porařilo se mi koupit od ,,známýho" O II 2006 s 111tis km před měsícem a půl.
Ve smlouvě jsem měl uvedeno, že byl lakován-opravován zadní levý nárazník a že
,,Prodávající dále prohlašuje, že uvedený stav kilometrů odpovídá skutečnosti. V případě zjištění, že se tato skutečnost nezakládá na pravdě, je kupující oprávněn od této smlouvy odstoupit"
Byl jsem se poptat ve dvou servisech, kde mi řekli, že je lakovaný komplet celý auto krom střechy a řidičovejch dveří, že bylo evidentně taky bouraný na předek, což jsem netušil a ani ve smlouvě to není.
a podle zkušební jízdy, chování a stavu odhadují kilometry na 160-180 tisíc.
Moje otázka zní co teď. Auto potřebuji nutně prodat kvůli jiné situaci a po prohlídce v servisech mi samozřejmě řekli kvůli těmto skutečnostem bude cena výrazně nižší, než kdyby odpovídala stavu, který mám popsaný v kupní smlouvě.
Mám tedy nárok na odstoupení od smlouvy, případně vyhotoví mi někdo ofiko protokol o odhadu kilometrů, který zjevně neodpovídá stavu vozidla? díky
PS: nikdy kšefty se ,,známýma"
1 reakcí na tento příspěvek stočená octavia II
Pak existuje autotracer. Nevím kde přesně bere data, ale před zaplacením požadované částky ti zobrazí dostupné informace o vozidle. Pokud ovšem byla oprava řešena mimo pojišťovnu (nebyla hlášena škodná událost a na místo nehody nebyla volána PČR) a autorizovaný/smluvní servis pojišťovny, tak jí určitě nedohledá nikdo.
Z praxe. Skoro každé trochu starší auto je někde "přistříknutý".
Já si takhle zjistil skutečný stav km u moji plechovky..
Ale neni to samo stoprocentní..
Nicméně pokud to auto bylo prodáno prvnímu majiteli tady v čr, tak bych to mozna dokázal zjistit, ale nebude to hned zitra..
4 reakcí na tento příspěvek stočená octavia II
Vyleštěnej volant, vyleštěná řadička...natrhlá sedačka řidiče apod. to auto ve 110 km nemá určitě, pač jedno takový máme zrovna doma i se stejným rokem výroby.
Zajímá mě jestli mám právo od smlouvy odstoupit na základě toho, že mi
- odhadli kilometry řádově jinde
- ve smlouvě není nic o opravách ani lakování jiných částí vozu než zadní blatník (přelakovaný je skoro celý auto)
- bylo bouraný na předek, přičemž ve smlouvě je jen ten zadní blatník
e: auto mi nechal dovézt z belgie, přičemž v servisce toho moc není
Naposledy editováno 21.04.2012 16:44:03
špilas píše: Vyleštěnej volant, vyleštěná řadička...natrhlá sedačka řidiče apod. to auto ve 110 km nemá určitě, pač jedno takový máme zrovna doma i se stejným rokem výroby.
No ona hlavně záleží kde byly ty kilometry najetý jestli po městě, kde člověk furt maká po volantu a řadičce a nebo na dálnici kde dáš 5ku a jedeš.
špilas píše: ono má na sobě věci, který jsou púatrný...bohužel já jim nevěnoval pozornost.
Vyleštěnej volant, vyleštěná řadička...natrhlá sedačka řidiče apod. to auto ve 110 km nemá určitě, pač jedno takový máme zrovna doma i se stejným rokem výroby.
Zajímá mě jestli mám právo od smlouvy odstoupit na základě toho, že mi
- odhadli kilometry řádově jinde
- ve smlouvě není nic o opravách ani lakování jiných částí vozu než zadní blatník (přelakovaný je skoro celý auto)
- bylo bouraný na předek, přičemž ve smlouvě je jen ten zadní blatník
e: auto mi nechal dovézt z belgie, přičemž v servisce toho moc není
tvůj známej je z belgie? nebo sis auto nechal od známého dotáhnout z belgie?
ta bouracka a lakovani - to mu taky nedokazes.. nemusel o tom nic vedet, zvlast kdyz to auto asi nebylo znameho, ale auto ti dovezl...
2) jedina jakz-takz duveryhodna metoda na ujete km je zaznam z probehu v case (zaznamy z STK a servisu). Kdyz tam jsou podezrele vykyvy, lze z toho dovodit, ze s tachem nekdo manipuloval. Ale taky to neni 100%. To by tam vylozene muselo byt videt, ze behem jednoho roku to auto najelo minusove km.
3) co ti rekli v servisu muze byt pravda - ale taky nemusi. Kdyz si uvedomis, co za 'specialisty' pracuje v servisech ...
a esi jo, tak mi na něho dej telefon. budu ho potřebovat.... a asi dost často a klidě mu dost zaplatím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) stočená octavia II
e: auto mi nechal dovézt z belgie, přičemž v servisce toho moc není
Tak z Belgie říkáš...tak to zapomeň na to že to má 180k jak ty se domníváš Musíš přitlačit...
1 reakcí na tento příspěvek stočená octavia II
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) stočená octavia II
Hugila píše: špilas>
Tak z Belgie říkáš...tak to zapomeň na to že to má 180k jak ty se domníváš Musíš přitlačit...
...a jako kolik by mělo mít 5 leté auto z Belgie najeto!?....osobně mám z Belgie 3 auta a všechny měly po cca 3 letech provozu kolem 100 t. km..ověřených značkovým servisem!
1 reakcí na tento příspěvek stočená octavia II
Jezdi to bez problemu? Tak bud rad za to co mas, jinak pri cenach dnesnich novych aut a ze je kazde druhe ojete stocene priblizne o 150000 tak se nevyplati kupovat ojetinu.
jeden den v bazaru vykoupi druhy den nechaji vycistit a stocit a treti den maji kupce viz realny priklad z P....., kde asi to byla octavka udajne 300t stoceno na 130t a prodano driv nez to vycistily. ivestice bazaru max do 2-3000 a vydelano min 50000. Chce se mi blejt velebnosti.
nx9005 píše: Jak zde uz psali jini, nikdo nepozna rozdil zda ma auto najeto o 60 tis. km vic. Velmi zalezi kdo, jak a kde s autem jezdi. A podle toho co tu ty pises, tak ty bys nepoznal ani rozdil 200 tis. km. Takoveto kupce mam nejradeji. neco koupi a po case zacnou premyslel jak s prodavajicim vyjebat
souhlas
b.dobrev píše: Pro info. rekord, na ktery se prislo stoceno o 620000km.
Jezdi to bez problemu? Tak bud rad za to co mas, jinak pri cenach dnesnich novych aut a ze je kazde druhe ojete stocene priblizne o 150000 tak se nevyplati kupovat ojetinu.
jeden den v bazaru vykoupi druhy den nechaji vycistit a stocit a treti den maji kupce viz realny priklad z P....., kde asi to byla octavka udajne 300t stoceno na 130t a prodano driv nez to vycistily. ivestice bazaru max do 2-3000 a vydelano min 50000. Chce se mi blejt velebnosti.
dotycny hleda zaminky aby mohl auto vratit....
A nikdo by ste neřekli že má natočeno k 600tkm..běžně ošahenej volant,origo lak sem tam škrábaneček a zapatlaný škrkanečky tužkou.
Viděl sem větší obouchánky po 120tkm :D
1 reakcí na tento příspěvek stočená octavia II
1) Všichni chtějí minimálně jetý auto. Každý si myslí, že auto co má 200 tkm je šrot. Není. I ty nejlevnější městský auta to vydrží. Ta OII cos koupil vydrží min. 700 tkm. O jedné takové vím. Pak další co měla 480 +- a i na zdvižy ze spoda skoro jak nová. prostě u těch dražších aut nižší střední a střední trídy s poctivou údržbou a zacházením není problém 500 tkm+.
2) Nikdo nechce do auta moc investovat co se týče údržby. Pokud to auto není v leasingu nebo v tovární záruce kde to ošidit nejde (leasing) nebo je to hloupost (záruka). U 5ti a víceletého auta je pro spoustu lidí dát co nejmíň. Takže ty auta dle toho vypadají. Proč např. když mám klimu musím každý rok udělat servis klimy za 1 500. To je přece zbytečný. Je lepší na to tři roky kašlat a počkat až se zadře kompresor za 14 000, protože ta náplň ve které je olej již unikla se soustavy. Jeden příklad z mnoha.
3) K bodu dva. Když už kašlu na údržbu a nasčítá se nutnost větších investic. Přece to do toho "sráče" nebudu dávat. Je lepší to prodat a koupit něco jinýho. Jenže to jiný bude pravděpodobně stejná past.
4) Při nákupu. Ježiš ono to mělo stříkané dveře a blatník. To bylo "nasračku". To nechci. Jenže auto co jezdí prostě šrámy "získá". Pokud to nešlo do skeletu karoserie není to podstatné. Dveře, blatníky, nárazníky, chladičová stěna, a všechny vnější plochy netvoří deformační zónu! Jejich výměna absolutně nemá vliv na pevnost karoserie. Vliv to má až při opravě nosníků, prahů, podlahy, sloupků, rámu střechy. Takže každé auto je nebourané. Jinak je přece neprodejné.
5) Cena. Každej chce levně koupit. Aut je všude mraky. Takže přece ho vždy seženu levněji, že. Jenže pěkné, udržované, nebourané auto nikdo levně neprodá. Byl by blázen kdyby hpo dal za cenu těch šrotů co se všude válí. Takže chceš-li hezké auto připlať si. Jenže ony ty hezký auta jsou víceméně jen ty co mají ukončený leasing (pravidelný a úplný servis) nebo ukončenou dobu odpisu v daních od nákupu nového vozu. Jejda jenže ty jsou zase drahá. přece si přidám 100 tisíc a mám ho nové. Ano, ale s se základním motorem a zcela bez výbavy. Že dodatečná výbava a silnější motor toho ojetého stála dalších 200 tisíc nikdo nevidí.
Sečteno a podrženo. Chceš-li opravdu suprový vůz kup si jej nový. Chceš-li ojetý vůz v dobrém stavu vybírej mezi auty tak do tří let zejména u autorizovaných dealerů kde předešlý majitel koupil obratem jiné nové auto a staré dal protiúčtem. Chceš-li levné připrav se na problémy.
2 reakcí na tento příspěvek stočená octavia II
Naposledy editováno 22.04.2012 11:22:24
Poggy píše: 4) Při nákupu. Ježiš ono to mělo stříkané dveře a blatník. To bylo "nasračku". To nechci. Jenže auto co jezdí prostě šrámy "získá". Pokud to nešlo do skeletu karoserie není to podstatné. Dveře, blatníky, nárazníky, chladičová stěna, a všechny vnější plochy netvoří deformační zónu! Jejich výměna absolutně nemá vliv na pevnost karoserie. Vliv to má až při opravě nosníků, prahů, podlahy, sloupků, rámu střechy. Takže každé auto je nebourané. Jinak je přece neprodejné.
To je sice pekny, ze to nejsou deformacni zony, ale ze ti spatne opraveny auto muze zacit pekne reznout uz tak pekny neni..neni nad to, kdyz ti zacnou vylejzat svary na zadnim blatniku..
2LEKO píše: ...a jako kolik by mělo mít 5 leté auto z Belgie najeto!?....osobně mám z Belgie 3 auta a všechny měly po cca 3 letech provozu kolem 100 t. km..ověřených značkovým servisem!
V belgii a okolních státech je to tak, že v bazarech jsou fakt pěkné auta pro místní a vyvřeliny pro export....auto pro místní normání český dovozce pro normálního bělocha nekoupí, páč jsou drahé a běloch mu tolik peněz za ojeté auto nedá. Tak se bělochovi doveze vyvřelina...a u těchto aut pro export není neobvyklé, když má r.v 08-09 najeto k 200k km nebo i přes. No a pokud je km skutečně najetých málo, tak je problém jinde...bud je to bouračka, nebo je tam nějaký mechanický problém.
Zas na druhou stranu, i když ty auta mají najeto na české "stáčecí" poměry dost, tak to zas není takový problém, páč se jim dostává opravdu slušné servisní péče....radši auto z 250k km z belgie nebo holandska, než se 150k km z česka
1 reakcí na tento příspěvek stočená octavia II
-luqila: trošku se v tom nákupu aut orientuju, v belgii se dá koput auto jednoho modelu, jedný motorizace a jednoho roku výroby s nájezdem 50 000km ale i 200 000km a všechno mezi tím.
ohledně bouráno na předek můžu podoktnout jen to, že bouráno na předek bylo cca 80% aut co jsou v operáku, naprostá většina případů nemá ani opravovanou kapotu, pokud je to opravdu velká rána tak se takový auto zahazuje, respektive prodává se na aukcích totálek.
Tazatel si očividně koupil auto a teď si to rozmyslel, nakopal bych ho akorád tak do prdele
Pokud by někoho zajímalo něco konkrétního k dovozu vozidel tak se tomu věnuju už pár let. Já je neprodávám, jenom, aby někdo neměl pocit, že si tu dělám reklamu.