Pokud má řadička delší chod, tak ji ještě před přeřazením předepnout, dokud neklade odpor, a při řazení jen dorazit. Pak by měl kvalt spadnout jak po másle.
Naposledy editováno 11.04.2012 22:55:05
K tématu,souhlasím s ostatními komenty,prostě trochu ubrat plyn,ale né moc jen aby motor nebyl v tahu a rychle přeřadit..
1 reakcí na tento příspěvek řazení při vysokých otáčkách
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení při vysokých otáčkách
1100Virago píše: Z fyzikálního hlediska je řazení bez spojky vždycky škodlivější než bez ní.
Jak mám chápat tuto větu? Ale asi překlep a má tam byt že bez ní je to škodlivější než s ní. Já nevím, nechci se tu hádat, ať si prostě každý řadí se spojkou nebo bez, je to každého věc na co se cítí. Ale mám z to, že když řadíš bez, tak to není pro převodovku nějak škodlivé(viz Dawův příspěvek o 4sezonách na okruhu s řazením bez spojky).
Co se stane když zmáčkneš páčku spojky? Rozpojí se lamely a dojde k přerušení přenosu kroutícího momentu s primáru na převodovku. A to samé můžeš docílit ubráním plynu. Ale ta akce musí být velice rychlá a musíš zařadit ještě než začne motorka začne brzdit motorem. Prostě to chce perfektně sladit levou nohu s pravou rukou. A taky když si spojka není všemocná jak si většina lidí myslí. Aby došlo k zařazení rychlostního stupně musí do sebe zapadnou boční ozubení kol převodovky a když jsou ty zuby zrovna naproti sobě tak to tam prostě nezařadíš a můžeš mačkat spojku jak chceš. Třeba když stojíš s motorkou namístě tak při vypnutém motoru většinou nejde řadit z jedničky až na šestku i když držíš spojku, většinou je potřeba s motorkou malinkou popojet dopředu či dozadu aby se ty kola v převodovce vzájemně pootočila tak že boční zuby do sebe zapadnou. Proto je taky někdy řazení jedničky když člověk stojí a chce se rozjet hlasitější než když pak řadí ostatní kvalty když už jede.
A jeden případ za všechny: jednou sem dělal převodovku na staré ZX9, borec si proto přijel, nastartoval, samozřejmě motorka studená tak sytič naplno tak motor má volnoběh dobrých 5000RPM za studena se sytičem. A v tady těch otáčkách když stál na místě tam chtěl zařadit jedničku, ozvala se rána jako prase, sem myslel že se mu ten motor rozletěl. A milí klučina už neodjel a musel se motor znova a půlit a dávat nová vidlička kterou zničil. A pořád nemohl pochopit jak se mu to mohlo stát když měl smáčklou spojku
Jde o okamžik, kdy motor zabere a boční zuby se opřou o sebe. Rozpojená spojka funguje jako tlumič záběru, zatímco když je sepnutá, je tlumící účinek zanedbatelný a ráz jde do toho bočního ozubení.
Dost často jsou tu témata "vyskakuje kvalt", proč asi?
Razhel píše: Pred zarazenim cvrkni plynem tak, aby se vyrovnaly otacky, pak uz to tak nekopne, vysvetlují to v mnoha knizkach a filmech. Kdyztak si sezen TT3D.Closer.to.the.Edge.2011.720p.BluRay.x264-INF1N1TY - jsou k tomu i titulky - nebo Twist+of+the+Wrist+II.
hele koukal jsem na ukázky na youtube a vypadá to krutě,dá se na to i koukat na netu zadarmo,pokud máte ještě nějáký typy na filmy,tak napištejak už tu někdo psal ... zkoordinuj si tři základní věci.
1)Uber plyn(nemusíš nikterak hustě - jen povol) - tím uvolníč zubovkou(zubovou vůlí) převod z tahu
2) Noha v jemným tlaku na řadičku v tomhle momentě přitlačí
2) můžeš polechtat spojku jen tak lehce přes prokluz (každopádně nevymačkávej jako při řazení jedničky)
V autě je to to samý - ten kdo šlape jak zelí spojku při každým kvaltu zbytečně sjíždí lamely, ztrácí čas, peníze a klid
Odchovanci převodovek Praga, řadí i synchronní převodky na "double-D-clutch" a světe div se, když to umíš je to rychlejší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení při vysokých otáčkách
meziplyn na mašině spíš kompenzuje energii potřebnou k roztočení motoru ... ačkoli i rozepnutá spojka přenáší moment - tedy hřídele se nikdy nezastaví úplně(co bývá ta "rána" při zařazení jedničky ? ) a i s vystavenou spojkou "vrknutím" plynu pomáháš synchronizaci ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení při vysokých otáčkách
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení při vysokých otáčkách
A většinou o tom mluvěj hlavně ti, co nikdy s nesynchronní převodkou neřadili...
1 reakcí na tento příspěvek řazení při vysokých otáčkách
je to jako v aute - kdyz jedes na hodne plynu a preradis pomalu tak to proste cukne. musis preradit co nejrychlejs aby nespadli tolik otacky a spojku poustim rychle a ke konci (tam kde uz hodne zabira tak pomalejs ale jenom o trosicku. Razeni bez spojky je ale jenom na palbu, jinak radim normalne. Mozna by ti pomohlo zkraceny razeni
Naposledy editováno 14.04.2012 15:39:54