Aprilia Tuono 1000R
Supersportovní bike, pro který není problém atakovat rychlosti přes 250km/h. Posez je vyloženě „na motorce“ a nezasvěcenému se může zdát, že sedí na prkenné lavici. Super pevný a přesný podvozek. Uvolněná jezdecká pozice, příjemně tvarované široké řidítka dobře padnou do ruky, avšak pilot má docela sportovně zalomené nohy. Jako na superbiku. Všude dostatek prostoru a tuono navozuje pocit „velké motorky“. Dostačující, ikdyž ne příliš kousavé brzdy. Hodně atraktivní look díky válečnému lakování. Celkově kvalitně postavený bike s dobrou ochranou proti větru. Vítěz srovnávacích testů v letech 06-07-08. Výkon 138PS.
Triumph Speed Triple 1050
Více univerzální stroj ne tak atraktivního vzezření, obzvlášť když stojí vedle sebe. Vzhledově i pocitově menší (kratší) motorka. Nádrž kratší, ale stejně široká jako na Tuona. A posez? Jezdec sedí jako by v motorce, s podobnými řidítky jak na Tuonu, avšak s méně zalomenými nohami. Účinnější brzdy díky radiální pumpě a krásné, letmo uchycené zadní kolo. Zepředu více „ufo“ vzhled a celkově nepůsobí tak agresivně jako Tuono. Vítěz srovnávacího testu 2011. Výkon 135PS.
DUCATI STREETFIGHTER/S
...a jeho dvouválcových 155PS. Vrchol evoluce. Nejnašlapanější naked, který stál nový 489tisíc Kč. Motorka, která nutí jezdce jet strašnou pilu a stroj, který neodpouští chyby. V běžném provozu nebezpečná zbraň, která zesměšní vše ostatní a z aut udělá pomalu se šinoucí a zavazející figurky. Brutální posez, vzhled a jízdní parametry. 155 koní, kovaná kola MARCHESINI, brzdy Brembo monoblok a kompletní šasi od Ohlinsu. Nic lepšího v roce 2011 po zemi nejezdilo. Vrchol pyramidy, luxusu a sportovních vlastností, které ovšem průměrně zdatný pilot ani z poloviny nemá šanci využít. Nevhodný pro jízdu ve dvou a pro delší trasy a klidnější jízdu „na kochačku“ naprosto nepoužitelný. Buď jedeš na hraně a nebo se trápíš. Přes všechny malé nedostatky radikální bike se kterým leze kdykoliv a kdekoliv udělat hodně parády.
Naposledy editováno 18.05.2015 21:14:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
drippera píše: Buteo> Moje řeč, podbnost se starším Tuonem je neodiskutovatelná. A je fakt, že talijáni tohle předvedli o několik let dříve (aprilia 2006/07) i TnT. Tuono byl už tehdy stejně vypilovaný superbike s rovnýma řidítkama. Triumph tohle ukázal "až" nyní.
blbost speed triple 1050 se dělá od 2005
2011 je jen ,,trochu´´ vylepšená , ale zas ty světla : )
Naposledy editováno 10.04.2012 17:57:05
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
MartinXXX píše: blbost speed triple 1050 se dělá od 2005
2011 je jen ,,trochu´´ vylepšená , ale zas ty světla : )
Hoši neblázněte... Ano, Speed se dělá už 18 let, ale ty předchozí modely mají s tímhle novým společný jenom název a počet válců. A to vám potvrdí nejenom Pepa Sršňů, ale i spousta testovacích novinářů. Nic proti starším verzím, ale teprve tenhle Speed "dohnal" Tuono 07 a předběhl Z1000, CB1000R a FZ1 co se jízdních vlastností, ovladatelnosti a všeho ostatního týče. Svezte se na tom starším a potom se sklouzněte na tom novém. Je to úplně jiná motorka. (posez, ovladatelnost, ochota zatáčet,...) Kdo měl možnost bezprostředně porovnat tyto dva modely 2009/2011 např. ten mi dá za pravdu.
A teď nechci vypadat jako blb, co si chválí svůj strojek, pokrok nezastavíš a tohle tak prostě je. Model 2011/12 je nejpovedenější Triumph co kdy sjel z výrobního pásu v Hinckley.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
Je zajímavý že speed s obsahem 1050 vyhrával většinu srovnávaček, ale ti chlapi co ty motorky testujou tomu asi nerozuměj, že?
Naopak, když jsem četl srovnávačku novej Speed versus novej Zed, speed to na akceleraci prohrál.
Naposledy editováno 11.04.2012 20:30:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
A myslim, že mi moje slova potvrdí i již zmiňovaný Sršeň a ten na těchto dvou modelech už něco najezdil.
A ti novináři si vždycky něco najdou. Já netvrdím, že tenhle Speed je nejlepší motorka na světě, každý preferuje něco jiného, ale co se jízdních vlastností a použitelnosti týče, je to fakt těžce povedenej kousek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
jinak můj názor na motor je, že by to chtělo už tu 1200 stovkůůů
Sršeň je fajn kolík, ale taky ty názory beru s rezervou, to víš je to jezdící reklama, kdo mu platí, tomu dělá reklamu
Naposledy editováno 11.04.2012 20:58:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
Naposledy editováno 13.04.2012 08:13:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
drippera> s tím zvedáním předního kola to asi bude pravda, Triumph totiž u novýho speeda posunul váhu víc dopředu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
konzultovat??
http://www.angelraci...sraz-triumph-olomouc
Naposledy editováno 15.04.2012 12:57:15
1 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
Např. SV1000 byla klasická japonská vyměklina, Tuona, MULTISTRADA i Speed Triple fungujou špičkově a streetfighter byl správný supebikový hardcore. Například střelec Pepa Sršeň chválí tovární nastvaení Speeda tak, že ani ON! na něj nemusel šáhnout a to už je co říct.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
Navíc takhle mluvilo více týpků, Carlos Táborský z MH či Ondra Lelek na motoškole...
Naposledy editováno 15.04.2012 14:11:59
1 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
A co sa tyka fabrickeho nastavenia, kamosove Tuono 2011 tancuje z fabriky ako struna z gauca.
Toto mozno trochu vyjasni:
http://www.okruhari....i-motocyklu-sag.html
Naposledy editováno 16.04.2012 00:41:23
Díky za ten odkaz,je to zajímavý.Jen jestli seženu ten bazmek na štelování.
já včera drandil Panigale, ale 1198 je 1198!
viz kuk zde
Ono je to jednoduchý. Ano, po plnotučném SF je tohle "nuda". Neřeknu na Speeda jediné křivé slovo. Je to bezesporu výborná motorka. O tom žádná. Je dost silná na to, aby na ní byla zábava, podvozek pobere všechno, brzdy fungujou, ikdyž v porovnání s SF je tohle všechno tak cca o 38% volume do leva.
Věci, které mi na streetfighteru vadily mi tady naopak schází a jak jinak to zjistit, než se na tom povozit. Že jo.
Zkrátka a dobře TST nemá ty koule a něco mu chybí. Co mě nejvíce štve je ten projev motoru. S nukleárním turbo agregátem testastretta to nemá ale vůbec nic společnýho a fakt mi to připomíná hodný ukňouraný čtyřválec. Bzučí, vrčí a jede tak nějak furt stejně, nikde žádné překvápko. Litrový v-twin nebo L-twin, jak chcete, je prostě daleko zábavnější a emocionálně vypilovanější pohon! Kua kde se ve mě tyhle jazykolamy berou...
A já se v tom "suchém" modrobílém anglickém světě necítím, jako ryba ve vodě. Ta zuřívá červenobílá itálie mi imponuje víc, nehledě na můj "ducati" šatník, který jsem ještě naštěstí nestihnul předělat...
Tož asi tak kolegové.
Naposledy editováno 30.04.2012 21:12:38
Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
Ale kdybych jezdil SF delší dobu, asi bych se k TST už nevrátil, čili já tomu rozumím.
1 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
1 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
Dnes jsem najel prvních cca 200km v sedle nového STREETFIGTERA a v zápětí na to se svezl na Speed Triplovi 2010. Ale pěkně popořádku. Usedám za řidítka, které jsou neskutečně blízko a kolenama obepínám nádrž. Je tak úzká, že mám pocit, že si jimi dotýkám. Motorka pod mými 75kg ani o milimetr neklesne. Sedátko je jen imitace, ve skutečnosti se totiž jedná o strouhanou desku z dubového dřeva. Nastavuju páčky a zpětné zrcátka, ve kterých je výborný výhled. Líný startér párkrát protočí motor a ten v zápětí chytá. Flust, flust, buch…ducuducduc. Na tváři se mi objeví líbezný úsměv a po zádech přejede husí koža! Tohle dunění od někud znám. Všechno podmalovává chrastění suché spojky a při prohrábnutí plynu se ozve z airboxu naléhavé hrčení.
...na budíku je cca 180km a já zajíždím do 5500-6000ot./min maximálně. I tak šestka atakuje hranici 150km/h a já neustále řadím, na horu a dolů a nechávám motor běhat ve všech režimech. Lehce zkouším brzdy, aby si desky sedly tak jak mají a po dojetí domů je to ten známý tyranosaurův zkus! Kam se hrabe Speed. Opravdu. Motorka se mi zdá snad o 50 kilo lehčí než předchozí stroj a vodit ji po silnici je hračka. K tomu ten nukleární dvouválec mezi nohama a já (ačkoliv celý den využívám jen asi první dva centimetry plynu) stále a všude atakuju nelegální rychlosti. Neuvěřitelné. Podvozek ať na hrbolaté silnici a nebo na „žehličce“ sedí jako přilepený k zemi a motorka neprojevuje žádné známky nervozity. Jestli něco jezdí po kolejích, pak je to právě tento STREETFIGHTER! Zavření plynu rovná se normálnímu brzdění na Triumphu, takže super drahé desky v monoblocích opotřebovávám zatím minimálně.
Pocit z jízdy je nepopsatelný a ačkoliv ho vlastně dobře znám, užívám si to jako by to bylo po prvé! K tomu všemu ten fantastický design, zlaté vidlice a modré zátky předních vidlic a já zažívám nirvánu.
Nebudu Triumpha Speed tripla 1050 hanit nebo na něj plivat. Je to výborná motorka, akorát trochu jinak zaměřená a nabídne pilotovi jiné zážitky. Pro někoho lepší, pro někoho horší. Když tyhle dva bajky bezprostředně srovnám, DUCATI je lehčí, účinnější, tvrdší, méně pohodlná a více agresivní a tisíckrát lépe brzdí, víc jede a lépe sedí na cestě. Stabilněji a jistěji.
Triumph je proti tomu kvalitněji zpracovaný, těžší, levnější, hodnější a taky o cosi nudnější. Hůře brzdí a nebudí kolem sebe takový rozruch.
Jestli to ten Pepek Sršňů s tím chválením trošku nepřehání…
A teď pozor! Na DUCATI se mi nic nepovolilo, nic nevyteklo a ani jsem nic neztratil! 3 x ťuk
Myslím si, že na zemi jezdí jediný stroj, který se může ze streetfighterem srovnávat. MV Agusta Brutale 1078RR.
Howg.
Naposledy editováno 08.05.2012 20:32:38